Auto dla janusza - toyota czy skoda?

Dzisiaj, 11:16

Ale ja nie pisałem o hybrydzie człowieku wiec czytaj ze zrozumieniem, a VW to nie skoda i nie pisz głupot o rdzy w octavii bo to jedno z najlepszych aut pod wzgledem zabezpieczenia antykorozyjnego, grupa vag opiera sie na silnikach i osprzęcie a nie na podwoziu i karoserii, tak jak grupa psa ktora wystepuje w peugeotach fordach volvo itd. Skoda to nie vw tak jak ford to nie peugeot rozumeisz juz? To ze miałeś problemy w VW to ja rozumiem bo były owe ale w skodach zapomnij o tym problemie chyba ze byla bita i w tym miejscu moze cos wystąpić... Octavia to jedno z najlepszycj aut pod względem antykorozji a silniki benzynowe tsi przy spokojnej jezdzie są w czołówce pod wzgledem malego spalania.. BENZYNA KONTRA BENZYNA rozumiesz? To przeczytaj z 3 razy jeszcze
Kris3646
Nowicjusz
 
Posty: 21

Dzisiaj, 11:29

Kris3646 napisał(a):BENZYNA KONTRA BENZYNA rozumiesz? To przeczytaj z 3 razy jeszcze

Potem dłużej sobie zamienimy słowo bo jadę autem ale....tak na szybko autor napisał o hybrydzie vs TSI.
Rozumiesz to ?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11099
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

Dzisiaj, 11:34

Przeczytaj posty powyżej Twojego, tam w grę wchodzi tylko hybryda (w corolli benzyna jest tylko 3 cylindrowa, 125 HP). Napisałem o całej grupie VW, bo wszystkie mają te problemy. miałem nówkę sztukę Octavię gdzie po latach klapa bagażnika bez rdzy kosztuje 3k a cały samochód mniej niż 20k. Dlaczego tak drogo? Bo wszystkie gniją. Na przykładzie 7-8 Toyot, nigdy aż tak szybko nie wyszła rdza (pisze tylko o nowych samochodach z pewną historią serwisową, te co są produkowane teraz na pewno szybciej gniją). Do tego wariujące multimedia w Octavii ( pisze o Octavii 4) + DSG (dq200) malina :D. Jeżeli octavia to nowa, przeszła lift i sporo rzeczy poprawili.
sisinho17
Aktywny
 
Posty: 321
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: I30, ceed
Silnik: 1.5 tgdi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Dzisiaj, 11:56

No ja nie przecze ze miales problemy ale ja ci tez moge napisać ze w mojej rodzinie jest octavia 3 1.5 tsi act i nie ma wogole problemu z poborem oleju jak i rdzą, auto kupione przy przebiegu 66 tys km teraz ma 245 tys i zero tego typu problemów tylko jakieś pierdoly. Obok mnie moj znajomy pracuje na stacji diagnostycznej i mi zawsze powiada e octavie maja super podwozie wiec opieram opinie nie tylko o moje zainteresowanie motoryzacją ale i po części życiowym doświadczenią, ja nie jestem typem który opinie wnioskuje po historii jede go egzemplarzu bo mozesz trafic na bubla w kazdym modelu nawet najlepiej zachwalanym, dla mnie celowal bym w octavie wzgledem toyoty, osiagi spalanie nawet wzgledem hybrydy waszej i tak skoda nie wypada kiepsko bo 6 litrow w mieście to spokojnie do osiagniecia ale zgodze sie z tym ze no toyoty wyglądają jak gowno i jesli chodzi o wnetrze i wygląd zewnetrzy ale o tym decyduje kupujacy
Ostatnio edytowany przez Kris3646, 24 Kwi 2025, 12:13, edytowano w sumie 1 raz
Kris3646
Nowicjusz
 
Posty: 21

Dzisiaj, 12:13

6 litrów w mieście? Jakim? Do 50k ludzi czy do 10? Chyba, że jazda nocą. To już nie jest kwestia tylko toyoty, hybryda w mieście miażdży wszystkie inne napędy. Szybki wysyłał spalanie hybrydy z jazdy po Warszawie, 4.3. octavia w tych warunkach będzie miała 6.5-9 (zależy jak długie odcinki). W trasie spali mniej a szczególnie oszczędna jest powyżej 120-130 km/h względem innych marek (cee'd/i30 mają podobne spalanie do Octavii właśnie do podanej wyżej prędkości, potem się to rozjeżdża).

