Auto dla kobiety do 10-11 tys. zł

09 Cze 2017, 11:46

Jestem kierowcą od 2010 roku, więc jeszcze niedługo. Jestem świeżo po zakupie auta rodzinnego Toyota Corolla Verso. Do tej pory użytkowałem tylko auta marki Renault (R19, Laguna I, Scenic IphII). W niedługim czasie będziemy chcieli kupić nieduży ekonomiczny samochód dla żony. Ma służyć do pokonania trasy do Niemiec około 2 x 1200km (tam i powrót raz na 2 m-ce) oraz do codziennego użytkowania na miejscu w Niemczech. Podstawowym kryterium wyboru jest spalanie, najlepiej jak najniższe. I tutaj stajemy przed dylematem diesel czy benzyna+LPG. Diesla ja osobiście się boję w autach za taką kwotę. Będą to samochody ponad 10-letnie. W takim wieku i dużym przebiegu dochodzą już koszty (często wysokie) z dwumasą i filtrami cząstek stałych. Więc racjonalnie skłaniałbym się do benzyny+LPG, ale często doświadczenie podpowiada inne rozwiązania. Szukane auto powinno być 4/5 drzwiowe, z klimatyzacją i elektrycznymi szybami. Drodzy i pomocni forumowicze doradźcie jakieś konkretne marki i modele. Może z krótkim uzasadnieniem za lub przeciw. Nadmienię tylko że jestem z Puław. Więc obszar poszukiwań to i Lubelszczyzna oraz okolice Radomia też.

Z racji zakupu Toyoty i zakochaniu się w tym aucie. Mój pierwszy wybór padł na Toyotę Corolle lub Yaris (raczej benzyna, bo drogie są wtryski do D4D bo nie ma zamienników). Innym wyborem branym pod uwagę jest Ford Focus (diesel, bo benzyny się chyba w Fordach nie gazuje), Seat Leon, Toledo lub Ibiza (diesel 1,9 TDI lub SDI, nie wiem jak radzi sobie benzyn pewnie dobrze). Żonie podoba się Citroen Xsara Picasso. Mnie jakoś nie przekonuje, tylko czy jej potrzebny jest samochód rodzinny, który więcej spali.
Kolejnym wyborem jest Peugeot 307 (206 odpada podobno ma problemy z tylną belką czy osią) i ostatnia marką za jaką się na razie rozglądam jest Renault Megane (silnik 1,6 16V idealny do LPG)

Jak już wspomniałem wyżej liczę na Waszą pomoc i krótkie argumenty za lub przeciw.