Auto dla rodziny do 26000 tys. PLN

24 Paź 2014, 11:18

Czesc wszystkim,

Szukam auta dla rodziny, narazie jest nas trojka, ale napewno bedzie czworka.
Szukam glownie kombi/SUV w benzynie, fajnie jakby byl tak minimum z 2005 roku. Mam na oku kilka modelow, Toytoa Corolla Verso II, Toyota Avensis II, Nissan Quasquai II, Volvo V50, Opel Astra II, Ford C-Max. Niestey nie wiele wiem na temat udanych jednostek i czesci.

Bardzo licze na wasza pomoc w tej kwestii, moze pomoze mi to w podjeciu dezycji, lub wyjda jakies inne modele o ktorych nawet nie myslalem :shock:

Pozdrowionka :lol:
propu
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Fiat
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

24 Paź 2014, 11:25

propu napisał(a): Opel Astra II

Za tyle to ja celowałbym w astrę III a nie II.
Może fiat croma.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

24 Paź 2014, 12:11

Auta, które umieściłeś w swoich typach są bardzo ciekawe.
Zacznę po kolei.
- Toyota Corolla Verso: Silnik 1.8 to bardzo udana konstrukcja, choć w moim odczuciu auto nie ma przysłowiowego "kopyta". Odpuść sobie automatyczną skrzynię z uwagi na problemy ze sterownikiem. "Manual też nie jest idealny, ale na pewno mniej awaryjny od "automatu". Szybkiemu zużyciu ulegają łożyska w skrzyni, dlatego warto nasłuchiwać, czy nie występuje "buczenie" podczas jazdy.
- Toyota Avensis II: Podobnie jak w Corolli Verso warto (moim zdaniem) celować w silnik 1.8 (pomimo tego, że słabszy jest od 2.0) ze względu na mniejsze koszty serwisowania. Dlaczego? Ano dlatego, że 2.0 boryka się z osadzającym się nagarem w cylindrach. Niektórzy piszą, że 1.8 też nie jest wolny od swoich przypadłości, i posiada nietrwałe pierścienie tłoków. Ja się z tym jeszcze nie spotkałem. Ksenony to ogólna przypadłość tego auta, a mianowicie matowienie soczewek.
- Nissan Qashqai: Jeśli chcesz kupić SUV'a, no to chyba przede wszystkim dla napędu na 4 koła, który dostępny jest (w opcjach benzynowych) tylko dla motoru o pojemności 2.0. A ten z kolei jest droższy od 1.6. W budżecie, który posiadasz, nie kupisz "ładnego" Qashqai'a o pojemności nawet 1.6. Dlatego nie będę się rozpisywał o tym modelu. Przykro mi.
- Volvo V50: Można powiedzieć, że to poniekąd bliźniak Forda Focusa II. Dlaczego? Warto poczytać. Co do całokształtu, to o ile motory benzynowe nie sprawiają większych problemów (ewentualnie za niska moc może być problemem, dlatego warto szukać 2.0), o tyle elektronika potrafi doprowadzić o zawrót głowy. Wyświetlacz radia, sterowniki odpowiedzialne za pracę silnika - to może szwankować, ale i nie tylko.
- Opel Astra G (II): Tak jak napisał kolega krzysiek4000, warto spoglądnąć już w stronę Astry H (III), no ale jeśli mimo wszystko szukasz Astry G, to najbardziej trwałym silnikiem jest 8-zaworowy 1.6. W budżecie, który przewidujesz, możesz szukać modelu z 1.8 litrowym silnikiem (który lubi "spożycie" oleju silnikowego), w którym problem ze spalaniem oleju został wyeliminowany. Znam takich ludzi, którzy to robili w swoim aucie, pomimo tego, że nie jest to zbyt opłacalne.
- Ford Focus C-Max: Tutaj warto spojrzeć na silnik 2.0 o mocy 145KM, któremu nigdy jej nie brakuje. Słabą stroną auta jest mało trwałe zawieszenie, ale ogólnie rzecz ujmując auto jest mało awaryjne, w stosunku do innych modeli tej marki.

