Auto do 8tys Euro - ostateczna decyzja benzyna czy diesel

26 Mar 2018, 17:40

Witam. Założyłem ten temat gdyż liczę że szanowni użytkownicy tego forum pomogą mi się zdecydować i podjąć ostateczną decyzję jakiego samochodu szukać gdyż nie mogę zdecydować się czy w moim przypadku lepsza będzie benzyna czy diesel :idea:

1. Budżet
- 8tys Euro (czyli maksymalnie 35 tys złotych)
2. Rejon
- mieszkam na stałe w Niemczech w Bawarii i tutaj chciałbym kupić i użytkować samochód
3. Użytkowanie:
- codzienne dojazdy do pracy ( 6km w jedną stronę z tego 5km autostradą)
- weekendowe wypady,
- wyjazdy do Polski (około 7-8 wyjazdów rocznie, każdy 700 km w jedną stronę, łącznie minimum 10 tys km rocznie na same wyjazdy do Polski)
- roczny przebieg na ten moment to ok. 18-20 tys km.
4. Preferencje i własne propozycję
Auto ma być przede wszystkim:
- niezawodne
- przyjemne i wygodne na trasy do Polski, chciałbym takim autem spokojnie jechać autostradą 140 - 150 km/h przy względnym spalaniu i głośności w środku, z racji tego mała benzyna odpada.
- nie potrzebuję kombi gdyż najczęściej podróżuję tylko z dziewczyną

Z benzyn rozważam:
- Accorda VII generacji, ale silnik 2.0 ma 5 biegową skrzynię którą na autostradzie będzie uciążliwa, natomiast 2.4 ciężko jest trafić i ceny są mocno wygórowane. Rozważałem przy tym wariant montażu LPG w Polsce, ale Niemcy zmienili z końcem zeszłego roku przepisy i teraz nie jest to takie proste.
- znajomy poleca mi BMW z 2.5 lub 3.0 silnikiem ale średnio widzę się za kółkiem BMW :wink:
- jakieś inne warte polecenia propozycję?

Z diesli rozważam:
- Audi a3 w sportbacku z silnikiem 2.0 TDI na Common Railu
- Hyundaia i30 II generacji z 1.6 CRDI 110KM albo 128 KM
- Opla Insignię, ale tutaj z niezawodnością różnie
- ewentualnie jakaś Jetta, Seat Exeo albo Passat w sedanie.

W przypadku diesla fajnie gdyby auto było nowszej daty, po 06/2009 bo wtedy jest się zwolnionym z podatku drogowego (w zależności od pojemności ok 300 Euro rocznie), dla benzyny są to kwoty połowę mniejsze. Co jeszcze mnie martwi i co chciałbym uwzględnić, niemieckie miasta planują wprowadzić zakazy wjazdu dla diesli, co może skutkować w niedalekiej przyszłości ich duża podażą i spadkiem cen, więc może być sytuacja że kupie go teraz a z pół roku ceny mocno spadną.

Liczę na Wasze porady bo od kilku tygodni mam mętlik w głowie :( Pozdrawiam! :ok:
kornjed
Nowicjusz
 
Posty: 9
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Hyndai i30
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

26 Mar 2018, 17:56

Jedno moje spostrzeżenie z użytkowania samochodu na długich przejazdach po zagranicznych autostradach to przełożenia skrzyni, czyli jaki poziom obrotów będzie przy prędkości podróżnej. To ma wpływ na wszystko - na komfort, na spalanie, na hałas, na trwałość jednostki. Miałem nieprzyjemność poruszać się po tamtych rejonach pojazdem z "krótko" zestopniowaną skrzynią i nie polecam.
OW05
Aktywny
 
Posty: 324
Prawo jazdy: 07 03 2005
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Honda, Mitsubishi
Paliwo: Benzyna

26 Mar 2018, 17:58

kornjed napisał(a):- Accorda VII generacji, ale silnik 2.0 ma 5 biegową skrzynię którą na autostradzie będzie uciążliwa, natomiast 2.4 ciężko jest trafić i ceny są mocno wygórowane.


Masz bardzo fajnego, trwałego diesla 2.2. Bierz tylko pod uwagę kwestię wymian dwumasy/wtrysków/turbo, które w starym aucie padną wcześniej czy później.

kornjed napisał(a):znajomy poleca mi BMW z 2.5 lub 3.0 silnikiem ale średnio widzę się za kółkiem BMW :wink:


Silniki spoko jeśli mowa a tych starych, sprawdzonych na pośrednim wtrysku. Ceny utrzymania nie będą niskie.

kornjed napisał(a):- Audi a3 w sportbacku z silnikiem 2.0 TDI na Common Railu
- ewentualnie jakaś Jetta, Seat Exeo albo Passat w sedanie.


O VAG-ach się nie będę wypowiadał bo będzie, że hejtuję :mrgreen:

kornjed napisał(a):Opla Insignię, ale tutaj z niezawodnością różnie


Pierwsze roczniki miewają jakieś problemy elektryczne. Silniki cdti od fiata więc tutaj sporo lepiej niż przeciętnie. IMO na minus jakość wykonania wnętrza i nie najlepsze prowadzenie.

kornjed napisał(a):- Hyundaia i30 1.6 CRDI


Przy autostradowych prędkościach spalanie już rośnie. Średnio komfortowo

Fajne, trwałe diesle, które kupisz 2009+
- Laguna mk3 2.0, chyba najlepszy na rynku stosunek jakość/rocznik/cena
- C5 III 2.0 (tutaj jeśli kupisz na zawieszeniu hydro to jeździsz jak król)
- Mondeo mk4 2.0, kawał auta w dobrej cenie
- 508 2.0, chyba już uda się coś kupić
- AR159 1.9/150
- Volvo s80 2.4, silniki dobre, auto trwałe i wygodne ale koszty utrzymania wyższe.

