Auto do podróżowania, segment D, 50tys.

04 Sty 2018, 22:02

Hej,
poszukuje używanego auta segmentu raczej D, na dłuższe trasy w znakomitej większości po kraju, północ-południe i z powrotem. Chcę przeznaczyć na ten cel 50tys. już ze wszystkim. Nie jeżdżę dużo, rocznie max 15-20 tys. I tak przez, zakładam, 4-5 lat. Bardzo sporadycznie auto będzię używane w mieście, nieczęściej niż raz w tygodniu, po zakupy.
Mam też możliwość zakupu auta prywatnie w Niemczech i przywiezienia go lawetą, nie wiem na ile to się teraz opłaca.

Na czym mi zależy:
- niezawodności (silnika i zawieszenia przede wszystkim, aby jak najmniej problemów na trasie),
- komforcie podróżownia dla 4 dorosłych osób,
- dynamice, myślę że takie auto musi mieć ok. 200KM, jestem przyzwyczajony do szybkich kompaktów:), wiem że to zupełnie inne, ale nie chciałbym mieć problemów z wyprzedzaniem, czy dynamicznym ruszaniem,
- w miare wysokiej wersji wyposażenia, koniecznie dobre światła z przodu, do jazdy po ciemku,
- super byłaby automatyczna skrzynia biegów

Nie zależy mi na:
- niskim spalaniu
- paliwie
- marce, roczniku, przebiegu, kolorze:D
- koszta utrzymania też nie muszą być jakieś super niskie, w zamian za niezawodność, ale bez przesady (trochę się cykam v6, v8)

Bardzo podoba mi się Citroen C5 III generacji, z silnikiem 2.0i, boje się, że będzie mulił zwłaszcza z ASB, jest jeszcze niby V6 3.0 benz. i HDI.
Zastanawiam się na czymś ze stajni Lexusa, czy Infiniti, ale nie wiem jak z dostępnością i zwłaszcza serwisem egzotycznych aut, chciałbym serwisować bardziej u Pana Janusza, niż w ASO.

Druga rzecz to zawieszenie, wiadomo jakie mamy drogi, a zdarza mi się od czasu do czasu wjeżdżać w jakieś wojewódzkie single tracki pełne niespodzianek, czy nie lepiej wziąć auto z większym prześwitem/napędem, typu np. Subaru Outback, Audi Allroad?

Dzięki!
WChimera
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 0- 0-2009
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Nie mam

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Opony zimowe są zbyt miękkie na lato
    Jeśli serwis oponiarski doradził, żeby dojechać zimowe opony latem – bo i tak już się kończą – to zmień go na bardziej profesjonalny. Zmień też koniecznie opony – najpóźniej przed wyjazdem wakacyjnym. ...