Autko do 35k. A4 b8?

18 Wrz 2017, 17:35

Witam, poszukuję samochodu do 35 tysięcy.
W kręgu moich zainteresowań jest Audi A4 B8 w sedanie z początków produkcji, roczniki 2008-2009 z manualną skrzynią.
Autko najlepiej w benzynie, lecz czytając opinie na temat wszystkich TFSI z tego modelu dają one wiele do życzenia, chyba z tych wszystkich najmniej awaryjny jest 1.8 TFSI o mocy 160KM.
Chciałbym się dowiedzieć czy za cenę 35 tysięcy uda mi się dorwać w miarę udany egzemplarz.

Innymi moimi pomysłami są BMW E60 o pojemności 2.5l benzyniak, tutaj myślał bym nad skrzynią automatyczną oraz Audi A6 C6 z silnikiem 2.4 V6, tutaj manual, bo chyba nie dostane w tej cenie zestawu Quattro + tiptronic.

Jeżeli chodzi o serwisowanie to serwisuje samochody w niezależnych warsztatach.
Aktualnie jeżdżę bmw e90 z silnikiem 2.0 150km.

Czekam na wasze opinie, oraz porady dotyczące wyżej wymienionych pojazdów.

pozdrawiam.
elkomatelko
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 27 03 2013
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1.9 150
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2005

18 Wrz 2017, 18:17

elkomatelko napisał(a):Chciałbym się dowiedzieć czy za cenę 35 tysięcy uda mi się dorwać w miarę udany egzemplarz.


Nie "udany" a "zadbany" bo silników fsi/tfsi nie można nazwać udanymi.
IMO nie kupisz, będą same perełki z niemiec, którymi dziadek jeździł tylko do kościoła. Dodatkowo handlarze, którzy próbują wcisnąć, że ten silnik to "niezniszczalne" 1.8T ;P

C6 pewnie już kupisz ale silnik mało dynamiczny i paliwożerny. Potrzebujesz tego napędu? e60 jak chcesz, sporo wyższe koszty niż w przypadku tego co masz.
BTW to wybrałeś modele, gdzie na rynku jest maaaaaasa szrotu i trzeba się trochę naszukać.

Podsumowując - nie zamieniłbym e90 na żadne z tych aut
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

18 Wrz 2017, 18:56

A6 2.4 jedzie tak samo jak is200, którego zachwalacie. No ale to jest audi, a to lexus, wiec wiadomo ze trzeba szukać minusów:)
Moim zdanie znajdziesz bez problemu w/w nawet taniej, tylko ze te silnik bmw to wcale udany nie jest. Chyb, ze kupisz 2003 rok z m54b25.
959rn
Początkujący
 
Posty: 87
Auto: Dieselek

19 Wrz 2017, 12:49

Ogólnie naczytałem sie ze 1.8 tfsi jest mniej awaryjny od tego 2.0 tfsi. Nie żłopie aż tak dużej ilości oleju, tylko ma problem z napinaczami rozrządu.
A co powiecie o jednostce 2.0TDI CR? Mowa ciągle o a4 b8.
Robie rocznie około 16-18tyś km.
Głównie miasto lecz mam taka trasę do pracy 20km gdzie lecę samymi drogami ekspresowymi, 6 bieg i prędkość mniej więcej 100-120km/h
W poprzednim dieslu 1.9cdti w astrze gtc wycinałem filtr cząstek stałych i robiłem mape z 150 na 185km i 403nm i wszystko śmigało, myśle ze gdybym zdecydował sie na diesla w audi a4 b8 to tez bym wykonał podobny zabieg zeby miec spokoj z tym dpfem. Z turbina czy wtryskami nie miałem żadnego problemu tak samo jak z dwumasa.
Co do a6 c6 to wybór padł na 2.4 V6 z powodu prostej możliwości zagazowania tego silnika.
A co od e60 to nie wiem jak tam sie maja silniki benzynowe, lecz nie chce decydować sie na 2.2 bo według mnie jest to ospały silnik do tak wielkiego samochodu. Jaki wy byście polecieli silnik mi w e60? Myśle ze tez rozmyslalbym nad instalacja lpg. Oraz czekam na wasze opinie czy w moim przypadku lepiej byłoby szukać 1.8tfsi czy 2.0 Tdi.

Pozdrawiam
elkomatelko
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 27 03 2013
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1.9 150
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2005

19 Wrz 2017, 12:53

Tylko że 1.9 CDTI to chyba jednostka Fiata, jeden z najlepszych diesli, a 2.0 TDI CR to nadal nowoczesny diesel mający problem i drogi osprzęt. Do 16 tyś rocznie to głupota nieuzasadniona żadną ekonomią, chyba że chcesz i pragniesz, to ok, ale musisz wiedzieć że nie jest to tani wybór (nie żeby 2.4 był).

Chociaż jak masz brać TSI... To nie wiem, czy nie wybrałbym diesla.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

19 Wrz 2017, 14:31

Jeżeli maiłbym wybierać tylko między tymi dwoma silnikami to jednak 1.8tfsi, zapoznałeś się z opiniami na jego temat i na pewno nie są pozytywne, natomiast posiadam w rodzinie dwa auta z tym silnikiem i od nowości ( a swoje maja już przejechane) zupełnie nic się nie dzieje, co nie oznacza iż są pozbawione wad, wręcz przeciwnie. 2.0TDI CR d 20908 roku zostały bodajże mocno poprawione,a ale robisz za mały przebieg roczny aby inwestować w nowoczesnego diesla.
MdmParts
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Opel Vectra
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kiedy nie powinniśmy wrzucać na luz
    Kierowcy często nadużywają sprzęgła, na przykład dotaczając się kilkadziesiąt, a czasami nawet kilkaset metrów do świateł. Jest to nieekonomiczne i niebezpieczne. "Jazda na biegu jałowym i wciśniętym sprzęgle powoduje ...

19 Wrz 2017, 16:35

A co jeżeli chodzi o temat a6 c6 2.4 V6 bo tylko ten silnik biore pod uwagę i e60?
Jaki silnik e60 byście mi polecieli?
I na jakie roczniki mogę ilczyć jeżeli chodzi o a6 i e60 biorąc pod uwagę mój budżet.
elkomatelko
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 27 03 2013
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1.9 150
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2005

19 Wrz 2017, 17:49

W E60 tylko i wyłącznie M54B30. 530i 231km z rocznika 2004-2005.
Z LPG przypasuje, osiągi zadowalające i bardzo trwały silnik. 35k na takiego to musisz liczyć minimum.
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

20 Wrz 2017, 12:27

W tym budżecie wolałbym moim zdaniem ładniejszą Mazde 6 w bogatej opcji wyposażenia i bezie to auto za które nie przepłacisz tak jak w przypadku Adui.
Laserwash
Początkujący
 
Posty: 162
Auto: M3