Auto dla kobiety

14 Lip 2011, 16:10

Dynamika starych TDI działa na zasadzie 0-1 , nie wiem czy to synonim super dynamiki.
1.9 TDI jest ok ale do 200tys. km później trzeba się liczyć ze sporymi wydatkami, trzeba się też liczyć z tym, że ~10 letni samochód to 200tys. ma już za sobą , nawet niskiej klasy.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Lip 2011, 19:28

Najgorsze jest to ze co oglądam auto na giełdzie czy gdzieś pojadę do kogos zobaczyć zawsze ten sam przebieg od 140-170tys i czy 5letni czy 10 letni a nawet 15 trafic zeby pisalo 200+nie da sie wiec nie wiem czy sie rozpadaja po 200 i sa tylko takie co maja te 150np od dziadka czy jak w komisach mowi zona jezdzila dobry maly przebieg czy cofaja wszystkie tak....
Tak jak piszesz sa jak sie diseal zjeb,, to juz koszty sa bd duze dlatego wspominalem ten sdi ,,,kupic auto nie jest łatwo....
senzzel
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: astra 1

14 Lip 2011, 19:56

SDI jak najbardziej.
Swego czasu sporo jezdziłem Arosą 1.7SDI i jeśli umiejętnie się korzystało z tej mocy to nie był w trasie jakoś strasznie irytujący, dało się jechać.
Octavią 1.9SDI też miałem okazję pare razy jezdzić i tam to się w ogóle nie sprawdzało.
No ale skoro mówimy o małych autach to czemu nie?
O ile Clio nie odpada to tam warto z kolei przyjrzeć się 1.9D też wollnossak z tym, że nieco mocniejszy od 1.9 SDI.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Lip 2011, 20:35

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] takie cos mysle ze by bylo okey
/\to jest tylko przykład ale podoba sie jej buda a silnik mysle ze dla niej byl by w sam raz zeby spokojnie jechać
senzzel
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: astra 1

14 Lip 2011, 22:49

Ja nie wiem czy tak słabo chodzą po 200 tyś, mój wujek jeździł na taxi audi 80 z 1.9 TDI i zrobił nim 500 tyś i silnik igła ;) jak dla mnie trochę za mułowaty jest ten diesel bo jak ja szukałem samochodu dla siebie to miałem okazje jechać polo z tym silnikiem i dla mnie nie ma to mocy :) ale dla Kobiety powinno wystarczyć ^^
Mulan
Nowicjusz
 
Posty: 32
Miejscowość: Kraków
Auto: Opel Astra G 1.6 85 KM

14 Lip 2011, 23:21

Czego jak czego ale kosztownych napraw i awarii jednostce 1.9 TDI 90/110 KM zarzucić nie można. Popadać w skrajności nie ma co, te silniki przy prawidłowym traktowaniu dożywają 400-500 tyś. Nawet jak raz na to 300 tyś (~10 lat jazdy) zdechnie turbo to 600 zł za regenerację to nie są jakieś kosmiczne pieniądze. Tyle, że większość samochodów na polskim rynku z tymi jednostkami pod maską ma ogromne przebiegi. Jeśli trafisz egzemplarz pewny to naprawdę warto. Nawet jak traktujesz pedał gazu binarnie to nie weźmie więcej jak 6,5l/100km. O dostępności części zamiennych pisać chyba nie muszę. Zakładając chip możesz zwiększyć moc o jakieś 25-30 KM nie zmieniając spalania. Dzięki starszej konstrukcji układu wtryskowego jest dość odporny na jakość paliwa, regeneracja pompy paliwowej kosztuje 400 zł więc też nie kolosalne kwoty, zwłaszcza, że ten element stosunkowo rzadko się psuje/rozszczelnia.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

