Auto do 80k (Toyota Corolla E21)

19 Mar 2023, 14:46

Witam,

Tak jak w tytule poszukuję samochodu do 80 tyś. zł.
Bardzo mocno zastanawiam się nad wspomnianą Toyotą Corollą najnowszej generacji.

Dlaczego ten?
- Możliwość kupienia 2-3 letniego samochodu, więc mniejsza szansa, że samochód będzie zaniedbany i będzie mógł posłużyć kilkanaście lat
- Niskie spalanie
- Atrakcyjny wizualnie
- Wiem, że ludzie skarżą się na słabe wygłuszenie, ale testowałem już ten samochód i jestem w stanie je zaakceptować

Kryteria:
- w planach jest ok. 10 000 km rocznie
- chciałbym, żeby auto posłużyło kilkanaście lat (oczywiście przy odpowiednim zadbaniu o niego)
- nadawało się na dłuższe trasy (np. cała Polska)
- była możliwość zainstalowania LPG
- będzie potrzebny częściej w trasy niż na mieście

1. Która wersja silnikowa jest wg. was lepsza pod względem niezawodności? Czy 1.5 VVT-i lub 1.6 Valvematic Dual VVT-i?
2. Jeśli uważacie, że w tym budżecie i z tymi kryteriami są skrajnie lepsze opcje to proszę o podzielenie się nimi.
Furion
Nowicjusz
 
Posty: 9

19 Mar 2023, 16:24

Do 1.5 nie założysz lpg, ma 3 cylindry i bezpośredni wtrysk. Swoją drogą pojęcia nie mam po co ci lpg przy tak małych przebiegach i tak niskim spalaniu tych aut.

Furion napisał(a):2. Jeśli uważacie, że w tym budżecie i z tymi kryteriami są skrajnie lepsze opcje to proszę o podzielenie się nimi.


Czy obiektywnie lepsze to nie wiem ale ja bym wolał ogarnąć sobie mazdę 3 2.0. Będzie co najmniej tak samo trwała a pojedzie lepiej nie paląc przy tym więcej. Oczywiście również lpg odpada
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2666
Przebieg/rok: >50tys. km

19 Mar 2023, 20:09

Furion napisał(a):1. Która wersja silnikowa jest wg. was lepsza pod względem niezawodności? Czy 1.5 VVT-i lub 1.6 Valvematic Dual VVT-i?


1,5 jest to nowa konstrukcja i do tego r3 więc różnie może być.
1,6 jest ok. tylko czemu jej nie zastąpić hybrydą ?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10823
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Mar 2023, 23:01

Do 1.5 nie założysz lpg, ma 3 cylindry i bezpośredni wtrysk. Swoją drogą pojęcia nie mam po co ci lpg przy tak małych przebiegach i tak niskim spalaniu tych aut.

Dzięki za odpowiedź. Możliwość montażu LPG to nie jest konieczność. Raczej myślałem o tym w kwestii dywersyfikacji. W takim przypadku zakładam, że bezpieczniej wybrać 1.6 (jest opcja LPG, plus większa moc).

Czy obiektywnie lepsze to nie wiem ale ja bym wolał ogarnąć sobie mazdę 3 2.0. Będzie co najmniej tak samo trwała a pojedzie lepiej nie paląc przy tym więcej. Oczywiście również lpg odpada

Jeśli chodzi o mazdę to też ciekawa opcja, ale jaki konkretnie silnik masz na myśli?
Furion
Nowicjusz
 
Posty: 9

19 Mar 2023, 23:50

1,6 jest ok. tylko czemu jej nie zastąpić hybrydą ?

Głównie dlatego, że cena wykroczyłaby ponad założony budżet. Poza tym taka jednostka nie jest bardziej awaryjna?
Furion
Nowicjusz
 
Posty: 9

20 Mar 2023, 09:04

Furion napisał(a):Głównie dlatego, że cena wykroczyłaby ponad założony budżet. Poza tym taka jednostka nie jest bardziej awaryjna?

