Auto do przekładki

16 Lis 2010, 12:19

Czy da się jakoś rozpoznać zaglądając pod maskę czy samochód będzie nadawał się do przekładki kierownicy. Czytałem gdzieś ze wszystko zależny jak została wykonana płyta podłogowa. Zamierzam przy powrocie do Polski kopic coś czym by dało się wrócić i potem było w miarę łatwo przerobić. Czy jest coś na co należny zwrócić w takim przypadku uwagę czy tylko mechanik jest w stanie coś takiego ocenić? Dzięki
Jaro
yaro137
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: ze sklepu ;)

16 Lis 2010, 12:41

Raczej nie tyle płyta co grodź przednia bo przecież elementy są do niej instalowane i przez nia przechodza. Tylko nie Freelander :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

16 Lis 2010, 14:54

tylko po co? koszt auta +koszt przekładki to cena takiego auta z kierą po "naszej" stronie :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

16 Lis 2010, 14:59

Nie do końca bym się z tym zgodził. Koszt auta + koszt przekładki wyjdzie pewnie mniej niż dane auto z kierownicą po naszej stronie, w naszym kraju. Bo tam samochody kupuje się za śmieszne pieniądze.
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

16 Lis 2010, 15:11

Daro20VT napisał(a):Koszt auta + koszt przekładki wyjdzie pewnie mniej niż dane auto z kierownicą po naszej stronie, w naszym kraju.


Jak przekładka na odwal zrobiona to i wyjdzie taniej ale jakbys chciał zrobić profi, bez sztukowania kabli itp. to na pewno wyjdzie tak samo jak europejczyk a nawet drożej...
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

16 Lis 2010, 15:23

Każde jedno auto do profesjonalnego przełożenia potrzebuje ogrom części. W nielicznych autach ściana grodziowa jest wykonana symetrycznie np peugeot 407(mogę się mylić ponieważ znajomy przekładał sobie a jest typ kamikaze wiec mógł coś dospawać i kombinować na skróty, ale grodzi nie wymieniał). Jak chcesz mieć na tip top przekładkę to musisz się liczyć z takimi częściami:
reflektory (niektóre soczewki można przestawić na ruch prawostronny)
przewody klimy.wspomagania, przekładnia kier, serwo i pompa hamulcy i rurki z pompy do ABS-u ,pompa sprzęgła pedały,kokpit,licznik, wyciszenia, dywaniki, nagrzewnica, instalacja (niektórzy sztukują kable ale co zrobić w przypadku jak skrzynka bezpieczników jest niesymetryczna po prawej stronie nie będzie pasować na lewą?)mechanizm wycieraczek, podszybie, ramiona wycieraczek. lusterka zewnętrzne, tapicerka drzwi,często zamki w drzwiach i klamki(np. vectra c kluczykiem możesz tylko otworzyć drzwi kierowcy czyli po przekładce pasażera a z pilota najpierw otwiera drzwi prawe i nie da się przełożyć tego na lewą stronę bez wymiany całego zamka)przeróbka przeciwmgielnego jak fabrycznie jest jedno to angol ma po prawej,ew. ściana grodziowa i na pewni jeszcze parę pierdół także nawet jak kupisz auto za drobne to popatrz ile przekładka kompletna i czy to się opłaca czy nie lepiej wyrwać tam tanio ale jak najmłodsze auto i sprzedać u nas w całości.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne


17 Lis 2010, 14:16

Faktycznie brzmi jak sporo roboty i pewnie w wielu przypadkach wymienia się tylko to co koniecznie niezbędne zaniedbując resztę. Moze faktycznie lepiej wybrać się na dzień do Francji i tam coś kopic na powrót. Dzięki za porady
Jaro
yaro137
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: ze sklepu ;)