Żeby nie było, zgadzam się co do kwestii wyglądu, toyota to trochę taka marka, że kupujesz nudne auto do bezproblemowego (jak na dzisiejsze czasy) jeżdżenia.
sisinho17
Aktywny
 
Posty: 321
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: I30, ceed
Silnik: 1.5 tgdi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Dzisiaj, 12:20

No z hybrydą sie nie wygra, przecież to oczywiste ale octavia w mojw rodzinie w miescie 40 tys mieszkańców spalo 6 litrow przy spokojnej jezdzie, na kanale petrohead podobną octavią autor zrobił 5.1 po miescie z systemem act, dlatego dla mnie te silniki sa polecane bo mamy niskie spalanie przy spokojnej jezdzie i super osiagi przy dynamicznej bo do setki zrobic tym silnikiem 8.5 sekundy to z palcem w tyłku... Kupisz tojote i bedzie bardziej bezawaryja niz octavia ? No jezeli tak to jest to tylko jeden dobry argument akurat dla mnie reszta na korzysc octavii
Kris3646
Nowicjusz
 
Posty: 21
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik 8.0 WR16 64v4T - Volkswagen
    Na koniec zostawiliśmy coś naprawdę dużego kalibru. To silnik napędzający jedno z najszybszych aut drogowych w historii. Motor Bugatti Chirona to jedyny silnik W16 na świecie, który wszedł do seryjnej produkcji. Ma ...

Dzisiaj, 12:30

Petrolhead sprawdza rozgrzane auta, a to zasadnicza różnica. hybrydy też sprawdzał i wyniki były poniżej 3.5 l :).

Miasto 40kkm a Kraków, Poznań, Wrocław, Warszawa czy trójmiasto to różnica.

Toyota będzie bardziej bezawaryjna, mniej spali (+/- 20%) i możliwe, że będzie tańsza (chociaż ceny skody mocno spadły). Za to będzie brzydsza i głośniejsza na trasie. Autor dokona wyboru :D
sisinho17
Aktywny
 
Posty: 321
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: I30, ceed
Silnik: 1.5 tgdi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Dzisiaj, 13:35

Octavia w benzynie nagrzewa sie do 2 k. Zresztą dla mnie 6 litrow w mieście benzyny to i tak super wynik a mozna zeksc nizej i nie patrzyłbym juz na tojote ktora spali ten litr mniej a nie daje nic w kwestii frajdy, zauważ ze caly czas odnosisz sie do hybrydy w tej batalii a to juz plus dla octavii :), tojota z silnikiem. Benzynowym wolnossacym jak corolla auris czy avensis i podobnie mazdy czy kia moga pomarzyć o takich wynikach a co dopiero jak chcesz od tych samochodow troche dynamiki to nie dosc ze spalą 9 litrow to zeby tym przyspieszyć udajesz sie na 6 tys obrotów silnik wyje jak stara kur... A osiagi marne... Ciekaw jestem jamie ma teraz zdanie autor :D
Kris3646
Nowicjusz
 
Posty: 21

Dzisiaj, 18:56

sisinho17 napisał(a):Toyota będzie bardziej bezawaryjna, mniej spali (+/- 20%) i możliwe, że będzie tańsza (chociaż ceny skody mocno spadły). Za to będzie brzydsza i głośniejsza na trasie. Autor dokona wyboru

Nie potrzebnie dyskutujesz i tak nic nie wskórasz :D Jak autor zaakceptuje jazdę hybrydą to przy niej zostanie.
A tu niestety znowu przepychanka .
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11099
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe