Auto do pracy. Pb+LPG

11 Lis 2022, 09:25

Cześć. Za miesiąc będę musiał kupić auto do dojazdów na służbę. Dystanse jakie będzie robił to około 200km dziennie. Koniecznie musi być benzyna z gazem. Na dodatek spalanie musi się mieścić na średniej max 8l LPG. Mam lekką nogę i zasady ecodriving'u opanowane do perfekcji.
Wiadomo że auto musi być w miarę bezawaryjne

Budżet do 17tys zł

Moje typy to

Honda civic 1.4 (rok 2006)
Kia ceed I 1.4
Citroen c4 1.6 (2008-2010)

Pochyle się nad każdą propozycją

Z góry dzięki
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Lis 2022, 11:12

Civic będzie lepszy z 1.8 jak już celujesz pod LPG bo zupełnie inaczej jedzie a regulacja zaworów jest na tzw. śrubkę więc koszt sprawdzenia i regulacji nie wielki.

Dorzuciłbym tu jeszcze Hyundai i30 1.6 MPi lub ten sam silnik w Cee'd którego wymieniłeś.

Generalnie jak chcesz silnik pod gaz i w miarę bezobsługowy to takie MPI pewnie sprawdzi się tu całkiem nieźle. Można by było też pokusić się o samochód z grupy VAG z silnikiem 1.6 MPI.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10008
Zdjęcia: 35

11 Lis 2022, 11:32

Niestety 1.8 w hondzie i 1.6 w Kia i hyundai będą palić już za dużo
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Lis 2022, 12:01

legler napisał(a):Niestety 1.8 w hondzie i 1.6 w Kia i hyundai będą palić już za dużo


No właśnie nie,1.8 może 1-1.5l więcej,1.6 spalanie będzie miało podobne do 1.4 a osiągi w obu przypadkach będą lepsze. Mniejszy silnik nie zawsze oznacza mniejsze spalanie bo często jest tak że musisz go piłować żeby jakoś jechał a co za tym idzie spalanie wzrasta.

I30 ciężko kupić w miarę zadbane do 20k a co dopiero 17k..
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

11 Lis 2022, 14:18

legler napisał(a):Niestety 1.8 w hondzie i 1.6 w Kia i hyundai będą palić już za dużo


To czemu nie kupisz Yaris 1.0? Spali mniej od 1.4... Zastanów się...

Jakby co to sarkazm, bo nie wytrzymałem :ok:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Lis 2022, 15:21

1.0 W yaris nie nadaje się za bardzo do gazu. Chodzić będzie ale nie dlugoterminowo. Po drugie 1,6 w c4 lepiej wytrzyma codzienną jazdę po 200km. Tak na marginesie mam yaris 1.0 w LPG ale dałem ja ojcu i pali tyle co 1.4 w ceed.

Nikt nie pisze o citroenie. Nie mam awersji do Francuzów. Ktoś mi tu kiedyś polecił c5 IFL i naprawdę to było super auto
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne


11 Lis 2022, 17:47

legler napisał(a):1.0 W yaris nie nadaje się za bardzo do gazu

Nadaje się .
legler napisał(a):Po drugie 1,6 w c4 lepiej wytrzyma codzienną jazdę po 200km

No to kup sobie Yarisa 1,3 i lepiej wytrzyma codzienna jazdę niż 5 takich C4.
Do tego wyliczasz z aptekarska dokładnością spalanie a groźba wydawania kasy na auto pokroju C4 już jest ok?
legler napisał(a):Ktoś mi tu kiedyś polecił c5 IFL i naprawdę to było super auto

Lubisz ryzyko to wchodź jak w dym dużo nie stracisz bo już trudno o gorsze auta na rynku.
Tylko nie pisz o spalaniu :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10771
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

11 Lis 2022, 18:07

legler napisał(a):Cześć. Za miesiąc będę musiał kupić auto do dojazdów na służbę. Dystanse jakie będzie robił to około 200km dziennie. Koniecznie musi być benzyna z gazem. Na dodatek spalanie musi się mieścić na średniej max 8l LPG.

No to wymagania spore. Nie sądzę by jakiś starszy silnik w kompaktowym aucie zmieścił się w tych wymaganiach. Ja też jeżdżę oszczędnie, do tego mam trasy sprzyjające oszczędnej jeździe(mało miasta, większość trasy przez wioski, przeważa jazda w zakresie 60-80km/h) i żeby zejść poniźej 7l przy małym, nowoczesnym i oszczędnym silniku, muszę się trochę postarać. W trasie 100-120km/h zbliża się do 8.
A przecież nie będziesz jechał 100km trasy, z prędkością 70km/h.
Realne spalanie w starszym silniku pewnie będzie w granicach 9-10l gazu i trzeba się z tym pogodzić.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3743
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

11 Lis 2022, 18:51

szybki napisał(a):Lubisz ryzyko to wchodź jak w dym dużo nie stracisz bo już trudno o gorsze auta na rynku.
Tylko nie pisz o spalaniu

Poproszę argumenty dlaczego c4 jest złym autem. Poproszę też argumenty dlaczego toyota jest najlepsza. Uważam że yaris nie jest taka och i ach.
yeti65 napisał(a):A przecież nie będziesz jechał 100km trasy, z prędkością 70km/h
tyle to nie ale do 90 owszem

Nie rozumiem tego hej tu na Francuza. Przeglądam różne fora, sam byłem użytkownikiem Francuza i nie było źle. Na pewno nie stanął w środku pola. Miałem natomiast toyote Avensis t25 2.4pb i jak nie urawana półoś to padł rozrusznik to Non stop problemy z katem...no sorki ale toyota to tak średnio kojarzę z jakością
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Lis 2022, 19:03

szybki napisał(a):No to kup sobie Yarisa 1,3 i lepiej wytrzyma codzienna jazdę niż 5 takich C4.

Ten silnik też jest średni do gazu jak wszystkie silniki toyoty.
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Lis 2022, 19:11

legler napisał(a):Niestety 1.8 w hondzie i 1.6 w Kia i hyundai będą palić już za dużo


Nie patrz na raporty spalania, trasa jechana bez pałowania, przede wszystkim bez gwałtownych przyspieszeń to zupełnie inne wartości niż "średnia". Kiedyś starym volvo s40 1.8/115 ogarnąłem 7/100 LPG - jadąc przelotowo 90-100 tylko spokojnie się rozpędzając a raporty pokazują dla tego silnika 9,5 benzyny

legler napisał(a):Poproszę też argumenty dlaczego toyota jest najlepsza. Uważam że yaris nie jest taka och i ach.


Bo na tym forum jest toyota/lexus a później dłuuuuuugo nic

IMO fajną opcją byłoby clio III
Myślałeś o dieslu sdi? Najmłodszego byś pewnie golfa v dorwał. Dynamika żadna ale zepsuć się nie ma co a spalanie wyjdzie 4.X
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2634
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Lis 2022, 19:21

franccc napisał(a):Bo na tym forum jest toyota/lexus a później dłuuuuuugo nic

Każda pliszka swój ogon chwali. Spróbowałem tej "bezawaryjnosci" toyoty i tak średnio wyszło był rzekł.

franccc napisał(a):Myślałeś o dieslu

Diesel kategorycznie noł

Grupa vag też wywołuje u mnie mdłości. 1.6 mpi pali najwięcej z możliwych 1.6.
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Lis 2022, 19:24

franccc napisał(a):Nie patrz na raporty spalania
czymś się trzeba posilkowac. Tak po prawdzie audi mojej żony a4b7 1.8t avant pod moja noga pali 7,2 pb w trasie. Z tego co widzę raport pokazuje najniższe 7,7 więc naprawdę potrafię oszczędnie jeździć
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Lis 2022, 19:36

legler napisał(a):Poproszę argumenty dlaczego c4 jest złym autem. Poproszę też argumenty dlaczego toyota jest najlepsza. Uważam że yaris nie jest taka och i ach.

