Auto do 17 tys - Laguna II ph 2 vs III ph 1

25 Lis 2018, 23:15

Witam. Planuję zmianę samochodu, w związku z czym mam pytanie. Czy Laguna III generacji za 14-17 tys jest dobrym pomysłem, czy może lepiej szukać II po liftingu? W grę wchodzą silniki 2.0 dCi 150 oraz 1.9 dCi 130 (czyli już poliftowy).
krystian1703
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: Megane II phI
Silnik: 1.4 16v 98KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

25 Lis 2018, 23:18

Nie kupisz za tyle trójki.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

25 Lis 2018, 23:25

Czyli rozumiem, że tego typu ogłoszenia omijać szerokim łukiem? W zasadzie zdziwiło mnie to, że w cenie dwójki GT można mieć trójkę (wersje z 1.5 przemilczmy). W takim razie ile mniej więcej trzeba przeznaczyć na sensowne 2.0 dCi?
I jeszcze jedno pytanie: czy warto zwracać uwagę na wersje 2.0 dCi 130, 2.0 dCi 173/175 oraz 1.9 dCi 110 (ten poliftowy)?
krystian1703
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: Megane II phI
Silnik: 1.4 16v 98KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

26 Lis 2018, 08:56

Bez 25tys. do III nie podchodziłbym.
2.0 dCi jest ok, a największą jego wadą jest... zalecenie producenta o wymianie oleju long life co 30tys.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Lis 2018, 14:01

Wg książki serwisowej w 2.0DCi jak mnie pamięć nie myli olej zmienia się co 20tyś km - auto z Salonu PL.
Co do wad to odma lubi trochę sobie popluć olejem do dolotu, ale jest to do ogarnięcia. Tu i ówdzie potrafi się jakieś zapocenie pojawić.
Ogólnie to tak jak pisali przedmówcy z 17tyś do III nie podchodź. Za około 10tyś kup II FL a resztę trzymaj na naprawy i spij spokojnie.
Z tego co się orientowałem to jedynie wersja 1.9DCi 130KM jest poprawiona - później wkładali ją do Megane III. Te 110/120KM to są nadal te z PH1 w których panewka potrafiła się obrócić.
1.9DCi 130KM oraz 2.0DCi 173KM miały FAP, natomiast w wersji 150KM było to uzależnione od kraju np: z PL i chyba Belgii nie miały a z DE już tak.
Music is life...
MrLukash
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 95
Miejscowość: Wschód
Auto: Peugeot 206
Silnik: 1.4HDi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

06 Gru 2018, 10:09

Rozumiem. W takim razie będę się rozglądał za II ph II. Wielkie dzięki za pomoc :)
krystian1703
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: Megane II phI
Silnik: 1.4 16v 98KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

06 Gru 2018, 11:04

Krystian a tak zapytam z innej beczki ...tak bardziej od strony socjologicznej :)
Co nakłoniło Cię do tak zacnego wyboru mając tylko 17k? Czy to jest miłość do danej marki? Jej weglądu? A może nienawidzisz pieniążków i spokoju? Podsumowując stary już nowoczesny diesel w starej lagunie hmmm zestaw przedni...nawet wytrawni handlarze mający wydeptane ścieżki we wszystkich i od wszystkiego warsztatach omijają takie zestawienia a Ty totalny amator wejdziesz w temat ...żeby osiągnąć hmmm no właśnie co?

Sorki że tak pytam ale zawsze mnie nurtowało takie podejście do motoryzacji :ok: .
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10949
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe