brumbrum napisał(a):@qki007
Auto bedzie glownie eksploatowane w miescie (Warszawa) wiec nie wiem czy silnik 2.4 bedzie dobry na moja kieszen?
Interesuje mnie jeszcze jak jest z cenami czesci do Alfy oraz na co zwrocic szczegolna uwage przy kupnie tego samochodzika?
A i jeszcze jedno pytanie co prawda nie mam zamiaru jezdzic po lasach ale jakie jest zawieszenie w alfach (boje sie ze niskie)?
Silniki JTD to bardzo udane konstrukcje i nie słyszałem jeszcze żeby ktoś kto normalnie je użytkuje (dobre paliwo, zalecany olej i wymiana rozrządu na czas) zajeździł silnik. To po pierwsze, a po drugie to 2,4 pali minimalnie więcej od 1,9 a ma dużo większy potencjał mocy, kolejna sprawa że przy sprzedaży kupując 1,9 będziesz miał konkurencję w postaci 40-50szt. na allegro a z 2,4 będzie 3-5 egzemplarzy..
Ceny części są normalne jak na ten segment samochodu, i na pewno tańsze niż do jakiegoś niemca za 40k. Przy zakupie zwrócić uwagę tak jak w każdym samochodzie czy nie bity, stan silnika (weź jakiegoś speca od nowoczesnych silników diesla bo na "słuch" ciężko wyczaić czy jest ok bo chodzi prawie jak benzyna), no i stan zawieszenia też jest ważny żeby zaraz po kupnie nie wpakować się w wymianę połowy.
A jeśli chodzi o samo zawieszenie to w 156 II jest niskie jeśli porównując je do C3, Aveo czy też S40. Ale nie aż tak żeby nie dało się normalnie jeździć, na drodze wszystko jest ok tylko na krawężniki trzeba uważać, ale za to niski i twardy samochód daje dużą frajdę z jazdy.
Podsumowując jakiego byś JTD nie kupił i tak będziesz zadowolony z jego pracy i osiągów a także bezawaryjności pod warunkiem że nie kupisz zajeżdżonego. A jeśli chodzi o samą Alfę to taka sama zasada, sprawdzisz dobrze przed kupnem to później będziesz zadowolony, a jak ktoś Ci podrzuci trupa to później będzie mit o awaryjności Alf szedł dalej
.