Auto dla kobiety

17 Lip 2011, 08:49

Jasiek90 napisał(a):Koledze w 1.9 TDI tyle, że 110 KM przy przebiegu 240tys. km wymiany domagał się dwumas + turbina


Ja z kolei mogę wymienić tuzin 80 B4 które znam i jeżdżą bez najmniejszego remontu do dziś. Tylko jaki to ma sens?
Nie wiem czy wiesz ale 110 - tka jest bardziej narażona na awarię turbiny ze względu na zmienną geometrię łopatek. Dlatego w temacie pojawił się 90 Konny silnik. To tak ku Twojej wiadomości.

Jasiek90 napisał(a): koszt całkowity nieco poniżej 5tys. zł,


Twój kolega dał się naciągnąć jak małe dziecko więc teraz Ty przez to nie wyolbrzymiaj cen. Kompletna, porządna regeneracja turbiny zamyka się w 1000 zł a kompletny silnik z gwarancją na rok kupisz poniżej 2 tyś zł. Kwestia tylko chęci poszukania.
Regeneracja pompy w granicach 500 zł i spokój na 250 tyś co najmniej.
Z tym 1.9 DCI to bym tak nie koloryzował z przebiegami, nie tak dawno gdzieś czytałem że turbo w nim wytrzymuje 80 tyś więc tego można za to polecać :lol: Z resztą tutaj na forum też ktoś pisał że turbo w nim jest kiepskie tylko w chwili obecnej nie pamiętam kogo to słowa.
2.5 od VW to awaryjny diesel? Od dobrych 4 lat zmieniłem uszczelkę pod głowicą i czujnik temperatury w chłodnicy, o dziwo 315 tyś minęło już a turbo nadal sprawne. Poza tym tylko filtry, płyny i paski. Więc na przyszłość podawaj z łaski swojej dokładniejsze dane silnika który omawiasz i na który najeżdżasz, bo akurat 2.5 TDI R5 to jeden z lepszych silników. 2.5 V6 to była ta jednostka którą opisujesz i która w rzeczywistości narażona jest na awarie.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

17 Lip 2011, 23:32

Zgodzę się z każdym słowem kolegi wyżej ;) silniki 1.9 DCI to straszny syf przekonałem się o tym hehe ;d
Mulan
Nowicjusz
 
Posty: 32
Miejscowość: Kraków
Auto: Opel Astra G 1.6 85 KM

18 Lip 2011, 08:11

"Ja z kolei mogę wymienić tuzin 80 B4 które znam i jeżdżą bez najmniejszego remontu do dziś. Tylko jaki to ma sens?" proszę się nie krępować.
"Nie wiem czy wiesz ale 110 - tka jest bardziej narażona na awarię turbiny ze względu na zmienną geometrię łopatek. Dlatego w temacie pojawił się 90 Konny silnik. To tak ku Twojej wiadomości."
wiem, dlatego wyraźnie zaznaczyłem, że chodzi mi o tamtą wersję podobnie w przypadku chipowanego 1.9TDI.
"Z tym 1.9 DCI to bym tak nie koloryzował z przebiegami, nie tak dawno gdzieś czytałem że turbo w nim wytrzymuje 80 tyś więc tego można za to polecać " dobrze Pan wie, że pisałem o 2.5DC, 1.9 DCI ma turbinę garretta która rzeczywiście była problematyczna tylko zauważ, że nie polecałem 1.9DCI w tym temacie bo te z pierwszych serii to rzeczywiście ruletka.
Chce Pan się jeszcze o coś przyczepić?
Z drugiej strony znam właściciela który Laguną II 1.9DCI zrobił ponad 400tys. km, co prawda po tym przebiegu zaczeła się sypać tak, że zostawił ją w warsztacie ale do tego momentu jezdziła dość bezproblemowo, a to, że większość Lagun DCI trafia do nas po podobnym przebiegu bo można je kupić za grosze to już chyba nie wina auta?
Poza tym Laguna II z początkowego okresu produkcji to nie jest miarodajny przykład, obok Peugeota 307 z początku produkcji to chyba jedno z najbardziej problematycznych aut, równie dobrze za wzór niemieckiej solidności można postawić Passata B6 2.0 TDI z 2005r.
No ale skoro jeden silnik to straszny syf a drugi najlepszy i najekonomiczniejszy diesel bo jakiś znajomy miał to chyba nie ma o czym rozmawiać.
To nie tyle kwestia samochodu co jego użytkowania, nasz VW był użytkowany zazwyczaj na krótkich trasach jakby jezdził głównie w trasy tak jak użytkujemy samochody prywatne to myślę, że to 400tys. km przejechałby bez większych problemów tak jak ta Laguna która była eksploatowana w dłuższych trasach.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

