Auto do 20000 tys zł wraz z pakietem startowym i opłatami

07 Sty 2020, 00:27

Cześć, szukam auta do 20 tys (najlepiej jakby trochę mniej bo wiadomo jeszcze opłaty na start się wliczają). Głównie do pracy i często na różne wyjazdy do 100 km. Myślałem już o audi a4 bo większość ludzi z moich okolic ma i sobie chwalą tylko słyszałem że części drogie. Chciałbym coś z silnikiem 1,4 albo 1,6 w benzynie chociaż LPG byłby miłym dodatkiem lecz niekoniecznym.
Nowy112
Nowicjusz
 
Posty: 11

07 Sty 2020, 20:10

Myślę, że w tym przypadku warto sobie zostawić min. jakieś 3 tysiące na opłaty ubezpieczenie OC (bez AC) i pakiet startowy. Musisz szukać samochodu najlepiej do max 17 tyś. zł.

Ja bym szukał samochodu z silnikiem benzynowym. Oczywiście może być z LPG ale wtedy warto dokładnie sprawdzić instalację i silnik. Dobre by było żeby właściciel dbał o przeglądy gazu i regularnie wymieniał filtry.

Wydaje mi się że powinieneś odpuścić Audi i celować np. w Astrę H, Focusa MK2, Punto Evo (ten model chyba był by najmłodszy). Wszystkie te modele można znaleźć również z instalacją gazową.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

07 Sty 2020, 22:51

Auto i tak zamierzam kupić za jakiś czas więc w pracy zostanę na nadgodziny i te 3 tys uzbiera się w miarę łatwo więc w sumie może być do 20 ;-). I zemu mówisz aby odpuścić Audi? Wydaje mi się że to dobre auta bo bez powodu by je ludzie nie kupowali. Co do LPG to jak mówiłem to miły dodatek bo wtedy wiadomo jak się dużo jeździ to wychodzi tanio ;).
Nowy112
Nowicjusz
 
Posty: 11

07 Sty 2020, 22:52

Nowy112 napisał(a):Wydaje mi się że to dobre auta bo bez powodu by je ludzie nie kupowali.


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Prestiż xd

W sumie dużo ludzi też na pis głosuje...dobre rzeczy muszą robić
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

09 Sty 2020, 11:24

Polityki w to nie mieszajmy ;-). Najważniejsze i tak czy te audi są dobre i niezbyt awaryjne bo jeśli będę musiał co chwilę części wymieniać to zbankrutuje.
Nowy112
Nowicjusz
 
Posty: 11

09 Sty 2020, 14:08

Poczytaj sobie o takim multitronic to zobaczysz jakie "genialne" wynalazki ma do zaoferowania Audi.

LPG zamontuj najlepiej na własną rękę.

Silnik 1.8T, a na te co wymieniłeś szkoda zachodu.
PoltekDriver
Nowicjusz
 
Posty: 23

09 Sty 2020, 14:38

Do tych 17 tys.popatrz na:
Citroen C5 II 2.0
Ford Mondeo MK3 2.0
Opel Vectra C 1.8
Honda Accord VII 2.0
Peugeot 407 2.0

To są moim zdaniem rozsądne wybory z segmentu D, ale jak nie potrzebujesz dużego auta to możesz rozglądać się za autem segmentu C (Astra, Focus, Golf).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

09 Sty 2020, 19:15

Nowy112 napisał(a):Polityki w to nie mieszajmy ;-). Najważniejsze i tak czy te audi są dobre i niezbyt awaryjne bo jeśli będę musiał co chwilę części wymieniać to zbankrutuje.


