Auto dla młodego chlopaka 8-9000

16 Maj 2011, 11:55

Witam .

Na samochodach znam się tak dobrze jak nasi politycy na rządzeniu krajem, czyli wcale.
Stad chciałbym prosić was o pomoc w wyborze samochodu.
Mam 23 lata. Dziennie pokonuję około 35 km. Potrzebuje auta ,które dobrze spisywałoby się na trasach, a jednocześnie nie spalało tyle co czołg. ( mam dość ciężka nogę i irytuje mnie kto wciskam gaz a auto stoi w miejscu). Silnik nie większy niż 2.0 . To czy auto ma być na gaz czy też na PB lub ON również chciałbym się dowiedzieć od was.
Dziękuję i czekam na propozycje
theguine
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Radomsko

16 Maj 2011, 12:04

Audi A4 1.8 125KM całkiem nieźle się zbiera, jedyny minus to zawieszenie, aluminiowe wahacze.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

16 Maj 2011, 12:08

Renault Laguna po lifcie 2.0 benzyna
Lukasz90
Początkujący
 
Posty: 79
Miejscowość: Żyrardów

16 Maj 2011, 16:08

Radziłbym benzyniaka, ale sprecyzuj swoje oczekiwania:
- koszty naprawy
- komfort jazdy
- ilu miejscowy
Narazie proponuje rovera 416
smolar16
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: Radom

16 Maj 2011, 16:20

- jeśli chodzi o koszty naprawy to nie ma większego znaczenia. Byle nie psuł się co tydzień
- Komfort na poziomie pozwalającym przetrwać nawet dluzsze jazdy bez łupania w plecach .
- ilość miejsc min 4 (ale raczej nie chciałbym coupé)
theguine
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Radomsko

16 Maj 2011, 16:25

Ja bym zaproponował Honde Civic VTEC 1.5 lub 1.6.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Honda HR-V - kompaktowy SUV
    Consumer Reports przetestował kompaktowego SUV-a Hondy z niedostępnym w Polsce benzynowym silnikiem 1,8 l. Tak skonfigurowane auto uzyskało średni wynik 29 mpg. W miejskich warunkach było to 20 mpg, zaś na szybkiej trasie ...

16 Maj 2011, 16:43

Nissan 200SX S13 1.8T 171HP
error106
Początkujący
 
Posty: 140
Miejscowość: Warszawa

16 Maj 2011, 19:21

Co powiesz o E36 2.0i R6 150km według mnie najciekawszy wybór. Silnik bardzo trwały, odporny i co najważniejsze ma bardzo miłą dla ucha pracę. E36 ma bardzo dobry rozkład mas przez co jest bardzo przewidywalna.
adammtv
Aktywny
 
Posty: 286
Miejscowość: Złoty Stok

16 Maj 2011, 20:04

mazda 323f ba. 2.0 144km:)
lucas323f
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Wójcin

16 Maj 2011, 20:16

Słuchaj Najlepiej Kup Sobie auto z Dislem.Bo Mało Pali i ma Dużą moc 2.0 silnik pali 5,5l...
a jakie auto hmm toyota corolla

http://www.auto-motor-i-sport.pl/m/120/ ... 68fa88.jpg
(Są z 5 drzwiami i z 3.)
Blaider#
Nowicjusz
 
Posty: 31
Miejscowość: yyy...

16 Maj 2011, 20:28

Dużą moc? :mrgreen: Jaki Diesel / Turbodiesel do 2 litrów ma dużą moc (w tym przedziale cenowym), Oplowsko-Isuzowskie 1.7TD? 1.9TDI w Golfie raczej 130KM nie uświadczysz, BMW M41 1.7TDS? Tylko 90, 1.9D/TD z koncernu PSA, też nie... O mułkach Mercedesa nie wspominam nawet. Tutaj jeśli autko ma przyspieszać potrzebna będzie benzyna ale...mniejsza, wyżyłowana jednostka wysokoobrotowa jak V-tec, większa rzędowa szóstka jak w BMW (najlepiej z Vanosem), żwawa, mała Vka jak np. Mazdy, ewentualnie coś z podciągniętych silników jak M42 czy M44 z BMW, Oplowskie 2.0 z GSi itp.
Jeśli przedział cenowy byłby niższy to bym zaproponował [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] moja mam miała taką, nie jedne 318is się chowało do tego :mrgreen:
Ostatnio edytowany przez Jogi4x4, 16 Maj 2011, 20:32, edytowano w sumie 1 raz
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

16 Maj 2011, 20:28

Diesel mało pali i ma duży moment, moce wcale nie są u niego jakieś fenomenalne. Do tego nie każdemu pasuje jazda Dieslem, do tego dolicz koszt części w razie usterki gdzie są dużo droższe niż w benzynie. Rocznie zaoszczędzi na paliwie z 3000zł, a jak padnie mu turbina i coś jeszcze to te 3000zł tego nie zrekompensują :) Do tego kręcone liczniki i ciężko ocenić jak stary jest Diesel (chociaż benzyna też, ale tam przebiegi z zasady są mniejsze).

Co do silnika, zależy co preferujesz, moment od niskich obrotów i wysoko kręcący się silnik bierz Vtec, spory moment i niższe obroty bierz BMW, wysokie obroty i turbina bierz 200SX (z tym że w nim silnik jest trochę wyżyłowany, więc jak nie umiesz dbać dobrze o turbo to raczej odpuść bo zaraz padnie).
error106
Początkujący
 
Posty: 140
Miejscowość: Warszawa

16 Maj 2011, 20:33

Dieselki choć ekonomiczne i nie zawsze drogie w eksploatacji nienawidzą ostrej/gwałtownej jazdy wtedy w układzie panuje najwyższe możliwe ciśnienie poza tym jak już auto ma nalatane te 400tyś to stopień wyeksploatowania jest tak wysoki że lubi coś klęknąć. Jak autor tematu oczekuje dynamiki oraz ekonomicznej eksploatacji nadto do 9tys to takie rzeczy tylko w erze.
adammtv
Aktywny
 
Posty: 286
Miejscowość: Złoty Stok

16 Maj 2011, 20:41

adammtv napisał(a):poza tym jak już auto ma nalatane te 400tyś to stopień wyeksploatowania jest tak wysoki że lubi coś klęknąć.
Widziałeś kiedyś niemiecką taksówkę?? Porównaj takie taxi z niemiec z identycznym autem od pierwszego właściciela z Polski... Taxi będzie w o wiele lepszym stanie (przynajmniej układ napędowy, zawieszenie). Mój Merc 190D był po taxi miał ok. 850.000km ale nie robiło to aż tak dużego wrażenia na nim (co nie znaczy że eksplatacja nie dała się jemu we znaki). Jeśli auto było odpowiednio serwisowane (a tak jest w przypadku niemieckich taxi) to większe przebiegi nie będą robić na nich wrażenia.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

16 Maj 2011, 20:48

Oczywiście tylko że jak będzie pałował auto które ma pół miliona za sobą oczywiste jest że coś prędzej czy później się posypie. Poza tym nie znajdzie nic godnego uwagi w tych pieniądzach (w dieslu oczywiście :wink: ).
adammtv
Aktywny
 
Posty: 286
Miejscowość: Złoty Stok