Auto [terenowe] do użytku [bardzo] od święta - Długie postoje

07 Sty 2018, 01:07

Witam,

Mam raczej nietypowy problem.
Chcę zakupić auto - najlepiej terenowe - które niestety będzie musiało znosić ciągłą rozłąkę. Mieszkam za granicą, a w kraju, którym przebywam - waga auta oraz typ paliwa, tworzy przeogromne koszty. Jestem w Polsce max cztery razy w ciągu roku, ale zazwyczaj są to trzy razy na mniej-więcej tydzień.

Wiem, że auto nieeksploatowane, psuje się i niszczeje. Spędziłem trochę czasu by odnaleźć info jak by temu zapobiec - w końcu old timer'y, w większości stoją w garażach. Jednakże - nie mam najważniejszego - garażu. Mógłbym to jeszcze ogarnąć, choć wynikłby z tego kolejny koszt. W wynajętym garażu nie miałby, kto go odpalać, ani przepuszczać, więc stałby na kołach lub kobyłkach - co by go całkowicie unieruchomiło.

Myślę, że zostawiając go ojcu - mógłby raz tygodniowo lub raz na dwa tygodnie gdzieś nim pojechać, chociaż przy spalaniu terenówki, nie byłby super skłonny :D

Moje auto zazwyczaj pożyczam i nie mam czym jeździć (nie wnikajmy). Muszę pytać ojca czy mi użyczy swoje auto - i nie zawsze rozkład dnia na to pozwala.

Podsumowując:

Czy to ma sens? Wypożyczenie auta jest droższe, muszę się o nie bardziej martwić.
Czy auto przetrwa takie rzadkie przeloty?
Terenówkę chcę - bo mogę. Mieszkam w lesie, droga dojazdowa nie należy do najlepszych. Lubie też jeździć polnymi - do tego nie trzeba terenówki - wiem, ale zawsze chciałem...
Nie zamierzam skakać po górach i wjeżdżać w metr wody, ale fajnie by było, gdybym wiedział, że jednak mogę.

Wiem jak to u nas z terenówkami, więc autko ściągnąłbym sobie sam. Jako, że nie mam ŻADNEJ wiedzy na ich temat - pytam Was.

Autko do 10-13 tysięcy.
Chciałem wybrać jakieś marki, ale im dalej się zagłębiałem, wychodziło, że wszystkie są dobre... Prosiłbym o zwężenie listy i pozbycie się tych bardzo paliwożernych, bardzo drogich w częściach czy awaryjnych. Czego unikać - modele i silniki. Nigdy nie byłem i nie jestem fanem gazu, ale jeżeli będzie trzeba...

Spis tych, które polecono w różnych tematach:

Nissan Patrol - tu wiem, że nie brać 2.8 oraz wczesnych 3.0DDti.
Mitsubishi Pajero
Nissan Terrano
Toyota Land Cruiser - drogawa z częściami?
Opel Frontera - opel...
Suzuki Samurai
Jeep [grand] Cherokee - tu marudzą o ramę.
encoresin
Nowicjusz
 
Posty: 43
Zdjęcia: 1
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.6 8V
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

07 Sty 2018, 01:42

Nie mogę znaleźć opcji Edycji postu....

WIEM, że bez przeróbek w terenie wszystko zginie. Więc niech będzie to takie, by bez przeróbek nie bało się jechać chociaż po mokrym polu...
encoresin
Nowicjusz
 
Posty: 43
Zdjęcia: 1
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.6 8V
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

07 Sty 2018, 09:06

encoresin napisał(a):Wiem jak to u nas z terenówkami, więc autko ściągnąłbym sobie sam. Jako, że nie mam ŻADNEJ wiedzy na ich temat - pytam Was.


A w innym miejscu takie stare trupy służą do innych celów? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Auta, które proponujesz to w większości "prawdziwe terenówki na ramie", niby konstrukcje spoko ale szerokopojęty offroad to nie jest tania zabawa i auta w tym budżecie przeszły już przez ręce masy osób i przez masę osób zostały np. zatopoione;P

Patrol Spoko, Pajero spoko, nissan spoko, JC też, będziesz miał tylko problem ze znalezieniem czegoś w dobrym stanie. Nie wiem jakiego LC chciałbyś kupić za 15k.
Z zaproponowanych przez Ciebie skupiłbym się na samuraju jako małym popierdzielaczu (i dorzucił do niego vitarę) i fronterze b oczywiście z benzyniakiem 3.2.

