Auto do 18-20 tys

17 Lip 2013, 19:31

Witam,

od jakiegoś czasu rozglądam się za nowym samochodem, ale im więcej czytam i oglądam tym mniej wiem ;/.

Może parę konkretów:
-cena ok 18tys, max 20 z rejestracją
-diesel
-w miarę niskie spalanie i koszty eksploatacji, żeby nie trzeba było co chwilę pakować w auto, a jak już coś, to żeby nie trzeba było od razu całego portfela opróżniać
-w miarę młody, dobrze by było, żeby tak min 2003/2004r był
-do tego standardowe myślę wyposażenie takie jak: klimatyzacja, elektryczne szyby i lusterka czy radio

Zastanawiałem się nad:
Ford Focus Mk II
Opel Astra H
Mazda 6 (ale z tego co czytałem, do diesle są dość awaryjne?)

Co powiecie o tych samochodach? Może są jednak jakieś inne modele warte uwagi/lepsze od wymienionych?
Kitek9
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 29 09 2011
Auto: Ford Focus mk2
Silnik: 1.6 90km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

18 Lip 2013, 11:13

Astra III niezły wóz, jak dla mnie lepszy design wewnątrz oraz na zewnątrz niż Focusa. W środku troche ciaśniej będzie w astrze niż w fordzie. Ford wygra też pod względem prowadzenia po zakrętach. W kosztach eksploatacji te auta są porównywalne. Tutaj możesz poczytać troche więcej o oplu http://www.fakt.pl/Opel-Astra-III-Ryzyk ... 401,1.html
Focusa generalnie idzie wyhaczyć troche taniej niż Opelka.
Co do mazdy to tak, wtryski są drogie (w ASO komplet 20tys), auto robione w Japonii ale generalnie z prawdziwą japońską jakością ma wyraźnie mniej wspólnego niż za dawnych lat (choć z Avensisem II klepanym w W.Brytanii jest podobnie) - problemy z korozją, pocące się intercoolery, usterki zaworu wolnych obrotów w autorskim dieslu mazdy 2.0 CiTD 136KM. W porównaniu do pozostałych dwóch, mazda jest gorzej wyposażona w zamienniki, a ASO jest drogie niczym Volvo. Po lifcie w 2005 pojawiły się nowe silniki, ale wtedy też popularny diesel 2.0 143KM zyskał filtr cząstek stałych, więc dochodzi kolejny problem przy "przebiegu serwisowym" - 150-200tys km. Generalnie z dwojga złego Focus i "Asia" wydają się być lepszą propozycją.
Z innych wartych uwagi możesz szukać coś z VAG'a - Octavia I FL (ciut ciasnawy środek, jakość plastików jak to w skodzie lat 90, a nowsza Octavia II trzyma cene nie gorzej niż Audiole), Golf V (laserowo spawany, więcej elektroniki niż w poprzednich generacjach, gorsza jakość wykończenia i generalnie dość szybkie pojawienie się nowej generacji ze względu na generalnie nie do końca zadowoloną klientelię VW), Leon I - usportowiony Golf IV. Z japońców można szukać coś z Civiców, ogółem dobre auta i Corolli E11. Z modeli znad Sekwany mamy Megane II z dość kłopotliwą elektroniką i kartą zamiast kluczy (swoją drogą każda wersja nadwoziowa leciała z innej fabryki, hatchback - Francja, sedan - Turcja, cabrio - Hiszpania), Peugeot 307 - jak coś tylko wersja po FL - mniej kłopotów i chorób wieku dziecięcego. Marki premium myślę nie interesują cie pewnie, ale za podaną kwotę można liczyć na Audi A3 I (mniejszy Golf IV, szlachetniej wykonane), BMW Serii 3 E46 - przyjemny wóz, świetne osiągi w silnikach adekwatnych do wymiarów, drogawe w serwisie dieselki 2.0 136KM a szczególnie 150KM przy przebiegach 200tys.
Ogółem każda auto ma jakieś wady zalety, każde będzie dobre na swój sposób, trzeba tylko znaleźć odpowiedni egzemplarz - niezajeżdżony i z prostymi podłużnicami.
Longhorn
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 358
Zdjęcia: 518
Miejscowość: pdk
Auto: Toyota Corolla E12 FL
Silnik: 1.4 VVT-i 97KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2006

18 Lip 2013, 17:04

Dzięki za wyczerpującą wypowiedź :).

