Auto do 40tyś - Peugeot RCZ

22 Paź 2019, 11:31

Hej

Zastanawiam się nad pierwszym własnym autem i wybór padł na Peugeot RCZ. Preferuje benzynę, ale znajomi nagadali mi, że diesel jest bardziej wytrzymały.

1. Czy RCZ jest awaryjna?
2. Audi TT8J będzie lepszym wyborem? Z tego co sprawdzałem w tej cenie wyposażenie lepsze ma RCZ.
3. Jaki koszt eksploatacyjny w przypadku Diesla i Benzyny?
4. Czy to prawda że Diesel będzie bardziej trwały?
5. Chiptuning w przypadku Diesla zmniejszy jego żywotność? Chciałbym dobić do 200koni które oferuje benzyna jeżeli będę skazany na diesla.
6. RCZ po lifcie w 2012 zyskała coś jeszcze oprócz nowego przodu?

Zdaje sobie sprawę, że przyszłościowo RCZ nie jest dobrym wyborem, ale chciałbym zamienić ją za kilka lat na Mazdę 3 III jak wpadnę z brajanem i będę potrzebował większego auta :D
Ostatnio edytowany przez Blantche, 22 Paź 2019, 15:02, edytowano w sumie 1 raz
Blantche
Nowicjusz
 
Posty: 15

22 Paź 2019, 11:44

Obejrzyj sobie filmik o kosztach utrzymania RCZ:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Z tańszych w utrzymaniu aut może Scirocco 1.4 TSI? Tam problematyczny jest w zasadzie tylko rozrząd. Ewentualnie 2.0 TDI, ale nie wiem jakie przebiegi roczne chcesz robić.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

22 Paź 2019, 12:03

Film widziałem już wcześniej ale był on o R, która ma 270koni i większe spalanie.

Rocznie +- 10tyś km. Sprawdzałem Scirocco, ale nie podoba mi się wizualnie. Wiem, że niektórzy nie przykładają do tego takiej wagi, ale jestem grafikiem komputerowym i jest dla mnie pierwszorzędna.
Blantche
Nowicjusz
 
Posty: 15

22 Paź 2019, 13:21

Blantche napisał(a):która ma 270koni i większe spalanie.


Spalanie to najmniejszy problem w tym silniku. Przy 10 tys.km odpuść diesla, chyba że robisz tylko trasy i jeździsz mało po mieście.
Z innych aut może:
Civic VIII
Mazda 3 II
Mercedes CLK W209
Opel Astra III GTC
Renault Megane III Coupe?
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

22 Paź 2019, 13:29

Peugeot RCZ ma być autem przejściowym, ponieważ jak się przeniosę na swoje to mam zamiar zbierać na Mazdę 3 III/IV gen. która kosztują 80k i będzie bardziej rodzinnym autem.

Po mieście praktycznie wcale nie jeżdżę - trasy na siłownie i do dziewczyny, które są na zadupiu. Robotę mam zdalną więc też dojeżdżać nie muszę i stąd taki niski roczny przebieg.

Wolę benzynę ale ktoś mi pisał o problemach z nią związanych. Czy to prawda?
"benzyna na bezpośrednim wtrysku paliwa jest problematyczna. Problemy z rozrządem nadal występują pomimo zmian. Zapychające się doloty przez nadmierny nagar który ten silnik tworzy, często pobór oleju wraz z utratą kompresji na cylindrach"
Ostatnio edytowany przez Blantche, 22 Paź 2019, 13:46, edytowano w sumie 1 raz
Blantche
Nowicjusz
 
Posty: 15

22 Paź 2019, 13:45

Blantche napisał(a):Wolę benzynę ale ktoś mi pisał o problemach z nią związanych. Czy to prawda?
"benzyna na bezpośrednim wtrysku paliwa jest problematyczna. Problemy z rozrządem nadal występują pomimo zmian. Zapychające się doloty przez nadmierny nagar który ten silnik tworzy, często pobór oleju wraz z utratą kompresji na cylindrach"

Wolę Benzynę ale czy to prawda że w tym silniku


To nie jest prawda...

Jest jeszcze gorzej.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11042
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...
    Moto Sport & Tuning Show 2015 / relacja
    Pierwsze Targi Pojazdów Sportowych i Tuningu – Moto Sport & Tuning Show odbyły się w miniony weekend w Warszawie. Było to jedyne takie wydarzenie w Warszawie, gdzie można było zobaczyć samochody sportowe ...

