Auto do 16 tyś. Co proponujecie?

28 Kwi 2020, 16:40

Witam chciałbym kupić samochód do 16 tyś zł. Przebiegi robię pasujące bardziej do benzyny (rocznie jakieś 15 000 km w tym 3/4 jest to miasto) lecz wolałbym bardziej diesela (prawie całe życie jeździłem dieselem i pewnie stąd ten wybór) lecz ekonomiczna benzyna też będzie wchodzić w grę. Co do typu to preferuję kombi choć sedan też wchodzi w grę. Auto nie musi być jakimś demonem szybkości i mieć pod maską 200+ koni. Ważne żeby z łatwością wyprzedzać samochody w trasie. Części eksploatacyjne fajnie by było żeby nie byly jakieś mega wysokie. Jakie auta byście zaproponowali i jakie jednostki?
Wag
Nowicjusz
 
Posty: 12

28 Kwi 2020, 17:14

Oprócz popularnych na rynku w tym segmencie cenowym oczywistości, to fajną (moim zdaniem) opcją jest Volvo V50 z rocznika 2009-2010 (po-lift). Jednostki czterocylindrowe są z Forda, ale pięciocylindrowe to autorskie Volvo np. mocniejsze benzyny (dużo frajdy ale swoje muszą spalić). Diesel jest tam 1.6 D2 DRIVe - Ale to musisz sobie poczytać opinie. Jak auto się podoba, to ogólnie nie uchodzi za jakiegoś nadmiernie uciążliwego w eksploatacji. Ceny rynkowe od 15 do 18. Zazwyczaj są naprawdę dobrze wyposażone.
Ronal123
Początkujący
 
Posty: 136
Zdjęcia: 16
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mitsubishi Space Star
Silnik: 1.6 98KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

30 Kwi 2020, 14:29

Ktoś jeszcze miałby jakieś propozycje?
Wag
Nowicjusz
 
Posty: 12

01 Maj 2020, 11:20

Przy jeździe miejskiej skreśliłbym diesle z DPF i brał tylko te najprostsze. Moje propozycje:
Ford Focus Mk2 benz. 2.0 lub diesel 1.6 90KM
Kia Ceed I 1.6 CRDI
Hyundai i30 1.6 CRDI
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

02 Maj 2020, 19:49

A co sądzicie o
Jetta 1.9 TDI 2008
Skoda Octavia 2.0 TDI 2006 ze skrzynia DSG
Avensis 2.0 2004 diesel
Passat B6 1.9 TDI i 2.0 TDI
Volvo s40 1.6 diesel

Octavia II 1.8 TSI 2009
Volvo v50 1.8 benzyna
Wag
Nowicjusz
 
Posty: 12

02 Maj 2020, 20:31

Wag napisał(a):Jetta 1.9 TDI 2008

zależy od kodu silnika, w jednym obracały się panewki, ogólnie "może być"

Wag napisał(a):Skoda Octavia 2.0 TDI 2006 ze skrzynia DSG

śmieciowy silnik i droga w naprawach skrzynia (a nie jest bezobsługowa)


Wag napisał(a):Avensis 2.0 2004 diesel

jeśli avensis to benzyniak

Wag napisał(a):Passat B6 1.9 TDI i 2.0 TDI

to samo co jetta/octavia, 2.0tdi śmietnik (przed 2008 czy kiedy tam wszedł w tym modelu cr) a 1.9 zależy od kodu. BTW b6 jako całość cudem techniki nie jest

Wag napisał(a):Volvo s40 1.6 diesel


Pod względem technicznym wypada najlepiej jak do tej pory ale silnik 1.6 szału w tej budzie nie robi jeśli chodzi o osiągi (technicznie nie można się czepiać), 2.0/136 spali niewiele więcej a pojedzie o wiele lepiej.

Wag napisał(a):Octavia II 1.8 TSI 2009


Chyba najgorszy silnik wyprodukowany przez volkswagen'a w ciągu ostatnich 20 lat a konkurencja jest spora

Wag napisał(a):Volvo v50 1.8 benzyna


Zdarza się, że lubi chlupnąć olej, poza tym ok, podobnie jak w dieslach lepiej skupić się na 1.6/2.0 a najlepiej 2.4
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowa Mazda6 - produkcja w fabryce w Hofu
    Mazda Motor Corporation oficjalnie uruchomiła produkcję najnowszej Mazdy6. Uroczystość odbyła się w Zakładzie nr 2 w Hofu, w prefekturze Yamaguchi. W uroczystości wzięło udział około 500 osób, w tym Prezes Zarządu ...

02 Maj 2020, 21:09

Invi napisał(a): Wag napisał(a):
Volvo v50 1.8 benzyna



Zdarza się, że lubi chlupnąć olej, poza tym ok, podobnie jak w dieslach lepiej skupić się na 1.6/2.0 a najlepiej 2.4



1.8 to każdy chlupie...jak nie miał wymienionych pierścionków to okolice 200-250 tys może być już źle....poza tym słabe zawory...wypalają się ...parę lat temu ciągnąłem takie ze szwecji/danii za 1000-1500 Euro z uszkodzonymi motorkami ...i w każym to samo...tj. pękniete zawory na 4 cyl i brak pierścieni.

