Auto do 30k

13 Lip 2020, 20:36

Witam rozglądam się za kupnem samochodu aktualnie jeżdżę a4 b7 1.8T kombi i jest trochę mało miejsca w środku. Zależy mi na komforcie podczas jazdy i oczywiście żeby auto jakoś wyglądało "wiadomo każdy ma własny gust". Auto szukam z silnikiem benzynowym który w przyszłości dobrze będzie pracował na LPG. Nie szukam diesla z powodu krótkich tras. Od czasu do czasu jakaś dłuższa trasa.
Zastanawiam się nad
Honda accord VIII 2.0
Citroen C5 II 2.0
Mazda 6 II 2.0
Peugeot 508 i tutaj nie wiem jaki silnik
Audi A6 C6 2.4
Mondeo MK4 tylko słyszałem ze te silniki nie lubią gazu
Ewentualnie Opel Astra J
Co wy moglibyście mi polecić?
Rejon Wieluń do max 300km
michal795
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 05 07 2016
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A4 B7
Silnik: 1.8T 163KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

13 Lip 2020, 20:49

A6 tylko w przypadku jeśli liczysz się z możliwymi, dużymi kosztami. Mazda spoko, accord spoko choć nie wiem czy są one aż tak dużym awansem pod względem ilości miejsca żeby warto było się z tego powodu przesiadać z a4. W 508 masz tak naprawdę jednego benzyniaka, który ma swoje problemy i bezpośredni wtrysk więc LPG praktycznie odpada.
C5 bardzo spoko i wydaje się być najlepszą opcją z wymienionych. Duże, bardzo wygodne, lpg podejdzie bez problemów.
Możesz też zerknąć na mondeo 2.0/145.
Jest też w sumie insignia, ideałem nie jest ale jeśli dynamika 1.8/140 Ci wystarczy to możesz mieć ją z tyłu głowy (najlepiej byłoby znaleźć 1.6t ale pojawiły się później i kasy za mało)
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

13 Lip 2020, 21:38

Coś słyszałem że w mondeo z LPG wypalały się gniazda zaworowe jest to prawda? Jeśli chodzi o Mazde i Citroena jak tam sprawa wyglada z rudą?
michal795
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 05 07 2016
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A4 B7
Silnik: 1.8T 163KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

13 Lip 2020, 21:48

Citroen nie rdzewieje, z mazdą może być gorzej, zależy jak ktoś dbał.
Gniazda zaworowe mogą się wypalić w każdym silniku. Z czego to wynika? Ze złego składu mieszanki. A z czego wynika zły skład mieszanki? Z braku serwisu. Także jeżeli masz zamiar jeździć autem do momentu aż nie stanie na drodze to chyba najlepiej kupić matiza :mrgreen: Jeśli serwisujesz samochód tak jak trzeba to nie ma się czego bać. W mondeo masz też (zresztą jak w połowie aut na rynku, np. w insigni 1.8 też) mechaniczną regulację luzu zaworowego. Przy jeździe na pb praktycznie się tego nie robi ale przy lpg warto skrócić interwał regulacji do +/- 40kkm. Zwykle kilka stówek to kosztuje (w zależności od tego czy szklanki mają jeszcze możliwość regulacji i ile trzeba wymienić)
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

13 Lip 2020, 21:51

Maazda II 2.0 poliftowa ma silnik 2.0 DISI więc do LPG nie za bardzo , do LPG tylko do 2008R
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

14 Lip 2020, 17:58

Mazda była robiona od 2008 a lift więc i disi było w 2010
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Webasto dla samochodów elektrycznych
    Firma Webasto, znana z systemów ogrzewania i klimatyzacji stosowanych w większych samochodach i autobusach, a także szyberdachów i składanych dachów dla kabrioletów, rusza na podbój nowego ...

