Auto dla rodziny do 26000 tys. PLN

24 Paź 2014, 11:18

Czesc wszystkim,

Szukam auta dla rodziny, narazie jest nas trojka, ale napewno bedzie czworka.
Szukam glownie kombi/SUV w benzynie, fajnie jakby byl tak minimum z 2005 roku. Mam na oku kilka modelow, Toytoa Corolla Verso II, Toyota Avensis II, Nissan Quasquai II, Volvo V50, Opel Astra II, Ford C-Max. Niestey nie wiele wiem na temat udanych jednostek i czesci.

Bardzo licze na wasza pomoc w tej kwestii, moze pomoze mi to w podjeciu dezycji, lub wyjda jakies inne modele o ktorych nawet nie myslalem :shock:

Pozdrowionka :lol:
propu
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Fiat
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

24 Paź 2014, 11:25

propu napisał(a): Opel Astra II

Za tyle to ja celowałbym w astrę III a nie II.
Może fiat croma.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

24 Paź 2014, 12:11

Auta, które umieściłeś w swoich typach są bardzo ciekawe.
Zacznę po kolei.
- Toyota Corolla Verso: Silnik 1.8 to bardzo udana konstrukcja, choć w moim odczuciu auto nie ma przysłowiowego "kopyta". Odpuść sobie automatyczną skrzynię z uwagi na problemy ze sterownikiem. "Manual też nie jest idealny, ale na pewno mniej awaryjny od "automatu". Szybkiemu zużyciu ulegają łożyska w skrzyni, dlatego warto nasłuchiwać, czy nie występuje "buczenie" podczas jazdy.
- Toyota Avensis II: Podobnie jak w Corolli Verso warto (moim zdaniem) celować w silnik 1.8 (pomimo tego, że słabszy jest od 2.0) ze względu na mniejsze koszty serwisowania. Dlaczego? Ano dlatego, że 2.0 boryka się z osadzającym się nagarem w cylindrach. Niektórzy piszą, że 1.8 też nie jest wolny od swoich przypadłości, i posiada nietrwałe pierścienie tłoków. Ja się z tym jeszcze nie spotkałem. Ksenony to ogólna przypadłość tego auta, a mianowicie matowienie soczewek.
- Nissan Qashqai: Jeśli chcesz kupić SUV'a, no to chyba przede wszystkim dla napędu na 4 koła, który dostępny jest (w opcjach benzynowych) tylko dla motoru o pojemności 2.0. A ten z kolei jest droższy od 1.6. W budżecie, który posiadasz, nie kupisz "ładnego" Qashqai'a o pojemności nawet 1.6. Dlatego nie będę się rozpisywał o tym modelu. Przykro mi.
- Volvo V50: Można powiedzieć, że to poniekąd bliźniak Forda Focusa II. Dlaczego? Warto poczytać. Co do całokształtu, to o ile motory benzynowe nie sprawiają większych problemów (ewentualnie za niska moc może być problemem, dlatego warto szukać 2.0), o tyle elektronika potrafi doprowadzić o zawrót głowy. Wyświetlacz radia, sterowniki odpowiedzialne za pracę silnika - to może szwankować, ale i nie tylko.
- Opel Astra G (II): Tak jak napisał kolega krzysiek4000, warto spoglądnąć już w stronę Astry H (III), no ale jeśli mimo wszystko szukasz Astry G, to najbardziej trwałym silnikiem jest 8-zaworowy 1.6. W budżecie, który przewidujesz, możesz szukać modelu z 1.8 litrowym silnikiem (który lubi "spożycie" oleju silnikowego), w którym problem ze spalaniem oleju został wyeliminowany. Znam takich ludzi, którzy to robili w swoim aucie, pomimo tego, że nie jest to zbyt opłacalne.
- Ford Focus C-Max: Tutaj warto spojrzeć na silnik 2.0 o mocy 145KM, któremu nigdy jej nie brakuje. Słabą stroną auta jest mało trwałe zawieszenie, ale ogólnie rzecz ujmując auto jest mało awaryjne, w stosunku do innych modeli tej marki.

