Auto do 20 tysięcy - duża eksploatacja

14 Cze 2015, 21:37

to tak:
do 30tys. - Hyundai i30 I generacji
30-40tys. - Mazda 3 II generacji
pow. 40tys. Hyundai i30 II generacji
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

14 Cze 2015, 22:32

Jeśli Mazda to diesel czy PB?

Przy PB z silnikiem nawet 1.6 zejść w mieście poniżej 10 litrów będzie raczej ciężko?

Jeździłem Mazda 323f 1.5 i 10 litrów to takie minimum było po mieście, ale to naprawdę bardzo ekonomicznie.

Czy przy dieslu realnie można liczyć te 8 litrów?

Może orientujesz się czy przy i30 jest duża różnica w spalaniu przy dieslu 90 a 128 koni chodzi mi tutaj o 1 generację.

Bo jeśli druga generacja to 1.4 czy 1.6 brać lepiej?
daros17
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: brak

15 Cze 2015, 21:12

daros17 napisał(a):Jeśli Mazda to diesel czy PB?

Przy PB z silnikiem nawet 1.6 zejść w mieście poniżej 10 litrów będzie raczej ciężko?

Jeździłem Mazda 323f 1.5 i 10 litrów to takie minimum było po mieście, ale to naprawdę bardzo ekonomicznie.

Czy przy dieslu realnie można liczyć te 8 litrów?

to już pytanie do użytkowników

daros17 napisał(a):Może orientujesz się czy przy i30 jest duża różnica w spalaniu przy dieslu 90 a 128 koni chodzi mi tutaj o 1 generację.

Z jakiś litr półtora w mieście. W trasie z racji wyższej mocy różnice są mniejsze.
daros17 napisał(a):Bo jeśli druga generacja to 1.4 czy 1.6 brać lepiej?

1,6.
I tu ciekawostka - ojciec ma benzynowy 1,6 w wyższym czyt. mniej oszczędnym z racji aerodynamiki ix20. Robiąc 100km uzyskałem nim spalanie wg komputera 6,7l/100km, czyli w realu z 7,5. I nie oszczędzałem paliwa, bo to nie ja zalałem :D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

17 Cze 2015, 20:16

OK dzięki ogólnie za pomoc.

Jutro jadę obejrzeć dwa ix30
benzyna 43 tys
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

diesel 50 tys
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Gość podczas dzisiejszej rozmowy nakłaniał mnie bardziej na benzyniaka, że różnica w spalaniu jest minimalna. Im palił ponoć 7 litrów w mieście.

Różnica jest około 7 tysięcy, warto dopłacić do diesla?

To samo wyposażenie jest, jednak przy dieslu mniejszy przebieg.

Też tam jest taki 50 tys benzyna dopiero 10 tysiecy przejechane
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Ale na przyklad za 53 tysiace mam nowke i ta sama wersja.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Jeszcze jest taki
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

No albo 1 generacja i 2010-2011 rok zakupię.

Chyba że do 50-55 tysięcy coś 4 max 5 letniego innego lepiej kupić?

I30 fajne auto, tylko szkoda że nie robią sedanow, bo cos z sedanem ale aby spalanie nie przekroczyło 7-8 litrów może być benzyniak, diesel obojętnie. Oczywiście ważne żeby ogólnie części były trwałe, a nie co chwile auto w warsztacie.

Czy po prostu wybierać i30 i koniec tematu w tej kwocie?

Skonfigurowałem sobie nowe auto i30 za 60 tysięcy wyszło mi za benzyne 1.4 classic plus nie jest duża różnica ale nówka, ale czy warto nowe auto brać które po chwili straci na wartości?
daros17
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: brak

17 Cze 2015, 21:48

Nie opłaca się dopłacać do diesla.
Jak chcesz sedana to poszukaj Hyundaia Elantry.
Silniki w Hyundaiach są udane i nie sprawiają problemów.
Jak nie jeździsz dużo i auto chcesz na krótki okres to nie opłaca się brać nówki.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010