24 Gru 2013, 08:34
W BMW model Ti ma wiele wspólnego z E30, głównie podwozie i zawieszenie. Jest też mniej poszukiwane niż typowe E36 i troche łatwiej wyhaczyć niezniszczony egzemplarz. E36 generalnie zapewnia typowo sportowe wrażenia jak na BMW przystało, w porównaniu do passata jest ciaśniejsze w środku i mniej funkcjonalne. Przy zakupie zwracaj uwagę na ogólny stan, korozję, stan tylnych opon, unikaj aut mocno stuningowanych i ewidentnie powypadkowych. Sprawdzaj też dyfer, czy nie wyje bo zdarza się to w wysłużonych jednostkach, a sparciałe uszczelki drzwi w coupe dadzą znać szumem w okolicach drzwi w czasie jazdy. Z silników, 1.6 jest najprostszym napędem do tego auta, tani w eksploatacji, ale znacznie lepiej byłoby kupić coś z 318is 140KM. Przyspieszenie w granicach 10-10.5s do 100km/h więc dość rozsądnie. Najlepiej szukaj coś z vanosem, gorzej pod LPG ale do benzyny świetna sprawa. Diesli w tym modelu unikaj, gdybyś miał kupować to znacznie lepiej wziąć passata z 1.9tdi (90KM lub w miarę niezajeżdżoną wersję 110KM). Generalnie w BMW fani najbardziej cenią sobie bawarczyków za silniki 6-cylidrowe z pięknym dźwiękiem i jeszcze lepszymi osiągami. 320i 150KM (łańcuch rozrządu) jeździ według niektórych odczuwalnie gorzej od 318is a pali jak 325i. I to właśnie ten silnik i 328i są wręcz stworzone dla tego auta. Trzeba tylko jeszcze pamiętać, że 328i mimo że wygląda na pierwszy rzut oka jak każde inne E36. to w rzeczywistości oprócz tego że BMW pozwalało na przeróżne kombinacje wyposażenia, to dodatkowo ta wersja różni się konstrukcyjnie pewnymi elementami od pozostałych.