Auto do 10 tys z LPG

21 Wrz 2010, 12:22

Witam wszystkich
Przymierzam się powoli do zakupu samochod, jednak na razie nie szukam konkretnych ofert. Mam kilka typów które wybrałem przeglądając internet. Interesują mnie głownie informacje na temat tych samochodów które wymienię. Chyba że znajdzie się jeszcze jakiś który pasuje do moich nie małych wymagań :mrgreen:

Szukam auta dynamicznego i w miarę oszczędnego latego zdecydowałem się na benzynę z gazem. Dlatego, że zdecydowałem się na auto z LPG mogę sobie pozwolić na dużą moc ponieważ koszty w takim wypadku nie powinny być duże.

Chciałbym, aby był to sedan z oczywiście w miarę jak najlepszym wyposażeniem. Cena to tak jak napisałem do 10 tys złotych, ale chciałbym aby było to maximum. Ponieważ nie wliczam w to instalacji lpg. Wiadomo że jakby było 8-9 tys to by było lepiej, bo w takim wypadku zostaną pieniądze na ewentualne wymiany i pakiet startowy.

Moje typy to :

1)Ford mondeo - tutaj zastanawiam się nad silnikami 2.0 i 2.5 z tym że w tym drugim koszt założenia gazu będzie większy(V6). Nie wiem także jak sprawują się te silniki . Aczkolwiek czytałem że silnik 2.0 dobrze znosi gaz i z tego co patrzalem powinien być dośc dynamiczny. Wadą jest oczywiście rdza ale za to ford nadrabia dobrym wyposażeniem
2)Audi 100 (ewentualnie 80) - dość duża gama mocnych silników jednak auto ma już swoje lata, a do tego nie wiem jak silniki (przykładowo 2.8 174KM) współpracują z gazem. Niestety jest mało ofert, a jeszcze mniej godnych uwagi dlatego chyba ciężko trafić na dobry egzemplarz. Za to dobre blachy no i można trafić z napędem quattro :twisted:
3)Opel omega - niestety tu dominują silniki 2.0 które w połączeniu z dużą masą nie gwarantują dobrych osiągów. A silniki mocniejsze występują rzadko i nie mam żadnej wiedzy na temat ich sprawowania. Do tego dochodzi także rdza, jednak podobno poprawiono troche ten samochód w liftingu (chyba 1997r). Mimo tego samochód wydaje mi się godny uwagi nie wiem jak Wasze zdanie(jakie są jego pozostałe zalety i wady)
4)BMW e36 - samochód mniejszy od pozostałych jednak e34 nie bardzo mnie przekonuje. Tutaj zaletą jest na pewno dobre prowadzenie (no i właśnie co jeszcze?), jednak nie wiem jaki z silników byście polecili do gazu. Wadą jest słabe bezpieczeństwo no i tak jak w omedze występuje tu napęd na tył którego mimo wszystko trochę sie boję :roll:
5)Lancia Kappa - bardzo mi się podoba. Ma duży wybór silników (kusi 220konny turbo, tylko nie wiem jak ma się turbo do gazu). Jest niewątpliwie autem luksusowym jak na te pieniądze tylko nie wiem jak z dostępnością i ceną części przy tak małej popularności na rynku(szczególny problem może być z częściami blacharskimi w moim odczuciu). Jednak z tego co czytałem zbiera on bardzo dobre noty od użytkowników
6)Saab 900 - samochó też nie tak wielki jak pozostałe jednak bardzo ciekawy. Niestety mało wiem na jego temat, nie wiem czy dobrze toleruje gaz i czy ceny części nie są drogie. Kusi ciekawą stylistyką, dobrym wyposażeniem i (chyba) niezawodnością.

To chyba wszystke samochody jakie biorę pod uwage chyba że o jakimś zapomniałem to najwyżej dopiszę.
Proszę o Wasze opinie na temat tych samochodów, które byście wybrali i dlaczego . Mile widziane będą wszelkie przydatne informacje i Wasze porównania. Może z którymś z nich mieliście do czynienia to proszę o podanie wad i zalet.


Z góry dziękuje za Waszą pomoc i licze na ciekawe informacje. Miło było by gdyby obeszło się bez kłótni fanów różnych marek i proszę o pisanie obiektywnych postów.
qwertyu
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: polnoc

21 Wrz 2010, 12:52

Jeżeli nie jest dla Ciebie priorytetem ilość miejsca to bierz E36. Jest to auto najlepiej wykonane, zbudowane, z lepszymi silnikami, blachami, no i lepiej się prowadzi, niż pozostałe typy. Napęd RWD nie powinien Cię zniechęcać, E36 jest wyważone 50/50, do tego dobre opony i można śmigać. Za około 10k kupisz już chyba ładne 2.5 192km w sedanie. Pamiętaj jednak, że wkład początkowy to te 2tysie minimum.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

