Auto do 7 tysiecy, LPG czy nie ?

09 Sie 2012, 15:39

Witam Wszystkich Forumowiczów.
Planuje zakup auta maksymalnie do 7 tysięcy.
Mam dylemat co do tego czy lepiej znaleźć coś od razu z gazem, czy lepiej kupić tysiąc tańsze i za jakiś czas dołożyć i samemu sobie zamontować gaz.
Rozważałem każdą z opcji i obie mają swoje plusy i minusy.
Otóż jeśli zakupie auto z gazem to będzie ono na pewno tańsze, bo nikt nie dolicza kosztów zamontowania instalacji gazowej. Jednak jeśli ktoś taką instalacje już zamontował to na pewno kilka lat na niej jeździł, więc będzie od razu do wymiany butla plus ewentualnie parownik. Kolejnym problemem w aucie z gazem jest wysoki przebieg, ponieważ jak już jest ten gaz to się robi zdecydowanie więcej kilometrów. Koszt zrobienia rozrządu nie jest wysoki, jednak zakup auta z kilkuletnim gazem może się też wiązać z remontem silnika. Nowa butla+parownik+remont silnika i dochodzi już ponad 1000zł.


Drugi przypadek czyli auto bez gazu, też ma sporo minusów.
Jednym z Nich jest cena. Kolejna sprawa to jaki maksymalny przebieg może mieć auto aby było warto zamontować instalacje gazową ? Czy do auta z przebiegiem 180 tysięcy jest jeszcze sens montować gaz ? Taki silnik już i tak mocno będzie wyeksploatowany i mogą być z Nim problemy po założeniu instalacji gazowej. (chyba, że się mylę.)
Jednak jeśli zamontuje swój gaz to mam pewność ze te 10 lat minimum ten gaz będzie chodził bezproblemowo.

Która z opcji według Was wydaje się lepsza ?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.
matex517
Nowicjusz
 
Posty: 29

09 Sie 2012, 16:03

Jeśli silnik w pełni sprawny i nie wykazuje żadnych złych oznak, to nie ma się co bać gazu przy żadnym przebiegu.
dervu
Zaawansowany
 
Posty: 520
Miejscowość: Lublin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Peugeot 106 XSi 16v
Silnik: 1.6 16v TU5J4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

09 Sie 2012, 16:21

Czy do auta z przebiegiem 180 tysięcy jest jeszcze sens montować gaz ? Taki silnik już i tak mocno będzie wyeksploatowany i mogą być z Nim problemy po założeniu instalacji gazowej.


Prawdziwe 180 tys. km to nie jest taki straszny przebieg. Problem w tym, że w Polsce 95% aut ma przebieg 160-200 tys na liczniku, a w rzeczywistości 350-500...

Jednak jeśli zamontuje swój gaz to mam pewność ze te 10 lat minimum ten gaz będzie chodził bezproblemowo.

Nie masz żadnej pewności. PRAWDOPODOBIEŃSTWO, że coś się zepsuje jest mniejsze, ale pewny nigdy być nie możesz. 10 lat to kawał czasu, dla samochodu jeszcze bardziej, a w przypadku auta używanego za 7 tys (czyli pewnie ~15 letniego).... nie wiem czy tyle w ogóle wytrzyma ;)

Zgodzę się, że "Jeśli silnik w pełni sprawny i nie wykazuje żadnych złych oznak, to nie ma się co bać gazu przy żadnym przebiegu.", natomiast do leciwego auta za 7 tys. ja bym nie zdecydował się na wsadzenie LPG. Wyłożysz 30% wartości auta w instalacje, a co jeśli nagle auto będzie wymagało np. remontu całego zawieszenia bo sprzedający zrobił je na chińskich częściach tylko do sprzedaży.
Wg. mnie szukaj czegoś z niezbyt starym gazem, albo kup samochód z mniejszym silnikiem, a zamiast instalować LPG zatrzymaj tą kasę na naprawy, które na pewno wyskoczą.
maxter66
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 18 04 2008
Auto: Focus mk I 1.6 Pb sedan
Silnik: 1.6 100KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

09 Sie 2012, 16:26

Butla ma ważność 10 lat, tego sie wcześniej nie wymienia, parownik częściej.
łejn
Początkujący
 
Posty: 52
Miejscowość: Lbn
Prawo jazdy: 06 01 2010
Auto: Nie mam

09 Sie 2012, 16:30

Czyli rozsądniej szukać już czegoś z gazem.
Jednak czy auto z 200 tysiącami przebiegu, 6-7 letnim gazem nie będzie już bardzo wyeksploatowane ? Czy nie będzie w Nim silnik do remontu ? A jeśli nie już, to za jakiś czas zacznie się rozszczelniać ? W dodatku silnik auta, którego właściciel jeździł tylko na gazie (w przypadku instalacji I generacji, nie sekwencji) nie będzie już w ciężkim stanie ? Zaleca się chociażby przegazowanie auta na benzynie, a zdecydowana część ludzi po prostu tego nie robi.
Wtedy naprawa, nowa butla (po upływie ważności), ewentualnie parownik wyniesie tyle co połowa nowej instalacji.
matex517
Nowicjusz
 
Posty: 29

09 Sie 2012, 17:43

Koledzy wyzej dobrze prawia.

Nie kupuj auta bez gazu , jesli koniecznie chcesz go miec w aucie za 7 tys. najtansza instalacja to okolo 1700zl ale takich juz sie raczej nie stosuje, tylko sekwencje za 2000-2500zl czy warto ? jasne ze nie !
Kup juz z gazem max 5letnim, albo kup cos o malej mocy i jezdzij na benzynie bo istalacja to polowa wartosci auta..
Czy 200tys to duzo ? Podam przyklad: dla fiata np punto I przebieg 200to juz duzo, znajomy mial z nim problemy, z kolei dziewczyna ma corse 1.2 210 000 przebiegu i nic sie nie dzieje, a jezdzi sporo bo codziennie 15km na uczelnie w jedna strone.
Generalnie zalezy na co trafisz, w jakim bedzie stanie rzeczywistym, a nie odpicowanym do sprzedazy. Przebieg 200tys to moze nie duzo, pod warunkiem ze tyle wlasnie jest, ale pomysl, w 15 letnim aucie 200 tys ? zobacz na allegro ile maja auta 3 i 5 letnie wlasnie 150-200 tys, potem zobacz na auta 5-10 letnie - 200tys a na koncu zobacz na auta 10-15 letnie - 200tys km przebiegu , widzisz zalezosc ? odpowiedz sobie sam
dawid551
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Śląskie
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q2 wygrywa złoto w konkursie
    Kompaktowy SUV spod znaku czterech pierścieni zapewnił sobie najwyższe wyróżnienie w kategorii "Excellent Product Design – Transportation". "Audi Q2 zaskakuje niezależną stylistyką. To nie jest tylko mniejsza ...
    Supersamochód Lexus LFA sprzedany w Krakowie
    To drugi egzemplarz supersamochodu Lexus LFA w Polsce . Pierwszy znalazł swojego entuzjastę w Poznaniu, drugi będzie jeździł w Krakowie. Uroczyste przekazanie kluczyków do samochodu, z udziałem przedstawicieli Lexus ...

09 Sie 2012, 18:25

W sumie to macie racje. Czyli przebiegiem się nie ma co przejmować.
W takim razie za jakimi autami najlepiej się rozejrzeć ?
Z tego co obiło mi się o uszy to w tych granicach cenowych to:
Lanos
Punto (jednak tutaj powyżej 10 letnie z wysokim przebiegiem mają już problemy, tak jak pisał kolega powyżej)
Bravo/Brava
Polo
Astra I bo II chyba w tej cenie nie kupi.
Megane I

Macie jakieś swoje propozycje ?
Proszę się również wypowiedzieć na temat tych, które podałem.
matex517
Nowicjusz
 
Posty: 29

09 Sie 2012, 18:38

za 7 tys atakowal bym astre II z 98/99 r. Nie martw sie jesli ktos wystawia auto za 8-9tys , da sie zesc spokojnie to tych 7,5. Silnik 1.6 8v malo pali a co najwazniejsze bardzo dobrze znosi gaz
Astra II wyglada juz nowoczesnie, celowalbym wlasnie w nia. Za 7 tys na pewno cos znajdziesz z tym ze bez gazu, z gazem za 8-8,5.
dawid551
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Śląskie

09 Sie 2012, 18:47

No 8-8,5 niestety przekraczają mój budżet. 7tyś to już moje maksimum. A dostrzegam sporą różnicę w jeździe na gazie i benzynie i w grę wchodzi tylko gaz. Więc jakie jeszcze propozycje ?
matex517
Nowicjusz
 
Posty: 29

09 Sie 2012, 19:11

Lanos 1.5, często można spotkać już z gazem. Części są tak tanie, że nawet jak coś się sypnie to tragedii nie będzie.
maxter66
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 18 04 2008
Auto: Focus mk I 1.6 Pb sedan
Silnik: 1.6 100KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

09 Sie 2012, 21:10

Czyli w zasadzie rozglądać się tylko za Lanosem ? Czy jeszcze coś w tej cenie można spotkać z gazem godnego uwagi ?
A co powiecie na Astre I ?
Podobno to prawie to samo co Lanos, jednak nadal pozostaje Astrą.
Mało tego do Astry montowany częściej jest gaz sekwencyjny, a do Lanosa nie. A wiadomo, że sekwencja lepsza.
matex517
Nowicjusz
 
Posty: 29

10 Sie 2012, 06:24

Słabe blachy ma ta Astra, Lanos wydaje się mieć lepsze.
Longhorn
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 358
Zdjęcia: 518
Miejscowość: pdk
Auto: Toyota Corolla E12 FL
Silnik: 1.4 VVT-i 97KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2006

10 Sie 2012, 09:49

W Lanosach często masz zwykły gaz, a nie sekwencję bo taki jest wystarczający i ze względu na budowę silnika nie potrzeba zakładać sekwencji. Wiadomo, że sekwencja jest lepsza pod wieloma względami, ale na starszej generacji też nie jest źle. Mój kumpel ma takiego lanosa 1.5 z gazem i bardzo sobie chwali. LPG ma już chyba od 12 lat, tyle ile zaoszczędził przez ten czas to spokojnie zrobił remont silnika (za małą część zaoszczędzonej sumy) i dalej jeździ.
maxter66
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 18 04 2008
Auto: Focus mk I 1.6 Pb sedan
Silnik: 1.6 100KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

10 Sie 2012, 10:18

lanos to dobra opcja, ma lepsza blache niz astra I ktora mocno koroduje.

Jednak pytanie jest o auto do 7 tys, a lanosa wyrwiesz do 4 tys 8)
dawid551
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Śląskie

10 Sie 2012, 10:38

No za 5 tysięcy to już widziałem lanosy w bardzo dobrym stanie. Aż dziw, że taka niska ta cena. Macie jeszcze jakieś pomysły czy najlepiej zostać przy tym Lanosie ?
matex517
Nowicjusz
 
Posty: 29