Auto do 25 tyś (minivan)

20 Lis 2016, 00:30

Zwracam sie do was o pomoc w wybraniu autka do 25tys max. Glownie celuje cos w minivan, na oku mam Forda S-max lub C-max, citroena c4 picasso tyle ze tam w 1,6hdi to sa common rail co mam zle wspomnienia z tym. Czy macie moze jakies autko godne polecenia??
Emzee69
Początkujący
 
Posty: 51
Auto: Seat Leon

20 Lis 2016, 10:52

S-max z 2.0HDI to dobra opcja i takich aut jest sporo. Mimo, ze to nowoczesny diesel to lepiej się ma trwałością w porównaniu do mniejszego silnika PSA.
Jest jeszcze Mazda 5 ale tylko benzyna.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Lis 2016, 11:07

No wlasnie troche czytalem o tej mazdzie i tam podobno rdza lubi go bardzo wiec to raczej odpada :) a silnik 2.0 HDI nie jest czasem na common raill tak jak 1,6 hdi w citroen c4 picasso??
Emzee69
Początkujący
 
Posty: 51
Auto: Seat Leon

20 Lis 2016, 11:20

Jest. ale jest najmniej problematycznym dieslem ze wszystkich dostępnych na rynku. Poza tym dziś nie ma innych diesli niż CR (nawet VW). Nie zmienia to faktu że wtryskiwacze turbina i dwumas są też w większości benzyn. Więc nie ma co wściekać się na świat bo nie jesteś w stanie go zmienić tylko trzeba zaakceptować. Dla mnie C4 picasso bije forda wnętrzem i komfortem. Za to ford lepiej się prowadzi. Silniki te same
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

20 Lis 2016, 12:06

No wlasnie a juz z cr mialem doczynienia w aucie rover 75 2.0cdti to tam tragedia wszystko padalo co miesiac praktycznie a teraz mam Leona I 1.9 bez cr i przez 3 lata ani jednej usterki szkoda mi go sprzedawac ale pasuje cos wiekszego. Co do C4 picasso wlasnie ten wyglad jest spoko jak i ford tez niczego sobie, tez zastanawialem sie nad suzuki sx4 ale kurcze troche kobiece.
Emzee69
Początkujący
 
Posty: 51
Auto: Seat Leon

20 Lis 2016, 12:23

Napisz porządnie temat, to coś będzi można doradzić.
Roczny przebieg + orientacyjnie % miasto/trasa
jak będziesz użytkować auto
Czego oczekujesz od przyszłego wozu

Więcej konkretów, nie jesteśmy jasnowidzami
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14201
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Firmowe hatchbacki klasy C – co oferują wersje bazowe?
    Według najnowszych danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego najpopularniejszym segmentem minionego roku okazała się klasa C. Od stycznia do grudnia zarejestrowano w sumie 139 tys. kompaktów. Jak podaje Samar, ...
    Skomplikowane zawieszenie - samochód do driftu
    Pasjonaci rajdów czy wyścigów doskonale wiedzą, że na nic nie zda się mocny silnik i szybka skrzynia biegów, jeśli auto nie będzie miało odpowiedniego zawieszenia. Nie inaczej jest w driftingu. W zawieszeniu ...

20 Lis 2016, 12:36

Rocznie to tak max 25 tys km autko po roku bedzie sprzedane miasto jak i trasa to pol na pol 50/50. Glownie od auta oczekuje bezawaryjnosci jak i wygody w jezdzie.
Znalazlem citroena c4 picasso z 2008 r 1.6hdi przebieg 92tys km w automacie co myslicie o tym??
Emzee69
Początkujący
 