18 Lip 2011, 08:50

Wszystko też zależy od tego czy to auto ma być do miasta czy na wioski do miasta polecam mercedesa A klase jest mały ale pojemny zwinny mało pali
Jakub302
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 14
Miejscowość: Łódź
Auto: Opel Astra 1.6 SI

18 Lip 2011, 08:55

Tyle, że ze względu na sandwichową konstrukcję jest dość problematyczny i drogi w serwisowaniu.
Poza tym rzeczywiście bardzo fajna propozycja z tym, że za te pieniądze lepiej rozglądać się za podstawowymi benzyniami z początku produkcji niż okazyjnymi CDI.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

18 Lip 2011, 15:18

jak pisałem na samym początku 10km prostej drogi jak po sznurku bo to droga łącząca 2 miasta i potem z 2 max 3km w miasto wiec jednak wiecej jest tej prostej drogi dlatego sklaniam sie do diseal bo na dzien dzisiejszy juz duzo wg mnie lepszy od benzyniaka
a silniki to tylko sdi 1,9 ktorego musze sprawdzić przejechac sie albo 1,9 tdi 90km ktory wiem ze daje duza frajde z jazdy a co do merca A to juz go wczesniej sprawdzalem i jest ciasny jakis dziwny ani mi ani co ważne Siostrze nie odpowiadał
a CO do BEnzyniakow sa fajne ale jak sie gazuje bo w tedy maja spalanie w takiej samej cenie co diseal i maja duza moc np znam osoby co maja ople vectre b 101km chyba i pali gazu z 10l u osoby 2,0 benzyna 150km 11-13gazu ale jakos do gazu nie mam przekonania a male silniczki palace malo sa jak zabawki bucza i jechac nie chca a jak deptasz to pali jak smok
senzzel
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: astra 1
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Z pasażerem w samochodzie mniej bezpiecznie?
    Rozproszenie uwagi kierowcy może stanowić poważne zagrożenie bezpieczeństwa jazdy. Nie bez wpływu na koncentrację podczas prowadzenia pojazdu pozostaje zachowanie innych osób obecnych w samochodzie. Nawet zwykła rozmowa ...

18 Lip 2011, 17:41

Jak juz pisalem o gazie to moze ktos mnie teraz nakloni moze na gaz ktorego nie lubie bo sie osluchalem ze psuje auta ale jak by zrobic sekwencje to moze by auto tez jezdzilo sprawnie i dlugo w tedy mozna by wybrac jakis silnik benzynowiec np 1,6 albo 1,8 jak to jest z 2.0 duża jest roznica w cenie oplat a jak te 1,6np?>
senzzel
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: astra 1

18 Lip 2011, 17:57

Przy takiej eksploatacji to tylko benzyna.
Sekwencja przy tak malutkich przelotach zwracała by się bardzo długo poza tym przy LPG podobnie jak dieslowi krótkie dystanse nie służą.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Lip 2011, 22:36

Wiec teraz krótko Propozycje aut i silniki .cena jak pisalem max 12,z groszami
senzzel
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: astra 1

20 Lip 2011, 00:43

Ja Proponuje Astrę G z silnikiem 1.7 diesel Isuzu :) do 12 tys kupisz fajny egzemplarz ;p mało pali i tanie i ogólno dostępne części :)
Mulan
Nowicjusz
 
Posty: 32
Miejscowość: Kraków
Auto: Opel Astra G 1.6 85 KM

20 Lip 2011, 18:03

Skoda 1,9 tdi <fabia>
senzzel
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: astra 1

25 Lip 2011, 13:57

Mam pytanie mam okazje kupic piekna skoda fabie 1,4 mpi
Wyglad super cudo jak nowe kupione w polsce ma wszystkie papiery serwisowana jezdzi sie jak na ten silnik super tylko jest jedna dziwna rzecz co mnie martwi na postoju odpalona coś telepie lekko chwilami ale jedzie pięknie i nie wiem czego to wina moze to bys swieca czy zle ustawiony zaplon nie wiem nie znam sie na tyle zeby cos sesownego wymyslic licze na pomoc bo wydaje mi sie to auto okazja
senzzel
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: astra 1