Pionek po pierwsze wypowiedzi o BMW z tego forum traktuj raczej z przymrużeniem oka bo hejt na ta markę jest tu zawsze w modzie szczególnie w wykonaniu kilku osób, których nicku nie będę wymieniał... Po długiej przerwie wróciłem na forum i nic w tej kwestii nie uległo zmianie, no może prócz nowego antybeemkowskiego forumowicza
Ale wracając konkretnie do tematu.
Oczywiście możesz kupić 1.8. Nie będzie rakietą z tym musisz się liczyć. Ważne by decyzje podejmować świadomie.
Jednak takie R4 1.8 będzie stosunkowo najtańsze w eksploatacji ( 2 gary mniej, tańsze OC i minimalnie niższe spalanie)
Skoro dysponujesz budżetem 12 tys. to spokojnie możesz rozglądać się za 6-cylindrowym 2.0 150KM. Przedlifta w sedanie bez problemu znajdziesz za te pieniądze. Kultura pracy jednostki 6 cylindrowej bez porównania w stosunku do R4. Spalanie nieznacznie większe, na trasie bywa, że mniejsze. Testowałem wielokrotnie.
E46 mają już swoje lata, ceny poleciały w dół. Z resztą ile ma kosztować prawie 20 letnie bmw serii 3? Co niektórzy nie zaktualizowali cenników.
Co do ewentualnej sprzedaży słabszych wersji silnikowych. Wcale nie sprzedają się gorzej od wiekszych mocniejszych.
Po prostu inna grupa docelowa je kupuje.
Na R4 decydują się przeważnie osoby zaczynające z bawarską marką. Z czasem jednak apetyt rośnie chce się więcej cylindrów, więcej mocy, więcej BMW
Sam dość często uczestnicze w zakupie/ sprzedaży e46 i zapewniam Cię, że 1.8 nie sprzedaje się gorzej od mocniejszych wersji .