Auto do 45000zł

28 Paź 2016, 14:26

W wypowiedzi Łysy30 wyczuwam sarkazm o Lexusie 8)

Jeżeli chodzi o bagażnik to ma +/- 380 litrów, z wózkiem nie powinno być problemu.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

28 Paź 2016, 15:08

Kieł napisał(a): Jeżeli chodzi o bagażnik to ma +/- 380 litrów, z wózkiem nie powinno być problemu.


Z samym wózkiem nie, ale z wyjazdem na wakacje znając możliwości pakowania się mojej żony może być problem :lol: W tym roku jechaliśmy na Makarską moim drugim autem - e39 530d w touringu w sumie w 4 osoby to bagażnika i trumny na dachu było mało :lol:
pabloo92
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 48
Miejscowość: Rybnik
Prawo jazdy: 20 05 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e39 / Audi A3 8p
Silnik: 3.0D++ / 2.0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

29 Paź 2016, 00:29

Słuchajcie, pojawiła się opcja zakupu Audi A6 C6 2.4 177km z końcówki 2007 roku. Auto sprowadzone ze Szwajcarii przez mojego bardzo dobrego kumpla 2 dni temu. Przejechane m 207kkm, przebieg udokumentowany, w razie czego moge go zabrać do ASO. Wyposażenie takie jak mi odpowiada.

Co sądzicie o tym silniku ? Z tego co czytałem to dobry silnik i wrazie czegoś nadaje się pod LPG. Z tego co poczytałem na forach audi to zdażają się problemy z łańcuchem rozrządu ale nie są to żadne nagminne przypadki jak w 3.0 tdi. Minusem jest brak quattro i tiptronica bo ma manualną 6 biegówkę ale z drugiej strony mniej elementów mogących powodować jakieś problemy.

Co myślicie o czymś takim ?
pabloo92
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 48
Miejscowość: Rybnik
Prawo jazdy: 20 05 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e39 / Audi A3 8p
Silnik: 3.0D++ / 2.0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

29 Paź 2016, 11:41

pabloo92 napisał(a):u mnie strasznie mało ich jeździ i z tego względu mam obawę o serwis

Jak każdy, który nie ma pojęcia o tych samochodach, a tylko "chciałby".
Prawda jest taka, że ogarnie je każdy mechanik, bo to nie jet komputer na kołach jak BMW i Audi, które wymieniłeś i byle zamiennik powoduje błędy... Lexus jest jedyną marką premium, która nie ma problemów natury elektrycznej/elektronicznej nawet w najstarszych modelach (a te są najdroższe i najtrudniejsze do usunięcia). Bo jak określić umieszczanie jednego z kilkunastu komputerów za nadkolami aby lekka stłuczka powodowała jego zniszczenie i brak możliwości uruchomienia auta?
Ceny części Lexusa wyższe od niemieckich w zamiennikach, dlatego czasem warto odwiedzić ASO, bo są w podobnych, a jakość bez porównania.

Ogólnie dziwni są ludzie, co się wypowiadają w stylu sarkazmu lysego (tak zrozumiałem) nie widząc problemów konkurencji ;)
Łap:
a4-b7-2-0tfsi-325i-e90-is-250-mk2-legacy-iv-3-0-s60-i-2-4t-vt97095.htm
audi-a6-3-0tdi-bmw-530d-merc-e320cdi-volvo-s80-2-4-d5-vt95562.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Paź 2016, 12:46

dzida napisał(a):Ogólnie dziwni są ludzie, co się wypowiadają w stylu sarkazmu lysego (tak zrozumiałem) nie widząc problemów konkurencji ;)


Nie bardzo rozumiem o co chodzi. Z Waszych (tj. Twoich i szybkiego) wypowiedzi i Twoich zestawień wynika, że:
- nie trzeba się martwić o to, że niektóre części do Lexusów można dostać tylko w ASO i to nie od ręki, bo Lexusy w ogóle się nie psują i są samochodami bez wad - no bo te wymienione w zestawieniach są przecież jedynie "na siłę",
- benzynowe R6, V6 i V8 w Lexusach palą mniej niż 4cylindrowce popularnych marek o małej pojemności i niemal dwukrotnie mniej niż podobne pojemnościowo silniki u niemieckiej konkurencji,
- podstawowy serwis IS-a mk2 V6 jest droższy od serwisu Golfa III 1.9 TDI o 700 zł,
- niemieckimi autami klasy premium jeżdżą Janusze, ludzie leczący własne kompleksy, podczas, gdy właściciele Lexusów to osoby świadome własnej wartości, które wiedzą czego chcą i znają się na motoryzacji.
Naprawdę to VAG jest "jedyną słuszną marką"? :D
Widzę problemy konkurencji i często o nich piszę, ale Wy zwyczajnie przesadzacie z tymi zachwytami.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