Życzę powodzenia w zakupie i daj znać co kupiłeś :)
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

24 Paź 2014, 14:18

Dzieki za fajna odpowiedz :roll:

A ktory ty bys wybral ? Wszystkich modeli jest sporo na rynku i pewnie latwo sie przejechac :no:

Zapomnialem dodac BMW 320 E46 w benzynie ktory najbardziej mi sie podoba :)

Wiec ktory wedlug ciebie jest top ? :mrgreen:
propu
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Fiat
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

24 Paź 2014, 14:29

- Volvo V50: Można powiedzieć, że to poniekąd bliźniak Forda Focusa II. Dlaczego? Warto poczytać. Co do całokształtu, to o ile motory benzynowe nie sprawiają większych problemów (ewentualnie za niska moc może być problemem, dlatego warto szukać 2.0), o tyle elektronika potrafi doprowadzić o zawrót głowy. Wyświetlacz radia, sterowniki odpowiedzialne za pracę silnika - to może szwankować, ale i nie tylko.


Co prawda to prawda płyta podłogowa + zawieszenie pochodzi od Focusa, silnik od PSA ale też projektowany przez Forda, co więcej wspólnego? Cóż najlepiej samemu przejechać się Fordem i Volvo. Jeździłem każdym z nich, dla mnie to dwa różne samochody, każdy z nich inaczej trzyma się drogi inny standard wykonania, inne materiały itp.
Volvo bije konkurencję systemami bezpieczeństwa nawet w najniższej wersji wyposażenia. Komfort jazdy jest dość wysoki, auto pewnie trzyma się drogi, dwulitrowy diesel daje dostateczną moc do ciężaru samochodu więc wyprzedzanie nie jest problemem. W tym budżecie spokojnie znajdziesz roczniki 2005-2006 w zależności od wersji wyposażenia.
Spalanie jak dla mnie dobre, trasa poniżej 6 litrów, w mieście do 7.
Koszty serwisowania w miarę do uciągnięcia, nie większe niż w niemieckich markach, sporo jest zamienników czy części z Forda. Wiadomo jeśli patrzy się na koszty serwisowania w ASO to jest ceny wychodzą kosmiczne ale sporo jest w kraju wyspecjalizowanych nieautoryzowanych serwisów.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

24 Paź 2014, 14:33

Tylko ja szukam benzyny jak juz napisalem :) Jaki z nich jest najlepszy, bo juz sam nie wiem :D
propu
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Fiat
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi Mirage
    Mitsubishi Mirage jest produkowany od marca 2012 roku w nowej fabryce Mitsubishi w "Laem Chabang Industrial Estate " w prowincji Chonburi w Tajlandii – trzecim zakładzie firmy MMC w tym strategicznym państwie – ...

24 Paź 2014, 14:37

2.0 w benzynie będzie w miarę a jak chcesz trochę taniej jeździć to polecam 1.8 BiFuel (fabryczna instalacja do CNG)
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

24 Paź 2014, 15:17

kkamykk napisał(a):Toyota Avensis II: Podobnie jak w Corolli Verso warto (moim zdaniem) celować w silnik 1.8 (pomimo tego, że słabszy jest od 2.0) ze względu na mniejsze koszty serwisowania. Dlaczego? Ano dlatego, że 2.0 boryka się z osadzającym się nagarem w cylindrach. Niektórzy piszą, że 1.8 też nie jest wolny od swoich przypadłości, i posiada nietrwałe pierścienie tłoków. Ja się z tym jeszcze nie spotkałem. Ksenony to ogólna przypadłość tego auta, a mianowicie matowienie soczewek.


Sprostowanko :D

Zła opinia o bezpośrednim wtrysku dotyczy wieśwagena bo faktycznie tam był problem z nagarem... w avenie2 silniki 2azfse i 1azfse pod tym względem są ok. (podobno problem występuje w minimalnym stopniu) Koszty 2,0 nie dotyczą nagaru tylko spalania, padających sond oraz braku możliwości zainstalowania LPG.
Wtrysk bezpośredni tojkowy już teraz jest stosowany praktycznie we wszystkich lexach i sie sprawdza ponieważ jest rozwinięciem pierwszego d4 (aven1/2) i ma teraz nazwę d4-s... zrobiłem około 10tyś.km. autem d4-s i jest ok. spełnia swoje zadanie w realu.
Na tą chwile system d4-s zostawia fsi daleko w tyle nie mówiąc już o żabojadowych próbach szczęścia.