Ode mnie opel monterey i jego bliźniak isuzu trooper, kia sportage (niewiele dorzucając pewnie już jakieś sorento).
Jako faworyta podrzucam Ci terracan'a.
Zerknij też w stronę musso/korando
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Sty 2018, 09:18

A ja bym na Twoim miejscu patrzył na Grand Vitarę i Suzuki Jimny z przewagą na jimny. Auto mało pali, nie drogie w eksploatacji, radzi sobie w terenie jak inne, według mnie spełnia Twoje wymagania a i ojciec nie będzie miał problemu z tym autem żeby pojeździć.
Co do garażu to kup blaszaka i z głowy.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Sty 2018, 10:31

Mam na sprzedaż ciekawą opcje. Samochód wygodny, rewelacyjnie radzący sobie w terenie, względnie ekonomiczny. I co najważniejsze sprawny, doinwestowany i z w 100% oryginalnym przebiegiem w granicach 250tys. km. Jest świeżutki przegląd a mechanicznie do zrobienia nie ma nic :D

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Może stać pod chmurką, większość blach jest aluminiowa :lol:
Z ceny coś byśmy urwali...;)
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

07 Sty 2018, 13:08

Invi napisał(a):A w innym miejscu takie stare trupy służą do innych celów? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Mylisz się. W moich okolicach nie ma dużo offrodowych akcentów, jak w każdym polskim lesie. W sumie to tu lasów zbytnio nawet nie ma. Moja sąsiadka - babcinka 70letnia - jak nie więcej - jeździła terenówką. Babka obok - nawiedzona - również. Takie autka to w większości auta firmowe lub robocze - zwykle widziane przy ciąganiu przyczep z końmi, przyczep z łodziami czy dla robotników budujących drogi. Nie zapominajmy o lansujących się czarnoskórych koleżków. Mała część jeździ zazwyczaj za granicę by utopić to w błocie - ale w razie co, takowe mogę odrzucić.

Kao napisał(a):Co do garażu to kup blaszaka i z głowy.

W mojej dziurze to też stawia wyzwanie - wspólnota, miejsce, itp.

Kao napisał(a):A ja bym na Twoim miejscu patrzył na Grand Vitarę i Suzuki Jimny z przewagą na jimny. Auto mało pali, nie drogie w eksploatacji, radzi sobie w terenie jak inne, według mnie spełnia Twoje wymagania

Jimmi troszkę gejowaty mi się wydaje :D Ale w sumie racja - dużo więcej mi do tego nie trzeba.

kirin88 napisał(a):Mam na sprzedaż ciekawą opcje. Samochód wygodny, rewelacyjnie radzący sobie w terenie, względnie ekonomiczny.


LR to mega zarypiste auto, zawsze się nim rajcowałem, ale wiem też, że naprawy nie są tanie, a paliwko też zje. Dlatego też sobie odpuściłem już dawno dawno i pozwalam sobie nacieszyć oko na parkingach.

-----------------------------------
To z tych co napisałem i tych co dodaliście do mojej listy - może łatwiej będzie powiedzieć - czego mam unikać? Jakie jednostki zostawić w spokoju? Bo skoro większość ok, to może zwrócę uwagę na to czy mi się podoba i później ewentualny stan techniczny?
encoresin
Nowicjusz
 
Posty: 43
Zdjęcia: 1
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.6 8V
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

07 Sty 2018, 14:16

encoresin napisał(a):naprawy nie są tanie,

Nie będę czarował, części typowo do Land rovera tanie nie są. Jednak silnik i cały jego osprzęt to stare BMW więc cena nie zabija.
encoresin napisał(a): a paliwko też zje

Spalanie w moim konkretnym przypadku zadziwia, nawet serwis land rovera bo średnio 9 l ropy. Jak na takie bydle to dobry wynik.

Jak ma być tanio to może łada niva ? Wjedzie wszędzie, naprawiasz śrubokrętem i młotkiem a części tańsze niż do roweru górskiego.
Coś tego typu:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

W terenie zawstydzi nie jedne wydawało by się bardziej terenowy i kilka razy droższy samochód mający 200KM więcej.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

07 Sty 2018, 14:41

kirin88 napisał(a):Nie będę czarował, części typowo do Land rovera tanie nie są. Jednak silnik i cały jego osprzęt to stare BMW więc cena nie zabija.

Spalanie w moim konkretnym przypadku zadziwia, nawet serwis land rovera bo średnio 9 l ropy. Jak na takie bydle to dobry wynik.


Nie przekonasz mnie. Autko wygląda bardzo ładnie - nie ukrywam, podoba mi się, ale mam już blokadę w głowie.

kirin88 napisał(a):Jak ma być tanio to może łada niva ? Wjedzie wszędzie, naprawiasz śrubokrętem i młotkiem a części tańsze niż do roweru górskiego.

Sąsiad miał kiedyś takiego - średnio mi się podoba, ale jak już bym musiał to bym wziął. Ale faktem jest, że jeżeli mogę mieć znacznie ładniejsze i ciekawsze autko, to ciężko byłoby mi kupić takowe.

