Auto do 5 tysięcy (głównie trasa)

11 Wrz 2014, 15:51

Cześć. Wraz z rozwojem sytuacji zawodowej będę musiał postarać się o kupno samochodu, bo dojazdy komunikacją mnie już wykańczały, a teraz dojdzie jeszcze miejsce po drugiej stronie miasta, więc czasowo bym już nie wyrabiał.

Krótko: 2-3 razy w tygodniu będę dziennie robił koło 60 km, z czego nieco ponad 40 km to ekspresówka, pozostałe to droga dojazdowa do ekspresówki i dojazdowa w Poznaniu (o wyższej prędkości i małej liczbie świateł). Również 2-3 dni w tygodniu będę robił dziennie około 100 km, gdzie dodatkowe kilometry to taki obszar podmiejski (czasem z korkiem, ale generalnie bez). Wychodzi 380-420 km tygodniowo, co przez pół roku da 9-10 tysięcy. Za pół roku będę pracował 5 dni w tygodniu z dojazdem 100 km dziennie, zatem roczny przebieg w granicach 20-30 tysięcy km. Być może jak zarobię to poszukam jakiegoś droższego auta, ale nie wiem jak będę wyglądał finansowo. Na razie mam budżet do 5000 i muszę coś kupić.

Szczerze to wolałbym uniknąć diesli z turbiną, bo mój portfel pamięta kosztowne naprawy, a i w tym przedziale cenowym wątpię czy dostanę coś niezajechanego. I nie wiem czy nie byłoby problemów z odpaleniem auta - w domu będzie stało pod wiatką, w trakcie dnia te 8-10 h pod chmurką.

Interesuje mnie auto, które:
- będzie bezwypadkowe, bezkolizyjne i nie będzie gnić
- nie będzie pełne usterek w trakcie eksploatacji
- będzie miało miejsce na nogi pod kierownicą (przyznam, że przymierzałem się do Lanosa, ale niestety jest równie mało miejsca, co w Golfie 4), więc na dłuższą metę odpada, bo jestem wysoki
- wygodne siedzenia (najlepiej kubełkowe),
- fajnie by było, gdyby były elektryczne szyby.
- oczywiście podstawa to ABS, wspomaganie.
- klimy nie wymagam, ale jakby była to nie pogardzę, zawsze się przyda na upały.
- no i żeby wyglądało w miarę ;)

Zależy mi na tym, aby w przejeździe na 100 km mieścić się w tych 25-35 złotych. Im mniej tym lepiej, jeżdżę dosyć ekonomicznie, ale nie mogę wymagać cudów od dużego auta i oczekiwać, że się zmieszczę w 20, bo nie da się. Jestem otwarty na LPG. Wolałbym mieć też zapas koni pod maską, zawsze pewniej się wyprzedza i jedzie po drodze. Ale nie jest to parametr decydujący.

Jeśli chodzi o doświadczenie za kółkiem - prawo jazdy już trochę czasu mam, samochodem jeździłem na bieżąco, rocznie wychodzi gdzieś tak koło 10-15 tysięcy (firmowym), teraz muszę mieć własny, bo inna firma i przebiegi będą większe.
Rorschach
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Poznań
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Hyundai Accent
Silnik: 1.5 L 12V SOHC 66kW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

11 Wrz 2014, 16:08

Zobacz na tą Vectre
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

11 Wrz 2014, 17:03

Obawiam się, że w tym modelu fotele mogą być zbliżone do Vectry B, która ma bardzo niewygodne (dla odcinka lędźwiowego). Przy trasie >200 km to odpada niestety, bo nie wstanę :) Spojrzałbym w okolicy, jakiś jest około 50 km ode mnie, może uda mi się podskoczyć w jakiś wolny dzień.

A na przykład co myślicie o Citroenie Xantia II? Przyznam, że wizualnie fajnie wygląda, ma dosyć dobre opinie i wielkością odpowiada. Z tego co się orientuję to może mieć hydropneumatyczne zawieszenie. Z silników na otomoto przeważają 1.8 w benzynie (110 KM) oraz 2.0 HDi w dieslu (109 KM).
Rorschach
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Poznań
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Hyundai Accent
Silnik: 1.5 L 12V SOHC 66kW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

11 Wrz 2014, 17:28

Ostatnio było na forum że Xantia jest dośc droga w utrzymaniu. Obejrzyj tą Vectre i się przekonamy czy kiepskie są fotele :yes:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

11 Wrz 2014, 18:02

Za 5k nie ma za bardzo co marudzić :yes:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

11 Wrz 2014, 19:03

Z mojej strony Daewoo Leganza,spełnia wszystkie Twoje wymagania no i przy odrobinie szczęścia będziesz miał auto nawet ze skórą.
[link do oferty na Olx wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    (nie)Wiadome zmiany w branży motoryzacyjnej
    Cenowa karuzela w branży motoryzacyjnej dopiero się rozkręca. Zmiany w mandatach czy cenach samochodów to nie wszystko. Modyfikacje czekają kierowców również w zakresie cen OC. Przeciętny koszt ubezpieczenia ...

11 Wrz 2014, 20:37

Racja, kompletnie zapomniałem o Leganzie. Jutro postaram się zobaczyć. Dzięki za przypomnienie :)

Jeśli chodzi o wersje silnikowe to, któreś są szczególnie polecane/odradzane? Jak wygląda kwestia skrzyni biegów - mnie jest to obojętne czy manual, czy automat, ale czy nie są automaty bardziej awaryjne?
Rorschach
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Poznań
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Hyundai Accent
Silnik: 1.5 L 12V SOHC 66kW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

05 Paź 2014, 18:01

Poszukiwania wciąż trwają, ale na szczęście zwiększył mi się budżet do 7-8 tysięcy. W związku z tym zacząłem spoglądać na inne autka niż Leganzy. Ciekawy wydaje mi się Peugeot 406 - czytałem dosyć pochlebne opinie odnośnie blachy i pod względem braku awaryjności to jeden z najbardziej udanych francuzów. Poza tym sporo tańszy niż niemieckie odpowiedniki i z pewnością łatwiej będzie coś ciekawszego znaleźć. W związku z tym mam pytania:
- czy silnik 1.8 110 KM z LPG byłby dobry (przed liftem)?
- znalazłem też ofertę 2.0 135 KM, ale z automatem (po lifcie) - jak ta skrzynia się sprawuje? Miałem okazję jeździć C5 z tym silnikiem, ale na manualu. Jest trochę droższy, ale dużo lepiej wyposażony, ma też znacznie większy przebieg.
- czy jednak pozostać przy szukaniu Leganzy? Dużo ofert dotyczy samochodów z automatem, czy mógłby ktoś napisać jak się sprawuje?

Przyznam, że nigdy nie jechałem samochodem z automatyczną skrzynią biegów i obawiam się jak samochód by się zachowywał np. przy wyprzedzaniu (zbyt szybkie wrzucenie wyższego biegu, brak redukcji).

Jest też trochę ofert Volvo S40/V40, ale boję się, że może to być kosztowna zabawa. Vectry B i Mondeo II nie chciałbym mieć, a Laguny chyba są dosyć awaryjne?
Rorschach
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Poznań
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Hyundai Accent
Silnik: 1.5 L 12V SOHC 66kW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

06 Paź 2014, 07:01

Volvo jest ok szczególnie to po lifcie ale drogie w utrzymaniu.
Laguna I generacji jak najbardziej godna polecenia za to II to królowa lawet.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012