Auto do 20 tys Bez stereotypów

03 Kwi 2017, 18:56

Witam
Sytuacja trochę się pomieszała odkąd pierwszy raz napisałem na forum. Na dzień dzisiejszy szukam auta do 20 tys zł. Nie ważne czy krajowe czy sprowadzane, ważne żeby było w dobrym stanie ponieważ potrzebuje użytkować go ok 5 lat=/100-120tys km głównie dojazd do pracy 20km w jedną stronę (5km miasto/15km trasa), co ok 2 tyg jakies dłuższe wyjazdy po 200km w jedną stronę: często jeżdżę w góry w celach turystycznych na weekend. Co ważniejsze moje wyjazdy są spontaniczne więc zazwyczaj w takich sytuacjach śpię w aucie blisko szlaków itp. dlatego dobrze by było żeby auto było dość duże, albo żeby siedzenia ładnie się składały. Raczej benzyna ponieważ zdaje sobie sprawę iż diesel nie będzie mało awaryjny za takie ceny. Czego szukam? Auta na 5 lat żeby nie nadwyrężyło mojego budżetu (w miarę bezawaryjne), miało klimę, wspomaganie, nie musi być wodotrysków, fajnie by było kombi ale nie jest to priorytet (mam octavie I- w miarę dobrze się śpi jak składam kanapę). Auto dobre do LPG żeby w miarę ekonomiczne, aaa... Nie wierzę w stereotypy, może być francuskie, japońskie, włoskie czy koreańskie. Ważne żeby było dobre dla mnie. Np. przejechałem się citroenem c4 i pierwsze wrażenie bardzo fajne auto, jakość wnętrza bardzo ok. tylko chyba jednak trochę za małe.
Wiem że mam duże wymagania co do auta, ale będzie ono wielozadaniowe i musi być pewne w trasie i na co dzień. Może przytrafić się awaria ale nie taka żeby od razu laweta tylko mi pomogła.
Przyznam że posiadam już zawrót głowy ponieważ brałem pod uwagę lagune 3 (jednak trochę poza budżetem), c4, audi ca6c5, a4b6, passat b6, tak więc rozstrzał jest wielki a budżet średniawy, bardzo byłbym wdzięczny za pomoc
Pozdrawiam
agosto89
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: Skoda octavia

03 Kwi 2017, 20:46

Popatrz na c5, peugeota 407, volvo s60/v70, saab 9-3/9-5. Może być też laguna ale skupiłbym się na znalezieniu mk2 fl 2.0T

Z tego co podałeś:
c4 - segment c, jak sam zauważyłeś trochę ciasno
a6c5 - starsza konstrukcja i droższa eksploatacja, ciężko będzie znaleźć zadbany egzemplarz
a4b6 niby ok, ale chyba najbardziej przepłacane auto na rynku, masa ściągniętego szrotu
passat b6 to imo "najgorszy" passat w historii. Jeśli chcesz lpg to zostaje 1.6/102 kunie, reszta silników to szrot
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

04 Kwi 2017, 13:26

O peugeocie 407 właśnie także myślałem, auto duże- najlepiej w kombi i młode roczniki. W najbliższym czasie poszukam jakiegoś na sprzedaż i zrobię nim jazde testową, o lagunie II nie myślałem sam nie wiem czy warto się w niego pchać- mimo poprawek po fl jakoś się jednak boje tego auta. Citroen C5- chyba większe ryzyko że jeśli na trasie zawieszenie się uszkodzi to tylko laweta... Powiem tak, mam czas na szukanie/na razie nic mnie nie goni więc mogę poświęcić się na znalezienie dobrego egzemplarza. Byłem oglądać dwie a6c5 ale wiadomo na zdjęciach wyglądały super a na żywo już czar prysł. Przejażdżka a6 bardzo mi odpowiadała, i wielkość w środku idealna, moze nawet ciut za duża:) W gre wchodzą silniki 1.8t i 2.4 v6. Tylko ciężko o normalny egzemplarz. Zastanawiałem się też nad fiatem cromą tylko że one tylko w dieslu lepiej brać niż 1.8 pb.
Pozdrawiam
agosto89
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: Skoda octavia