Myślę, że spisze sobie te wszystkie auta i pokolei będę dopisywał za i przeciw... Zajmie mi to sporo czasu, ale przynajmniej nie wtopie - bardzo... Bo nigdy nie wiadomo.
Chętnie posłucham dalszych propozycji i ewentualnych za i przeciw.
encoresin
Nowicjusz
 
Posty: 43
Zdjęcia: 1
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.6 8V
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

07 Sty 2018, 15:12

kirin88 napisał(a):Jak ma być tanio to może łada niva ?
nie no szanujmy się :mrgreen: przecież to auto tylko do zabawy lub na grzyby, ryby. Nic sobą nie reprezentuje, wstyd tym gdzieś wyjechać i pali więcej jak Twój Range.
Wszystkie typy ktore wybrałeś są dobre mają swoje plusy i minusy, wybierz to co będzie w lepszym stanie bo skupiając się na jednym modelu może potrwać znalezienie auta w oczekiwanym stanie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Sty 2018, 13:14

Witam ponownie. Jako, że w przyszłości ktoś pewnie trafi na mój temat - podpowiem...

Mimo, że mamy 2018 rok, auta, które wymieniłem i tak trudno dostać w takiej kwocie...
Szukając info trafiałem na posty z 2009 do 2013, a tam ciągle ceny były kosmiczne. Teraz jest już lepiej, ale dalej wysoko.

Jeżeli napaliliście się np. na Land Cruiser'a i w Waszych filtrach wyświetla się tylko jedna sztuka, nie oznacza to zwykle, że jest to okazja... Większość z wyżej poleconych aut, moje kryteria całkowicie wykluczają. A głównie filtr - auto do 15tys. Nie szukam w Polsce, dlatego też moje odczucia mogą odbiegać od realności.

Starałem się bez filtrów zobaczyć jak normalnie stoją te auta, ale niestety, będzie to tylko zabawka, więc rezygnuje z "dorzuć z 3 tys. i kup...".

W pewnym momencie zacząłem też szczerze zastanawiać się nad SUV'ami X-Trail'em oraz Sportage... I w sumie, pewnie by mi wystarczyło, ale nie tego chciałem...

Przy moich filtrach najczęściej wyskakują Suzuki [grand] vitara i jimny. Są pojedyncze sztuki Terrano czy Patrola - tego dosłownie pojedyncze sztuki. Skoro reszta nie spełnia kryteriów - odrzucam je. Znajdą się jeszcze Pinin - na Pajero się napalałem, bo też ładnie wygląda, ale odpuszczam.

Ostatecznie zostaje przy [grand] vitarach i jimny. Pojeżdżę i zobaczę z czym się to je.

Inna sprawa, a zarazem moje kolejne pytanie. Czy dużą różnicę zrobi mi wersja long? Ogólnie podoba mi się ta masywna konstrukcja. Wiadomo, że więcej blachy do zjedzenia, ale wg mnie jest ładniejsza. Strasznie gorzej poradzi sobie w terenie? Chciałbym ją podnieść i założyć inne oponki. JuTub po wpisaniu marki auta i dopisaniu off road znajduje pełno rzeczy. Chciałbym się czegoś dowiedzieć, a kończę na maluchu w 4x4...

Zmieni się na pewno kąt natarcia i zejścia, ale czy coś innego?
Zainteresowały mnie sety liftowe do podnoszenia zawieszenia, ale zazwyczaj stoi tam vitara lub grand vitara (z wersjami silnikowymi do 2.0), nie wiem czy do longa będzie pasować, tym bardziej, że wtedy pewnie wybrałbym wersję 2.5.
encoresin
Nowicjusz
 
Posty: 43
Zdjęcia: 1
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.6 8V
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

10 Sty 2018, 19:46

Przy Twoich wymaganiach nie ma to większego znaczenia wiec bierz to co Ci lepiej pasuje bo i tak da radę. No chyba że zmieniły się Twoje preferencje.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Sty 2018, 23:52

A wiesz może czy sety liftowe czy ten myk ze sprężynami od merca i forda będą dzialac w longu?

W sumie teraz to juz tylko rozgladac się za czyms ładnym :)
encoresin
Nowicjusz
 
Posty: 43
Zdjęcia: 1
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.6 8V
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

11 Sty 2018, 07:49

Lift zawsze zrobisz bez względu na rodzaj nadwozia ale z tymi sprężynami to nawet nie słyszałem wiec nie bede się wopowiadał
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

11 Sty 2018, 16:39

Polak potrafi jak się to mówi :D Ktoś tak wykminił. Znajdę auto to będę się tym przejmować. Dziękuje za pomoc :)
encoresin
Nowicjusz
 
Posty: 43
Zdjęcia: 1
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.6 8V
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna