Auto do 10 tyś.

01 Lut 2016, 20:42

Witam, szukam samochodu do 10 tyś. Myślę nad modelami Rovera, MG, Audi A4, Oplu Vectra B, Fordzie Mondeo. Polecicie coś jeszcze? Szukam sedan/limuzyna. Wygodnego auta, mało awaryjnego, może być silnik 1,8. Licze na pomoc bo na prawde nie wiem co wybrać.
tomi1613
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 06 03 2015
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Rover 200
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

20 Mar 2016, 14:25

Nadal prosze o pomoc :) Do puli dorzucam BMW e46 318i co wy na to ?
tomi1613
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 06 03 2015
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Rover 200
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

20 Mar 2016, 16:02

Generalnie jak znajdziesz to bierz Mondeo 1.8 125KM. Jak dorzucisz 2k to dostaniesz Mazde 6 i Vectre C. BMW e46 też okej ale od 2.0 w górę. A4 i Vectra B okej ale nie za cały budżet, chyba że A4 1.8T to można dać te 10k
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

20 Mar 2016, 16:27

1. Vectre B odrzuć od razu - gnije i brak dobrych silników zarówno benzynowych jak i diesla, poza tym prowadzi się jak taczka
2. Audi A4 - jak już to tylko po lifcie i tak jak kolega wspomniał 1.8T lub 2.4 i zarzucić LPG. Zwróć też uwagę, że ma aluminiowe zawieszenie, które prędzej czy później trzeba będzie wyremontować.
3. Rovera i MG odrzuć - mają problemy z głowicami, więc silników benzynowych nie można polecić.
4. Mondeo bierz najlepiej po drugim lifcie, mniejsze prawdopodobieństwo, że zgnije doszczętnie. Poza tym całkiem fajne auto, wygodne i dobrze wyposażone, szczególnie na tle Passata. Jeśli chcesz zagazować to Fordy sie za bardzo nie lubią z LPG, ale znam ludzi, którzy jeżdżą Focusami z LPG już 10 lat i nic się nie dzieje.
5. Jeśli BMW E46 to tak jak kolega napisał - tylko R6. Generalnie panuje zasada im większa pojemność, tym lepiej. Silniki 2.8 i 3.0 są szczególnie polecane. Jednak w tym budżecie mógłbyś pozwolić sobie pewnie na dość ładne 2.0 przed liftingiem. Bardzo fajne auto, które daje mnóstwo frajdy z jazdy. BMW słynie z dobrych właściwości jezdnych. Niestety w tej kasie łatwo znaleźć słabo wyposażony, nawet bez klimatyzacji.
Coś ode mnie:
1. Volvo S80 - brak korozji, pancerne benzyniaki, dobre wyposażenie i wysoki poziom bezpieczeństwa. W tej kasie może uda się kupić niezajechany egzemplarz z początku produkcji. Trzeba się liczyć z podwyższonymi kosztami serwisowania, w końcu marka premium.
2. Jak dołożysz troche to w zasięgu jest też Vectra C, Peugeot 407
3. Citroen C5 - według mnie bardzo fajny samochód, bardzo komfortowy i dość bezawaryjny. Trzeba uważać, bo występuje silnik 2.0 z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jeśli przekonasz się do jego wyglądu zewnętrznego to wewnątrz raczej Ci się spodoba, wnętrze bez fantazji - poprawne.
4. Saab 9-5 - zrobiony na Oplu, więc koszty utrzymania nie będą jakoś horrendalnie wysokie. Bardzo dobre doładowane silniki i brak korozji jak to u szweda.
Slim17
Początkujący
 
Posty: 197
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Saab 9-3 SS
Silnik: 2.0T 210KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

20 Mar 2016, 17:58

W Vectrze mamy dobre 1.8 i 2.0 i w tym budżecie to nie będzie zgniluchów :mrgreen:
A co do Mondeo nie ma szans za tą kasę na auto po lifcie a co dopiero drugim :)
Reszta okej, fajne propozycje :)
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

20 Mar 2016, 18:05

Koniu napisał(a):W Vectrze mamy dobre 1.8 i 2.0 i w tym budżecie to nie będzie zgniluchów :mrgreen:

Benzyniaki Vectry niestety biorą olej.
Za 10k zł szukałbym 2.5 V6.
Ewentualni kupić tańsze i doinwestować.
Cybul99
Początkujący
 
Posty: 113
Prawo jazdy: 05 01 2018
Auto: Seat Ibiza
Silnik: ASZ
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Samochody elektryczne – co warto wiedzieć?
    Przyszłość motoryzacji będzie elektryczna – co do tego nikt nie ma wątpliwości. Co to oznacza w praktyce? Ile kilometrów można przejechać samochodem wyposażonym w taki napęd? Czy zadziała w deszczu? Jak zmieni ...

20 Mar 2016, 18:11

Każdy nowy silnik VW/Audi bierze 2 razy tyle co najmniej udany oplowki ECOTEC - 16. 16v i ludzie kupują.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

20 Mar 2016, 18:15

Koniu napisał(a):Każdy nowy silnik VW/Audi bierze 2 razy tyle co najmniej udany oplowki ECOTEC - 16. 16v i ludzie kupują.

Tylko ja nie rozumiem jednego.
Skoro praktycznie każdy Oplowski ECOTEC bierze olej, to czemu odradzacie tylko 1.6 16v?
Przecież (w budzie Astry G) to całkiem dynamiczny i oszczędny silnik. Nie ma problemu z LPG.
Cybul99
Początkujący
 
Posty: 113
Prawo jazdy: 05 01 2018
Auto: Seat Ibiza
Silnik: ASZ
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

20 Mar 2016, 19:10

Dlatego że ten silnik bierze nagminnie olej, u mnie w 1.4 16v ubywają śladowe ilości oleju. Poza tym w 1.6 16v występuje problem z rozrządem.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

20 Mar 2016, 19:21

Koniu napisał(a): u mnie w 1.4 16v ubywają śladowe ilości oleju

Z ciekawości ile dolewasz od wymiany do wymiany?
Jeździsz na Oplowskim GM? Syntetyk? Półsyntetyk?
Ten gościu z ForumWiedzy, co na YouTube nagrywa ma Astre G 1.6 16v.
Brała mu olej i po zrobieniu uszczelniaczy nie musi nic dolewać.
Cybul99
Początkujący
 
Posty: 113
Prawo jazdy: 05 01 2018
Auto: Seat Ibiza
Silnik: ASZ
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

20 Mar 2016, 20:41

5W30 elfa mam w Astrze.
Spala 0,10/1000km.
Generalnie Opel zabezpiecza się i w instrukcjach podaje do 0,5l/1000km :mrgreen:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

20 Mar 2016, 21:40

Z forum e46 polecają mi 1.9 118 koni, mondeo mi sie podoba ale własnie ta rdza , wiele ludzi narzeka no i gaz. Vectra C mi sie podoba ale ten ograniczony budzet;/ C5 nieeee, Do saaba odnoszą się ze jest drogi w utrzymaniu , Volvo , no wlasnie te koszty i jak z wygluszeniem bo w s40 chyab był z tym problem?
tomi1613
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 06 03 2015
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Rover 200
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

20 Mar 2016, 21:45

tomi1613 napisał(a):Z forum e46 polecają mi 1.9 118 koni
Co to za forum, nie było takiego silnika.
1.9 miał 105KM. Jest to najgorszy wybór z możliwych...
tomi1613 napisał(a):Do saaba odnoszą się ze jest drogi w utrzymaniu
Kto się odnosi? Ci z forum e46? To walą stereotypami bo to nic innego jak Vectra w dużej mierze.
tomi1613 napisał(a):w s40 chyab był z tym problem?
s40 to kompakt, w dodatku średnio udany. Dlatego wyciszenie leży.
tomi1613 napisał(a):mondeo mi sie podoba ale własnie ta rdza
Dlatego szukaj początków produkcji w tej kasie, w benzynie 1.8
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

20 Mar 2016, 22:09

http://www.encyklopedia.moto.pl/bmw/ser ... 8km/33384/

A saab , niew iem jak innym wygalda mi w srodku jak tir :D ale to moje odczucie i mi sie nei podoba, a modeo mk3 najlepiej
tomi1613
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 06 03 2015
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Rover 200
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

20 Mar 2016, 23:25

Ja bym odpuścił E46 z R6 za 10k zł.
Sporo ludzi z Klubów BMW przerabiało ten temat.
Za 10k znajdzie tylko jakieś R4 z ubogim wyposażeniem w miarę dobrym stanie.
Na te auta jest teraz straszny popyt, rynek jest już mocno przebrany i sporo egzemplarzy do 10k jest mocno zniszczonych. Podobnie jak z Audi 80... Dobre auta, ale strasznie ciężko znaleźć dobry egzemplarz, bo jest duży popyt na ten model. I mam wrażenie że ceny 80-tek rosną. A na pewno nie spadają.
Cybul99
Początkujący
 
Posty: 113
Prawo jazdy: 05 01 2018
Auto: Seat Ibiza
Silnik: ASZ
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003