Kiedy właśnie od polityki kult ałdi/vw w Polsce się zaczął. W latach 90-tych niczego innego nie dało się sprowadzić lub było to po prostu trudniejsze. Niemcy byli najbliżej a jeździli "rodzimymi" autami więc takie trafiały do nas. A kiedy ktoś przesiadł się z łady, trabanta, wartburga, 125p, 126p czy innego poloneza, który rozkraczał się dwa razy w tygodniu do golfa II czy audi 80 b3 to był szał. Zepsuć się nie miało co bo korbka od szyby się nie urwie przecież, materiały były o niebo lepsze niż te z fso więc taki golf sypał się po prostu mniej niż to co było dostępne do tej pory. I stąd uwielbienie Polaków robaków do niemieckich aut, które czyni z nich przedmiot pożądania i winduje ceny w kosmos.
Żeby kupić takie np. ładne a4b7 1.8T z roku 2006-2007 trzeba wywalić 30k. Wiesz ile fajnych, młodszych aut tej samej klasy można kupić za taką kwotę?

A co do tematu. Jeśli ma być tanio i nie zależy Ci na jakimś mocnym silniku to odpuść sobie to ałdi. Do tego nie będziesz musiał jeździć po kraju w poszukiwaniu jedynego, niewytłuczonego przez sebka egzemplarza.

Biorąc pod uwagę auta wielkości A3
Tanio:
Astra H 1.6/1.8, ew. 1.4 jeśli taka moc Ci wystarczy
Hyundai i30 1.4/1.6
Kia ceed 1.4/1.6 - tutaj masz fajnie wyglądającą wersję 3d
Trochę drożej ale lepsze wykonanie/wygodniej
Fiat Bravo 1.4/1.4T - bardzo fajny silnik z turbo, prosty w budowie, trwały a jedzie się przyjemnie
Corolla e12, 1.4/1.6
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

09 Sty 2020, 21:23

Invi napisał(a):Żeby kupić takie np. ładne a4b7 1.8T z roku 2006-2007 trzeba wywalić 30k. Wiesz ile fajnych, młodszych aut tej samej klasy można kupić za taką kwotę?

No można np Dacię Sandero, tylko to jest akurat głupie rozumowanie, jak szukałem Golfa V GTI to brałem pod uwagę m.in Megane II Sport, dużo tańsze i wiesz co Ci powiem? cena nie bierze się z księżyca, wykończenie masakryczne w stosunku do Niemca, poziom ja wiem? Fiata Punto II więc nie opowiadajmy że zamiast jeść w super restauracji lepiej żywić się w barach mlecznych bo to jest to samo-no to nie jest to samo
I auto tańsze nie jest takie samo jak to droższe.

Ale już zauważyłem że tutaj nagonka jest na auta z grupy volkswagena, nie wiedzieć czemu, no niestety dla mnie Meganka odstaje mocno od Golfa, szczególnie Megane II i Golf V, już lepsza Astra albo Focus.


Kolega ostatnio szukał auta i brał pod uwagę Golfa VII, Astrę K, oraz Tipo bo tańszy, nowszy do kupienia za 60k nówka, niestety odstaje mocno od dwóch pozostałych.
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

09 Sty 2020, 21:50

Bartolekk napisał(a):Kolega ostatnio szukał auta i brał pod uwagę Golfa VII, Astrę K, oraz Tipo bo tańszy, nowszy do kupienia za 60k nówka, niestety odstaje mocno od dwóch pozostałych.


A chciałbyś żeby nowe auto za 60k było lepiej wykonane niż takie za 80 czy co?

Nie mam zamiaru zgłębiać się w tematy "wykonania" bo to kwestia indywidualna i każdemu co innego odpowiada. Prawda jest teka, że mamy w tym kraju "kult" aut z grupy VAG, który nie ma na dzień dzisiejszy żadnego poparcia w faktach. Ale to w sumie plus np. dla mnie, "świadomego" użytkownika samochodu bo mogę kupić coś innego w dobrej kasie.

