Auto do 15 tysięcy? Diesel, benzyna?

07 Wrz 2020, 14:26

Cześć, mam ostatnio spory mętlik w głowie na temat tego jakie auto kupić . Sprzedając poprzednie byłem nastawiony definitywnie na audi a4 b6 1.8t z gazem. Dlaczego Audi? Podoba mi się wykończenie wnętrza oraz sylwetka tych samochodów. Jednak po przewertowaniu kilkunastu tematów dowiedziałem się o niebotycznie drogim zawieszeniu (2,5k sam przód, cena pewnie z robocizną), drogich poduchach silnika (500 zł za jedną) no i ogólnie że jest to auto drogie w utrzymaniu. Zacząłem więc szukać czegoś starszego na zwykłym mcphersonie jak A3 8L, ale no będąc szczery sam ze sobą nie podobają mi się te auta, mają już wyraźnie starą budę i na większości aukcji są już to straszne gruzy, podobnie zresztą a4 b5. Wziąłem więc pod lupę jej nowszą generację 8P jednak tam nie ma 1.8t a już padaki tsi/tfsi z początku produkcji i jedynie 1.6 mpi które nie jedzie. Zastanawiam się w tym momencie nad 1.9tdi 105KM, jednak mam tylko 10km do pracy, co dla diesela może być męczące szczególnie zimą. Możecie panowie doradzić w którym kierunku iść? Dodam że nie interesuje mnie inna marka, no ale nikomu nie zabronię rzucić jakąś propozycję. Jestem z dolnośląskiego gdyby komuś chciało szukać się jakichś ofert.

Jest jeszcze jedna nurtująca mnie kwestia:
Czy jest sens kupić auto tańsze ale wymagające naprawy jak np regeneracja turbo albo wymiana uszczelniaczy zaworowych itp. czy jak to mówią dać te kilka tysięcy więcej i niby kupić auto bez wkładu (co też nie jest na 100% pewne kupując od nieznajomego)
Nexu
Nowicjusz
 
Posty: 5

07 Wrz 2020, 14:50

Nexu napisał(a):Wziąłem więc pod lupę jej nowszą generację 8P jednak tam nie ma 1.8t a już padaki tsi/tfsi z początku produkcji i jedynie 1.6 mpi które nie jedzie. Zastanawiam się w tym momencie nad 1.9tdi 105KM, jednak mam tylko 10km do pracy, co dla diesela może być męczące szczególnie zimą. Możecie panowie doradzić w którym kierunku iść?
Jak podoba Ci się ta buda to proponuję poszukać silnika 1.6 benzynie i na dojazdy do pracy spokojnie wystarczy. W trasę też pojedziesz raz na jakiś czas i powinno być ok. Auto odwdzięczy się mniejszą awaryjnością w porównaniu z innymi dostępnymi w tym modelu silnikami.

Nexu napisał(a):Czy jest sens kupić auto tańsze ale wymagające naprawy jak np regeneracja turbo albo wymiana uszczelniaczy zaworowych itp. czy jak to mówią dać te kilka tysięcy więcej i niby kupić auto bez wkładu (co też nie jest na 100% pewne kupując od nieznajomego)
Tak naprawdę każde auto wymaga jakiegoś własnego wkładu czyli tzw. pakietu startowego. Nigdy do końca nie będziesz pewny ile będzie trzeba włożyć w samochód zaraz po kupnie ale oczywiście koszty te można minimalizować szukając samochodu najmniej wyeksploatowanego.
Jeżeli znasz auto i wiesz co trzeba będzie w nim zrobić a cena jego jest okazyjna wliczając w nią koszty naprawy wyjdziesz jeszcze sporo na plus to warto się zastanowić. Piszesz o turbinie ale często na naprawie samej turbiny się nie kończy...
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10197
Zdjęcia: 35

07 Wrz 2020, 14:59

Rokiko napisał(a):Jak podoba Ci się ta buda to proponuję poszukać silnika 1.6 benzynie i na dojazdy do pracy spokojnie wystarczy. W trasę też pojedziesz raz na jakiś czas i powinno być ok. Auto odwdzięczy się mniejszą awaryjnością w porównaniu z innymi dostępnymi w tym modelu silnikami.


Buda mi się jak najbardziej podoba, jednak miałem już 3 auta z silnikiem 1.6 i szczerze to mam dość, chcę coś dynamiczniejszego, z zapasem mocy pod prawą stopą. :D

[link do oferty na Olx wygasł]

Tutaj gościu jest dobrym przykładem, już pomijając że AVJ miały 150 a nie 163 konie, ale pisze że auto puści dymka i że turbina się kończy, może się kończyć nie tylko ona, druga sprawa że ogłoszenie już trochę wisi (pół miesiąca +/-) Jest sens pakować się w coś takiego? Kupując takie za 14 też nie będę pewny czy aby na pewno wszystko jest sprawne.
Nexu
Nowicjusz
 
Posty: 5

07 Wrz 2020, 14:59

Nexu napisał(a):Sprzedając poprzednie byłem nastawiony definitywnie na audi a4 b6 1.8t z gazem. Dlaczego Audi? Podoba mi się wykończenie wnętrza oraz sylwetka tych samochodów. Jednak po przewertowaniu kilkunastu tematów dowiedziałem się o niebotycznie drogim zawieszeniu (2,5k sam przód, cena pewnie z robocizną), drogich poduchach silnika (500 zł za jedną) no i ogólnie że jest to auto drogie w utrzymaniu.


