Auto do 10 tys euro

16 Paź 2019, 11:26

Witam. Szukam auta do 10 tys euro. Pracuję na zachodzie i tam będzie to auto używane i zarejestrowane.
Rocznie robię około 20 tys km. Głównie miasto, odcinki do 10 km. Czasem na weekend jakiś dłuższy dystans. Z moich obliczeń wynika że diesel średnio mi się opłaca.
Dodatkowo tutaj podatek za diesla jest sporo wyższy a strefy ekologiczne się zaostrzają i niedługo będą jeździć tylko euro 6. Tak więc wybór pada na benzynę.

Od auta oczekuję dobrego wyposażenia i znośnych kosztów eksploatacji. Żwawego silnika koło 200 km i zależy mi na xenonach.

Co do aut to podobają mi się z grupy VW. Ale naczytałem się sporo złego o silnikach tfsi dlatego z góry je skreślam. Nowsze volvo również mi się podobają, ale w tym budżecie pewnie znajdę tylko zajechane.
Zastanawiam się konkretnie nad dwoma autami. Bmw e60 525i albo Mercedes c180/c200 w204
Które z nich będzie lepszym wyborem? Które jest mniej awaryjne?
Pozdrawiam
Zolw1989
Nowicjusz
 
Posty: 7

16 Paź 2019, 21:45

Zolw1989 napisał(a):Co do aut to podobają mi się z grupy VW. Ale naczytałem się sporo złego o silnikach tfsi dlatego z góry je skreślam.

Jak bedziesz tak bral na poważnie wszystkie glupoty wypisane w sieci to zadnego auta nie kupisz
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

16 Paź 2019, 22:05

Raziel11 napisał(a):Jak bedziesz tak bral na poważnie wszystkie glupoty wypisane w sieci to zadnego auta nie kupisz


To jak to wyglada w praktyce z tymi silnikami? 1.8 albo 2.0 tfsi np. w Audi?
Zolw1989
Nowicjusz
 
Posty: 7

16 Paź 2019, 22:15

Zolw1989 napisał(a):To jak to wyglada w praktyce z tymi silnikami? 1.8 albo 2.0 tfsi np. w Audi?

Super wygląda... niech chłopaki zrobią Ci ściągę na 100% się przyda... :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10994
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Paź 2019, 22:39

Tak, szczególnie gorąco można takie tfsi z a4 b8 polecić. "Wspaniałe" silniczki.
trainpro
Początkujący
 
Posty: 92
Prawo jazdy: 24 06 1998
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.7 bit
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2003

16 Paź 2019, 22:47

trainpro napisał(a):Wspaniałe" silniczki.

Mam kawałek jednego w bagażniku ... jutro kolejny dzień walki z jakże udaną technologią :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10994
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Paź 2019, 11:35

42 tys.

Mondeo Mk4, gdybyś jednak chciał diesel to Skoda Superb.

Xenony to kompletna pierdoła, wiem że niektórych jara np. szyberdach, ale sam radzę to lepiej przemyśleć czy to jest, aż tak potrzebne.

O kuniach już nic nie napiszę, ale dowiedz się chociaż czym dokładniej one są i jak one działają. Jak zwykle przebieg, konie, cylindry, tłoki, a o to jak dany model się sprawuje z danym silnikiem to już nie jest tak istotne :D

Co do VW to fajnie, że skreślasz całą markę, bo tfsi :D
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 435
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

17 Paź 2019, 11:52

Marcel2727 napisał(a):Xenony to kompletna pierdoła, wiem że niektórych jara np. szyberdach, ale sam radzę to lepiej przemyśleć czy to jest, aż tak potrzebne.


Są mi potrzebne. Jeżdżę sporo nocą. A zwykle halogeny są za słabe. Zaraz ktoś powie że lampy mam słabe, ale w poprzednim aucie regenerowałem odblaski. W aktualnym passacie wymieniłem całe reflektory na oryginalne Hella a strumień światła dalej jest ciut za słaby. Oczywiście lampy dobrze ustawione. Jechałem kiedyś e klasą z xenonami i byłem w szoku ile widać na jezdni.

Wracając do pytania co myślicie o e60 albo o w204?
Zolw1989
Nowicjusz
 
Posty: 7

17 Paź 2019, 12:00

Zolw1989 napisał(a):To jak to wyglada w praktyce z tymi silnikami? 1.8 albo 2.0 tfsi np. w Audi?

Niektore sa godne polecenia inne mniej
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

17 Paź 2019, 12:02

Zolw1989 napisał(a):Wracając do pytania co myślicie o e60 albo o w204?