04 Kwi 2017, 19:55

Byłem dziś w komisie i przejechałem się następującymi autami:
-Astra III 1.6 16v pb
-Volvo v50 1.8 pb
-Peugeot 406 1.8 pb

Ogólnie rzecz biorąc wszystkie auta miały ok 160-180tys km przebiegu, największy bagażnik zapewniał Peugeot, był w nim najgłębszy i najszerszy, lecz sposób składania siedzeń niezbyt wygodny. Auto najwygodniejsze z całej trójki, na tylnej kanapie najwięcej miejsca, jest miękko i wygodnie szczególnie na trasy. Ale materiały w środku dość zużyte już po takim przebiegu. Peugeota prowadzi się trochę archaicznie w stosunku do astry i volvo. Układ kierowniczy dość precyzyjny, przy prędkościach 130km/h dosyć głośno w środku.
Astra- auto najmniejsze, ale bagażnik mimo że niezbyt wielki to i tak dawał rade, tylna kanapa składa się prawie że na płasko co jest dużym plusem, wnętrze najlepiej zachowane co sugeruje iż jakość materiałów jest naprawdę dobra. Mimo że najsłabszy silnik najlepiej dawał sobie radę z autem, ukłąd kierowniczy precyzyjny ale jeśli chodzi o wygodę to niestety taki taboret typowy, na trasę dłuższą raczej będzie kręgosłup bolał, siedzenia krótkie i niezbyt komfortowe-twarde. Przy 130km/h w środku raczej cicho.
Volvo v50 to największe rozczarowanie. Auto 1.8 pb a ledwo się zbiera, męczy się powyżej 100km/h i trzeba go wysoko kręcić. Porażka. Tapicerka lubi się przecierać na siedzeniach co widać po aucie, bagażnik mały i duże nadkola niwelują dodatkową przestrzeń, Auto w miarę wygodne- coś pomiędzy astrą a 407, ale hamulce słabe, zauważalne bicie przekazywane na pedały i kokpit, materiały średniej jakości. Skrzynia dosyć krótka i trzeba wachlować biegami. Takie rozklekotane i to czuć. Najgorsze auto z oglądanych dzisiaj.
Ogólnie zaskoczyło mnie na plus Astra, tylko jednak jest za mało komfortowe i twarde- bagażnik i gabaryty naprawde ok. Silnik mimo że najsłabszy i najmniejszy dawał radę ale szukałbym do tej budy wiekszęgo choć już jest dobrze. 407 fajna, duża, wygodna i na trase i na miasto tylko trochę za głośno przy 130km/h i trzeba szukać z naprawde zadbanym wnętrzem bo widać że dużo szybciej się zużywa niż np astra.
Chciałbym się jeszcze przejechać mazdą 6, może i citroenem C5 i c4 tylko z mocniejszym silnikiem, co wy na to?? macie jakieś propozycje jeszcze?? w czwartek/piątek powinienem coś jeszcze wychaczyć na jazdy... Proszę o porady:) dzieki!
agosto89
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: Skoda octavia

04 Kwi 2017, 20:32

To może warto zerknąć na Opla Vectrę C albo Signum? Vectrą miałem przyjemność ostatnio jechać ponad 1.500 km jako kierowca i po takiej trasie odczuwałem tylko zmęczenie. A ciężko mi "dogodzić" jeżeli chodzi o komfortowe podróżowanie na długiej trasie - Vectrze się to udało na 6 z plusem i sam byłem zdziwiony, że auto tak często spotykane na naszych drogach (obok aut koncernu Volkswagena) może być tak wygodne. Dlatego teraz - oprócz proponowanych mi w moim temacie samochodów (m.in. C5) rozglądam się za Vectrą C i Signum :) Jeżeli zależy Ci na bardzo przestronnym wnętrzu to Vectra C tylko w kombi, ponieważ ma duży rozstaw osi.
mAt55
Nowicjusz
 
