Auto do 40 tysięcy max. kilku letnie

03 Cze 2015, 20:59

Witam

Potrzebuje auta miejskiego do około 40 tysięcy (czym mniej tym lepiej). Auto pójdzie na pewno w leasing więc max raczej do 5 lat.

Autem dziennie trochę tych kilometrów byłoby robione. Załóżmy że od 100 do 200 km dziennie. Ale też się może tak zdarzyć że kilka dni nic.

Ważne dla mnie będzie, aby auto jakoś zbytnio dużo nie paliło więc nie musi to być silnik o dużej mocy. Po drugie ceny części też nie mogą zbyć wygórowane.

Ogólnie diesli nie lubię, ale jeśli chodzi o paliwo to są dość ekonomiczne. Chyba że macie jakiś model, w którym spalanie PB jest powiedzmy o litr czy dwa większe to wówczas wołałbym wybrać auto z PB.

Jeszcze jest możliwość od razu znalezienie auta PB z LPG.

Auta nad którymi sie zastawiam:
HYUNDAI I30 1.4 czy 1.6 diesel
HYUNDAI I20
Renault Megane
PEUGEOT 308
Peugeot 407
Peugeot 508
Skoda Rapid
Toyota Auris
Mazda 3 ->lubie Mazdy ale mam prywatnie CX7 i części tanie nie są.

Jak to widzicie?
Ostatnio edytowany przez daros17, 03 Cze 2015, 21:09, edytowano w sumie 1 raz
daros17
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: brak
0

03 Cze 2015, 21:00

jakie przebiegi roczne robisz, bo nie wiadomo czy proponować diesla czy benzyniaka

Peugeot 408?
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
0

03 Cze 2015, 21:08

Chodziło mi o 407.

Prywatnym autem robiłem około 22 tysięcy.

Ogólnie jestem za benzyniakiem, boje się tych kosztów napraw które mogą pojawić się u diesli. Chyba, że już takie nie są kosztowne.

Tak jak napisałem w pierwszym poście. Auto w większości będzie używane po mieście trasy od 5 do 15 km, ale na pewno jakiś wypad po za miasto również będzie co jakiś czas.

Jeszcze myślałem o fordzie focusie oraz fiescie i vectra C.
daros17
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: brak
0

03 Cze 2015, 21:22

jak miasto i boisz się kosztów napraw to benzyna (ew. z LPG)

Jak benzyna to odpada 308 i 508, bo tam szału nie ma. Na 407 szkoda kasy, bo spadek wartości duży. Tak więc Peugeoty odpadły.
Renault ok, kupisz ładną sztukę w tych pieniądzach.
Hyundai i30 moooże się uda upolować nową generację. Polecam z każdym silnikiem, prócz 1,6GDI - po co sobie komplikować życie.
i20 w tych pieniądzach to praktycznie nówka. Jednak jakościowo i wygodą wyraźnie odbiega od ww. Już lepiej szukać Hyundaia ix20.
Rapid to tandetny środek z badzieiwastymi silnikami TSI albo słabowitymi wolnossącymi. Jeździłem najmocniejszą wersją w średniej wersji wyposażenia i jak dla mnie szkoda kasy i lepiej szukać takiego i30 albo Cee'da
Auris tandetny w środku i drogi jak na to co oferuje. Wg mnie lepiej szukać Civica 1,8.
Mazda 3 bardzo udane auto, tańsze od Civica i nie rdzewieje już tak jak poprzednik.

Do miasta wg mnie wystarczy kompakt jednak jako kontrpropozycję dla 508 dorzucam Citroena C5 2,0. Z kompaktów obok Civica może Fiat Bravo. Coś pośrodku to Alfa Romeo 159 ale w przypadku dwóch ostatnich trzeba się liczyć ze spadkiem wartości jak w przypadku 407.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
0

04 Cze 2015, 06:47

Też dla mnie faworytem jest I30 tylko czy znajdę auto po liftingu bo to będzie już tak naprawdę 3 latek.

A jak z częściami do niego? W przystępnych cenach?

Nie eliminuje diesli od razu tylko czy naprawy są naprawdę bardzo drogie i czy często się zdarzają w tych autach?
daros17
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: brak
0

04 Cze 2015, 10:00

Nie po lifcie tylko II generację ;) Powinieneś coś znaleźć spokojnie, bo ceny zaczynały się od 50tys.

To, że 3 latek czy 5 latek to nic nie zmienia. Ważne aby samochód był w dobrym stanie i tylko to się liczy.

Części do nich są tanie (tańsze od japońców) i ogólnodostępne (mamy XXI w.) ale z racji, że auto jest młode to niektóre nietypowe elementy mogę być dostępne tylko w ASO. Ale tak już jest z każdym autem.

1,6CRDI jest bardzo udanym silnikiem i śmiem twierdzić, że lepszym niż ubóstwiane 1,6TDI, a wcześniej 1,9TDI. Kiedyś użytkownik motozakup napisał, że widział i30 z przebiegiem 700tys. km i normalnie jeździło.
Jednak nawet najlepsze silniki poddają się jak są użytkowane w niekorzystnych warunkach. Tutaj miasto (wtryski i DPF), dużo rozruchów (dwumasa, turbina), krótkie odcinki (wysokie spalanie, sadza czyli znów wtryski i DPF)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...
    Patrz na drogę podczas jazdy
    Polskie prawo zabrania kierowcom korzystania z telefonów komórkowych w czasie jazdy, jeśli urządzenie jest trzymane w ręce. Wiele osób ignoruje jednak ten przepis. Obecnie już nie tylko dzwonią i piszą ...

05 Cze 2015, 09:26

No tak chodziło mi o drugą generację ;)

Do 40 tysięcy znaleźć i30 drugiej generacji będzie ciężko. 5 tysięcy to minimum trzeba dołożyć do tej kwoty, więc jeśli warto to jeszcze jest kwestia przemyślenia by dołożyć tą kwotę.

Teoretycznie pierwsza generacja też źle nie wygląda.

Auto do miasta, trasy od 8 do 20 km i raczej gaszone rzadko, a jeśli już to na 30min i dalej jazda. Od czasu do czasu wypad za miasto.

A jakaś alternatywa zamiast i30 co polecacie? W ogóle realne spalanie w mieście w tym modelu, ktoś może korzysta z tego auta?

A Mazda 3 1.6 diesel co myślicie o tym modelu?

Części na pewno droższe, a jak z zużyciem i ogólnie spalaniem porównując do i30?

Może zastanowić się jeszcze nad czymś innym?

Poprosiłbym o pomoc, bo nie wiem na co się zdecydować w tej chwili naprawdę.
daros17
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: brak
0

05 Cze 2015, 12:19

daros17 napisał(a):A jakaś alternatywa zamiast i30 co polecacie? W ogóle realne spalanie w mieście w tym modelu, ktoś może korzysta z tego auta?

Od razu nasuwa się Kia Cee'd czyli konstrukcyjny bliźniak. W tej kasie ciekawymi propozycjami są też Opel Astra J i Ford Focus mk3

daros17 napisał(a):A Mazda 3 1.6 diesel co myślicie o tym modelu?

Udany francuski silnik koncernu PSA. Spotykany od Citroenów, Peugeotów, po Fordy i Volvo i parę innych. Jedyna wada jaką znam to zapychający się kanalik olejowy doprowadzający smarowidło do turbiny. Warto przy wymianie oleju go "przedmuchać", bo jak padnie turbo i tego nie zrobimy to nowe szybko poleci. Ogólnie auto godne polecenia. Spalanie podobne i najbardziej będzie zależało od stylu jazdy.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
0

06 Cze 2015, 00:40

Dobra to reasumując bo nikt inny nie chce doradzić oprócz Ciebie.

Mazda 3 czy Hyundai i30?

Mazda chyba mniej straci na wartości po latach?

Jeśli wybór padnie na 3 to raczej diesel niż PB ze względu na spalanie. Fajnie aby zamknąć się w spalaniu na 100 do 40 złotych, a chyba przy dieslu będzie to możliwe przy tym modelu?