W C5, 508 i Mondeo siedzi ten sam silnik.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

26 Mar 2018, 18:36

Dzięki za odpowiedzi :ok: Spodziewałem się że twardo będziecie mi odradzać diesla a tu propozycję samych diesli :D Pytanie tylko jak może się zachowywać DPF przy dojazdach do pracy, choć generalnie nie są to dojazdy miejskie. Czy wystarczy taki samochód raz na 2 tygodnie przegonić gdzieś dalej i nie powinno być problemów?

2.2 z hondy brałem pod uwagę i wiem że to dobre silniki ale w tej cenie na 2009 + raczej nie ma szans. A te 350 euro które zapłacę za podatek za starszy rocznik to pieniądze wyrzucone w błoto, które normalnie miałbym na jakiś remoncik, ale wiadomo wszystko ciężko pogodzić.

Fajne, trwałe diesle, które kupisz 2009+ - Laguna mk3 2.0, chyba najlepszy na rynku stosunek jakość/rocznik/cena - C5 III 2.0 (tutaj jeśli kupisz na zawieszeniu hydro to jeździsz jak król) - Mondeo mk4 2.0, kawał auta w dobrej cenie - 508 2.0, chyba już uda się coś kupić - AR159 1.9/150 - Volvo s80 2.4, silniki dobre, auto trwałe i wygodne ale koszty utrzymania wyższe.

- Laguna nie specjalnie mi się podoba, o Citroenach nie mam bladego pojęcia ale mam skądś te złe (pewnie niesłuszne :?: ) przeświadczenie do motoryzacji francuskiej :wink:
- Mondeo jest faktycznie OK, również mi polecano :ok:
- s80 niezła limuzyna, ale w promieniu +200 widzę 4 sztuki i wszystko starsze albo inne silniki
- z Alfą jak z francuzami, chyba dopóki bym nie miał to się nie przekonam :D
- jeśli już jesteśmy przy dieslu to Toyota ma coś godnego polecenia?
kornjed
Nowicjusz
 
Posty: 9
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Hyndai i30
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

26 Mar 2018, 18:42

kornjed napisał(a):Spodziewałem się że twardo będziecie mi odradzać diesla a tu propozycję samych diesli :D Pytanie tylko jak może się zachowywać DPF przy dojazdach do pracy, choć generalnie nie są to dojazdy miejskie.


Bo generalnie diesel nie jest na takie dojazdy optymalnym rozwiązaniem.
Ale nie ja płacę za naprawy, nie mi klekocze pod maską i nie ja jeżdżę w zimie w zimnym aucie.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

26 Mar 2018, 19:33

Dlatego właśnie mimo dłuższych tras mocno rozważam benzynę 6 biegową, ale poza accordem nic mi nie przychodzi do głowy. Czy 7500 Euro za takiego Accorda to nie jest za wysoka cena? :?

[link do mobile.de wygasł]
kornjed
Nowicjusz
 
Posty: 9
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Hyndai i30
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak lakierować samochód samemu. Plama na masce i dachu.
    Ostatnio mój samochód dostał obrażeń w postaci rozpuszczalnika na maskę i dach. Więc teraz mam parę plam bez farby zupełnie. Chcę zalakierować to sam ale nie będę miał warunków warsztatowych. Jak to zrobić ...

26 Mar 2018, 19:34

Popatrz na Mazdę 6 (ale warto sprawdzić pod kątem korozji), silnik 2.0 jest ok, ale fajnie byłoby kupić z mniejszym przebiegiem (niż większym), bo w miarę rośnięcia przebiegu jakoś bardziej lubi brać olej (nie ma tragedii).
Miałem ostatnio wersję GG i świetny komfort jak i ciekawe właściwości jezdne, Ty byś polował na następcę - GH (rocznik pewnie 2008/2009) - ale ma to samo podwozie i ten sam silnik.
Średnie spalanie z trasy do Polski przy 155km/h na tempomacie wychodziło między 8-8,5l/100km (sporo zwężeń w Niemczech pewnie swoje robiło), także całkiem dobrze jak na takie spore auto, skrzynia 6-biegowa.
W Maździe 3 1.6 105 koni skrzynia 5-biegowa miałem przy takich samych warunkach jazdy 8,8l/100km :D
Civic 1.8 140 koni to średnie spalanie na tej trasie ok. 7,5l/100km ... niestety twarde auto i przepaść jeśli chodzi o komfort między np. Mazdą 6, ale świetnie trzyma się drogi. Jednak jeśli cenisz komfort to absolutnie nie polecam.
tomekdk
 

26 Mar 2018, 19:40

Dzięki za propozycję. 8,5 to bardzo fajny wynik :ok: A nie jest jakoś tak że z którymś rocznikiem poprawili zabezpieczenie antykorozyjne? Samochód niestety będzie niegarażowany :(
kornjed
Nowicjusz
 
Posty: 9
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Hyndai i30
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

26 Mar 2018, 19:47

Niestety różnie to bywa, sprawdzić trzeba nadkola a przy okazji w Polsce fajnie by zrobić profesjonalną konserwację podwozia (gdzie ktoś nie zamaluje rdzy, ale ją profesjonalnie potraktuje), bo poza tym to bardzo fajne auto, myślę, że akurat trafia w Twoje potrzeby, a wersja GH świetnie się prezentuje.
tomekdk