22 Paź 2019, 13:49

Czyli mogę bez obaw brać Benzynę? Orientujesz się jaki jest koszt eksploatacyjny? Te RCZ są awaryjne? Rok produkcji jest ważny czy bez różnicy czy wezmę wersję po lifcie czy przed?
Blantche
Nowicjusz
 
Posty: 15

22 Paź 2019, 14:48

W TT masz rozne silniki, dobre i zle
unikaj 2.0 TFSI o mocy 211 koni i 1.8TFSI o mocy 160km
za to 200 konne i 271konne mozna smialo polecic, masz jeszcze 3.2 VR6.

Czy nagar stanowi jakis problem? koszt czyszczenia to ok 600zl i robisz to raz na ok 60tys (chociaz u mnie przy przebiegu 96tys dolot i zawory czyste jak w fabrycznie nowym silniku) duzo zalezy od paliwa, moje auto od nowosci tankowane bylo tylko pb98

Tak jak wspomnialem na poczatku w tym aucie wystepuja 2 rozne generacje silnikow TFSI, ludzie tego nie ogarniaja i bardzo czesto wszystko wrzucaja do jednego worka.

Z rozrzadem jest jak z kazdym innym, o wiecznym lancuchu zapomnij, lancuch spinajacy walki rozrzadu wymieniasz tak samo jak pasek co 100tys

Koszty eksploatacji beda zalezaly od tego w jakim stanie kupisz auto, musisz liczyc sie z pakietem startowym w cenie ok 5tys, za ta kwote robisz serwis ktory pozwoli spac spokojnie bo wymieniasz czesci ktore w tych silnikach lubia zawodzic

sa oczywiscie w tym pakiecie rzeczy wazne i mniej wazne, jesli chcesz sie czegos wiecej dowiedziec to pisz
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

22 Paź 2019, 15:02

W tt 8j tak samo możesz spotkać ccza 200 km i inne ea888 200 km, których na pewno polecić nie można, więc nie wprowadzaj ludzi w błąd, że wszystkie są dobre.
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193

22 Paź 2019, 15:32

R11 jak chcesz pomagać to rób ro rzetelnie bo walisz ogólnikami a sam wiesz że Twoje doświadczenia z tą marką są delikatnie mówiąc wątłe a tak właściwie kończą się na aso co przy tego typu samochodach vs rocznikach i ich wartości jest utopią. Zresztą chyba się pojawił u nas ostatnio temat uszkodzonego tsi z podaniem kwot jakie latają wokół naprawy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11042
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Paź 2019, 15:48

Moglibyście się bardziej odnieść do Peugeot RCZ? Nie ukrywam, że nad nim głównie się zastanawiam i ewentualnie w ostateczności brałbym TT 8J :)
Blantche
Nowicjusz
 
Posty: 15

23 Paź 2019, 17:59

Odświeżam posta
Blantche
Nowicjusz
 
Posty: 15

23 Paź 2019, 18:21

Blantche napisał(a):Odświeżam posta

Temat masz prosty benzyna pug to złomnik jak już to diesel.
Jak gr.vw to musisz zgłębić opcje silnikową a jeżeli źle trafisz to chłopaki z naszego forum Ci pomogą :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11042
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Paź 2019, 18:35

Ah xD jestem głupi...."To nie jest prawda... Jest jeszcze gorzej." Zrozumiałem wtedy że to diesel jest jeszcze gorszy.

Co znaczy "gr.vw to"?
Chiptuning skróci żywotność diesla?
Blantche
Nowicjusz
 
Posty: 15

23 Paź 2019, 18:49

Blantche napisał(a):Ah xD jestem głupi...."To nie jest prawda... Jest jeszcze gorzej." Zrozumiałem wtedy że to diesel jest jeszcze gorszy.

Cytat Twojej wypowiedzi który wkleiłem dotyczył benzyny :mrgreen:
Blantche napisał(a):Co znaczy "gr.vw to"?

To audi o którym pisałem należące do grypy volkswagen (vw)
Blantche napisał(a):Chiptuning skróci żywotność diesla?

Nie skróci. Twoja noga (prawa stopa) ją skróci :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11042
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe