Auto do 30 tys. najchetniej Mazda 3 BL 2.0 z LPG lub porownywalne

17 Sie 2018, 20:53

Czesc, przepraszam za brak polskich znakow.

Zastanawiam sie nad zmiana mojej Mazdy 323F BJ 1.5 z LPG na cos nowszego. Oczywiscie moj pierwszy pomysl to Mazda 3 BL. Z uwagi na male doswiadczenie w zakupach aut i ogolnie w motoryzacji prosze o podpowiedzi.

Chcialbym auto z silnikiem benzynowym dobrze tolerujacym LPG lub hybryde. Chcialbym jednak zeby byl nieco zwawszy niz obecne 88KM. W obecnej Mazdzie podoba mi sie zawieszenie dobrze trzymajace sie drogi na zakretach. Zalezy mi aby kolejne auto bylo rownie malo awaryjne albo tanie w naprawie.

Poza Mazda nie mam innych ulubionych marek. Z pozostalych modeli ktore mi sie podobaja to Honda Civic VIII (ale nie podoba sie zonie), Mini Cooper, Mercedes A klasa (poza budzetem), albo jakis sedan: znow Mazda 3, Mazda 6, Honda Accord, Mitsubishi Lancer.

Zakup w okolicach Krakowa. Prosze o wskazanie alternatywnych pojazdow, konkretnych ofert lub polecanych sprzedawcow.

Pozdrawiam,
Kamil
elkanguro
Nowicjusz
 
Posty: 23

22 Sie 2018, 19:07

Hej, hej, jest ktoś w stanie coś doradzić? :)
elkanguro
Nowicjusz
 
Posty: 23

22 Sie 2018, 19:10

Nie podałeś budżetu :!:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Sie 2018, 19:13

"Auto do 30 tys. najchetniej Mazda 3 BL 2.0 z LPG lub porownywalne"

Podejrzewam, że budżet to 30 tyś :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

22 Sie 2018, 19:14

W razie W, będzie pewniak Honda Civic VIII 1.8 UFO z 2008R, wystawiona będzie w piątek, 1 właściciel od nowości , 120 000 km , bezwypadkowa, nie-lakierowany żaden element, dodatkowo tydzień temu po bardzo dużym serwisie (m.in. nowy układ hamulcowy, olej, filtry)
No ale cena też odpowiednia (aczkolwiek mieści się w twoim budżecie), wystawiona będzie w necie tylko 1 raz na 30 dni, jeżeli się nie sprzeda idzie do rodziny.
Małopolska 100km od Krakowa

Ten samochód to top 1 w swojej klasie jeżeli chodzi o bezawaryjność
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

22 Sie 2018, 19:16

Na pewno odrzuć Coopera, A klasę (nie wiem co to tu robi).
Lancer ok ale ludzie narzekają na wysokie spalanie nieadekwatne do osiągów.
Civic ok, Mazdy też ale lubią rdzewieć.
Accord też ok.

Ode mnie: Megane, Laguna.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...

22 Sie 2018, 20:09

Dokładnie 30 tys. max.

No właśnie CIVIC to dla mnie w tej chwili nr 2 zaraz po Maździe 3 ale ciężko będzie żonę przekonać. Rozumiem, że silnik 1,8 + lpg to dobre rozwiązanie?

Spojrzałem na szybko na ogłoszenia Megane, w tej cenie najwięcej jest z rocznika 2009 i 2010 czyli podobnie jak Mazda. Brakuje ogłoszeń z roczników 2012 i 2013 - dlaczego? Z lpg na pokładzie widzę głównie siliniki 1.6 - dobre rozwiązanie? Jak to się prowadzi? Kolega jeździ Clio i mówi, że u mnie w Maździe czuć, że się trzyma drogi na zakrętach.

Mazda wiem, że ma problem z rdzą, chyba ich największa bolączka. Honda nie ma tego problemu?

Zakładam, że pod kątem kosztów utrzymania Honda będzie jednak droższa od Mazdy? A gdzie się plasuje Megane?
elkanguro
Nowicjusz
 
Posty: 23

22 Sie 2018, 20:17

Nie wzróciłem uwagi na tytuł, sorki :?

galakty napisał(a):Na pewno odrzuć Coopera
a dlaczego :sly: złe auto?