Jeśli PB to raczej motor 1.6 MZR 105KM warto nad nim się zastanowić?

Patrzę właśnie Ople Astry i Fordy Focusy i też wydają się fajną alternatywą.

Jeśli Astra to jaki silnik najlepszy, najmniej awaryjny ale aby również był w miarę dynamiczny.

Podobne pytanie o Focusa.

Czy w obu przypadkach najlepszy byłby w moim przypadku diesel czy warto zastanowić się nad PB?
daros17
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: brak
0

06 Cze 2015, 07:05

Jeśli dołożysz 5 tyś to możesz rozglądać się za Civicem VIII 1.8 , w tej cenie powinieneś znaleźć zadbana sztukę z 10-11 roku. A dołożyć naprawdę warto, bo auto jest praktycznie bezawaryjne, dobrze się prowadzi, jest dynamiczne a spali tyle co Hyundai lub nawet mniej.
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8
0

06 Cze 2015, 09:05

Fiat Bravo za jakieś 30k też jest fajną propozycją.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
0

06 Cze 2015, 09:40

sanvean23 napisał(a):Jeśli dołożysz 5 tyś to możesz rozglądać się za Civicem VIII 1.8 , w tej cenie powinieneś znaleźć zadbana sztukę z 10-11 roku. A dołożyć naprawdę warto, bo auto jest praktycznie bezawaryjne, dobrze się prowadzi, jest dynamiczne a spali tyle co Hyundai lub nawet mniej.


Czy mówisz o silniku PB 1.8 140KM?

Środek średnio mi podchodzi, ale jeśli uda jest prawie bezawaryjne to warto wziąć pod uwagę?

A jakie jest realne spalanie w mieście?

Szkoda tylko że tak mało jest sedanów.

Fiat Bravo też można nad nim się zastanowić. Cena o wiele mniejsza niż Honda, Mazda czy Hyundai. A jak z awaryjnością tych nowych Fiatów? I jaki ewentualny silnik?

Przy Mazdzie 3 1.6 PB spalanie na poziomi 7-8 litrów w mieście jest realne? W ogóle przy autach 1.6 koło 100 koni zmieszczę się z takim spalaniem przy w miarę spokojne jeździe ale na pewno zdarzałyby się momenty, że trzeba byłoby przyśpieszyć.

Ogólnie mam już mętlik w głowie i nie wiem który model wybrać...
daros17
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: brak
0

06 Cze 2015, 10:28

Awaryjność Bravo na znikomym poziomie. Zobacz ile tego lata w Policji, we Wrocławiu chyba najwięcej Bravo jeździ. :)
Silniki są okej.
1.4 90KM jest słabawy do niego
1.4 120 i 150KM są okej.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
0

06 Cze 2015, 10:42

Mazda vs. Hyundai
Mazda lepiej się prowadzi i ma mniejszy spadek wartości, bo już największy minął
Hyundai świeższa konstrukcja, lepsze plastiki, większe wnętrze
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
0

06 Cze 2015, 18:34

Teoretycznie to Bravo źle nie wygląda, na pewno jest tańsze niż Mazda czy Hyundai.

dzida napisał(a):Mazda vs. Hyundai
Mazda lepiej się prowadzi i ma mniejszy spadek wartości, bo już największy minął
Hyundai świeższa konstrukcja, lepsze plastiki, większe wnętrze


Czy w 3 czy to hatchback czy sedan będzie o wiele mniej miejsca z tyłu dla pasażerów oraz dla kierowcy niż w i30?

Też mi się tak wydaje ze i30 ma świeższą konstrukcje, środek niż Mazda.

Naprawdę już sam nie wiem. Czy ktoś ma tutaj 3 z silnikiem 1.6 ? Czy realne jest spalanie 7-8 litrów po mieście?

Jeśli i30 to raczej tylko diesel?

Jeszcze pomyślałem o Mazda 6 GH co myślicie o tym modelu?
daros17
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: brak
0