Jakim autem wcześniej jeździłeś?

Każde auto z tego segmentu (premium D) nie będzie tanie w utrzymaniu.
Jeśli chodzi o przednie zawieszenie w A4B6 to zawsze możesz wsadzić coś taniego (np. Maxgear) i liczyć na to, że przy Twoich przebiegach wytrzyma te 4-5 lat. Z drugiej strony jak już kupujesz auto segmentu premium to raczej liczysz na komfort i lepsze prowadzenie niż w jakiejś Skodzie.

Jakie koszty utrzymania Cię usatysfakcjonują? Czy 3-4 tysiące na naprawy/serwis rocznie to dla Ciebie dużo? Jeśli tak to szukaj czegoś nie-premium.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

07 Wrz 2020, 15:22

Ossy napisał(a):Jakim autem wcześniej jeździłeś?


Wcześniej jeździłem citroenem c4 1.6 w gazie i mimo że to nie-premium wcale tak tanio nie było. Przykład:tarcze z łożyskami do tyłu+klocki + robocizna około 900 zł

Uszczelki pokrywy zaworów 200 zł

Z elektroniką nie miałem na szczęście problemu.

Koszt regeneracji tylnej belki też słyszałem że drogo ale za to się już nie brałem.

Także myślę że 3-4 tysiące rocznie na auto to bardzo dużo, nawet jak na premium. Chyba że mówimy o jakiejś nagłej usterce.
Nexu
Nowicjusz
 
Posty: 5

07 Wrz 2020, 16:31

Nexu napisał(a):Także myślę że 3-4 tysiące rocznie na auto to bardzo dużo, nawet jak na premium.


To może lepiej tę kasę na taxi przeznaczyć?

Spójrz prawdzie w oczy. Masz budżet na starego trupa, który będzie się psuł i tyle. Chcesz mało wydawać? Kup coś jak najprostszego technicznie a nie szukaj dwudziestoletniego audi z przelotem 500kkm z kopcącym dieslem i po pięciu sebiksach spośród których spory % "nowych tarcz" szuka na szrocie
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pomysłowe rozwiązania Toyoty
    "Today, Tomorrow, Toyota" – dziś, jutro, Toyota. Hasło reklamowe Toyoty z lat 90. wskazuje na nieprzeciętną trwałość samochodów tej marki, ale jednocześnie podkreśla koncentrację Toyoty na budowaniu przyszłości ...
    Audi A8 hybrid
    Audi A8 łączy wydajność hybrydowego silnika sześciocylindrowego ze zużyciem paliwa motoru czterocylindrowego. Jednostka 2.0 TFSI wespół z silnikiem elektrycznym generują 180 kW (245 KM) mocy. Maksymalny moment obrotowy ...

07 Wrz 2020, 16:53

15 tys to budżet na starego trupa? to ciekawe od ilu zaczyna się kasa na używane normalne auto może od 50..
Nexu, masa sprzeczności
po 1 ) nie ma aut bez wkładu, w Twoim przypadku warto rozważyć segment B
po 2) A3 1 gen odpada bo stary wygląd a A4 B6 już jest ok? :?
Rozumiem jakbyś rozważał A3 III gen. ale nie starocia następnego.
po 3) 1,6/100 koni nie jedzie ale 1,9 tdi już jest ok? bo ma 3 konie więcej?

Poszukaj Corsy, Ibizy, Punto i tyle
masz wybór albo coś starego dynamicznego albo nowszego w lepszym stanie.
A4 z 1,8T nie jest aż tak drogie w utrzymaniu, tańsze niż jakieś BMW z 6 garami, ale stare auta, a dużo ludzi pozbywa się bo się sypią.

Nexu napisał(a):Tutaj gościu jest dobrym przykładem, już pomijając że AVJ miały 150 a nie 163 konie, ale pisze że auto puści dymka i że turbina się kończy, może się kończyć nie tylko ona, druga sprawa że ogłoszenie już trochę wisi (pół miesiąca +/-) Jest sens pakować się w coś takiego? Kupując takie za 14 też nie będę pewny czy aby na pewno wszystko jest sprawne.
a czego się spodziewasz jak średnio chodzą po naście tysięcy a tutaj ktoś promocje zrobił jak w Kauflandzie? że dopłaci do interesu?
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

07 Wrz 2020, 17:14

demirbiras napisał(a):Nexu, masa sprzeczności
po 1 ) nie ma aut bez wkładu, w Twoim przypadku warto rozważyć segment B
po 2) A3 1 gen odpada bo stary wygląd a A4 B6 już jest ok?
Rozumiem jakbyś rozważał A3 III gen. ale nie starocia następnego.
po 3) 1,6/100 koni nie jedzie ale 1,9 tdi już jest ok? bo ma 3 konie więcej?

