Astra III niezły wóz, jak dla mnie lepszy design wewnątrz oraz na zewnątrz niż Focusa. W środku troche ciaśniej będzie w astrze niż w fordzie. Ford wygra też pod względem prowadzenia po zakrętach. W kosztach eksploatacji te auta są porównywalne. Tutaj możesz poczytać troche więcej o oplu
http://www.fakt.pl/Opel-Astra-III-Ryzyk ... 401,1.htmlFocusa generalnie idzie wyhaczyć troche taniej niż Opelka.
Co do mazdy to tak, wtryski są drogie (w ASO komplet 20tys), auto robione w Japonii ale generalnie z prawdziwą japońską jakością ma wyraźnie mniej wspólnego niż za dawnych lat (choć z Avensisem II klepanym w W.Brytanii jest podobnie) - problemy z korozją, pocące się intercoolery, usterki zaworu wolnych obrotów w autorskim dieslu mazdy 2.0 CiTD 136KM. W porównaniu do pozostałych dwóch, mazda jest gorzej wyposażona w zamienniki, a ASO jest drogie niczym Volvo. Po lifcie w 2005 pojawiły się nowe silniki, ale wtedy też popularny diesel 2.0 143KM zyskał filtr cząstek stałych, więc dochodzi kolejny problem przy "przebiegu serwisowym" - 150-200tys km. Generalnie z dwojga złego Focus i "Asia" wydają się być lepszą propozycją.
Z innych wartych uwagi możesz szukać coś z VAG'a - Octavia I FL (ciut ciasnawy środek, jakość plastików jak to w skodzie lat 90, a nowsza Octavia II trzyma cene nie gorzej niż Audiole), Golf V (laserowo spawany, więcej elektroniki niż w poprzednich generacjach, gorsza jakość wykończenia i generalnie dość szybkie pojawienie się nowej generacji ze względu na generalnie nie do końca zadowoloną klientelię VW), Leon I - usportowiony Golf IV. Z japońców można szukać coś z Civiców, ogółem dobre auta i Corolli E11. Z modeli znad Sekwany mamy Megane II z dość kłopotliwą elektroniką i kartą zamiast kluczy (swoją drogą każda wersja nadwoziowa leciała z innej fabryki, hatchback - Francja, sedan - Turcja, cabrio - Hiszpania), Peugeot 307 - jak coś tylko wersja po FL - mniej kłopotów i chorób wieku dziecięcego. Marki premium myślę nie interesują cie pewnie, ale za podaną kwotę można liczyć na Audi A3 I (mniejszy Golf IV, szlachetniej wykonane), BMW Serii 3 E46 - przyjemny wóz, świetne osiągi w silnikach adekwatnych do wymiarów, drogawe w serwisie dieselki 2.0 136KM a szczególnie 150KM przy przebiegach 200tys.
Ogółem każda auto ma jakieś wady zalety, każde będzie dobre na swój sposób, trzeba tylko znaleźć odpowiedni egzemplarz - niezajeżdżony i z prostymi podłużnicami.