Auto do ciagniecia przyczepy i na codzien

27 Sty 2017, 18:48

Witajcie
Bardzo prosze o pomoc w znalezieniu odpowiedniego auta dla mnie. Warunki jakie musi spelnic to:
- DMC ciagnietej przyczepy z hamulcem minimum 2000kg ( w dowodzie rejestracyjnym O1)
- Ekonomiczne
- Bezawaryjne
- Tanie w utrzymaniu szczegolnie chodzi o ubezpieczenie
- Chcialbym jezdzic tym autem tez na codzien
Budzet do 10 tys zl
Dziekuje za sugestie.
Mariuszw93
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 15 06 2011
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Vw Passat B5
Silnik: 1.9 TDI 115 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

28 Sty 2017, 11:54

Nooo grubo poleciałeś z wymaganiami, szczególnie jeśli chodzi o budżet
Na forum są lepsi spece od ciągania przyczep i może mnie poprawią, ale IMO to potrzebujesz V8 i 4x4, co dość mocno kłóci się z resztą wymagań
cherokee
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

28 Sty 2017, 14:36

Dlaczego musi to być czteronapedówka ? Czy nie wystarczy mi na przykład T 4 1,9Td
Mariuszw93
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 15 06 2011
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Vw Passat B5
Silnik: 1.9 TDI 115 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

28 Sty 2017, 14:56

Grand cherokee na codzien bedzie wygodniejszy od pudła T4.
Ale jak przestrzen T4 wykorzystasz to mozna i tak.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

28 Sty 2017, 14:59

A jak z utrzymaniem? Jaki silnik w Grand cherokee?
Mariuszw93
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 15 06 2011
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Vw Passat B5
Silnik: 1.9 TDI 115 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

28 Sty 2017, 16:09

Im lepszy stan kupisz tym utrzymanie będzie tańsze. Nie spodziewaj się kosztów na poziomie astry g, ale to mocne i trwałe auta
Benzyniaki są wszystkie ok, większość egzemplarzy pewnie już z podtlenkiem, Kup ten, który będzie w najlepszym stanie bo wybór może nie być ogromny w tej kasie
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Powrót z wakacji bez pośpiechu
    Nadszedł czas powrotu z urlopów. Jak zadbać o to, żeby bezpiecznie dotrzeć do domu? Przede wszystkim ważny jest brak pośpiechu i dostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze. Najwięcej osób ...
    Demontaż zderzaka Porsche Cayenne, Poradnik
    Podzielę się wiedzą jak zdemontować zderzak w Porsche Cayenne 2 generacji po lifcie. Narzędzia jakie musimy przygotować to: Kluczy nasadowe 10 Torx 20 lub 25, 30 Klucz do spinek lub płaski śrubokręt Odrazu mówię że ...

28 Sty 2017, 17:36

1,9TDI do przyczepy 2 tony nie da kompletnie rady, chyba, że bardzo sporadycznie. Sprzędło mocno dostanie, przeniesienie napędu tak samo. Ponadto, te mniejsze silniki, jeśli są wyposażane w hak, wraz z nim fabrycznie wymienia się przeważnie przynajmniej wiatrak chłodnicy na większy. Takie 1,9TDI jak ciągnie pod górę maksymalnie ciężką przyczepę, to może się nawet przegrzać.

Niestety do tak ciężkiej przyczepy szukałbym jakiegoś auta 3,0 z dieslem pod maską. V8 beznyna niestety będzie miała spore przepały z takim obciążeniem. W dodatku tak duże silniki są sprzęgnięte z automatycznymi skrzyniami biegów, a to oznacza mocno obciążenie dla konwertera. Sam konwerter jest dosyć drogi w naprawach, także bardziej bym polecał tutaj skrzynię manualną, jeśli uda się znaleźć taki egzemplarz.

Grand Cherokee z silnikiem V8 bez żadnego obciążenia wciąga 15-17l benzyny. Z przyczepą 2 tony spali z pewnością okolice 20l.

Jeśli miałbym coś polecić, to szedłbym w kierunku jakiegoś auta terenowego - Toyota Land Cruiser, Nissan Patrol i tym podobne. Bezpiecznie, stabilnie i nadaje się do takich ciężkich przyczep, które często bardzo trudno jest załadować w taki sposób, żeby na mokrym nie powodowała efektu rybiego ogona, co jest bardzo niebezpieczne.

Auto ciągnące wraz z ładunkiem musi mieć masę rzeczywistą większą, niż DMC przyczepy. 2-tonowa przyczepa w pełni załadowana (np. autolaweta), musi być ciągnięta przez ciężki pojazd. Passat, czy nawet Sharan tutaj oczywiście odpada. Wchodzą w grę tylko busy, terenówki, SUVy, duże luksusowe limuzyny. Te dwa ostatnie mają taki minus, że bardzo często mają pneumatyczne zawieszenie, które jest dodatkowo dociążane przyczepą.

Pamiętać jednak trzeba, że przyczepa 2 tony + jakiekolwiek auto osobowe to już DMC powyżej 3,5t. W teorii jest wymagane wtedy prawo jazdy kategorii C+E i jeśli się jedzie autostradą, to trzeba opłacić myto w Polsce i w Czechach (w Niemczech obowiązuje od 12t).
Autotesto
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie posiadam

28 Sty 2017, 18:56

Toyota Land Cruiser to najlepsza opcja. Auto na ramie i z mocnym silnikiem.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

28 Sty 2017, 19:21

Ile LC będzie w takiej kasie do kupienia w Polsce? 2?
Pewnie, że najlepsza opcja, ale nierealna do zrealizowania
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

28 Sty 2017, 19:24

Jak robisz biznes to trzeba zainwestować w autko.
Za 10tys tak naprawdę kupisz złoma. Szkoda czasu i kasy.
Ogólnie do ciężkich przyczep najlepiej
- auto na ramie
- mocny silnik 4.0 lpg lub diesel powyżej 2.5.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

28 Sty 2017, 20:19

Daewoo Musso
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007