A "nagonka" wzięła się z postawy kilku użytkowników, którzy poza VAG'iem świata nie widzą/widzieli (bo niektórych już z nami nie ma) i głoszonych przez nich herezji.
Bo nie wiem czy wiesz ale golf V z silnikiem 1.6/102 "spokojnie leci 160-170 na autostradzie" natomiast focus 2 1.6/100 "nadaje się do jechania za tirem 90kmh". Z ciekawszych rzeczy warto również wspomnieć o gościu, który "miał okazję" kupić a4b7 2.0tdi z przebiegiem prawie 400kkm, które kopciło na niebiesko, przerywało itd a forumowy fan vag namawiał go do zakupu tego cuda techniki twierdząc, że to na pewno jakieś proste, tanie usterki. Do tego dochodzi bardzo ciekawy temat dzielenia np. 2.0TFSI na kody silników, roczniki i auta w których i kiedy były montowane. Wyglądało to mniej więcej tak (dane zmyślone) a3 2.0tfsi o kodzie xxx było montowane do listopada 2006 i było ok, później o kodzie yyy od listopada 2006 do grudnia 2007 i nie było ok natomiast od stycznia 2008 było o kodzie zzzz i też było ok. A później taki człowieczek pisze "francuzy się psują", "w volvo 2.5T pęka blok" (możesz poszukać ile takich przypadków było w PL) czy "astra j ma skrzynię m32 i się psuje, nie kupuj tego"
Zresztą VAG ma na koncie tyle wtop, testowania silników na klientach, poprawiania po kilka razy tego samego, że naprawdę nie ma w tych autach nic ciekawego.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

10 Sty 2020, 00:09

Bartolekk napisał(a):No można np Dacię Sandero, tylko to jest akurat głupie rozumowanie,

Tak głupie rozumowanie bo invi napisał dokładnie "tej samej klasy" więc jeżeli sandero to ta sama klasa co a4b7 to hmmm ale czegoś ktoś nie zrozumiał.

Bartolekk napisał(a):No można np Dacię Sandero, tylko to jest akurat głupie rozumowanie, jak szukałem Golfa V GTI to brałem pod uwagę m.in Megane II Sport, dużo tańsze i wiesz co Ci powiem? cena nie bierze się z księżyca, wykończenie masakryczne w stosunku do Niemca, poziom ja wiem? Fiata Punto II więc nie opowiadajmy że zamiast jeść w super restauracji lepiej żywić się w barach mlecznych bo to jest to samo-no to nie jest to samo
I auto tańsze nie jest takie samo jak to droższe.

Tu się zgodzę tylko że golf v gti akurat tak się wstrzelił że nie ma odpowiednika tej samej klasy. Więc albo rzeźbisz w innych markach bez turbo albo masz dosłownie kilka modeli z turbo.

Bartolekk napisał(a):Ale już zauważyłem że tutaj nagonka jest na auta z grupy volkswagena, nie wiedzieć czemu, no niestety dla mnie Meganka odstaje mocno od Golfa, szczególnie Megane II i Golf V, już lepsza Astra albo Focus.


Nie ma nagonki tylko jest reakcja na stawianie w każdej syt.auta grupy vag nad innymi autami... więc wiesz mnie nazywają hejterem vaga bo wkleiłem 20linków ogłoszeń sprzedaży sztuk z padniętymi silnikami tsi ale jak miłośnik wkleja jeden link tsi z dużym przebiegiem i to bez opisu to już jest dowód że jest ok... więc nie uważasz że to jest głupie.