Życzę powodzenia w zakupie i daj znać co kupiłeś :)
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

24 Paź 2014, 14:18

Dzieki za fajna odpowiedz :roll:

A ktory ty bys wybral ? Wszystkich modeli jest sporo na rynku i pewnie latwo sie przejechac :no:

Zapomnialem dodac BMW 320 E46 w benzynie ktory najbardziej mi sie podoba :)

Wiec ktory wedlug ciebie jest top ? :mrgreen:
propu
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Fiat
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

24 Paź 2014, 14:29

- Volvo V50: Można powiedzieć, że to poniekąd bliźniak Forda Focusa II. Dlaczego? Warto poczytać. Co do całokształtu, to o ile motory benzynowe nie sprawiają większych problemów (ewentualnie za niska moc może być problemem, dlatego warto szukać 2.0), o tyle elektronika potrafi doprowadzić o zawrót głowy. Wyświetlacz radia, sterowniki odpowiedzialne za pracę silnika - to może szwankować, ale i nie tylko.


Co prawda to prawda płyta podłogowa + zawieszenie pochodzi od Focusa, silnik od PSA ale też projektowany przez Forda, co więcej wspólnego? Cóż najlepiej samemu przejechać się Fordem i Volvo. Jeździłem każdym z nich, dla mnie to dwa różne samochody, każdy z nich inaczej trzyma się drogi inny standard wykonania, inne materiały itp.
Volvo bije konkurencję systemami bezpieczeństwa nawet w najniższej wersji wyposażenia. Komfort jazdy jest dość wysoki, auto pewnie trzyma się drogi, dwulitrowy diesel daje dostateczną moc do ciężaru samochodu więc wyprzedzanie nie jest problemem. W tym budżecie spokojnie znajdziesz roczniki 2005-2006 w zależności od wersji wyposażenia.
Spalanie jak dla mnie dobre, trasa poniżej 6 litrów, w mieście do 7.
Koszty serwisowania w miarę do uciągnięcia, nie większe niż w niemieckich markach, sporo jest zamienników czy części z Forda. Wiadomo jeśli patrzy się na koszty serwisowania w ASO to jest ceny wychodzą kosmiczne ale sporo jest w kraju wyspecjalizowanych nieautoryzowanych serwisów.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

24 Paź 2014, 14:33

Tylko ja szukam benzyny jak juz napisalem :) Jaki z nich jest najlepszy, bo juz sam nie wiem :D
propu
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Fiat
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczne hamowanie w warunkach zimowych
    Podczas zimowej pory roku, wielu kierowców doświadcza wydłużonej drogi hamowania na nawierzchniach pokrytych śniegiem lub oblodzonych. Czy jednak wszyscy zastanawiają się, co dokładnie wpływa na odległość, jaką pokonuje ...

24 Paź 2014, 14:37

2.0 w benzynie będzie w miarę a jak chcesz trochę taniej jeździć to polecam 1.8 BiFuel (fabryczna instalacja do CNG)
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

24 Paź 2014, 15:17

kkamykk napisał(a):Toyota Avensis II: Podobnie jak w Corolli Verso warto (moim zdaniem) celować w silnik 1.8 (pomimo tego, że słabszy jest od 2.0) ze względu na mniejsze koszty serwisowania. Dlaczego? Ano dlatego, że 2.0 boryka się z osadzającym się nagarem w cylindrach. Niektórzy piszą, że 1.8 też nie jest wolny od swoich przypadłości, i posiada nietrwałe pierścienie tłoków. Ja się z tym jeszcze nie spotkałem. Ksenony to ogólna przypadłość tego auta, a mianowicie matowienie soczewek.


Sprostowanko :D

Zła opinia o bezpośrednim wtrysku dotyczy wieśwagena bo faktycznie tam był problem z nagarem... w avenie2 silniki 2azfse i 1azfse pod tym względem są ok. (podobno problem występuje w minimalnym stopniu) Koszty 2,0 nie dotyczą nagaru tylko spalania, padających sond oraz braku możliwości zainstalowania LPG.
Wtrysk bezpośredni tojkowy już teraz jest stosowany praktycznie we wszystkich lexach i sie sprawdza ponieważ jest rozwinięciem pierwszego d4 (aven1/2) i ma teraz nazwę d4-s... zrobiłem około 10tyś.km. autem d4-s i jest ok. spełnia swoje zadanie w realu.
Na tą chwile system d4-s zostawia fsi daleko w tyle nie mówiąc już o żabojadowych próbach szczęścia.

