Również nie jestem właścicielem 508ki a jedynie bardzo okazjonalnym użytkownikiem. 508 użytkowałem do tej pory tak w mieście, jak i na kilku dłuższych trasach (1 przelot autostradą wielkopolską, a tak to po prostu jazda polskimi drogami). Rożne wersje samochodu z różnymi konfiguracjami silnikowymi.
Zawieszenie jest dla mnie optymalne. Świetnie się prowadzi, a z drugiej strony wszystkie plomby są na miejscu. Ale jeśli zależy Ci przede wszystkim na komforcie to nie bierz niczego powyżej 16". Takie zestawienie powinno dać optimum twoim oczekiwaniom.
Co do silnika to osobiście 1.6 HDI 112KM odradzałbym na wielką korzyść 1.6 THP, choć i 2.0 HDI jest godne uwagi - co przy Twoich preferencjach jest chyba najlepszym rozwiązaniem. Musisz pamiętać, że najmniejszy diesel ma tylko skrzynię zautomatyzowaną, za to najmocniejszy (z wersji "seryjnych" czyli 163KM) jest tylko z automatem, ale wersja ręczna 140KM też jest niczego sobie. Diesel będzie oszczędniejszy, ale zawsze dający mniej frajdy z jazdy, a w turbobenzynie zupełnie na odwrót. Ponadto można pokusić się o wyszukanie (a pewnie jeszcze są ostatnie sztuki z 2011) które miały zestawiony silnik 2.0 163KM z manualem a wtedy jest mega malina.
Tu dwa artykuły z bloga fanów Peugeot dotyczące tego dylematu silnikowego:
http://www.peugeotblog.pl/index.php/85- ... -na-kryzyshttp://www.peugeotblog.pl/index.php/89-czy-hdi-ma-sensCo do spalania, to na prawdę trzeba się napracować, żeby osiągnąć granicę 10l, mnie bez względu na silnik i styl jazdy się nie udało!Manewrowanie jest bezproblemowe, ale niezastąpione są tu bardzo fajne czujniki parkowania z przodu i z tyłu. Bardzo fajnie obejmują strefy narożników samochodu, więc te najbardziej narażone na szkody parkingowe.
Wg. mnie 508 to obecnie najlepsza propozycja w całej gamie Peugeot, potwierdzają to nawet statystyki sprzedaży!Gdybym miał sam kupować, wybrałbym 508 SW ACTIVE 1.6 THP 156KM.