Czym jest lepszy Yaris jak wybierzesz 1,3 :ok:

C4 ma papierowy zawias Yaris go nie ma. C4 elektromechaniczne jest kiepski a to czujnik temperatury, a to przepustnica, a to utleni się wiązka a to ECU zgnije od środka a w yarisie nie uświadczysz tych atrakcji.
Do tego masa denerwujących usterek typu nie otwiera się maską, odpadają obudowy lusterek zewn.,przyciski sterowania szyb max szmelc i trudno o używki bo zazwyczaj kupuje się już w końcowej fazie życia.
No a w yarisie tego nie ma.
Kolejny temat spalanie Yaris 1,3 jak lubisz Eco drajving jadąc 80kmh spali 6,3 l.lpg normalnie pali 7,5l LPG a w trasie trochę więcej .

legler napisał(a):Nie rozumiem tego hej tu na Francuza.

Teraz kupiłem sobie Francuza i nie hejtuje wszystkich Francuzów tylko konkretne do których należą C4. A że z autami z Fr mam bardzo dużo doczynienia to spokojnie mogę wybiegać w przyszłość co do tego co nawet w moim aucie się zepsuje i nie uprawianie fikcji że jest ok.

legler napisał(a):Miałem natomiast toyote Avensis t25 2.4pb i jak nie urawana półoś to padł rozrusznik to Non stop problemy z katem...no sorki ale toyota to tak średnio kojarzę z jakością


Półoś hmmm nie pytam czemu no i rozrusznik ok nie powinien. Co do kata niech zgadnę zapalał się czek kąta :D
Niestety miałeś wersję D4 której wadą był czek kata.
Było wybrać avensisa 1,8 fl i miałbyś temat z głowy.

Ogólnie jeżeli takie usterki avena zdenerwowały Cię to pomysł C4 i chwalenie C5 wydaje się max dziwne.

Oczywiście jak liczysz tylko koszt paliwa a ryzyko masz za darmoszkę to bierz C4 :mrgreen:

legler napisał(a):Ten silnik też jest średni do gazu jak wszystkie silniki toyoty.


Powtarzasz obiegowe slogany.

Zdradzę Ci :naughty: na czym polega średniosc vvti do LPG.

Tzn.że masz tam regulacje zaworów przez szklanki ewentualnie płytki.
1,3 ma szklanki. Problem szklanek polega na tym że są drogie i a akurat w 1,3 wymiana ich jest pracochłonna. Jednakże jak kumaty gazownik wystroii LPG a do tego nie będzie ćwiczenia auta z max jego prędkości na LPG to spokojnie 100k.km.zrobisz bez wielkich problemów. Do tego obróbka szklanki to kolo 25zł.szt.więc bidy nie ma. Co do innych vvti jest lepiej np.o ilość pracy przy wymianie szklanek albo przy vvti 2jz jest bajka bo są płytki które przydałoby się kontrolować co 100k.km.a głowica spokojnie te 400-500k.km.zrobi.

franccc napisał(a):Bo na tym forum jest toyota/lexus a później dłuuuuuugo nic

Nie uogólniamy tylko konkrety.
Jest porównanie C4 vs Yaris2 piszę dokładnie a nie wale hasłami.

legler napisał(a):Każda pliszka swój ogon chwali. Spróbowałem tej "bezawaryjnosci" toyoty i tak średnio wyszło był rzekł.


Tu jest problem taki którego nie potrafią zrozumieć nasi szanowni forumowicze.
Są ludzie tacy jak ja co mają wywalone na auta tylko używają takie jak im odpowiadają bez podziału na narodowości. Tak więc mam teraz auto z Francji a że mam dostęp do duuuuzej ilości aut z każdej strony świata nie muszę uprawiać internetowych zabobonów.

Jak chcesz mogę Ci opisać każda wadę Yarisa2 1,3 bo też je ma :D

P.s.

Franuś zmień płytę bo to jest nudne :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10771
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

11 Lis 2022, 19:44

franccc napisał(a):Myślałeś o dieslu sdi? Najmłodszego byś pewnie golfa v dorwał. Dynamika żadna ale zepsuć się nie ma co a spalanie wyjdzie 4.X

Osobiście za prawie 20 tys nie patrzałbym na żadne SDI, prędzej TDI, ogromne naloty więc z tym zepsuciem to różnie, do tego 200 km tłuc się czymś co ma 70 koni? Golf V waży 1250 kg to nie Lupo SDI spalanie też te 4...to raczej do 100 km/h, takie 1,9 TDI spali podobnie a dynamika sto razy lepsza.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 760
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017