Auto dla rodziny 2+2 do 30-35 tys.

29 Maj 2020, 07:58

Witam

poszukuję auta dla rodziny 2+2. Aktualnie będzie to 2+1 (noworodek), ale chciałbym samochód na conajmniej kilka lat (>5). Mieszkamy w mieście, ale nie dojeżdżamy autem do pracy. Auto będzie używane głównie podczas weekendów na wyjazdy 50-200 km (łącznie) + sprawy na mieście (zakupy, lekarz etc.). Do tego raz na jakiś czas dłuższy wyjazd wakacyjny (raczej w kraju). Myślę, że roczny przebieg zamknie się w granicach 10 tys. km.

Pozostałe wymagania:
- budżet: 30-35 tys.
- niska awaryjność (jak najmniej wizyt w warsztacie, niespodzianek w postaci unieruchomionego auta)
- bezpieczeństwo
- pojemność bagażnika (dobrze byłoby oprócz pasażerów przewieźć złożony większy wózek + 2 walizki)
- im krótszy tym lepiej - samochód będzie użytkowany również w mieście (parkowanie, manewrowanie)
- podwyższane siedzenia (wygoda przy wsiadaniu/wysiadaniu, montażu/demontażu fotelików)
- spalanie - im mniej tym lepiej, jestem spokojnym kierowcą
- prowadzenie - chciałbym, aby auto dobrze trzymało się drogi i było stabilne
- moc - pomimo spokojnego charakteru jazdy chciałbym mieć możliwość pewnego wyprzedzania
- wiek - tj. pisałem chciałbym kupić auto na dłuższy okres czasu, więc im młodsze tym lepsze (wstępnie założyłem rocznik > 2010)
- przewóz rowerów - dużo jeździmy, dobrze byłoby mieć taką możliwość

Moje propozycje:
- Honda Jazz - pierwsze auto, które wpadło mi w oko; duży plus za niską awaryjność, niestety wydaje się za małe
- Opel Meriva B - wygląda ciekawie, nie jest zbyt długa, ale czytałem, że jest awaryjna, co mnie niepokoi
- Toyota Verso - ze względu na niską awaryjność najchętniej wybrałbym tą markę (lub Hondę), niestety sensowne auta to kwota rzędu 40 tys. zł (poza budżetem); zastanawiam się, czy auto jest warte swojej ceny (myślę, że mógłbym podnieść budżet)
- Renault Scenic - nie jest wg mnie najpiękniejsze, ale wygląda bardzo sensownie jeśli chodzi o wielkość/wnętrze (trzy oddzielne siedzenia z tyłu); tutaj niestety również obawiam się awaryjności (np. elektryki)
- Ford C-max - wygląda ciekawie, duży plus za prowadzenie; nie wiem jak z awaryjnością, w internecie znalazłem bardzo rozbieżne opinie (super/tragedia)
- VW Touran - duży plus za bardzo pojemne wnętrze, ale czytałem o wysokiej awaryjności (rankingi TUV, Warranty Direct)

Oprócz modelu do wyboru pozostaje również kwestia silnika. Będę bardzo wdzięczny za podpowiedzi.

Michał
michalb88
Obserwowany
 
Posty: 2

29 Maj 2020, 08:46

Jazz prawdopodobnie będzie lekko za ciasny, meriva podobnie. Verso spoko. Scenic byłby już ok ale raczej jako grand scenic. "Zwykły" nie będzie spektakularnie większy od merivy. W scenicu masz benzyniaki 1.6 i 2.0, które będą ok (w zależności jakiej tam mocy potrzebujesz). Szczerze mówiąc nie widzę powodu, żeby c-max miałby się psuć bardziej od focusa przez inaczej wygiętą blachę. Generalnie spoko typ, najlepiej poszukać 1.6/125. Touran może być ale z silnikiem 1.6/102, jeśli wystarczy to szukaj.

Zerknij sobie na opla zafirę. Gdzieś w granicach tych 35 powinny się zaczynać III gen z silnikami 1.4T albo 1.8. Jeśli chcesz wydać mniej to schodzisz do II gen
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

26 Cze 2020, 17:06

Invi, dzięki za pomoc.

Mam jeszcze kilka pytań związanych z zakupem:
1. Touran - wizualnie i funkcjonalnie (przestrzeń, wnętrze) najbliżej mi do tego auta, ale czytałem trochę o awaryjności (szczególnie pierwszych wersji). Podobno poprawiono go dopiero w drugiej generacji (>= 2015, ja rozpatrywałbym roczniki >= 2010). Czy warto w to wchodzić? Czy silnik 1.6/102 sobie z nim "poradzi"?
2. Podczas poszukiwań natknąłem się również na Citroena C4 Picasso - co sądzicie o tym modelu, warto? Jeśli tak, to w jaki silnik warto celować?
3. Zauważyłem, że większość minivanów na rynku wtórnym jest sprzedawanych z silnikami diesla. Czy w moim przypadku warto również rozważyć tego typu silnik, czy lepiej zostać przy benzynie? Jeśli chodzi o planowane użytkowanie auta, to opisałem to szerzej w pierwszym poście - głównie cotygodniowe trasy 50-200 km, co kilka dni jazda po mieście z bieżącymi sprawami, do pracy nie dojeżdżamy autem. Jeśli diesel wchodzi w grę, to prośba o propozycje silników dla rozpatrywanych modeli (Verso, Scenic, C-max, Touran, C4 Picasso).
4. Czy lepiej wybrać np. 10-letnie Verso czy 8-letniego Scenica w tej samej cenie?
5. Warto rozważyć samochód sprowadzany z zagranicy (komis), czy lepiej skupić się tylko na krajowych od osób prywatnych?

Z góry dzięki i pozdrawiam,
Michał
michalb88
Obserwowany
 
Posty: 2

05 Lip 2020, 20:43

Nie odpowiem na wszystkie Twoje pytania, ale mogę powiedzieć, że jak Verso to zdecydowanie lepiej benzyna- w tym modelu silniki benzynowe są dużo bardziej niezawodne. Od ok. roku jeżdżę Verso z 2016 roku i jestem z tego auta bardzo zadowolony. Bardzo przestronne w środku, z tyłu spokojnie można zamontować dwa foteliki i osoba dorosła będzie mogła wygodnie się przy nich zmieścić- zaleta aut z oddzielnymi fotelami zamiast kanapy. Bagażnik mógłby być większy, ale za to auto jest krótsze od większości kombi, więc dość zgrabnie się nim manewruje w mieście.

Jeśli chodzi o wybór krajowe vs sprowadzane, to wydaje mi się, że przy sprowadzanych jednak jest większe prawdopodobieństwo wpadnięcia na minę i patrzyłbym na takie auta tylko wtedy, kiedy umiałbym naprawdę bardzo dokladnie ocenić stan techniczny samochodu. A jako, że nie umiem to osobiście wolałem skupiać się na ogłoszeniach z autami krajowymi od osób prywatnych lub autoryzowanych dealerów.
MK7
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 01 08 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Verso
Silnik: 1.8 147KM
Paliwo: Benzyna
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016