29 Paź 2016, 13:08

Dobra łysy30 zamiast marudzić i nie dowierzać to napisz co jest nie tak z IS 250 z automatem - ja poświęciłem 1 dzień na to teraz Twoja kolej... Wypunktuj co jest nie tak, a chętnie coś dołożę do tabelki. Co się psuje, że potrzeba tylu części z ASO - to też wypunktuj.
Ja wypisałem jak jest, a że wygląda to jak zachwyt to zachwycam się ja czy Ty?
O spalaniu nigdy nie dyskutowałem, bo nie mierzyłem. Mierze swoje spalanie i jest o 1l wyższe od raportów przez moje użytkowanie...

Po raz kolejny nie rozumiesz idei tego zestawienia. Czepiasz się 700zł ale nie widzisz, że w Golfie masz doliczoną turbosprężarkę oraz sprzęgło, bo jest w zestawieniu manualna skrzynia... Nie ma w tabeli kompletu łożysk, drążków, sworzni i nie ma kosztów robocizny w przypadku części, bo to pokazuje ceny części, a nie ile wydasz na początek.
To ma pokazywać, że tanie części to nie to samo co tanie utrzymanie. Idealnie obnaża to ostatnie zestawienie, gdzie Lex mimo drogich podzespołów wyszedł najtaniej dzięki nie psuciu się...

P.S.
Podpowiem, że nawet na lexusforum jest tekst w stylu: "Dlaczego o IS 250 nie ma nic o usterkach, a tylko o IS 220d?" ;)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Paź 2016, 13:56

dzida, nie ma problemu - mogę przekopać zagraniczne fora (bo u nas tych aut po prostu nie ma albo mają takie przebiegi, że nic nie ma prawa się w nich dziać) w poszukiwaniu usterek tego auta tylko pytanie czy to coś da. Pragnę przypomnieć, że kiedy wskazywaliśmy z innymi forumowiczami, że w Twoim Lexusie zdarzają się przypadki padania pompy oleju czy cewek zapłonowych Ty i szybki kompletnie nie dopuszczaliście tego do wiadomości (oczywiście usterki nie pojawiły się w Twoim zestawieniu dotyczącym IS-a).
Ale ok, podejmuję wyzwanie :ok:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

29 Paź 2016, 14:09

łysy30 napisał(a):zdarzają się przypadki padania pompy oleju czy cewek zapłonowych Ty i szybki kompletnie nie dopuszczaliście tego do wiadomości (oczywiście usterki nie pojawiły się w Twoim zestawieniu dotyczącym IS-a)

Usterek cewek nigdzie nigdy nie dodaję jak możesz zauważyć na przykładzie innych modeli (np. renault), bo cewki ujęte są w cenach części. Tak samo jest jak padają w jakiś autach amortyzatory, łożyska, dwumasy, wtryski itp. Bez sensu jest coś dublować.
Z pompą oleju jest tak, ze winny jest wałeczek wirnika, na którym pojawia się rowek i kontrolka oleju nie gaśnie od razu tylko po 2-4 sekundach od zapalenia na zimno (kilka razy na forum to opisywałem ale nie widziałeś). W "piekielnie drogim" ASO to kosztuje... 330zł ale na forum zrobiła to jedna osoba, a reszcie pomaga wymiana na filtr z zaworkiem zwrotnym. Można powiedzieć, że to typowa usterka ale wypisywałem tam najpopularniejsze i w przypadku niektórych aut jak jest ich po 50 nie starczyłoby mi miejsca stąd typuje po 4-5.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Paź 2016, 14:28

dzida napisał(a):kilka razy na forum to opisywałem ale nie widziałeś


W "Twoim" temacie nie ma o tym ani słowa, a chyba zgodzisz się, że to groźniejsza usterka niż psująca się zmieniarka CD. Pozwolę sobie sprawdzić cenę, o której napisałeś, mój dobry znajomy rozpoczął pracę w salonie Lexa :wink:
No i pragnę zauważyć, że gdyby ta usterka pojawiła się w zestawieniu (w przypadku konkurentów wymieniłeś po 5 usterek, a przy IS-ie 4) okazałoby się, że to IS w podsumowaniu wyszedłby najdrożej :wink:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

29 Paź 2016, 14:36

łysy30 napisał(a):Pozwolę sobie sprawdzić cenę, o której napisałeś, mój dobry znajomy rozpoczął pracę w salonie Lexa

ok, tylko pamiętaj, że nie chodzi o całą pompę tylko o to - nowy vs. stary ;)
Zdjęcie
Pompa kosztuje 700zł.

łysy30 napisał(a):(w przypadku konkurentów wymieniłeś po 5 usterek, a przy IS-ie 4)

W ISie zamknęlibyśmy temat wszystkich usterek, a w przypadku konkurencji byłby to początek - problem w tym, że biorę też ogólną awaryjność modelu i dla przykładu królowa lawet ma ich 6 czy 7, a np. panewki w TDI wyceniłem na 500zł, a nie remont silnika.
Groźniejsze jest wypadnięcie sworznia i lądowanie w rowie. Zmieniarka w każdym się psuje więc musiała się pojawić. Pomyśl ile pominąłem u konkurencji (np. w BMW V8 odkręcała! się pompa oleju)

Ciekawe dlaczego teraz Cię to tak boli, a nie kilka miesięcy temu jak był to temat pilotażowy gdzie mogłeś wyrazić opinię :naughty:
Jeśli Cię to ucieszy to nie będę oszczędzał usterek na IS 220d jak się pojawi :naughty:
Ostatnio edytowany przez dzida, 29 Paź 2016, 14:45, edytowano w sumie 1 raz
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Paź 2016, 14:44

dzida napisał(a):Ciekawe dlaczego teraz Cię to tak boli, a nie kilka miesięcy temu jak był to temat pilotażowy gdzie mogłeś wyrazić opinię :naughty:


Nic mnie nie boli :D Napisałeś, żebym sam wyszukał usterki IS-a, więc asekurując się przypomniałem, że dyskusja o usterkach Lexusów jest tutaj nieco trudna :wink: Ja nie kieruję się przy rozważaniach na temat zakupu samochodu czyimś tabelkami, bo wiem, że przy ich tworzeniu trzeba pójść na pewne skróty. Dla przykładu - koszt usunięcia usterek mojego UFO to do tej pory 9600 zł (same usterki, nie liczę tu wymian oleju, filtrów, myjni ręcznej, tankowania) przez nieco ponad dwa lata, więc nieco wyższy niż wynikałoby to z Twojego zestawienia :D

dzida napisał(a):panewki w TDI wyceniłem na 500zł, a nie remont silnika


Pragnę przypomnieć, że dopiero po mojej interwencji napisałeś której wersji TDI to dotyczy. Zakładam, że nie chodziło Ci o wywołanie wrażenia, że w każdym TDI padały panewki :naughty:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

29 Paź 2016, 14:51

łysy30 napisał(a):przez nieco ponad dwa lata, więc nieco wyższy niż wynikałoby to z Twojego zestawienia

No to ja mam mniej niż połowę ISa, czyli 4012zł (a spotkały mnie wszystkie typowe usterki) w 1,5 roku z prawie 9tys. dlatego nie chcę aby ktoś myślał, że to ile napiszę to tyle wyjdzie.

łysy30 napisał(a):Pragnę przypomnieć, że dopiero po mojej interwencji napisałeś której wersji TDI to dotyczy. Zakładam, że nie chodziło Ci o wywołanie wrażenia, że w każdym TDI padały panewki :naughty:

Aby uniknąć kolejnego hejtu w tematach w których go nie chcę ;)
Pewnie jakbym napisał teraz w zestawieniu, że IS 220d od 200X roku jest poprawiony to by było, że chwalę i ignoruję usterki, dlatego tego nie zrobię - sypnę tysiącami i już.
Zakładam, że będę musiał to napisać o 2,0 TDI CR, że jest od 2010r. poprawiony, bo będę hejterem...
Taka będzie różnica i "sprawiedliwość" ale nie chce mi się po raz kolejny tłumaczyć jak powstają zestawienia.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Paź 2016, 14:59

dzida napisał(a):Aby uniknąć kolejnego hejtu w tematach w których go nie chcę ;)


To nie hejt, a kwestia zwykłej rzetelności :wink: Nieświadomi właściciele innych wersji niż BXE (a było ich trochę) gotowi byliby oddać swoje - jak to sympatycznie pisze mike - Gulfy na profilaktyczną wymianę panewek czytając Twoje zestawienie :ok:

dzida napisał(a):Zakładam, że będę musiał to napisać o 2,0 TDI CR, że jest od 2010r. poprawiony, bo będę hejterem...