14 Lip 2020, 18:13

Myślicie że znajdzie się jakąś sensowną insignie do 30k?
Co byłoby lepszym wyborem biorąc pod uwagę m.in koszty utrzymania, komfort... Insignia czy C5?
Oprócz tych aut jest jeszcze jakiś inny sensowny wybór?
michal795
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 05 07 2016
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A4 B7
Silnik: 1.8T 163KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

14 Lip 2020, 20:50

znajdziesz
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

15 Lip 2020, 17:01

Co byłoby lepszym wyborem biorąc pod uwagę m.in koszty utrzymania, komfort... Insignia czy C5?
Oprócz tych aut jest jeszcze jakiś inny sensowny wybór?
W pierwszym poście nastąpiła pomyłka chodzi mi o Citroena C5 IIIgen od 2008roku
michal795
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 05 07 2016
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A4 B7
Silnik: 1.8T 163KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

15 Lip 2020, 19:55

ciężko określić, zależy jak insignia z jakim silnikiem wolnossące, doładowane, citroen też z jakim zawieszeniem hydro czy zwykłe, jaki egzemplarz, serwisowane czy raczej słabo ..milion pytań, milion wersji, milion rzeczy które wymagają serwisowania, więc nikt raczej na to pytanie nie odpowie.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

16 Lip 2020, 11:25

Insignia bez szału jeśli chodzi o silniki pod LPG. Tzn.jest 1.8 140, ale jest słaby do tak ciężkiego auta. A tak, żeby jako tako się odpychało to pozostaje 1.4T lub 1.6T.

Opel Astra J 1.4T ok, jak na kompakt dość przestronne auto. Słaby punkt to manualna skrzynia biegów.

Jeśli chodzi o Citroena C5 to jest bardzo dobry 2.0, który szału nie robi dynamiką, ale jest wystarczający.

Ford Mondeo MK4 wolnossące 2.0 jest ok. Do tego masz fajne zawieszenie, z jednej strony komfort jest niezły, ale też bardzo dobre prowadzenie. Do tego najlepszą przestronność w klasie.

Mazda 6 II przedlift 2.0 147KM - ma silnik z tej samej rodziny co Mondeo. Zawieszenie twardsze niż w Mondeo, ale równie dobre w zakrętach.

Moim zdaniem warto jeszcze rozważyć pod LPG:
Renault Laguna III 2.0/2.0T
Ford Focus MK3 1.6 (ale to ciaśniejsze wnętrze)
Renault Megane III 1.6

Ja bym szczerze skupił się na C5 2.0/Mondeo 2.0/Laguna 2.0/Mazda 6 2.0.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

16 Lip 2020, 21:21

Insignia ...ciężki kloc ...tylko że ta linia ..dla mnie extra, w wersji kombi wg. mnie jedno z najładniejszych kombi ... silniki to minimum 1.4T ...1.6T 180KM też bez szału...mieliśmy taką niedawno, żwawy silnik, natomiast na kolana nie powala, w wersji 1.6T będzie sporo palił ..rzędu 12 litrów więc LPG jak najbardziej, chyba że ktoś nie patrzy na to to OK.
Usterki to klasyka czyli odma, pokrywa zaworów, czasami padające sterowniki, czy wszechobecne wycieki...wiadomo jak to opel zatkasz z jednej strony to za tydzień będziesz musiał zatykać z drugiej strony, więc ktoś kto miał do czynienia z oplem to o tym wie, a kto nie miał to będzie dla niego tragedia rodzinna i zamiast zmienić uszczelkę to sznur na szyję :mrgreen:
skrzynie? hmm przewaliłem kilkadziesiąt opli i jak do tej pory zero problemów ze skrzynią, więc albo fuks albo to co piszą to propaganda.
Mazda 2.0 nawet jako tzw dupochamownia może się lepiej zbierać niz taka insignia 1.6T, a to za sprawąwgi, rewelacyjnej krótkiej skrzyni, i żwawego silnika który bardzo lubi obroty

citroen czy reno dla mnie to tandeta i za rok warte połowę tego z reguły więc nawet nie patrzę na to.

:mrgreen:

kupować co się podoba bardziej
nie ma doradzania,
w tym kraju to chyba najgorzej doradzać bo zazwyczaj nic nikomu nie pasuje, jak to polakowi.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie