Auto do 12 tys

28 Sty 2017, 11:39

Witam, mam zamiar kupic auto do 12 tys zl. Interesuje mnie tylko benz+lpg. Planowany roczny przebieg 10-12 tys. Zastanawiam sie nad saabem 9-3 1.8t, passatem 1.8t, mazda 6 1.8 lub ewentualnie audi a3 1.8t. Mogli byslcie pomoc mi w zakupie i rozwiac moje watpliwosci? :) autem glownie bede robil trase Warszawa-Ciechanow
Krzysiek405
Obserwowany
 
Posty: 1
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Focus
Silnik: 1.8

28 Sty 2017, 12:13

Saaba 9-3 (zapewne II) w tej cenie możesz odrzucić, bo budżet mały.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Sty 2017, 12:36

1,8T to bardzo dobry silnik. 1,8TFSI to jest już zupełnie co innego i nie sugeruj się opiniami o nim.

1,8T bez problemu robi dystans z Ziemi na Księżyc i nie sprawia po drodze większych problemów. Wystrasz Cię jednak, że w silniku znajdziesz dwumasowe koło zamachowe. Uspokoję Cię jednak, bo dwumasa w benzynie nie jest tak narażona na zniszczenie, jak w dieslu. Po pierwsze benzyna dużo łagodniej zapala i gasi się, a poza tym benzyna nie operuje tak wyżyłowanym momentem, jak diesel. Do tego w benzynie masz jego znacznie szerszy zakres w na przestrzeni obrotów:
- w dieslu przeważnie zabawa się zaczyna w okolicy 1900obr/min, a kończy na poziomie 3000obr/min, a często wcześniej
- w benzynie masz dostępnego go niżej i kończy się najczęściej w okolicy 5000obr/min
Kolejna kwestia - turbodziura. Zwróć uwagę, że z 1,8 (bez turbo) wyciągniesz 130KM bez turbo. Nie jest to jakiś wyczyn. Z 2,0 diesla bez turbo jak 100KM będzie, to już sukces. Do czego dążę... Jak ruszasz, to w wielu dieslach jest odczuwalny moment załączenia się turbo - auto po ok. 1900obr/min przeważnie wyrywa mocno do przodu. W turbobenzynie ten przyrost nie jest taki duży, przez co cały napęd łagodniej przechodzi fazę podniesienia mocy.

Jak się przesiądziesz z jakiegoś auta z 1,8T i wsiądziesz do Mazdy, to poczujesz znaczną różnicę - auto na początku nie będzie tak chętnie rwało się do pracy. Raczej będzie to stonowane. Na pewno jednak Mazda będzie mniej zawodna, chociażby z racji braku turbo. Pamiętaj - turbo = dobry olej; dobry olej = żadne hydrockrack. To jest bardzo ważne. Poczytaj w internecie na temat różnic między prawdziwym syntetykiem, a hydrockrackiem i pamiętaj jedno - to, że jest na butelce "Full Synthetic", nie oznacza, że to jest full syntetyk. W Polsce nie ma prawa zakazującego nazywania olejów HC jako "pełny sytentyk". Ma on tylko parametry np. 5W40, ale w rzeczywistości to zwykły olej mineralny po procesie hydrocrackingu.

Pamiętaj jednak, że Mazda = problemy z "rudą wredną". Nadwozia były podobno cynkowane, ale Mazda miała bardzo tani i niedopracowany proces w tej kwestii. Nie wiedzieli najwidoczniej, że w Europie wali się ostro solą jak tylko zbliżają się mrozy.

Wracając do aut, które szukasz... Poza typami, które wymieniłeś, rozszerz jeszcze poszukiwania na Skodę Superb 1,8T, Octavię i jakiegoś Seata. Superb oferuje maksymalnie dużo miejsca z tył. Porównywałem Superb z BMW 7 Long i odczuwalnie jest nieco więcej miejsca na nogi w Skodzie, ponieważ 7er ma spore fotele przednie, które też zajmują przestrzeń.
Autotesto
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie posiadam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Akcesoria zimowe – wyposaż swoje auto!
    Mróz potrafi naprawdę narobić sporo szkód, jeżeli chodzi o wygodę i komfort jazdy zimą. Na pewno nieraz musiałeś rano wstawać wcześniej tylko po to, by odpowiednio przygotować Twoje auto do jazdy. Na szczęście ...
    Kalkulator LPG
    Kkalkulator pozwala obliczyć szacunkową różnicę w kosztach eksploatacji samochodu w zależności od zasilania silnika benzyną, a gazem (LPG). Na podstawie danych wprowadzonych do formularza obliczymy przyblizony czas ...