Posty: 42
Auto: Seat Ibiza

04 Kwi 2017, 20:57

Do 20 tysięcy spokojnie znajdziesz 407-kę z 2.0, jedzie lepiej od 1.8, a nie pali więcej.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Seat Leon III - oszałamiający design
    "Dzięki swojemu dynamicznemu i pewnemu charakterowi, nowy SEAT Leon odnajduje należne mu miejsce. Ma zdecydowany wygląd”, mówi Alejandro Mesenero-Ramanos, szef zespołu projektantów SEAT-a. "Swoim wyglądem ...

04 Kwi 2017, 21:30

Tak, jeśli chodzi o 407 to na pewno szukałbym z 2.0 bo jest mocniejsze, a z danych katalogowych wynika że dużo więcej nie pali. Zresztą i tak mam plan kupić benzynę która będzie najprawdopodobniej zagazowana.
Opel Signum to bardzo fajna propozycja, niby bardziej ekskluzywna odmiana vectry, co mnie akurat interesuje ponieważ to powinno się przełożyć na trwałość i stan środka auta: konsola, tapicerka, przyciski, pokrętła... i daje nadzieje że w okresie w którym będę użytkował auto kokpit wytrzyma próbę czasu i nie zniszczy się tak gwałtownie. Poza tym, czy signum będzie tak samo twarde lub podobnie jak astra?? Idealnym by była wysoka jakość "niemca" i wygoda francuza:) ale wiem że raczej tak to tylko w Erze było...
Także w najbliższym czasie będę chciał dorwać jakieś auto na jazdę próbną i napisze wrażenia. Może komuś także się taka opinia przyda.
Będę starał się szukać na test coś z: Signum, Vectra, Mazda 6, może 406 z mocniejszym silnikiem...
Dzięki!
agosto89
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: Skoda octavia