Posty: 51
Auto: Seat Leon

20 Lis 2016, 13:07

Robiąc max 25 tys (czyli 20) z czego połowa po mieście ty chcesz diesla. Kolego leon to już jest złom (zresztą mniejsza z leonem) a silnik 1,9 TDI tak popularny i zachwalany odszedł do lamusa 10 lat temu i już słuch o nim zaginał. Więc tak. Nie ma diesla który jest jak 1,9 TDI w leonie bo wszystkie dostępne na rynku są lepsze (przede wszystkim kultura pracy) i duuuużo bardzie awaryjne a po 2008 roku z reguły z DPF. Taka konfiguracja w aucie które już zrobiło 250 - 300 tys km (a takie kupujesz nie zależnie co wyświetlają cyferki na liczniku) wymaga regeneracji wtrysków (2500 pln) regeneracji turbiny (1000-1500), wymiany sprzęgła z dwumasem (2000 PLN) i rozwiązania problemu DPF lub FAP (1000-5000 PLN). I oczywiście może w aucie które kupisz coś już będzie zrobione (tylko po co wydawać 5 klocków - lepiej sprzedać za 2 taniej) ale raczej elementy te są na wykończeniu i wkrótce będą wymagały interwencji. A lejące wtryski wykończą DPF w mgnieniu oka, a miejska jazda dwumas w trzy miesiące. Więc kolego bezyna ewentualnie z LPG albo najlepiej zostaw leona bo tak taniego w eksploatacji auta już nie kupisz. Czasy się zmieniły
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

20 Lis 2016, 13:16

1.6HDI odpuść to silnik do mniejszych aut. Tutaj 2.0, spalanie 0,5 litra większe.
Jeszcze dodam od siebie Opla Zafire 1.9 120KM.
Równie trwały.
Ewentualnie jak chcesz spokojnie życ bez obaw o drogie awarie to Zafira 1.8 + lpg.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Lis 2016, 13:26

To co proponujecie?? Gaz na pewno odpada w aucie. Diesel nie musi buc tak pisalem tylko co znalazlem :) a Leon juz odsluzyl swoje woec czas na niego.
Emzee69
Początkujący
 
Posty: 51
Auto: Seat Leon

20 Lis 2016, 14:00

Ja nie wyobrażam sobie jeżdżenia na czymś innym niz lpg. To czyste oszczędności. Policz sobie kalkulator/lpg/
Koszt instalacji to 2500zł do R4 ok 150KM.
Zwraca się średnio w rok. Chyba ze jakies wymagania typu podziemny garaż to rozumiem...
Jak moze byc benzyniak to jak podoba Ci się Smax to mozna szukać 2.0, Zafira tez OK lub jakas cytrynka.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Lis 2016, 17:21

Nie nie ja co do lpg to nie jestem za wiec odpada. Ok to poszukam coś w benzynce 2.0 moze bedzie cos z niewielkim przebiegiem :) tyle ze glownie mi chodzi o jak najmniejsza awaryjnosc
Emzee69
Początkujący
 
Posty: 51
Auto: Seat Leon

20 Lis 2016, 17:57

Pod względem awaryjności i potencjalnych kosztów z tym związanych to benzyna ma znaczną przewagę.
Jak nie musisz mieć dużego vana zerknij na Hondę FR-V. Inna opcja to suv CR-V.
CR-V ma wnętrze typowe dla vana, bardzo duza przestrzeń i bagażnik 500 litrów.
Jeżeli nie chcesz montować lpg silniki Hondy zagwarantują Ci święty spokój.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Lis 2016, 18:02

No wlasnie patrzylem na te hondy tez FR-V i spoko tez sa a co do duzego vana nie musze miec glownie chodzi o wiekszy bagaznik niz leon i to glownie pod zakupy wieksze jak i wypad na narty to wszystko bo na wakacje planuje sprzedac i cos innego zakupić. To mowosz ze na te honde zerknac?? A jakis silnik godny polecenia??
Emzee69
Początkujący
 
Posty: 51
Auto: Seat Leon

20 Lis 2016, 20:20

FR-V wszystkie silniki ma OK jednak dla lepszych osiągów warto szukać 2.0.
Dla troszke nizszego spalania 1.8. Najsłabszy 1.7 niestety bedzie za słaby wiec mozna go pominąć.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004