Jeśli chodzi o 1,8T to tragedii nie ma, turbina nie pada od tak..z dnia na dzień, to efekt złej eksploatacji i użytkowania auta..trzeba dać mu odpocząć, rozgrzać na początku, dobrze serwisować itd..nie powinno być problemów.
A sama turbina no to opcji jest wiele..kupno używanej w dobrym stanie takie same były przecież w Skodzie, Seacie tam gdzie silnik 1,8T także sporo ofert, można oddać do regeneracji lub zakupić dobrej klasy zamiennik.
Tak w 1,8T jest koło dwumasowe, także w razie wymiany sprzęgła - trzeba wymienic komplet najlepiej - koło dwumasowe, łożysko, docisk, tarcze..
Ale też dramatu nie ma ok 1000 zł kosztuje zestaw oryginalny LUK
Można kupić używane zestawy lub oddać do regeneracji ale w przypadku sprzęgieł raczej się tego nie poleca..
Ale to nie są najgorsze rzeczy..od tak nagle może paść przepływomierz..taka fajna elektroniczna zabawka - koszt nowej w ASO Bosch ok 700 zł..używane nie działają a zamienniki są dobre na miesiąc albo auto w ogóle nie jedzie na nich itd..
Rozrząd ok 450 (INA, Contitech) itd..
Także jeśli się porównuje do silnika 1,2 to różnica będzie ale z drugiej strony to nei jest 2,7 biturbo ani jakieś tam 4,2 V8 ani RS6 4,0 TFSI V8, także nie ma problemu
![Wink ;)]()