P.S

Co do samego nagaru to chyba nie osadzał się na cylindrach. :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10998
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

24 Paź 2014, 15:26

Problem z V50 jest znaczacy, ma mniejsza przestrzen bagaznika niz moj aktualny Fiat Palio z 2000 roku 416 ltr do 460 ltr.
Wiec dalej prosze :evil: :lol:
propu
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Fiat
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

24 Paź 2014, 15:35

propu napisał(a):Problem z V50 jest znaczacy, ma mniejsza przestrzen bagaznika niz moj aktualny Fiat Palio z 2000 roku 416 ltr do 460 ltr.

Może ten fiat croma który wcześniej zaproponowałem. :ok:
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

24 Paź 2014, 15:36

Z cay szacunkiem, ale nie chce juz Fiat, a druga sprawa, ze Croma poprostu mi sie nie podoba :/ :piwo:
propu
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Fiat
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

24 Paź 2014, 15:49

propu napisał(a):Z cay szacunkiem, ale nie chce juz Fiat, a druga sprawa, ze Croma poprostu mi sie nie podoba

No cóż to musisz szukać innych samochodów.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

24 Paź 2014, 15:49

szybki napisał(a):Zła opinia o bezpośrednim wtrysku dotyczy wieśwagena bo faktycznie tam był problem z nagarem... w avenie2 silniki 2azfse i 1azfse pod tym względem są ok. (podobno problem występuje w minimalnym stopniu) Koszty 2,0 nie dotyczą nagaru tylko spalania, padających sond oraz braku możliwości zainstalowania LPG.
Wtrysk bezpośredni tojkowy już teraz jest stosowany praktycznie we wszystkich lexach i sie sprawdza ponieważ jest rozwinięciem pierwszego d4 (aven1/2) i ma teraz nazwę d4-s... zrobiłem około 10tyś.km. autem d4-s i jest ok. spełnia swoje zadanie w realu.
Na tą chwile system d4-s zostawia fsi daleko w tyle nie mówiąc już o żabojadowych próbach szczęścia
chciałem to właśnie napisać :mrgreen:
W zasadzie sprostuj, czego oczekujesz od auta tzn gdzie mieszkasz i gdzie będziesz nim jeździć. Mieszkając i w większości poruszając się po mieście wybór SUV jest cokolwiek śmieszny i wychodzi z tego tyle, że kupujesz go z powodów prestiżowo-modowych :yes: No i wbrew pozorom SUV nie jest zbyt przestronny
Jeśli familia 2+2 to tylko kompaktowy van. C-max to bardzo fajne auto, które na dodatek fajnie się prowadzi, jednak poszukał bym czegoś pokroju Mazdy 5, Hondy fr-v, w.w Toyoty Verso
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14201
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

24 Paź 2014, 16:03

Rozumiem,

Tak rodzinka 2 + 2, raczej wiekszosc czasu miasto zdecydowanie. Choc regularnie jezdzimy w dalsze trasy ale bez przesady.
Musi byc wygodny, przestronny i miec fajna jednostke napedowa. Fajnie jakby jakas moc byla i chala wielkoluda.
Co poelcice z takimi cechami ?
Ja juz patrze na Toyote Corolle Verso i C-Max. Moze jest cos jeszcze w tym temacie co da rade: Citroen Picasso ? Zafira i S-Max odpadaja, bo sa dla mnie za duze :naughty:
propu
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Fiat
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

24 Paź 2014, 16:12

Przypominam, że 1.8 w Toyocie to ten silnik co pali nawet 1l oleju na 1000km. Chociaż oprócz tego ciężko coś mu zarzucić, po prostu trzeba często sprawdzać stan oleju. ;)
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002