Mazda to dobry wybór
a może
fiesta mk7
focus mk2 z ostatnich roczników
astra j
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Sie 2018, 20:30

Astra J - może być, podoba mi się zarówno zewnątrz jak i wewnątrz
Fiesta mk7 - z zewnątrz wizualnie ok, nie wiem czy nie za małe i jakoś tak plastikowo wygląda na zdjęciach wnętrze
Focus mk2 - wolałbym mk3
elkanguro
Nowicjusz
 
Posty: 23

22 Sie 2018, 20:41

Kao to zobacz ile kosztują silniki do tego auta szczególnie 1,6t, w ch połowa ofert to motor kaput, do tego ceny części są już bmkowe i brak zamienników, psucie się też jest już typowe dla bmw więc jak piąty raz Ci zostanie w ręku uchwyt od zamka klapy albo wysiądzie Ci pompa paliwa, albo silnik zacznie brać olej, albo wysypią się cewki, albo poleci rozrząd to już nie będzie kierowcy do śmiechu. Dzięki miniaczkowi koleżanki poznałem pod wawą profesjonalny warsztat od tych aut to po podstawowych info o usterkach przeżegnałem się nogą :D Zresztą jedna z firm z którą kiedyś współpracowałem posiadała flotę tego czegoś...to menager zawsze mawiał "chcesz zwątpić w bmw to mini cooper s będzie do tego idealny" ... No i jeszcze miałem okazje przejechać całą Polskę cooperkiem 1,4d to silnikowo było ok ale sama jazda już :x
Jak coś to mam rozpiskę napraw cooperka one s z 13r.od nowości do 90tyś.km. hmmm robi wrażenie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10998
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Sie 2018, 20:51

No to Coopera mogę sobie odpuścić.

A Rio III, Cruze, Bravo II, Leon? Warto je rozważyć w kontekście alternatywy dla Mazdy 3 czy raczej nie ma sensu?

hm, Laguna w porównaniu do pozostałych to limuzyna :)

Accord widzę, że poza budżetem.
elkanguro
Nowicjusz
 
Posty: 23

22 Sie 2018, 21:36

szybki napisał(a):Kao to zobacz ile kosztują silniki do tego auta szczególnie 1,6t,
a no widzisz, tu we Fr mini są bardzo popularne i znam wiele ludzi którzy nimi jeżdzą i jakoś nie ma takiego krzyku że są beee, faktycznie nie są tak wytrzymałe jak Passat ani też nie tanie w naprawach jak gulf III, z pewnością nie jest auto do tłuczenia kilometrów ale tako jest spoko moim zdaniem
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Sie 2018, 22:33

Rozmyślałem nad tym autem o sprowadzaniu w celach zarobkowych i silniki z tych starszych wytrzymują około 100tyś.km. potem kaput. Ceny słupków to około 6k.gdzie i tak nie wiadomo czy nie jest już grany temat brania oleju albo innych przypadłości. Silniki z tych nowszych 12r. 1,6t rozlatują się przy około 70tyś.km. info z warsztatu który ma całe zestawy reanimacji tego badziewia. Słupki chodzą po około 7-8k. Ale średnio się opłaca je brać bo oprócz rozrządu, brania oleju i cewek są też problemy wokół turbin. Do tego dochodzi trochę detali. Co ciekawe auto mojej koleżanki bylo z salonu w pl ludzie się rzucili jak szczerbaty na suchary a w dzień sprzedaży poszło jeszcze na naprawę 3,5k bo pompa z wtryskami się wysypała. Ogólnie gdyby to auto naprawdę fajnie jechało to można wybrać coś starszego n/a albo 1,4d ale tak właściwie oprócz disajnu nic nie zyskujemy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10998
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Sie 2018, 22:40

szybki napisał(a): silniki z tych starszych wytrzymują około 100tyś.km. potem kaput.
uwierz że gadasz brednie, wszyskie które znam mają ponad 100 grubo, teraz kumpel dla córy do PL sprowadził takiego, 160 tyś, znajomy całkiem niedawno kupił Coopera S i ma tam też ponad 130, Ty możesz wiedzieć swoje z tego co przeczytasz/usłyszysz ja tu z Cooperami mam często do czynienia więc mam trochę odmienne zdanie niż Ty.
No i nie wiem czy wiesz ale od bodajrze 2008 roku pod maskę Mini pcha łapy grupa PSA
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Sie 2018, 22:43

szybki napisał(a):No i jeszcze miałem okazje przejechać całą Polskę cooperkiem 1,4d to silnikowo było ok ale sama jazda już :x
to jeszcze nie na temat ale od siebie dodam że tym mini które kumpel przywiózł dla córy jechałem razem z nim, 2100 km. Szczerze? wygodniej jak gulfem
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4