Auto ~25 000 zł w trase.

11 Kwi 2012, 14:40

Poszukuję auta za +- 25tys zł. Musi mieć klimę i być wygodnie. Rocznie robić będzie ok 50-60tys. Mimo rosnących cen paliw wolałbym aby była to benzyna ale sprawne diesle też mnie interesują, a nadwozie sedan. Myślałem cały czas nad passatem b5, seatem leonem i toyotą avensis. Przeszukałem już inne tematy, ale odpowiednich propozycji nie znalazłem. Czy macie może jakieś inne ciekawsze propozycje?
L3X-T3R
Początkujący
 
Posty: 95

11 Kwi 2012, 16:31

Opel Vectra C 1.9 cdti 120, 150 KM
kamyl
Aktywny
 
Posty: 278
Miejscowość: SR
Prawo jazdy: 0- 4-2009
Auto: VC GTS
Silnik: Z19DT
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

12 Kwi 2012, 13:10

Avensis moim zdaniem będzie dobrym rozwiązaniem. Auto sporych gabarytów i bardzo dobrze trzyma się drogi. Leon na długie trasy troche mały i to chyba nie ten komfort jazdy na 60 tys przebiegu rocznie. Ja byłbym za avensis ;)
Mattie1
Początkujący
 
Posty: 66
Prawo jazdy: 01 05 2010

15 Kwi 2012, 00:00

A jeżeli chodzi o avensis to jaki silnik polecacie?
L3X-T3R
Początkujący
 
Posty: 95

15 Kwi 2012, 10:20

D4D 116 KM - większych problemów z tym silnikiem nie będzie, wymaga dość czystego i dobrego paliwa.
Rodney
Początkujący
 
Posty: 68

15 Kwi 2012, 10:47

I dbałości o turbinę bo to niestety jej pięta achillesowa.
Przy budżecie wystarczającym jedynie na najtańsze egzemplarze szedłbym w benzyniaki, solidne wolnossące japońskie silniki, co prawda LPG się w nich nie sprawdza bo może powodować problemy z głowicą ale są dość oszczędne.
Dwóch znajomych ma takie 2.0 PB i są bardzo zadowoleni, w mieście można się zmieścić w 9 litrach a kultura pracy znacznie lepsza niż diesli, nawet tych nowoczesnych.
W trasy polecam Peugeota 407, ma świetnie zbalansowane zawieszenie i wygodne, obszerne fotele no i łatwo znaleźć optymalną pozycję za kierownicą.
Jeśli jesteś w stanie zaakceptować nieco wyższe niż w ich przypadku koszty eksploatacji to chyba najlepszym wyborem będzie Volvo S60 lub Mercedes W203, tyle, że w ich przypadku trzeba się liczyć ze starszymi rocznikami o ile Peugeota dostaniesz z 2005r(jako nowy był prawie dwukrotnie tańszy) za te pieniądze to w ich przypadku będzie to samochód maksymalnie z 2002r więc bardziej zużyty ale to i tak atrakcyjna relacja tego co oferują do wieku w stosunku do Toyoty która będzie o rok góra dwa nowsza od nich a wciąż będzie autem na poziomie 407.
Passat B5 FL to skamielina, w tym budżecie nie zawracałbym nim sobie głowy.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault ALASKAN pick-up
    Po wprowadzeniu do sprzedaży w 2015 roku Renault Duster Oroch, pick-upa o ładowności pół tony, Renault przedstawia model ALASKAN, jednotonowego pick-upa o nadzwyczajnym designie. Solidny i wygodny, jest on doskonale ...

15 Kwi 2012, 11:26

I dbałości o turbinę bo to niestety jej pięta achillesowa.

true, ale ogólnie silnik nie wypada najgorzej. Benzyna może i na początku będzie tańsza (cena samochodu), ale jednak przy takim rocznym przebiegu, to nie jest najekonomiczniejsze rozwiązanie.


Volvo S60 lub Mercedes W203

Volvo ok, ale ten merc z małym silnikiem to porażka - auto ciężkie i np. 130 kucyków na taką masę to za mało, a biorąc np. 3 litrową jednostkę w benzynie to paliwo będzie sporo kosztowało + lubi rdzę.

W trasy polecam Peugeota 407, ma świetnie zbalansowane zawieszenie i wygodne, obszerne fotele no i łatwo znaleźć optymalną pozycję za kierownicą.

Tu się całkowicie zgodzę - nie ma wygodniejszego samochodu tej klasy jak 407, lecz pod względem technicznym (zawieszenie, elektryka) już tak dobrze nie wypada - chyba, że trafimy na naprawdę dobry egzemplarz. Kolejną wadą (każdy samochód jakieś ma) jest trudność w naprawach we własnym zakresie (ale to Cię nie dotyczy jeśli i tak nie znasz się na rzeczy i jeździsz do mechanika niezależnie od modelu i marki).
Rodney
Początkujący
 
Posty: 68

15 Kwi 2012, 12:25

Zgadzam się, że 407 nie jest tak niezawodne jak Avensis, z drugiej jednak strony zdecydowanie łatwiej mu będzie kupić w tym budżecie przyzwoitą 407 której ceny startują od ~20tys. zł niż Avensisa którego najtańsze egzemplarze oscylują koło 25tys. zł.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Kwi 2012, 12:48

Nie jest to wielkim problemem wydać ponad 25 ale wolałbym zmieścić się w tej kwocie. A pomijając fakt wygody jak wygląda awaryjność avensis z 407? I jeżeli 407 to jaki silnik?
Kod: Zaznacz wszystko
[Aby wyświetlić zawartość tego pola musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Szukać w czymś takim?
L3X-T3R
Początkujący
 
Posty: 95

19 Kwi 2012, 21:35

już kiedyś pisałem tu. Jak takie przebiegi i trasa to musisz mieć komfort silnika/mocy czyli 2.0 HDi... sprawdzasz jak każdego innego diesla z fapem... ponadto trzeba patrzeć na zawszenie, bo auto się fajnie prowadzi, ale "oszczędne" serwisowanie lat wcześniejszych w późniejszym terminie prowadzi do grubszych awarii!


ale za 407 jestem jak najbardziej ZA!
Pzdr from ŁDZ,
Basiu
ArcherPAF
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 61
Miejscowość:
Prawo jazdy: 18 11 2006
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: P 107 RC
Silnik: 1.0 +
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007