Do tego zobacz ja np. w lexusie szczególnie starym powiem Ci wszystko od spalania do usterek po koszty ich usunięcia + odradzę Ci zakup konkretnych opcji silnikowych a co robią nasi mistrzunie od vag a to polecają jakiegoś gruchota za połowę ceny bo (tak jak invi napisał) wszystko jest do naprawienia albo wieczne rozkminki że wszystko się psuje i "serwisuje". Już nie wspomnę jak stare, dawne orły tu głosowały jak ma np: a4b5 super fajne i tanie zawieszenie po czy na forum Audi a4 piał bo zrobił aż 15k.km. i mu nic nie stuka...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

10 Sty 2020, 09:38

A ja trochę z innej strony, Invi zauważ jakie wielkie palety silnikowe/ wersję nadwozia maja auta niemieckie, znajdź mi inny koncern u którego dostaniesz taki wybór.... Prawda jest taka że każda marka ma swoje wzloty i uparki a przy długiej liście wersji silnikowe wiadomo że taka sytuacja częściej będzie miała miejsce. Co do stereotypów to po części masz rację a po części nie, współczesne auta można mocno hejtowac ale co zarzucić prostym konstrukcjom z lat 90-2005 z grupy VAG? No nie za dużo. Widzisz w Polsce jest o tyle problem ze auta trafiają auta wyeksplatowane na zachodzie, zobacz u mnie jeżdżą jakieś wynalazki o których każdy w Polsce by powiedział że to śmieć, weź sobie wejdź na jakieś ogłoszenia odemnie i zaznać diesel do 2005 roku np. Zauważysz że 1.9 nie ma za bardzo, same 2.5 tdi i 2.0 Tdi. Francuzi jeżdżą renowkami i peżotami ale sami mówią że to g...o ale dalej jeżdżą, pojedz do Włoch, same alfy i fiaty, Duńczyk lubuje się w toyotach, hondach a Ameryka w swoich tutaj i czy to stereotypy? Niektórzy fakt z zamiłowania do marki będą ją stawiali w najlepszym świetle ale tego już nie zmienisz to poprostu fanatyzm ale nie ma co skreślac całej gamy od początku do końca bo ktoś gada pierdoly i Cie wkurzył
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Sty 2020, 13:08

Ale ja nigdzie nie napisałem, że auta od VAG są "złe". Nie podoba mi się tylko stawianie np. golfa ponad wszelką konkurencją tylko dlatego, że jest golfem a technicznie nie ma żadnej przewagi. Nawet "najlepsze i bezawaryjne" 1.9tdi na pompie. Co jest w nim takiego, że połowa Polaków chce/chciała to mieć pod maską?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

10 Sty 2020, 13:49

Invi napisał(a):Co jest w nim takiego, że połowa Polaków chce/chciała to mieć pod maską?
totalna bezawaryjność, bardzo tania eksploatacja i niskie spalanie, nie ma co gadać ale cała seria 1.9 jest bardzo udana od początku do końca tam z pojedyńszymi wtopkami, silniki praktycznie bezobsługowe. Ja Ci nie zarzucam że mówisz że jest zły tyle że nie kryjesz wstrętu do tej marki ale bez żadnych konkretów, vw je bee i tyle bez żadnej podpórki ( nie rozmawiamy teraz o nowych konstrukcjach). Troche luzu chłopaki.... ja też się z wieloma opiniami nie zgadzam na forum ale to dlatego że dzielimy się na ludzi krórzy siedzą w garażu, znają te auta bo w nich dłubią, inni jeżdzą lawetą i notują co się najwiecej wozi a inny zna motoryzację tylko z internetu i bazuje na artykułach pismaków którzy też nie mają czasami pojęcia o czym piszą no ale papier i internet przyjmie wszystko, więc nigdy nie będzie porozumienia.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Sty 2020, 15:34

Kao napisał(a):totalna bezawaryjność, bardzo tania eksploatacja i niskie spalanie, nie ma co gadać ale cała seria 1.9 jest bardzo udana od początku do końca tam z pojedyńszymi wtopkami, silniki praktycznie bezobsługowe.


Pytałem czym się wyróżnia na tle innych, konkurencyjnych diesli na pompie o prymitywnie prostej konstrukcji. Jakieś dwulitrowki Toyoty czy 1.9td Peugeota tak samo przejeżdżają setki tysięcy a nie są obiektami westchnień
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km