Auto dla 2+1 max 10-12 tys oszczędny i tani w eksploatacji

12 Cze 2015, 12:48

Killaz napisał(a):Tekst dnia, śmiechłem

dzida napisał(a):wyrastasz na mistrza riposty na forum
staram się :oops:
Ale killaz i "zaorane" było lepsze, sporo mi jeszcze brakuje :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14204
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

12 Cze 2015, 15:09

Ossy napisał(a):Ewentualnie Volvo V70 z 2.4 D5 lub 2.4 (+LPG) TYLKO z skrzynią manualną, ale to już wyższe koszty eksploatacji.


Ossy, a dlaczego V70 to wyższe koszty eksploatacji i dlaczego tylko z manualem? Może i części do Volvo są drogie, ale za to diabelsko trwałe i raz zapłacisz za coś 1000zł, ale będzie działało, podczas gdy w innym zapłacisz w tym czasie dwa razy po 700zł i za każdym razem koszt robocizny.

Co do automatów to za skarby bym nie zamienił na manual, a mam Geartronic, który to podobno jest taki strasznie awaryjny. Jak serwisujesz go regularnie, to nic się nie stanie, bo mechanicznie ta skrzynia jest wbrew opiniom bardzo trwała, a awarii mogą ulec elektrozawory, co nie jest dużym kosztem. Zwróć uwagę, że sporo ludzi nie wymienia oleju i na starym przelatują po 300 tys. aż skrzynia zacznie niedomagać, ale wtedy to nie ma się co dziwić. Wystarczy regularnie olej zmieniać. Ja w swoim Volvo mam nalatane 300 tysięcy km w automacie z silnikiem 2.4 Turbo, więc obciążającym bardziej skrzynie i nie mam z nią problemów, ani szarpnięć. Naprawdę nie warto powtarzać obiegowych opinii, a jak kiedyś będę kupował kolejny samochód, to tylko z automatem.
OW05
Aktywny
 
Posty: 324
Prawo jazdy: 07 03 2005
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Honda, Mitsubishi
Paliwo: Benzyna

12 Cze 2015, 19:25

OW05 napisał(a):mam Geartronic, który to podobno jest taki strasznie awaryjny. Jak serwisujesz go regularnie, to nic się nie stanie, bo mechanicznie ta skrzynia jest wbrew opiniom bardzo trwała, a awarii mogą ulec elektrozawory, co nie jest dużym kosztem.


To że jednej osobie ta skrzynia nie psuje się nie zmienia faktu, że często zdarzają się z nią problemy, a naprawy są drogie.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

13 Cze 2015, 19:27

Ossy napisał(a):To że jednej osobie ta skrzynia nie psuje się nie zmienia faktu, że często zdarzają się z nią problemy, a naprawy są drogie.


A podasz mi przykład jakiejś osoby, której ta skrzynia się zepsuła, a użytkowała ją zgodnie z zaleceniami producenta, który podaje 50-70 tys. jako okresowe wymiany oleju? I takiej która nie przerzucała P/R/N/D podczas toczenia się samochodu? A i osób nie jest jedna, bo w najbliższym otoczeniu mam trzy takie automaty (montowali w wielu markach) i zero problemów.

To tak jakby powiedzieć, że silniki marki XYZ są awaryjne, bo większość użytkowników jeździła nie zmieniając oleju i im padły. Nawet nie wiesz, ile samochodów z tymi skrzyniami AW mija Cię każdego dnia i jakoś jadą. :)
OW05
Aktywny
 
Posty: 324
Prawo jazdy: 07 03 2005
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Honda, Mitsubishi
Paliwo: Benzyna

14 Cze 2015, 11:13

mike1735 napisał(a):Ale killaz i "zaorane" było lepsze, sporo mi jeszcze brakuje :mrgreen:

Killaz to mistrz memów :D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010