15 Lip 2011, 10:01

Weź pod uwagę jak zmęczony jest taki mały samochód po przebiegu >200tys. km sam silnik może nie będzie wymagał dużych nakładów ale reszta?
Zresztą nie wiem skąd takie przekonanie, że TDI to uber diesel trwalszy niż wszystkie inne.
Koledze w 1.9 TDI tyle, że 110 KM przy przebiegu 240tys. km wymiany domagał się dwumas + turbina koszt całkowity nieco poniżej 5tys. zł, w 90 koni może nie ma dwumasu czyli do zepsucia się zostaje jedynie turbina + pompa co nie znaczy, że osprzęt nie będzie wariował, ja po naszym 1.9TD bałbym się, że tam może się popsuć dosłownie wszystko nawet jeśli silnik na pierwszy rzut oka idiotoodporny.
bezpieczniej jest kupić małą benzynę wiadomo, że osiągi czy wyposażenie będą słabsze ale mamy dużo większe szanse na lepszy egzemplarz.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Lip 2011, 11:37

to jest jeden egzemplarz na milion, kolega ma passata z 1.9 TDI 110KM i samochód miał przejechane jak go kupił 279 tyś i nie miał jeszcze regenerowanej turbiny bo nie potrzebne to było ;) dopiero jak dobił 310 tyś regenerował wiec jak dla mnie to są najlepsze i najekonomiczniejsze diesle ;)
Mulan
Nowicjusz
 
Posty: 32
Miejscowość: Kraków
Auto: Opel Astra G 1.6 85 KM

15 Lip 2011, 11:50

Może.
W naszym TD turbina wysypała się zaraz po 200tys. km.
Kumpeli ten sam zestaw siadł zaraz po 250tys. km z tym, że nie chciałem przywoływać tego przykładu bo ona miała auto po chip tuningu.
Co ciekawe w DCI przy prawie 300tys. km takiej samej eksploatacji nadal działa.
Zresztą co do tego, że TDI są najlepsze to znamienne jest, że stosuje je jedynie koncern VAG no dobra jeszcze w Mitsu i Chryslerze je przez jakiś czas stosowali, to chyba niezbyt dobrze o nich świadczy? szczególnie, że np. francuskie silniki HDI jezdzą poza Citroenami/Peugeotami także w Mini, Volvo, Jaguarach, Fordach, Mazdach czy JTD które występują w Suzuki, Oplach poza koncernem Fiata.
Jakieś konkretne dane które pokażą rzekomą wyższość TDI nad wszystkimi innymi dieslami?
tak na marginesie to VW ma talent do robienia najbardziej awaryjnych diesli swojego okresu ostatnimi czasy, 2.5 TDI pod koniec lat 90tych i 2.0 TDI PD.
Teraz problemy ma osławiona seria TSI.
Chyba żadna inna europejska firma nie wypuściła tyle technologicznych bubli.
Przyznaje, ze nie lubię VW i to nie jest uprzedzenie tylko wrażenia z eksploatacji jednego z ich wyrobów, kupionego w salonie, serwisowanego w ASO.
Zanim zaczniecie ich tak bronić poużytkujcie sobie jednego z nich, wątpię byście później wygłaszali takie peany na ich cześć, no chyba, że nie macie porównania.
Naprawdę jak po raz kolejny tyle, że w innej wersji słyszę, że VAG TDI a wszystko inne jest bee a już w szczególności jak nie jest niemieckie to mnie krew zalewa.
Żeby nie było, sam jezdzę niemieckim samochodem.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Lip 2011, 22:37

Wiesz ja np nie jestem jakoś za francuskimi samochodami bo już miałem z nimi styczność laguna z silnikiem 1.9 DCI i miałem same problemy nigdy więcej nie chce tego samochodu a zwłaszcza z tym silnikiem, a co do TDI to akurat 2.0 TDI miał problemy w passacie i to zależy jeszcze jaki nr był silnika bo w innych koncernach nie było problemu, typu Audi, Skoda czy Seat ma te silniki i problemów nie ma, fakt 2.5 to nie udany motor ale nikt mnie nie przekona że 1.9 TDI to zły silnik, ale to moje zdanie tak jak Twoje jest negatywne ;) nie chce się kłócić po prostu wyrażam swoje zdanie ;) i jednak sporo jeździ z tymi silnikami samochodów ;)
Mulan
Nowicjusz
 
