REKLAMA
Witam
poszukuję auta dla rodziny 2+2. Aktualnie będzie to 2+1 (noworodek), ale chciałbym samochód na conajmniej kilka lat (>5). Mieszkamy w mieście, ale nie dojeżdżamy autem do pracy. Auto będzie używane głównie podczas weekendów na wyjazdy 50-200 km (łącznie) + sprawy na mieście (zakupy, lekarz etc.). Do tego raz na jakiś czas dłuższy wyjazd wakacyjny (raczej w kraju). Myślę, że roczny przebieg zamknie się w granicach 10 tys. km.
Pozostałe wymagania:
- budżet: 30-35 tys.
- niska awaryjność (jak najmniej wizyt w warsztacie, niespodzianek w postaci unieruchomionego auta)
- bezpieczeństwo
- pojemność bagażnika (dobrze byłoby oprócz pasażerów przewieźć złożony większy wózek + 2 walizki)
- im krótszy tym lepiej - samochód będzie użytkowany również w mieście (parkowanie, manewrowanie)
- podwyższane siedzenia (wygoda przy wsiadaniu/wysiadaniu, montażu/demontażu fotelików)
- spalanie - im mniej tym lepiej, jestem spokojnym kierowcą
- prowadzenie - chciałbym, aby auto dobrze trzymało się drogi i było stabilne
- moc - pomimo spokojnego charakteru jazdy chciałbym mieć możliwość pewnego wyprzedzania
- wiek - tj. pisałem chciałbym kupić auto na dłuższy okres czasu, więc im młodsze tym lepsze (wstępnie założyłem rocznik > 2010)
- przewóz rowerów - dużo jeździmy, dobrze byłoby mieć taką możliwość
Moje propozycje:
- Honda Jazz - pierwsze auto, które wpadło mi w oko; duży plus za niską awaryjność, niestety wydaje się za małe
- Opel Meriva B - wygląda ciekawie, nie jest zbyt długa, ale czytałem, że jest awaryjna, co mnie niepokoi
- Toyota Verso - ze względu na niską awaryjność najchętniej wybrałbym tą markę (lub Hondę), niestety sensowne auta to kwota rzędu 40 tys. zł (poza budżetem); zastanawiam się, czy auto jest warte swojej ceny (myślę, że mógłbym podnieść budżet)
- Renault Scenic - nie jest wg mnie najpiękniejsze, ale wygląda bardzo sensownie jeśli chodzi o wielkość/wnętrze (trzy oddzielne siedzenia z tyłu); tutaj niestety również obawiam się awaryjności (np. elektryki)