1) oczywiście że nie ma, tylko w jednego włoży się tysiąc a w innego 5
2) kwestia gustu, ale sporo osób się ze mną zgodzi że a4b6 ma mimo wszystko bardziej ponadczasową sylwetkę niż taki piździk jak a3 8l. Audi a3 2 gen też wygląda jeszcze w miarę spoko. Taki mam gust, nic z tym nie zrobimy
3) 1.6 to wolnossak ze słabszym momentem, w/w 1.9 ma turbo i wyższy moment przez co jedzie dynamiczniej



Invi napisał(a):Masz budżet na starego trupa, który będzie się psuł i tyle. Chcesz mało wydawać? Kup coś jak najprostszego technicznie a nie szukaj dwudziestoletniego audi


Nigdzie nie napisałem że chcę auto z salonu do 15k pln. Wybór padł na audi i liczę się z tym że kupię audi kilkunastoletnie ale po to założyłem ten temat żeby właśnie trupa nie kupić bo nie jest to aż tak mało, a przynajmniej nie mało jak na moją kieszeń. Pytania były w sumie dwa, czy diesel ten w wersji 105KM jest godny polecenia i czy trasa 10 kilometrów to dla niego nie za mało plus tam jakaś krótsza trasa od czasu do czasu. Drugie pytanie to czy jest sens świadomie pakować się w 1.8t za 8500 żeby dołożyć np 4000 zł czy lepiej kupić od razu takiego za 13-14 i liczyć że sprzedawca jest uczciwy.
Nexu
Nowicjusz
 
Posty: 5

07 Wrz 2020, 18:23

demirbiras napisał(a):15 tys to budżet na starego trupa? to ciekawe od ilu zaczyna się kasa na używane normalne auto może od 50..


Budżet na używane auto, które będzie tanie w eksploatacji i bezproblemowe?
Od ok 40k, za tyle kupisz 3-4 letnie auto z przebiegiem w granicach 100k i pewną historią.
Ale z miłośnikami poniemieckiego złomu nie ma co dyskutować, w końcu ałdi najlepsze.
Aż mi się wybryk pionusia przypomniał, który próbował "namówić" gościa na zgruzowane a4b7 2.0 pd "bo to na pewno drobne rzeczy" xd
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Wrz 2020, 18:28

Niestety nie mam takiej zacnej kwoty jak 40 tysięcy na 4 letnie auto. A więc czy możecie panowie coś podpowiedzieć miłośnikowi poniemieckiego złomu?
Nexu
Nowicjusz
 
Posty: 5

07 Wrz 2020, 18:44

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Wrz 2020, 18:44

Invi napisał(a):Ale z miłośnikami poniemieckiego złomu nie ma co dyskutować, w końcu ałdi najlepsze.

a poszwedzki złom już może być? w innym temacie podniecałeś się 16 letnim uderzonym V70 z którym ktoś ucieka po się sypie?
z drugiej strony 10 letnie tfsi salon PL z przebiegiem 70 tys też Ci nie odpowiadało, więc w sumie dziwny gość z Ciebie.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

07 Wrz 2020, 18:49

demirbiras napisał(a):a poszwedzki złom już może być? w innym temacie podniecałeś się 16 letnim uderzonym V70 z którym ktoś ucieka po się sypie?


Dawaj cytat!
I zaznacz fragment gdzie się podniecam
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Wrz 2020, 18:52

Ale czyj? Mickiewicza? Słowackiego czy Reymonta?
Każdy dobrze o tym wie że dla Ciebie Volvo to może być 99 rocznik z kapiącym olejem ale Audi to nawet salonowe jest be.

Invi napisał(a):Auto jest warte tyle ile ktoś chce za nie zapłacić. Niewielu kupujących ma ochotę dopłacać do felgi czy hamulców z R-ki.

Te zdania wyjaśniają wszystko, jakoś tutaj nie widzę tej retoryki Twojej która Ci się włącza jak 4 pierścienie widzisz typu szrot, ulep, sebixy itd, że się przepłaca itp. Na siłe próbujesz coś udowadniać, ciekawe co.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

07 Wrz 2020, 19:00

Czyli tak jak myślałem, Pionuś jak nic, pisanie kretyńskich teorii zawsze obecne, przedstawienia "dowodów" oczywiście nikt się nie doczeka :mrgreen:

demirbiras napisał(a):Te zdania wyjaśniają wszystko,


Ale co wyjaśniają? Że kupujący ma gdzieś, że wsadziłeś do auta lepsze hamulce albo sprzęgło za 3000 zamiast 2000? Zresztą zaraz później napisałem, że to auto wcale nie jest "tanie". I gdzie tu widzisz podniecanie się 16 letnim szwedzkim szrotem?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km