Auto bezawaryjne w benzynie do 12 tys.

25 Paź 2015, 17:56

Hej
Obecnie posiadam od 3 lat mazdę 626 GF z silnikiem benzynowym 2.0 z 2001 roku. Auto świetne [spalanie ok. 8 l w trybie mieszanym, bardzo bogate wyposażenie, wygodne], ale trapią go pewne bolączki, które skutecznie zniechęciły mnie do niego - ciągła walka z korozją i branie oleju w granicach 1l/ 2000 km. Przyznam się że dałem się po prostu naciąć przy sprzedaży.

Powoli przymierzam się do zmiany i chcę przeznaczyć ok 10-12 tys na same auto i ok. 3 tys. na ewentualne naprawy.

Czego oczekuje od auta:
- prosta konstrukcja, która nie będzie narażała mnie na bardzo drogie naprawy
- dobry balans pomiędzy ekonomią a dynamiką
- BARDZO dobra odporność na rdzę
- silnik min. 1,6
- auto nie mniejsze niż na ten przykład leonik
- będę jeździł głównie po mieście więc wolnossąca benzyna
- min. 2000 rok produkcji

Moje typy:

1. Seat Leon 1 1.6 8V 105 KM
ZA:
- odporność na korozję
- prosta konstrukcja silnika 8V, który jest uznawany za miano solidnego

Przeciw:
- spalanie
- problem z przeciekaniem wody do kabiny
- dynamika [oczywiście jak na 1.6]

2. Seat Toledo II 1.8 20V 125 KM
Za:
- dynamika
- odporność na korozję

Przeciw:
- wysokie spalanie
- droższe w naprawie

3. Mazda 6 2.0 141 KM
ZA:
- spalanie
- przyspieszenie
- trwałość
- wyposażenie

Przeciw:
- rdza, rdza, rdza!!!

4. Toyota Avensis 1.8 129 KM lub 2.0 150KM
ZA:
- spalanie
- odporność na korozję
- dynamika


Przeciw:
- Wadliwe silniki WT-i, które bardzo często zużywają znaczne ilości oleju

5. Opel Vectra C 1.8 122KM lub 2.2 147KM
ZA;
- bardzo dobra odporność na korozję
- ponadprzeciętny wygląd - kwestia gustu

Przeciw:
- spalanie
- wysoka cena
- przyspieszenie jak na tyle mocy

O tym modelu wiem najmniej.

Proszę podajcie mi informację co sądzicie o tych samochodach. Wiem że Leon a pozostałe auta to inna klasa, ale szczerze nie patrze na segment tylko na to co mi się podoba, Dodatkowo chciałbym w pakiecie dobry balans pomiędzy dynamiką, a spalaniem i bezproblemową jednostkę napędową do której nie będę musiał dolewać oleju po każdym 1 tys. km. Jeśli ma ktoś jakąś inną propozycję to chętnie się zapoznam :)
Laki88
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: GOLF III 1.6 benz.

25 Paź 2015, 18:54

Myślę, że możesz rozważyć jeszcze peugeota 406 bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne, do tego dobre silniki- do miasta optymalny będzie chyba 1,8- no i ogólnie to bardzo udany model :ok:
Największym problemem przy zakupie tego modelu jest to, że ludzie nie chcą się go pozbywać :lol: stąd mała podaż :mrgreen:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3737
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

26 Paź 2015, 11:34

Jak masz 12 tysięcy to:
-odpuść Leona 1.6, bo spali więcej niż Mazda 2.0, a będzie jeździć DUŻO gorzej
-Toledo 1.8 20V dobry wybór, z LPG wyjdzie bardzo tanio
-Vectra C - nie ten budżet, 2.2 miał problemy z łańcuchem rozrządu
-Mazda 6 w tym budżecie niestety będzie przerdzewiała
-Avensis najlepiej przedliftowy 1.8 110km lub 2.0 128km (będzie palić podobnie jak Mazda), jak polift to 1.6 16V

Inne propozycje:
Citroen C5 2.0
Skoda Octavia 1.8 20V
Honda Accord VI 1.8 lub 2.0 (rdzewieją tylne błotniki, ale jak znajdziesz zadbany egzemplarz to nie powinno być problemu, zrobisz zabezpieczenie i będzie ok :ok: )
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

26 Paź 2015, 19:38

Dziękuję za za zainteresowanie.

To tak: mazde odrzucamy za blachę, leona za ekonomię, a vectrę bo za mały budżet.

Z podanych przez Was egzemplarzy to:
- Peugeot 406 mi się nie podoba niestety - kwestia gustu

- Citroen C5 - mam nadzieje że mowa o MK2. Bardzo ładne auto, ale jak wygląda sprawa z pneumatycznym zawiasem i spalaniem auta. Boje się tej pneumatyki, że bedą mnie czekały kosztowne naprawy. Na plus fajny silniczek, komfort i świetny wygląd.

- Honda Accord MK VI całkiem całkiem - czy może się ktoś wypowiedzieć na temat tego auta

EDIT: Poczytałem. Ma niezłe komentarze na temat tego silniczka. Tylko jak wygląda spalanie w takim VTECu>?

- Skodę zostawię jako wyjście awaryjne z rozsądku - nigdy mnie to auto nie pociągało :)
Laki88
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: GOLF III 1.6 benz.

26 Paź 2015, 22:16

C5 - hydro jest wbrew pozorom mało awaryjne, ceny są podobne jak zwykłego zawieszenia na sprężynach w tej klasie. Spalanie 2.0 136KM/140KM na poziomie 10 w mieście i 8,5 w trasie, oczywiście to przy takiej załóżmy jeździe z przepisowymi prędkościami, cisnąc bardziej dojeżdżam do 11 w mieście i 10 w trasie, na autostradzie 10,5 przy 140-150 km/h stałym. Ale trochę mało doświadczenia, bo jeździłem nim 1,5 tygodnia, gdy moja Xsara była w naprawie. Komfort względem Vectry C nieporównywalnie większy, elektronika lubi się posypać, ale takie pierdółki do zrobienia we własnym zakresie.
Żółtek
Aktywny
 
Posty: 294
Prawo jazdy: 06 08 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: C5 mk1
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Z grypą za kierownicą to prawie jak z alkoholem
    W okresie zimowym mamy święta i niedługo później ferie zimowe więc dużo podróżujemy i często pokonujemy długie trasy samochodem. Zmęczenie i niskie temperatury mogą wówczas sprzyjać chorobie. Przeziębienie, ...
    Renault na salonie Rétromobile
    Renault na salonie Rétromobile, obowiązkowym wydarzeniu dla wielbicieli zabytkowych samochodów, odbywającym się w dniach 5-9 lutego 2020 roku na terenach wystawienniczych przy Porte de Versailles (hale 1, 2 ...