05 Kwi 2017, 22:37

No więc tak, na dzień dzisiejszy obejrzałem i przewiozłem się 3 kolejnymi samochodami: Opel Signum 1.8 pb, Mazda 6 I 2.0 pb, Honda Accord 2.0 pb. Powiem tak:
O. Signum- Auta bardzo fajne, komfortowe, duży i ustawny bagażnik, tylne siedzenia bardzo fajnie się składają idealnie na płasko. 1.8 daje rade choć bez fajerwerków. Co mnie trochę zawiodło to dolna część przedniego kokpitu która składa się z kiepskich plastików, po naduszeniu skrzypią i są niemiłe w dotyku. Po bokach na drzwiach także niezbyt miłe i miękkie plastiki- takie Vectrowe po prostu. Przy jeżdzie delikatnie własnie z nich coś tam trzeszczało ale bez dramatu. Górna część fajna i mięciutka. Na długie trasy wygodne. Jeśli chodzi o rdze to widać że nieśmiało rdza atakuje poduszki amortyzatorów, dolne ranty błotników. Powiem tak: Myślałem że Signum będzie wykonany dużo lepiej niż Vectra a jednak jakość materiałów (nie wszystkich!) jest dość zbliżona do siebie, aaaa zawiodłem się trochę na wyciszeniu auta, to nie jest tak że jest źle czy coś ale jednak oczekiwałem po cichu na więcej (myślałem że ten opel to będzie taki mój Czarny Koń samochodów)
Mazda 6- Auto bardzo fajne, dość wygodne, siedzenia były jeśli chodzi o twardość/komfort idealne dla mnie, 2.0 fajnie sobie radził z autem choć lubi gdy się go kręci wyżej wtedy nabiera wigoru. Wyciszenie przyzwoite, choć niestety nie miałem gdzie rozpędzić się nawet do tych 100km/h więc nie mogę do końca ocenić wyciszenia auta. Co mnie odstrasza od tego auta to rdza... Atakuje wiele elementów i ciężko jest znaleźć egzemplarz w ogóle bez rdzy. Masakra, kielichy, progi, dolne części błotników i drzwi, w komorze silnika także widziałem rudą... Eh...
Honda Accord VII- i tu robi się najciekawiej. Jeździłem 2.0 155KM z LPG, przebieg 200tys km auto z polskiego salonu 2 właściciel. Pierwsze co się rzuciło w oczy to stan auta- po prostu jak z salonu. Nigdy bym nie uwierzył że auto po 200tys km może być w tak wyśmienitym stanie i technicznym i w środku. Apropo środka: bardzo dobre spasowanie elementów, choć schowek po prawej stronie odstaje i mają tak wszystkie Accordy:) Ale mimo iż wszystko jest wysokiej jakości, b.dobrze spasowane to plastiki kokpitu są strasznie twarde, ledwo się uginały podpalcami... Jak to może nie skrzypieć??? Wersja Tourer więc bagażnik ogromniasty a siedzenia tylne składają się bajecznie w płaską przestrzeń. Z tyłu dla pasażerów dużo miejsca, siedzenia mimo że twarde są bardzo wygodne!! Wręcz idealne, dobrze trzymają na boki, i w trase też będą dobre. Zawieszenie sztywne ale dość komfortowe, bardzo zwarte- duży plus. Czegoś takiego szukałem. Rozpędziłem się do 110km/h i mam wrażenie że auto najcichsze w środku ze wszystkich testowanych, nie wiem czy mi się tylko tak wydaje czy tak jest a silnik kręciłem do 4500-5000 obr/min. Biegi mają krótki skok, bardzo precyzyjne i pewnie wchodzą. Rdza... Podobno accord nie jest idealny pod tym względem ale egzemplarz który widziałem jest wprost idealny, jedyny purchel tylny dół błotnika wielkość 1 cm. Tylko... Auto najstarsze ze wszystkich testowanych i najdroższe. Kombi hm... nie jest lekko mówiąc zbyt piękne:) Wyposażenie podstawowe Accorda Vii Comfort 2005r za 25tys zł z LPG 5 letnim. Nie wiem co o takiej ofercie myśleć, chodzi mi o cenę/wyposażenie/stan auta w stosunku do ceny oraz do cen innych Accordów. Właściciel nie chce zejść z ceny nawet o złotówkę bo twierdzi że wie co ma choć auto na portalu aukcyjnym widnieje już 2 tyg i nie jest kupione przez nikogo. Dziwne. Nie wiem czy to dobra cena i czy nie dało by się wyrwać auta w lepszym wyposażeniu za podobne pieniądze...Hmm???
Pozdrawiam!
agosto89
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: Skoda octavia

06 Kwi 2017, 20:18

Toś mnie z Accordem zdziwił, najcichsze w środku? W takim razie pomiędzy moim VI a VII musi być spory przeskok jeśli chodzi o wygłuszenie.
Plastiki są twarde, ale, przynajmniej u mnie - dobrze spasowane, co zapobiega trzeszczeniu.

Zasadniczo od 20 tys. zł to Accordy VII dopiero się zaczynają, więc czujność wskazana. Warto dopytać się jak często regulowano luz na zaworach i czy są na to faktury (dużo osób w ogóle nie wie, że w Hondzie sa mechanicznie regulowane zawory co szczególnie przy LPG może powodować wypalanie gniazd zaworowych!), to samo z olejem - jaki i co ile, Hondy lubią dobry olej.
Do tego zawieszenie - nic nie skrzypi jak skręcasz kierownicą? Trzeba zwrócić uwagę na sworznie dolne wahacza, bo lubią sobie... wypaść, a wraz z nimi odpada koło. Najlepiej po zakupie od razu oddać do zaufanego mechanika który zna się na Hondach (warunek konieczny) żeby sprawdził, czy nie ma luzu na sworzniu a jak jest - wymiana na CTR.