Osobiście mam wątpliwości czy faktycznie zostały poprawione, sam kilka przykładów na forum podałem, ale dla Ciebie dalej jestem vagowcem, bo nie zachwycam się japońskimi autami tak jak reszta wyznawców szybkiego :)
Nie naprawiłeś miauczącej skrzynki, więc wszystko przed Tobą :wink:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

29 Paź 2016, 15:16

Nieświadomi nawet nie wiedzą jaki kod silnika mają :D

Akurat nie miałem Ciebie na myśli, że będziesz mnie hejtować za 2,0 TDI CR, bo pamiętałem o Twoich przykładach ;)
Ja się nie zachwycam autem - staram się ocenić coś chłodnym okiem i przez to dla niektórych mogę być hejterem VAG (bo ich to najbardziej boli, że coś wytykam). Gnoje i japońskie (np. Yaris i Auris za wnętrze, Avensis za nic szczególnego i diesle, Mazdy - rdza, diesle, kradzieże, Nissan - ciągłe dochodzenie co jest w tym "kaszkaju", że go ludzie chcą, Honda - widziałeś, żeby ktoś inny wytykał wałki rozrządu w silniku 2,0?)
Dlaczego nikt nie mówi, że jestem hejterem aut włoskich, japońskich, francuskich, koreańskich, szwedzkich jak coś powiem o nich złego (a mówię)... Bo są złe czy ludzie nie są w nie tak ślepo zapatrzeni zdając sobie sprawę z niedociągnięć?

Szczególnie przy tych tabelkach podchodzę do każdego modelu jakbym miał go sam i musiał naprawić.
I taka konkluzja - Twój mechanik powiedział, że koreańskie auta są w tej chwili najtańsze i to się pokrywa trochę z moimi zestawieniami.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Paź 2016, 15:48

łysy30 napisał(a):- nie trzeba się martwić o to, że niektóre części do Lexusów można dostać tylko w ASO i to nie od ręki, bo Lexusy w ogóle się nie psują i są samochodami bez wad - no bo te wymienione w zestawieniach są przecież jedynie "na siłę",

Psują się tylko robią to rzadko :D Co do wad to też je posiadają :ok:
Z tymi częściami od ręki to nie wiem o co Ci chodzi no bo nawet przy starych autach nie ma specjalnych problemów... może jak byłoby coś do zamówienia mocno dziwnego to ok. ale zwykły serwis to raczej nie ma bidy .
łysy30 napisał(a):- benzynowe R6, V6 i V8 w Lexusach palą mniej niż 4cylindrowce popularnych marek o małej pojemności i niemal dwukrotnie mniej niż podobne pojemnościowo silniki u niemieckiej konkurencji,

Tak poszczególne konstrukcje palą mniej niż konkurencja... co do spalania to się trochę zapętlacie z 959 gdzie dopiero było takie normalne dla wszystkich kierowców robienie 5km. w 25min. więc zamiast pisać ile Ci pali auto w mieście to zaznaczaj w jakim trybie podajesz spalanie bo ja za każdym razem to robię... więc potwierdzę lexus gsV8 podczas postoju z elementami przesuwania się do przodu pali ponad 15l pb. natomiast podczas jazdy znacznie mniej.
łysy30 napisał(a):- podstawowy serwis IS-a mk2 V6 jest droższy od serwisu Golfa III 1.9 TDI o 700 zł,

Troszku dorabiasz ideologię :naughty:
łysy30 napisał(a):Widzę problemy konkurencji i często o nich piszę, ale Wy zwyczajnie przesadzacie z tymi zachwytami.

Nie przesadzaj z tymi moimi zachwytami bo podkreśla zalety których zazwyczaj nie posiada konkurencja... :ok:

łysy30 powiedz czemu nie wejdziesz na forum lexa i nie sprawdzisz osobiście zeznań dotyczących usterek, spalania, jazdy itp.
Tylko że jak potwierdzi się np: spalanie u 20osób w tym samym modelu to też będziesz twierdził inaczej... :?: :lol:

Są pewnie kwestie które wymagają sprawdzenia/doświadczenia żeby w coś uwierzyć...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10820
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe