Auto do 15 tys: saab 93 vs Lexus IS200

23 Wrz 2017, 03:54

Cześć, powoli przymierzam się do zakupu nowego samochodu. Kwota jaką chciałbym przeznaczyć wynosi +/- 15 tys, nie wliczając pakietu startowego.
Aktualnie jeżdżę Meganką z 99, 1.6 16v, 110km, demonem prędkości to to nie jest, ale zbiera się całkiem, całkiem :wink:
Chciałbym jakieś nietuzinkowe auto. Po prostu rzygam tymi wszystkimi Audi, BMW itp. Na oku mam (zależy mi wyłącznie na benzynie) :
Saab 9-3 II - auto na które choruje od dłuższego czasu, coś pięknego (wiadomo, kwestia gustu), no i te benzyniaki. Celowalbym w silnik 1.8t lub 2.0t, który na pewno będzie lepszy osiągowo od IS200.
Lexus IS200 - również mi sie podoba, koniecznie manual. Przemawia za nim lepsza jakość wykończenia, martwię się jednak o osiągi. Czy zauważyłbym dość znaczną różnice w stosunku do prawie o 300 kg lżejszej Megane?
Co sądzicie? Doradzcie :D
Może macie jakieś inne typy? Chętnie zobaczę. Koniecznie 5 drzwiowe, hatchback lub sedan, żadne kombi.
Shepard
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 01 04 2016
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault Megane I classic
Silnik: 1.6 16v 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna

23 Wrz 2017, 10:09

Shepard napisał(a):Czy zauważyłbym dość znaczną różnice w stosunku do prawie o 300 kg lżejszej Megane?


Jeśli chodzi o czyste liczby i osiągi, to są identyczne. Jedyne co przemawia na plus, to to, że prowadzi się lepiej (jest nastawiony bardziej na sport, Megane to komfort) oraz masz napęd na tył, co pozwala w zimę kręcić bączki pod Tesco. Samo przyspieszenie, elastyczność będzie na tym samym poziomie, ba, nawet gorszym bo 2.0 z Lexusa nie żyje do tych 3-4 tyś, gdzie w Megane masz większość momentu od 2 tyś, a max przy 3700. No i spalanie, będzie spore.

Saab ma kiepskie wnętrze, poza tym ok. No i panewki, ale to niech ktoś potwierdzi czy ten model na to cierpiał. A i moduł CIM :D

Inne propozycje? A3 z 1.8T może? A4? E46 320/323? Peugeot 406 Coupe? Volvo S40?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

23 Wrz 2017, 11:46

To slabiutko z tym Lexusem, spalaniem się nie martwię, bo zamontowalbym LPG, ale jednak osiągi chciałbym lepsze niż aktualna Megane.
W Saabie jestem w stanie zaakceptować te plastiki, bo sam kokpit mega mi sie podoba.

Bmw odpada. Pierwsza generacja A3 mi sie kompletnie nie podoba, dopiero druga, ale nie ta kwota i brak dobrych silników.
Volvo s40, również podoba mi sie od drugiej generacji :P
Shepard
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 01 04 2016
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault Megane I classic
Silnik: 1.6 16v 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna

23 Wrz 2017, 15:06

Tak jedzie lexus

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Nie powala.
Może mondeo st [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Mateq
Początkujący
 
Posty: 212
Prawo jazdy: 12 03 1993
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Lexus is 250
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

23 Wrz 2017, 20:38

Opcją jest Galant.
Nietuzinkowe auto, silnik 2,5 v6 163km = dobre osiągi, bezproblemowy z LPG, egzemplarze z końca produkcji w wersji avance = świetny wygląd.
Ten z linku nawet godny uwagi:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Niestety duże problemy z korozją.
No i jak każde nietuzinkowe auto = duży problem z zakupem bo jest ich na rynku mało, w dodatku sporo jest z automatem (co dla większości jeszcze zawęża pole).
Plus taki, że są stosunkowo tanie.
txxc
Początkujący
 
Posty: 113
Prawo jazdy: 01 01 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW E46/Daewoo Lanos
Silnik: 2,2 170KM/1,6 106KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

24 Wrz 2017, 09:33

galakty napisał(a):No i panewki, ale to niech ktoś potwierdzi czy ten model na to cierpiał.

nie ;)
to kwestia wymian oleju jak w każdym aucie

Z osiągami Panowie trochę kręcą z racji, że nie mieli styczności, a ja powiem jak jest:
- pierwsze biegi są krótkie - jazda w mieście nie jest wygodna, bo jak inni jeszcze przyśpieszają Ty musisz wrzucać i na tym tracisz. Z tego wynikają też wyrobione synchronizatory
- silnik jest elastyczny, czyli jak masz kaprys jechać 60km/h na 6tce to pojedziesz bez wibracji tylko po co
- jak Cie nie obchodzi spalanie to sekretem dobrej dynamiki jest redukcja biegu przy 2000 obr./min
- na trasie dobrze się wyprzedza (wysyłałem Ci grafikę, którą opracowałem na priv z czasami w porównaniu do innych modeli - w tym Saaba 2,0T 210KM)
- filmiki z czasami o 0-100km to głupota bo nic nie mówią o dynamice - ile razy przyśpieszacie tak?
- kolega z elastycznym dieslem 1,9 TiD 150KM w Saabie nie nadąża, szczególnie na krętych drogach

I żeby nie było - stosunek spalanie/osiągi nie jest zbyt dobry, a nawet powiem słaby. Jednak jak ktoś potrafi jeździć wolnossącym silnikiem to będzie się cieszył jazdą, precyzją i... dźwiękiem silnika czego nie uświadczysz w Megane.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Salon Volvo 100 km od koła podbiegunowego
    Samochody Volvo od ponad 85 lat powstają w Szwecji, kojarzącej się z surowym, polarnym mrozem i śniegiem. Najdalszy salon tej marki znajduje się w miasteczku Gällivare . Miejscowi twierdzą, że to tylko 4 godziny drogi ...

24 Wrz 2017, 09:43

dzida napisał(a):to kwestia wymian oleju jak w każdym aucie


A jaką masz pewność, że sześciu poprzedników wymieniało na czas i dobrej jakości? ;) O ile w 1.6 to ma mniejsze znaczenie, tak tutaj jednak jakieś ma. Nie brońmy aż tak bardzo tych silników, bo zaraz dojdziemy do wniosku że awarie TSI to kwestia złych wymian oleju :D Ale sama wymiana nie jest droga, powiedzmy że to lepsze wyjście niż kupno A4 i wymiana zawiasu.

Co do reszty się zgadzam, ale sam przyznaj że autor pytał o "znaczącą" różnicę, a tej nie będzie. Owszem, jeździ lepiej, ale nie będzie to jakiś skok. Raczej to wynika z charakterystyki zbudowania auta, jego prowadzenia i R6, a nie jego mocy (co ma sens, bo na co koni kupa jak reszta doopa). Musiałby się przejechać.

I dzida, ile razy codziennie robisz te super zakręty i wygrywasz? Tak samo, jak te sprinty do setki (a może nawet rzadziej). :)

I nie porównujmy błagam benzynowego R6 do jakiegoś klekota, bo to obraza sama w sobie dla tych silników :D
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

24 Wrz 2017, 10:01

galakty napisał(a):A jaką masz pewność, że sześciu poprzedników wymieniało na czas i dobrej jakości?

W sensie to nie wada fabryczna. W poprzedniej generacji tak było.
Wadliwe np. były panewki np. w dieslach dCi, które dodatkowo nie miały zamków zabezpieczających przed obróceniem

galakty napisał(a):I dzida, ile razy codziennie robisz te super zakręty i wygrywasz?

ale ja się nie ścigam ;) Tylko prowadząc po prostu czerpię radość z jazdy przy normalnej prędkości na trasie. Powiem tylko, że kolega posiadający własnie Saaba 9-3 stwierdził, że IS "zajebiście sztywno trzyma się w zakręcie i nie myślisz o dohamowaniu przed nim"

galakty napisał(a):I nie porównujmy błagam benzynowego R6 do jakiegoś klekota, bo to obraza sama w sobie dla tych silników

ale trzeba przyznać, że jest elastyczny i co ważne dla niektórych "ciągnie od dołu"


Nie oszukujmy się - RWD tworzy dodatkowe straty i IS będzie dynamiczny jak e46 320i czy A4 1,8T, z tym, że w stosunku do Audi inaczej operujemy drążkiem. I podkreślam nie powala, ale nie ma tragedii. Jak ktoś szuka więcej w manualu z RWD to polecam iść w e46 np. 325i/328i/330i.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

24 Wrz 2017, 10:14

dzida napisał(a):325i/328i/330i


Tylko znajdź niezajechanego przez młodego... I koło się zamyka. IS200 nie jest popularny przez upalaczy, jak ktoś kupuje 20 letnie auto za 12-15k to raczej wie co robi, czego chce i dba.

Jedyną wadą IS200 jest właśnie to 200, gdyby tam siedziało coś większego, jakieś 2.3, 2.5... Ehh, autko prawie idealne. Są wersje z kompresorem ale chyba nie warto o nich wspominać, a IS300 to jakaś porażka cenowa :(
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

24 Wrz 2017, 11:15

Do lexa nie będę się wypowiadał bo go nie testowałem ale co do Saaba mogę powiedzieć że ogólnie motor fajny tylko że naprawy jego bolączek liczymy w tyś.
Kaseta zapłonowa
Panewki
Rozrząd
Przy zakupie najbezpieczniej jest od razu wymienić panewki, sprawdzić pompę oleju ew wymienić, dzida dobrze powiedział że panewki to nie była wada fabryczna, one poprostu były słabe. Przy wyższych przebiegach wycierają się ślizgi łańcucha rozrządu. Ja w remont generalny w przedlifta wsadziłem około 8 tyś.
Może Ci polecić jeszcze
Jaguar x-type 2.5 lub 3.0
Volvo V70
Astra H 2.0 turbo
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16515
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Wrz 2017, 11:30

Dzięki Panowie za odpowiedzi :ok:
Racja, gdyby tylko silnik w IS byłby większy lub fabrycznie uturbiony, pomarzyć można. Wiem, ze można uturbic samemu, ale koszta są zbyt wysokie i za dużo z tym roboty.
A jak wypadają w/w auta jeżeli chodzi o miejsce w środku? W Megane miejsca mam pod dostatkiem, jednak trzeba czasami kogoś przewieźć z tyłu i mi marudzą żeby fotel odsunąć :P
Za Saabem przemawia też większy bagażnik, a to się zdecydowanie przyda. Gdyby tylko Saab miał jakość wykończenia Lexa i audio, bo jak pomyślę że mam sie męczyć z jakimś światłowodem to szkoda gadać.
Shepard
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 01 04 2016
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault Megane I classic
Silnik: 1.6 16v 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna

24 Wrz 2017, 11:56

To podrzucam Ci jeszcze inną fajną opcję - volvo s60. Kupisz 2.4/170 albo dorzucisz na coś z turbo, fajnie wyposażone, fajnie jeżdżące, jakościowo spoko
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

24 Wrz 2017, 14:06

Może coś dołożę i jeżeli chodzi o porównanie is200 vs megan vs saab to proponowałbym przejechanie się tymi autami :D tym bardziej że największa wada is200 czyli spalanie autora nie obchodzi.

p.s.

Pojawiają się głosy że is300 jest w chorych cenach ale... trzeba brać pod uwagę ile kosztuje zadbane e46 330 w automacie i co oferuje serwisowo i w naprawach. Jak już zrobimy sumę to trzeba jeszcze podliczyć utratę wartości bmw vs lex i wtedy może rachunek nie będzie taki zły :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

24 Paź 2017, 14:12

Przeanalizowałem temat na spokojnie, wszystkie za i przeciw. Pod uwagę biorę:
IS 200 - na pewno będzie to auto o niebo lepszym prowadzeniu niż Megane, jednak musiałbym sprawdzić czy osiągi będą wystarczające. Obawiam się też o manuala (automat zamula jeszcze bardziej) i te wszystkie zgrzyty, nieprzyjemne dźwięki. Na plus na pewno dźwięk 6 garów, prowadzenie, napęd na tył, no i jeździło się kiedyś nim w Need for Speedzie 8)

Volvo S60 - Również mi się podoba. Plusem jest duża liczba silników do wyboru, minimum które brałbym pod uwagę to 2.4 170KM. Na minus to, że podobno nie skręca :D i brak napędu na tył.

GS 300 - Różnicę w osiągach na pewno zauważę, tył napęd, wygląd, komfort. Na minus na pewno zegary, paskudne są :P I nie wiem czy potrzebuje tak dużego samochodu.

Pod uwagę biorę jeszcze Subaru Legacy IV 2.5 - tutaj obawiam się czy nie będzie problemu z ogarnięciem przez większość mechaników boksera. Chociaż ta wersja silnikowa nie wymaga chyba wyciągania silnika do regulacji zaworów.

Budżet mogę zwiększyć do 20 tys, nie wliczając w to pakietu startowego. Na pewno chciałbym zamontować LPG. Wolałbym raczej nie pakować się w żadne turbo. Preferuje raczej dynamiczne przemieszczanie się, lubię kręcić wysoko obroty. Samochód będzie służył jako typowe daily, które ma sprawiać przyjemność z jazdy i cieszyć oko. I na pewno chciałbym żeby było dość dobrze wyciszone.
Pomóżcie, doradźcie :twisted:
Shepard
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 01 04 2016
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault Megane I classic
Silnik: 1.6 16v 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna

24 Paź 2017, 16:27

Shepard napisał(a):jednak musiałbym sprawdzić czy osiągi będą wystarczające


Nieco lepiej będzie, ale to minimalnie. IS200 jest ciężki, do tego 2.0 nie jest mocne od dołu, będziesz musiał bardziej kręcić, a spalanie będzie spore. IMO prowadzenie i osiągi będą lepsze, ale musiałbyś się przejechać, bo czysto technicznie osiągami są zbliżone niestety (te 2.0 to jedyna wada IS200 właśnie... Żeby był 230/250 to byłoby pięknie).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007