Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
bloodblinger napisał(a):W takim razie jeśli nie diesel to e60/e90 w 2.0/2.5 benzyna?
bloodblinger napisał(a):ew. leon 1.8 T/1.8TSI/TFSI?
bloodblinger napisał(a):boję się, że spalanie mnie pożre, 10-15l/100km
dzida napisał(a):2,0TDi to śmietnik. 2,0d w BMW też i nijak nie pasuje do tej marki.
dzida napisał(a):2,5 benzyna zdecydowanie najlepsza opcja
Silnik N52 ktory jest w obu modelach ma duzo wad konstrukcyjnych odradzam (a nim jezedze) i jest bardzo ale to bardzo wrazliwy na opieke.
Wiekszosc czesci precyzyjnych jest dostepnych tylko jako orginaly. Akurat Xdrive i przeniesienie napedu oraz zawieszenie to silna strona BMW jak chodzi o trwalosc.
Zamienniki istnieja dla kilku elementow ale niestety bardzo czesto sa nizszej jakosci niz czesci BMW (z logo lub bez loga) czyli raczej bierze sie czesc BMW ale bez jego loga lub regenrowane
Kilka przykladow :
- NA zadna czesc silnika i osprzetu ne znajdziesz zaminnikow oprocz przeplywki i sond lambda
- NA xdrive, skrzynie regenracja albo orginal
- NA wszelakie pompy albo regenerowane albo orginal, zamienniki istnieja ale nie sa dostepne w polsce, czas oczekiwania np na pompe wspomagania luk to tydzien i sam musisz ja kupic, to samo ze wszystkimi pompami tak naprawde.
W resumee, jest fabryczny problem z tlokami co jest najwiekszym problemem oraz z glowica.
225 tys km to duzo dla tego silnika jezeli olej byl wymieniany standardowo. Pociagnie i 400 tys przy odpowiednim stylu jazdy i z olejem wymienianym co 10 tys od mlodosci ale nie wiesz tego stadard to 30000 dla BMW w 2006. Ten silnik poza tym bardzo zle znosi ciagla jazde ponizej 3 tys obrotow czytaj w miescie a wiec gubisz atrakcyjnosc benzyny przy jezdzie w miescie.
Ja bym sie przygotowal na 10000 zl kosztow dodatkowych wymiany silnika a jezeli masz mozliwosc to radze naprawde kup N53 z wtryskiem bezposrednim (po lifcie) bo problem z wtryskiwaczami to nic obok problemu z tlokami i glowica.
[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
bloodblinger napisał(a):więc może e90 3.0 benzyna kombi + LPG lub e60 3.0 benzyna + LPG? lub może e46 po lifcie? (do 30 tys coś sensownego)
Petento napisał(a):2. Trucie powietrza w mieście, więc w pewnym sensie egoizm wobec osób które muszą wdychać Twoje spaliny (na Zachodzie coraz częściej diesle mają zakaz wjazdu do miast, mam nadzieję, że w Polsce też to wkrótce wprowadzą) - diesel jest na trasy, a nie do miasta.
dzida napisał(a):
tylko e46 kupisz w tym budżecie
dzida napisał(a):Alfa Romeo 159 1,9JTD i 2,4JTD
Saab 9-3 2,0T i 1,9TiD
Volvo S60 2,5
Honda Accord 2,4 i 2,2CDTi
Audi A4 B7 1,8T
...i V8 283KM, czyli Lexus GS430 lub spokojniejsze R6 GS300 lub IS 300 (jednak tylko automaty)