Masz niższe spalanie w mieście około 2l, mniejsze koszty serwisu, większą trwałość no i komfort jazdy na mocny plus. Więcej zapłacisz przy zakupie więcej dostaniesz przy sprzedaży.
Hybrydą jak nauczysz się jeździć zgodnie z jej przeznaczeniem to zapomnisz o innych autach.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10823
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Mar 2023, 19:15

Masz niższe spalanie w mieście około 2l, mniejsze koszty serwisu, większą trwałość no i komfort jazdy na mocny plus. Więcej zapłacisz przy zakupie więcej dostaniesz przy sprzedaży. Hybrydą jak nauczysz się jeździć zgodnie z jej przeznaczeniem to zapomnisz o innych autach.

Czyli według Ciebie warto dopłacić. Jednak skąd się biorą mniejsze koszty serwisu? Pojawia się też pytanie jaka jest trwałość baterii i awaryjność takiego układu.
Furion
Nowicjusz
 
Posty: 9

20 Mar 2023, 20:42

Furion napisał(a):Pojawia się też pytanie jaka jest trwałość baterii i awaryjność takiego układu.


Wystarczy ci informacja, że pierwsze priusy z 97r jeżdżą nadal na fabrycznych bateriach?

Furion napisał(a):Jednak skąd się biorą mniejsze koszty serwisu?


Z mniejszej ilości osprzętu silnika, zmniejszonego zużycia hamulców z uwagi na odzyskiwanie energii podczas zwalniania, braku sprzęgła itd

Furion napisał(a):Czyli według Ciebie warto dopłacić.


Wszystko kwestia kasy. Oczywiście hybryda będzie wygodniejsza w mieście ale nie ma co popadać w jakąś paranoję. Robisz niewiele kilometrów więc szukanie dodatkowych kilkunastu/kilkudziesięciu tysięcy w imię troszkę mniejszego spalania czy mniejszej utraty wartości (jakby to miało jakiekolwiek znaczenie jeśli będziesz miał to auto rzeczywiście kilkanaście lat) nie zawsze ma sens
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2666
Przebieg/rok: >50tys. km

20 Mar 2023, 21:06

franccc napisał(a):Wszystko kwestia kasy. Oczywiście hybryda będzie wygodniejsza w mieście ale nie ma co popadać w jakąś paranoję. Robisz niewiele kilometrów więc szukanie dodatkowych kilkunastu/kilkudziesięciu tysięcy w imię troszkę mniejszego spalania czy mniejszej utraty wartości (jakby to miało jakiekolwiek znaczenie jeśli będziesz miał to auto rzeczywiście kilkanaście lat) nie zawsze ma sens


No chyba nie tak. Płacisz więcej przy zakupie ale bierzesz więcej przy sprzedaży więc nie ma tu mowy o odrabianiu spalaniem.

Co do spalania "troszkę mniejszego" to w mieście jest to spalanie na poziomie małego diesla w którym nawet drobna awarią kosztuje więcej niż wymiana baterii po 300k.km.

Do tego jak już jesteśmy przy spalaniu to przebieg autora 10k.km rocznie w ciągu 5lat da oszczędność 6k.liczone luźną ręką.

Mamy też automat a tu niestety przy autach tej klasy tylko pb/on trzeba sporo dopłacić i często jest to jakiś wynalazek.

Dla mnie jak ktoś lubi spokojną jazdę, nie czerpie przyjemności z duszenia auta to nie ma nic stabilniejszego.

Fajne jest to że 1,8h może być w Auris, prius, corolla i Lexus ct. Ten ostatni jest fajną opcją bo nie ma problemu zakupu że śmiesznym przebiegiem.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10823
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Mar 2023, 21:21

szybki napisał(a):No chyba nie tak. Płacisz więcej przy zakupie ale bierzesz więcej przy sprzedaży więc nie ma tu mowy o odrabianiu spalaniem.


Serio? Gość chce jeździć tym autem kilkanaście lat. Dzisiaj zapłacisz więcej o np. 20k. Za 15 lat weźmiesz więcej o 20k?
Do tego jazdę hybrydą trzeba polubić, nie każdemu to pasuje
BTW do takiego wolnossaka wkładasz to lpg, które autor chciał i jeździsz taniej niż hybrydą nadal oszczędzając na zakupie
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2666
Przebieg/rok: >50tys. km

20 Mar 2023, 21:31

franccc napisał(a):Dzisiaj zapłacisz więcej o np. 20k. Za 15 lat weźmiesz więcej o 20k?

Przelicz na % przepłacisz 20% i potem 20% weźmiesz więcej a kosztów i spalania mniej.

franccc napisał(a):BTW do takiego wolnossaka wkładasz to lpg, które autor chciał i jeździsz taniej niż hybrydą nadal oszczędzając na zakupie

Teoretycznie tak praktycznie do 1,8h ładujesz LPG i masz spalanie na poziomie 7,5-8l LPG :D

Co i tak przy przebiegach autora tematu bym odpuścił.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10823
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Mar 2023, 12:38

Dziękuję za wasze dotychczasowe odpowiedzi. Naprawdę są one bardzo pomocne. Wygląda na to, że zdecyduje się na wersję benzynową 1.6, chociaż hybryda też ma swoje zalety jednak w ostatecznym rozrachunku może nie być warto do niej dokładać.

Tak poza tym, wcześniej padła jeszcze propozycja Mazdy 3 2.0. Pod względem stylistyki podoba mi się nawet bardziej niż Toyota, ale z tego co widzę jest dużo mniej dostępna (w swojej okolicy w promieniu 200km widzę tylko 2 oferty i oba sprowadzone z USA). Jak tam wygląda w ogóle kwestia silnika (rozumiem, że mówimy o SKYACTIV-G 150KM)? Z tego co się orientuje to dość 'innowacyjne', a w związku z tym jeszcze nie są przetestowane.
Furion
Nowicjusz
 
Posty: 9

21 Mar 2023, 12:58

Furion napisał(a):ale z tego co widzę jest dużo mniej dostępna (w swojej okolicy w promieniu 200km widzę tylko 2 oferty i oba sprowadzone z USA).


Chyba nawet nie chcę wiedzieć jakie tam sobie kryteria wyszukiwania ustaliłeś

Furion napisał(a):Jak tam wygląda w ogóle kwestia silnika (rozumiem, że mówimy o SKYACTIV-G 150KM)? Z tego co się orientuje to dość 'innowacyjne', a w związku z tym jeszcze nie są przetestowane.


Nie tyle innowacyjne, bo żadnych kosmicznych rozwiązań tam nie ma, a dopracowane pod względem wydajności. Bo jak inaczej nazwać np. wsadzenie do seryjnego auta kolektora 4-2-1, który jest jedną z podstawowych modyfikacji kiedy ktoś sobie chce w aucie podłubać/podnieść moc
Są montowane i sprawdzają się od co najmniej 10 lat

120/150 to ten sam silnik, kiedyś np. w sedanie był montowany wyłącznie 120 a w HB obydwa warianty, trzeba zapytać inżynierów mazdy dlaczego akurat tak, pewnie sprawy podatkowe w niektórych krajach
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2666
Przebieg/rok: >50tys. km

21 Mar 2023, 13:25

Furion
Nowicjusz
 
Posty: 9

21 Mar 2023, 13:29

Już bez przesady, szukasz auta za spore jak na polskie standardy pieniądze i się nie chcesz ruszać dalej niż 200 z podkarpacia (gdzie generalnie na podkarpaciu i w lubelskim nigdy nic nie ma)? W stalowej woli albo łańcucie takiego auta raczej nie znajdziesz
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2666
Przebieg/rok: >50tys. km