mr.samochodzik napisał(a):Tylko że jak się ma kanał w garażu to do serwisu jechać nie trzeba.
Przepraszam za off-top na starcie.
Po co Ci do wymiany oleju kanał?
W normalnym osobowym samochodzie bez kombinowania można spokojnie olej wymienić w zwykłym garażu bez kanałów i innych podkopów, ewentualnie jeśli jest naprawdę niski to można wjechać przednimi kołami na jakieś cegły czy deski - odrobinę myślenia się kłania. W Mondeo wyjeżdżałem przodem po podłożonych deskach na cegły (połówki MAX'a), wchodziłem pod niego z wiadrem, odkręcałem korek w misie i podstawiałem wiadro, ot cała filozofia. W T4 nawet tego nie muszę robić bo jest na tyle wysoki, ale dla komfortu wyjeżdżam przodem na dwa kawałki grubych desek (7 cm) i po kłopocie. Nie wiem po co miałby mi być kanał potrzebny do wymiany oleju
Nigdy nie wymieniałem oleju ani filtrów w serwisie. To tak poza tematem, ale proszę moderację o nie usuwanie.
Do tematu jeszcze - Almera II 2.2 DCI lub też 1.5 DCI - wedle uznania, ten drugi ma znacznie lepszą opinię gorsze osiągi, mniejszą awaryjność. A może tak Lancia Lybra? Moim zdaniem najciekawsza opcja z wszystkich podanych.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."