Zasadniczo jeśli Honda ci odpowiada to polecam, silniki są trwałe ALE podatne na zaniedbania, w 2.0 problemem były panewki i pękające bloki silnika, warto zwrócić na to uwagę. A, i sprężarki klimy do dupy, sprawdź czy klima normalnie działa. W ogóle to na Honda Accord Klub Polska możesz sporo się o tym modelu dowiedzieć.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

11 Kwi 2017, 19:16

Ogólnie jeśli chodzi o Accorda VII to autko jak na razie najbardziej mi odpowiadało pod względem komfortu i sposobie prowadzenia. Ostatnio oglądałem jeszcze dwa accordy żeby mieć punkt odniesienia do tej pierwszej obejrzanej sztuki i były one w gorszej kondycji mimo podobnego przebiegu +- 20tys km. Wiem gdzie szukać rdzy w accordach i że były pewne problemy techniczne w nich np. z partią wadliwych wałków rozrządu w 2.0 Wyciszenie oceniam oczywiście subiektywnie na tle innych obejrzanych aut. I do ok 5tys obr było w miarę cicho w środku. Komfort także oceniam pod względem zestrojenia zawieszenia oraz twardości fotela w aucie: zawieszenie raczej twarde ale sprężyste, ładnie wybiera nierówności, brak przechyłów i nie jest tak twarde jak np w astrze. Jest twarde ale komfortowe, jak by to powiedzieć jak na razie w obejrzanych autach najlepszy stosunek pewności prowadzenia, twardości do ogólnego komfortu prowadzenia. Fotele fajnie trzymają na zakrętach i są w skali 1/10 na 6 jeśli chodzi o twardość (Astra uważam na mocne 8). Jeśli chodzi o ilość miejsca z tyłu i w bagażniku całkowicie mnie zadowala.
Chce jeszcze obejrzeć na pewno mondeo i Lagunę III coby mieć także o nich wyrobioną opinię. Nie chce mieć "klapek" na oczach i ślepo wierzyć w słuszność tylko jednego auta także próbuje, testuje i sprawdzam co dla mnie będzie najodpowiedniejsze. Czas mnie nie goni więc na pewno te
+- 5 tys zł mogę na auto przeznaczyć
Pozdrawiam
agosto89
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: Skoda octavia

12 Kwi 2017, 14:25

agosto89 napisał(a):Byłem dziś w komisie i przejechałem się następującymi autami:
-Astra III 1.6 16v pb
-Volvo v50 1.8 pb
-Peugeot 406 1.8 pb

Ogólnie rzecz biorąc wszystkie auta miały ok 160-180tys km przebiegu


A propos twoich dalszych dywagacji po prostu napomknę że jak auto klasy C/D nosi wyraźne ślady zużycia w środku (pomijam lekko wytarty fotel od wsiadania i delikatnie "wyślizganą" skórę na kierownicy) to nie ma 160 czy 180 tys. Samochód tej klasy po 200 tys intensywnej eksploatacji ale przez jednego człowieka po dokładnym odszczurzeniu wygląda prawie jak nowe. Więc po prostu trafiłeś na auta cofane bo w Polsce wszystkie sprowadzone mają 182 tys przebiegu. Ewentualnie jak auto jest straszliwie styrane i nic myciem i plakiem nie załatwisz to wtedy ma 232 tys. Jeździłem wieloma autami tej klasy ale z pewnym przebiegiem i wiem jedno - volvo po zabiegach pielęgnacyjnych (malowanie skór i kierownicy) za które wydałem 400 zł (materiały) i cztery godziny pracy wyglądało jak nowe a miało bagatela 360 tys. vectra wymagała malowania kierownicy i mycia tapicerki (260 tys), alfa ma 260 tys i wymaga lakierowania skóry ale poza tym (nawet kierownica) nówka, passat 180 tys - kierownica lekko wyślizgana poza tym nówka, c4 pisacco ojca po 220 tys obszyta kierownica, delikatne marszczenia na fotelu kierowcy. Patrząc co stoi w komisach każde z tych aut o których wspomniałem można spokojnie cofnąć o bagatela 150 tys i różnicy widać nie będzie. Więc moim zdaniem pierwszy raz trafiłeś na auto które po prostu nie było zajechane ale może poszukaj innych niezajechanych.
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018