Z tych dwóch zdecydowanie w204. Benzyny 180k i 200k są całkiem niezłe. Diesle też są bardziej udane, bardziej niż te w bmw.

Raziel11 napisał(a):inne mniej


Chyba wcale
trainpro
Początkujący
 
Posty: 92
Prawo jazdy: 24 06 1998
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.7 bit
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2003

17 Paź 2019, 19:04

Zolw1989 napisał(a):Rocznie robię około 20 tys km. Głównie miasto, odcinki do 10 km. Czasem na weekend jakiś dłuższy dystans. Z moich obliczeń wynika że diesel średnio mi się opłaca.
Dodatkowo tutaj podatek za diesla jest sporo wyższy a strefy ekologiczne się zaostrzają i niedługo będą jeździć tylko euro 6. Tak więc wybór pada na benzynę.

Bardzo zakorkowane to miasto? Trasy "niemiastowe" robisz często?
A na pewno dobrze policzyłeś? - bo diesel w Europie Zachodniej się przeważnie bardzo opłaca (różnica w cenie paliwa + różnica w spalaniu), nawet przy droższych opłatach.
Przyjmijmy, że benzyna to średnie spalanie ok. 10l/100km, w dieslu (poniższym) wyjdzie wówczas 6l/100km.
Przy 20000km rocznie auto spali 2000l PB95 i 1200l ON, założmy, że to Niemcy (w Europie Zachodniej przeważnie różnica cenowa trochę wynosi) i cenowo wychodzi 2700 EUR rocznie za paliwo do benzyny vs. 1500 EUR za paliwo do diesla.
Masz 1200 EUR rocznie oszczędności tankując ON, podatek za diesle jest większy, ale pewnie i tak sporo zostanie w kieszeni.
Poniższy diesel to Peugeot 508 (gdzie masz też wersje z ksenonami albo LED-ami), który ma bardzo dobry stosunek ceny do tego co oferuje, w Twoim budżecie możesz dostać wersję poliftową (od 2014 roku), do tego bardzo dobry silnik diesla 2.0 Blue(HDi), raczej wersje 150/163 konie aniżeli 180 konną.
Zdroworozsądkowo wolałbym takie auto niż E65 z 2007-2008 roku, tym bardziej, że piszesz o znośnych kosztach eksploatacji.
tomekdk
 

18 Paź 2019, 01:28

Miasto dość zakorkowane. Ale staram się zawsze jakoś to ominąć. Mam ten komfort że mogę dojechać do pracy przez miasto albo autostradą. Autostradą wychodzi mi w jedną stronę 8km.
Dłuższe przejażdżki raz na dwa tygodnie można powiedzieć. Dwa/ trzy razy do roku trasa do polski 1000km.

Fajny ten peugeot, podoba mi się, zwłaszcza po lifcie. Jest Euro 6 więc ze strefą ekologiczną nie będzie problemu. Sprawdałem też podatek za diesla i wygląda na to że w nowszych autach jest sporo mniejszy niż myślałem. Dodatkowo ubezpieczenie też będzie tańsze niż np. W w204.
Może mi się to opłacać. Zwłaszcza że w przyszłości planuję się przeprowadzić nieco dalej.
A jak wygląda sprawa z trwałością, kosztami części itd? Nigdy nie miałem styczności z francuzami.
Pozdrawiam.
Zolw1989
Nowicjusz
 
Posty: 7

18 Paź 2019, 06:45

508 to młode auto, nie generujące dużych kosztów, powiedziałbym że na tle konkurencji która jest tu wymieniana (e60, w204, wszelkie TSI...) tanie w utrzymaniu. Silniki 2.0hdi bdb, nie ma się czego bać.
Blue HDi 150/180 KM mają euro 6, HDi 140/163 KM mają euro 5.
trainpro
Początkujący
 
Posty: 92
Prawo jazdy: 24 06 1998
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.7 bit
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2003

19 Paź 2019, 15:39

Wygląda na to że będę celował w tego Peugeota. Wersja poliftowa z Euro 6. Mało jest ich na ogłoszeniach, ale nie śpieszę się z zakupem auta, więc będę monitorował rynek na bieżąco.
Na co uważać przy oględzinach auta? Typowe usterki? Jakich przebiegów już się obawiać? Jakie reflektory będą lepsze led czy xenon?
Pozdrawiam.
Zolw1989
Nowicjusz
 
Posty: 7

19 Paź 2019, 15:47

Zolw1989 napisał(a): Jakie reflektory będą lepsze led czy xenon?


Kupujesz używane, kilkuletnie auto a nie konfigurujesz nowe w salonie. Liczy się stan.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km