21 Wrz 2010, 12:54

gaz + turbo = nowe turbo. w koncu padnie. gaz i turbo nie idzie i nie bedzie szlo w parze. gaz jest za suchy. i wciskanie kitow ze turbo przy gazie fajnie dziala odpada.
objechani na 1/4 by ja+felka
Scorpio2.9i24V 207KM
A3 1.8 125KM
Vectra a/b1.8 90/125KM
Felka1.3+90KM
diabl0001
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 175
Miejscowość: mrozy i okolice
Auto: Celica VI 1.8

21 Wrz 2010, 12:55

Też jestem za E36.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

21 Wrz 2010, 13:54

Citroen Xantia po liftingu albo Peugeot 406 Coupe.
dervu
Zaawansowany
 
Posty: 520
Miejscowość: Lublin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Peugeot 106 XSi 16v
Silnik: 1.6 16v TU5J4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

21 Wrz 2010, 14:00

Jeżdzący Peugeot 406 coupe za 10tys? chyba w Wielkiej Brytanii bo na pewno nie u nas.
Z tego co wiem za 15tys. trudno znaleźć jakiegokolwiek w satysfakcjonującym stanie.
Dla mnie Lancia Kappa jest najlepszym wyborem bo to solidny i najbardziej luksusowy z wymienionych przez Ciebie pojazdów aczkolwiek e36 325 też jest bardzo dobrym samochodem i chyba lepiej współpracuje z LPG.
W ogólnym rozrachunku najbardziej skłaniałbym się w stronę e36:)
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda Rapid - nowy wymiar Skody
    SKODA Rapid stanowić będzie nowy wyznacznik dla wszystkich samochodów marki pod względem ponadczasowego designu oraz przestronności wnętrza. SKODA Rapid to pojazd idealnie uzupełniający dotychczasową gamę modeli, wpasowując ...

21 Wrz 2010, 14:42

E36 też jestem za:)
Też ostatnio interesuje się tym modelem i porównywałem go do Omegi lecz nawet Omega B FL nie ma czegoś takiego w sobie co ma to Bmw.

A za tą kasę można znaleźć coś naprawdę ciekawego w sekwencji np.
[link do oferty na Allegro wygasł]
Go Faster
Początkujący
 
Posty: 188
Miejscowość: mazury

21 Wrz 2010, 14:53

Co do 406 Coupe to trzeba uważać na nią bo dużo egzemplarzy pochodzi z Anglii i przekłądki zazwyczaj są robione u pana mietka w garazu.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

21 Wrz 2010, 14:58

Nie no akurat 406 tym bardziej w coupe nie wchodzi w grę. Tak sobie myśle, że omega się niczym nie wyróżnia szczególnym dlatego myślę że ją wykluczę :wink: Dlatego na placu boju zostaje narazie 5 aut. Dziekuję za dotychczasową pomoc i odpowiedzi. Jak narazie widzę że zdecydowanie według Was przeważa e36. Prosiłbym jeszcze o rozwinięcie myśli z pierwszego postu o bmw, że jest to auto najlepiej wykonane i zbudowane. Jestem ciekaw czym inne auta (audi,saab,ford czy lancia) odstają od bmw.

Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam
qwertyu
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: polnoc

21 Wrz 2010, 15:37

Blachy (podobnej jakości ma tylko Audi), sposób i rodzaj przeniesienia napędu oraz zawieszenie (niezależne z przodu i z tyłu), ułożenie silnika (wyważenie auta), jakość materiałów wykończeniowych (są jednocześnie miękkie i trwałe oraz ładne) i wiele innych. Co tu dożo gadać, pooglądaj sobie, pojeździj i sam porównaj.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

21 Wrz 2010, 17:41

Ja Ci powiem tak dziś miałem 2 jazdy próbne omega 2.0 i e36 1.8 i co to była za jazda tym bmw mmm marzenie tak się świetnie w zakręty wchodziło dobre przyspieszenie.
A w omedze jedyne co wyróżniało się na plus to drewniane obicia w środku nic więcej nie przykuło mojej uwagi.


Umów się na jakąś jazdę próbną albo może ktoś z twoich znajomych ma e36 i sam zobaczysz czemu jest tak polecana;)
Go Faster
Początkujący
 
Posty: 188
Miejscowość: mazury

21 Wrz 2010, 19:00

Ja dziś widziałem i zarazem słyszałem BMW tylko że serii 7,niewiem jaki tam był silnik ale ten dzwięk silnika mmm,normalnie jak w amerykańskich autach.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

21 Wrz 2010, 19:29

7 ma moc nie ma co ale mi się stylistycznie nie podoba jakoś wole 3;)
Go Faster
Początkujący
 
Posty: 188
Miejscowość: mazury

21 Wrz 2010, 19:40

diabl0001 napisał(a):gaz + turbo = nowe turbo. w koncu padnie. gaz i turbo nie idzie i nie bedzie szlo w parze. gaz jest za suchy. i wciskanie kitow ze turbo przy gazie fajnie dziala odpada.
a co ma gaz do turbiny?? i o co ci biega z tym "suchym" :mrgreen: zapodaj jakiś konkretny powód a nie bajania babuni :wink:

turbina pada z innych powodów a nie z powodu spalania przez silnik gazu :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)