Cześć.
Niby tematów w podobnych przedziałach cenowych jest wiele, ale za to wymagania i upodobania każdy ma inne. Mamy znajomych z autami, w rodzinie samochód ma każdy, ale gdy przychodzi do konkretów to już gorzej, bo szwagier nie zawsze doradzi dobrze.
Nie zacząłem jeszcze oglądać aut ma żywo, a już mam ból głowy, bo opcji jest za dużo. Może uda wam się zawęzić kierunek poszukiwań. Przechodzą mi przez głowę marki i modele o których miesiąc temu nawet bym nie pomyślał.
Budżet 30k PLN to kwota na sam zakup z ew. opłatami przygotowawczymi do rejestracji w kraju. OC, wymiany oleju, filtrów itp. tu nie wliczam. Planuję przesiadkę z A3 8L, bo fajny to on był 10 lat temu.
Z góry już piszę, że tylko benzyna wchodzi w grę. Jeżdżę głównie w mieście. Moja A3 to 1.6 101 KM. Poniżej tego poziomu nie chciałbym schodzić, jeśli chodzi o sam silnik jak i wyposażenie auta. Na początku człowiek patrzy, żeby w tej cenie dorwać młody rocznik z niskiem przebiegiem, ale już się z tego wyleczyłem. Mimo wszystko chciałbym coś młodszego niż 10 lat. Starocie z marek premium czy droższe wersje typowe sportowe sobie odpuszczam. Szukam czegoś w segmencie B/C 4/5d. Raczej hatchback.
Z rzeczy must have, oczekuję:
- automatycznej klimy,
- szyb elektrycznych przód/tył,
- wielofunkcyjnej kierownicy,
- BT: rozmowy + muzyka (szczegóły dalej).
Czasem to wciąż luksusowe rzeczy za dopłatą.
Opcja:
- grzane tyłki z przodu (mam w A3),
- czujniki parkowania,
- najlepiej oryginalne alu (wkurza mnie jak ktoś pisze alumy
![Razz :P]()
), ale to zawsze kwestia ceny danego egzemplarza. Odpada wtedy poszukiwanie innych na własną rękę.
Jeśli chodzi o skrzynię to chciałem automat w kolejnym aucie, ale czuję, że w tej cenie może to nie być dobry pomysł. Jeśli będzie fajna to ok, ale manual też się nada. Jak się trafi. Chciałbym, żeby to było auto w miarę komfortowe, ale nie musi pływać jak C5, ale też bez twardego zawieszenia pokroju Civica VIII. Chociaż taki silnik 1.8 mi się widzi.
Jest jeszcze jedna istotna dla mnie sprawa, chyba rzadko poruszana. Chodzi o audio, ale nie o same możliwości głośników tylko źródeł odtwarzania. Kolorowy wyświetlacz, nawigacja zazwyczaj zwiastuje lepszą wersję wyposażenia i często opcje, które mnie interesują, ale to nie jest wymagane. Płyty CD mnie w ogóle nie interesują, a radia słucham rzadko. Odtwarzam głównie muzę z pena albo z iPhone’a po kablu USB na moim Pionku. Z iOS fajnie to działa. Nie chciałbym specjalnie ingerować w seryjne audio, więc fajnie jakby było już to USB, a najlepiej streaming audio po BT. Taka Fiesta MK7 ma to już np. w niektórych rocznikach, a nie jest żadnym wypasem.
Jeśli tego nie będzie to i tak planuję coś z tym zrobić we własnym zakresie za pomocą urządzeń typu Yatour czy XCarLink.
Także chodzi mi po głowie:
- Fiesta MK7,
- Focus MK2,
- Megane III,
- C4 II,
- Astra H średnio mi się widzi, a J to raczej ciężko,
- Hyundai i30 I,
- Peugeot 208, może jakiś inny?
Nie oczekuję sci-fi, ale chciałbym kokpit z tej epoki. W niektórych modelach ciężko znaleźć sensowny silnik. Będę wdzięczny od razu za polecenie konkretnej jednostki do danego modelu. Nie musi być mega ekonomiczny.
Trochę się rozpisałem, ale detale są ważne. Mam nadzieję, że ktoś to przeczyta. Z góry dziękuję.
![Mr. Green :mrgreen:]()