Posty: 32
Miejscowość: Kraków
Auto: Opel Astra G 1.6 85 KM

16 Lip 2011, 23:13

Ja Wiem jednO ZE TdI 1,9 90km to Jest sWietny silnik lecz jak kazdy diseal ma jeden problem -turbina albo wtryski ze sie moga lecz nie musza popsuć
Sdi nie ma co sie teoretycznie psuć wiec jest wg mnie jest porównywalny do zwykłych benzyniaków ma zwykle problemy lecz jest slaby , kurde znajomy ma 1,4 benzyne 60km i jezdzi i nie ma problemów a nie wierze ze jest az taki mul ze jechać się nie da i bedzie od benz słabszy disel ma 133 Nm i = musi byc mocny ale wolny jak ciagniki nie ma z tego co wiem swiecy i jest samozapłon wiec proszę moze nie o parde teraz juz ale komentarz jakis dlaczego nie albo dlaczego za na dniach postaram sie pojezdzic jakims egzemplarzem z silnikiem sdi 1,9 i bede wiedzial jak jedzie ale teraz tylko gdybam bo ganicie ten silnik a nie wiem dlaczego nie jest to bmw 2.0 150km albo 1.7cdti 100km bo takimi mialem okazje ale to nie ma byc wyścigówka tylko jak najtańsze auto do jazdy i jeżdżące na długie lataa bo za szybko go sobie nie zmieni i musi byc twale
senzzel
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: astra 1

16 Lip 2011, 23:28

A jeszcze jedno o co mi sie rozchodzi ona chce auto z klima juz i nie wierze ze taki diseal bedzie az tak czul klime niz male benzyniaki bo w yarisce 1,3 86km po wlaczeniu nie mogla uciągnąć 3 osb dopiero jak sie rozbujala pedal do spodu zaczela jechac ale to nie jest ekonomiczne chyba co nie? dlatego up tak sie rozpisalem o tej mocy wzgledem przyspieszenia

Dziekuje
senzzel
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: astra 1

16 Lip 2011, 23:32

to SDI będzie na prawdę chyba najlepszym wyborem ;) chociaż jak dla mnie za duży muł :) to fakt że SDI to praktycznie tam się nie ma co zepsuć ;) ale gdy popatrzeć na to ile kosztuje regeneracja turbiny kosztuje to jednak wolałbym mieć lepsze osiągi ;p a jeżeli chce klime to uwierz mi że to bedzie straszny muł ;D(mówię tu o SDI + KLIMA)
Mulan
Nowicjusz
 
Posty: 32
Miejscowość: Kraków
Auto: Opel Astra G 1.6 85 KM

16 Lip 2011, 23:39

Kminie tylko musze sam zobaczyc co to znaczy ten muł bo sam mam przyjemnosc jezdzic oplem astra 1 1,6 75km i jezdze nauczylem sie i jest ok nie powiem ze mul bo 1 .2 idzie sprawnie ale brat ma bmw juz i sie smieje ze takim to by wolal mks jezdzic czy cos wiec jazde próbna musze zrobic i tyle to jest normlane ze ktos ma 75km a potem 150 to jest zdadowolony i nie zmieni na slabsze ale jak ona nie jedzi bo nie ma czym to mysle ze taka moc jej styknie bo nie wierze ze to tych 70km na godz bedzie sie rozpedzal w 20sec i sie dusil ale moze spr, to bede wiedzial heh
senzzel
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: astra 1

16 Lip 2011, 23:46

nie no wiesz ja miałem okazje jechać Seatem Ibizą z tym silnikiem SDI z klimą i na prawdę musiałem to kręcić dość wysoko żeby to szło :) mówię co odczułem hehe, sam teraz posiadam Astrę II z silnikiem 1.6 8V tylko na wielopunktowym wtrysku i ma troszkę większą moc bo 85KM i z klimą po mieście nie jest źle xd ale jednak na trasie brakuje mu mocy ;D tak samo jak miałem okazję prowadzić astrę I z silnikiem 1.4 8V 60KM i to dopiero był muł a klimy ani nic elektryki nie miał xd
Mulan
Nowicjusz
 
Posty: 32
Miejscowość: Kraków
Auto: Opel Astra G 1.6 85 KM