P.S

Co do samego nagaru to chyba nie osadzał się na cylindrach. :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11109
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

24 Paź 2014, 15:26

Problem z V50 jest znaczacy, ma mniejsza przestrzen bagaznika niz moj aktualny Fiat Palio z 2000 roku 416 ltr do 460 ltr.
Wiec dalej prosze :evil: :lol:
propu
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Fiat
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

24 Paź 2014, 15:35

propu napisał(a):Problem z V50 jest znaczacy, ma mniejsza przestrzen bagaznika niz moj aktualny Fiat Palio z 2000 roku 416 ltr do 460 ltr.

Może ten fiat croma który wcześniej zaproponowałem. :ok:
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

24 Paź 2014, 15:36

Z cay szacunkiem, ale nie chce juz Fiat, a druga sprawa, ze Croma poprostu mi sie nie podoba :/ :piwo:
propu
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Fiat
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

24 Paź 2014, 15:49

propu napisał(a):Z cay szacunkiem, ale nie chce juz Fiat, a druga sprawa, ze Croma poprostu mi sie nie podoba

No cóż to musisz szukać innych samochodów.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

24 Paź 2014, 15:49

szybki napisał(a):Zła opinia o bezpośrednim wtrysku dotyczy wieśwagena bo faktycznie tam był problem z nagarem... w avenie2 silniki 2azfse i 1azfse pod tym względem są ok. (podobno problem występuje w minimalnym stopniu) Koszty 2,0 nie dotyczą nagaru tylko spalania, padających sond oraz braku możliwości zainstalowania LPG.
Wtrysk bezpośredni tojkowy już teraz jest stosowany praktycznie we wszystkich lexach i sie sprawdza ponieważ jest rozwinięciem pierwszego d4 (aven1/2) i ma teraz nazwę d4-s... zrobiłem około 10tyś.km. autem d4-s i jest ok. spełnia swoje zadanie w realu.
Na tą chwile system d4-s zostawia fsi daleko w tyle nie mówiąc już o żabojadowych próbach szczęścia
chciałem to właśnie napisać :mrgreen:
W zasadzie sprostuj, czego oczekujesz od auta tzn gdzie mieszkasz i gdzie będziesz nim jeździć. Mieszkając i w większości poruszając się po mieście wybór SUV jest cokolwiek śmieszny i wychodzi z tego tyle, że kupujesz go z powodów prestiżowo-modowych :yes: No i wbrew pozorom SUV nie jest zbyt przestronny
Jeśli familia 2+2 to tylko kompaktowy van. C-max to bardzo fajne auto, które na dodatek fajnie się prowadzi, jednak poszukał bym czegoś pokroju Mazdy 5, Hondy fr-v, w.w Toyoty Verso
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

24 Paź 2014, 16:03

Rozumiem,

Tak rodzinka 2 + 2, raczej wiekszosc czasu miasto zdecydowanie. Choc regularnie jezdzimy w dalsze trasy ale bez przesady.
Musi byc wygodny, przestronny i miec fajna jednostke napedowa. Fajnie jakby jakas moc byla i chala wielkoluda.
Co poelcice z takimi cechami ?
Ja juz patrze na Toyote Corolle Verso i C-Max. Moze jest cos jeszcze w tym temacie co da rade: Citroen Picasso ? Zafira i S-Max odpadaja, bo sa dla mnie za duze :naughty:
propu
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Fiat
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

24 Paź 2014, 16:12

Przypominam, że 1.8 w Toyocie to ten silnik co pali nawet 1l oleju na 1000km. Chociaż oprócz tego ciężko coś mu zarzucić, po prostu trzeba często sprawdzać stan oleju. ;)
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002