BTW można kupić bo to jest naprawialne wrzucić kiedyś3-3,5 tys w silnik i można śmigać dalej ...bo silnik nawet całkiem spoko...
czasami łańcuch rozrządu bywa też do wymiany przy ok. 200-250 tys.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

02 Maj 2020, 21:11

Invi napisał(a): Wag napisał(a):
Avensis 2.0 2004 diesel


jeśli avensis to benzyniak


tak ale tylko 1.8 wpolifcie...

2.0 d4d tak naprawdę do 2004 był pancerny..tj. na żeliwnym bloku ...często jeszcze bez DPFa...silnik OK...późniejsze wersje d4d bardziej awaryjne.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

03 Maj 2020, 08:31

To już nie wiem na jakim aucie się skupić w tej cenie
Wag
Nowicjusz
 
Posty: 12

03 Maj 2020, 11:43

andrewb25 napisał(a):2.0 d4d tak naprawdę do 2004 był pancerny..tj. na żeliwnym bloku ...często jeszcze bez DPFa...silnik OK...późniejsze wersje d4d bardziej awaryjne.


Andrju nie mów tak bo pancerny był stary ct który skonczył w avenie t22 przed liftem.

Ten silnik też potrafi dostarczyć wrażeń finasowych w stosunku do beny. Daje mu 3+ nic więcej.

Wolabym 1,8 nawet przed liftem bo jest duże prawdopodobieństwo trafienia po wymianie silnika w aso a w razie czego koszt samodzielnego załatwienia tematu jest mniejszy niż koszt usterek w d4d z wypustu t25.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10820
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Maj 2020, 19:46

Co myślicie o tych ofertach?
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wag
Nowicjusz
 
Posty: 12

05 Maj 2020, 19:55

szybki napisał(a):Andrju nie mów tak bo pancerny był stary ct który skonczył w avenie t22 przed liftem.

Ten silnik też potrafi dostarczyć wrażeń finasowych w stosunku do beny. Daje mu 3+ nic więcej.

Wolabym 1,8 nawet przed liftem bo jest duże prawdopodobieństwo trafienia po wymianie silnika w aso a w razie czego koszt samodzielnego załatwienia tematu jest mniejszy niż koszt usterek w d4d z wypustu t25.


Wszystko się zgadza no ale kto szuka i chciały jeździć avensisem T-22
To już ukraińcy tylko rozbierają ze złomów i i wywożą co się tylko da.

JA mam jeszcze w rodzinie D4D w Toyocie Carinie z 97roku i ten silnik chyba skończył by 2 lub 3 budy bo jeździ to już od 20 lat i nigdy żadnych problemów nie było z tym silnikiem ...no ale tam to praktycznie nie ma się co psuć. tylko serwis...kilometrów jest tam pewnie z 700 tys jak nic.

Ja nie twierdzę ze to jakiś silnik nie do zdarcia ale był z pocz. roczników na pewno mniej awaryjny niż w późniejszym okresie.

Aczkolwiek w tak wiekowych autach każdy silnik to w zasadzie loteria, dzisiaj jest sprawny a za tydzień może się skończyć.

1.8 przedliftowych i poliftowych miałem sporo z żadnym nie było absolutnie żadnych problemów
Wiadomo lepiej kupić polifta albo
dla wtajemniczoncyh szukać
od nr VIN SB1BR56L90E129522 wyprodukowane po 07/07/2005
gdzie toyota wyeliminowała problem palenia oleju.

BTW
Kolega @Wag ma tak namieszane w głowie że zapewne nic nie kupi bo w każdym aucie coś...w tym to w tamtym tamto i tak w kółko, więc będzie się bał wszystkiego.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

05 Maj 2020, 20:07

Wag napisał(a):Co myślicie o tych ofertach?
[link do oferty na Olx wygasł] ... ml?reason=
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] ... t=97037458
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] ... t=97037135


Passat - dopytaj jaki silnik (kod), Jetta bezsensu lepiej 2,0 150 koni a jak już 1,6 to nie fsi tylko zwykłe 102 konie
Vectra wygląda gdzieś ściągnięta/świeżo sprowadzona
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

05 Maj 2020, 20:13

andrewb25 napisał(a): mam jeszcze w rodzinie D4D w Toyocie Carinie z 97roku i ten silnik chyba skończył by 2 lub 3 budy bo jeździ to już od 20 lat i nigdy żadnych problemów nie było z tym silnikiem ...no ale tam to praktycznie nie ma się co psuć. tylko serwis...kilometrów jest tam pewnie z 700 tys jak nic.


Endrju nie masz d4d tylko ct chyba z literką a ale stary ct robił milion km. Potem mu dołożono turbo a potem d4d w av t22 tuż przed samym liftem. Niestety też trafiła dwumasa. I jeszcze było względnie ok. Problem zaczął się w t25.

Ogólnie t25 w benie 1,8 fl pod względem awaryjności jest bardzo ok. :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10820
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Maj 2020, 10:27

A w tych Passatach jakich kodów się wystrzegać? A jakich się nie obawiać?

A taka sztuka
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Z wad to drobna korozja pod kołem zapasowym.
Wag
Nowicjusz
 
Posty: 12