Cały czas szukałem głównie tylko Focusa II. No ale skupiając się tylko na jednym aucie ciężko nieraz coś dobrego znaleźć.

Na tą chwilę najbardziej odpowiadają mi:
Focus II, Astra H i Leon I

Jako, że nad Focusem już wcześniej myślałem to już mniej więcej wiem jaką wersję z jakim silnikiem wybrać. Gorzej z Astrą i Leonem. Jakie wersje silnika są dobre, a które omijać z daleka?
Wieczorem jeszcze usiądę i samemu trochę poczytam na temat tych samochodów, ale z chęcią wysłucham jak ktoś będzie miał coś do dodania na ten temat.

Napisze jeszcze o jednym modelu który mi się spodobał przeglądając aukcje na internecie. Mianowicie chodzi o Saab'a 9-3. Nie powiem wygląd z zewnątrz jak i w środku mi się spodobał. No, ale jak trochę przeczytałem na jego temat, to chyba koszty jego eksploatacji są trochę drogie?
Kitek9
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 29 09 2011
Auto: Ford Focus mk2
Silnik: 1.6 90km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

18 Lip 2013, 17:44

W astrze z diesli jest 1.3, 1.7 i 1.9. Ten ostatni to konstrukcja fiata, polecana generalnie, dobre osiągi, rozsądne spalanie. Najlepiej brać wersje 120KM, 150KM może mieć DPF - można to sprawdzić instrukcja w linku który podałem wcześniej.
1.7 to Isuzu, również nienaganny w kosztach serwisu, wersja 80KM ma mała moc ale turbo jest bez zmiennej geometrii, z tego co pamiętam to nawet nie ma koła dwumasowego więc koszty napraw niskie, z tym że komfort jazdy troche gorszy, nie mówiąc o osiągach.
1.3CDTI jeździ względnie dobrze w Corsie, ale w Astrze może brakować mocy. Do tego dochodzi kwestia turbo dziury do ok. 2000rpm. Spalanie ma szanse być najniższe z tych trzech.
W leonie z diesli mamy stare dobre 1.9TDI. Od wersji 90KM z pompą rotacyjną, bez zmiennej geometrii w turbo i dwumasa. 110KM podobnie z tym, że jest zmienna geometria, co daje lepsze osiągi i bardziej korzystne spalanie, jedynie w razie awarii turbiny regeneracja wychodzi 200-300zł drożej niż w wersji 90KM. Oba są warte uwagi, żywotne, długowieczne silniki.
Nowsze są na pompowtryskach, 101KM, 115, 130, aż do 150KM. Ten ostatni ma świetne osiągi, w porównaniu do 130KM ma zmienione turbo i dodany intercooler. Żaden nie ma DPF. Również warte polecenia, ale w opinii niektórych uważane za troche mniej żywotne, a na pewno droższe w serwisie, choć też i nowsze - cichsze, bardziej ekonomiczne niż starsze.
Longhorn
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 358
Zdjęcia: 518
Miejscowość: pdk
Auto: Toyota Corolla E12 FL
Silnik: 1.4 VVT-i 97KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2006

18 Lip 2013, 18:15

DPF mają wszystkie 1.9 niestety. Chyba, że przerabiany to nie ma :] Nie wiedziałem że w 1,7 nie ma koła dwumasowego to dosyć istotna informacja. Ja jeszcze proponuje Renault Megane II. W sumie ja się nad tymi 2 modelami w wersji kombi zastanawiam. Jedynie nie wiem, który będzie tańszy w serwisie i bardziej trwały. Zakładając, że oba będą w dobrym stanie z przebiegiem około 120 - 150k.
Gawloo
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 40
Prawo jazdy: 01 01 2002
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Corolla E15 (sedan)
Silnik: 1,4, 97 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008