Auto gaśnie jak wciskam sprzęgło i na postoju po dodaniu gazu

28 Wrz 2016, 20:46

witam
juz drugi raz mi sie przydarzylo, ze jak jechalem i wcisnalem sprzeglo to auto zgaslo.jak trzymam na obrotach to nie gasnie, na spostoju jak odpalilem to chodzilo, a jak dodalem gazu i puscilem to zgasl.jaka moze byc przyczyna panowie ?
auto e39 benzyna + lpg
pozdrawiam
rampampam
Początkujący
 
Posty: 77
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: nie mam

29 Wrz 2016, 05:39

aa bo zapomnialem dodac.
przy tych dwoch przypadkach bardzo duzo bialego dymu wydobywalo sie z tlumika, gdzie normalnie prawie nic nie idzie
rampampam
Początkujący
 
Posty: 77
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: nie mam

10 Paź 2016, 22:30

Jaki Ty masz tam silnik w tej e39?
Czy na benzynie też gaśnie tak samo jak na gazie czy tylko na gazie tak jest?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Paź 2016, 06:22

Kacper napisał(a):Jaki Ty masz tam silnik w tej e39?
Czy na benzynie też gaśnie tak samo jak na gazie czy tylko na gazie tak jest?

2,5 170KM
tak sam, ostatnio to nawet moc stracil nie chcial wgle na obroty wejsc nie moglem ruszyc
rampampam
Początkujący
 
Posty: 77
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: nie mam

13 Paź 2016, 09:21

Masz silnik M52TUB25, proponuję sprawdzić zawór EGR być może przycina się i powoduje to czasem problem o którym piszesz oraz przepływomierz.
Czy sprawdzałeś błędy w komputerze? Jak nie to od tego zacznij.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Paź 2016, 07:04

Kiedyś w moim golfie IV działo się podobnie ( ale nie miałem LPG, sama benzyna ). Gdy dojechałem do skrzyżowania czy ronda lub po prostu wcisnąłem sprzęgło podczas jazdy na kilka sekund to auto gasło. Zdarzało mi się, że np. podczas jazdy zgasł i ze względu na prędkość po 1 sekundzie sam zapalił, a także tracił moc ( na spadek mocy pomagała szybka redukcja na niższy bieg i dodanie gazu ).
Problem jednak udało się rozwiązać. Wymiana przepustnicy i przede wszystkim wymiana CZUJNIKA POŁOŻENIA WAŁU KORBOWEGO.
Duda1990
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 19 01 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: GOLF 4
Silnik: 1.4 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda Roomster Fresh - seria limitowana
    Dzięki nowej wersji, Skoda Roomster stała się jeszcze bardziej atrakcyjna dla rodzin czy osób poszukujących funkcjonalnego i pakownego auta. Skoda Roomster ze względu na swoje rozmiary i funkcjonalność jest z natury ...
    Opel Ampera, samochód elektryczny podbija Europę
    Ampera – rewolucyjny elektryczny model Opla – to zgodnie ze statystykami sprzedaży z maja 2012 najlepiej sprzedający się w Europie samochód elektryczny. Ten niezwykły pojazd – mający ponad 20-procentowy ...

14 Paź 2016, 09:21

Duda1990 napisał(a):wymiana CZUJNIKA POŁOŻENIA WAŁU KORBOWEGO
Myślę że jak ten czujnik, bądź czujnik położenia wałka rozrządu będzie szwankował to podłączenie po komputer pokaże błędy z nimi związane.

Czy autor sprawdził błędy w komputerze?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

20 Paź 2016, 14:43

Kacper napisał(a):Czy autor sprawdził błędy w komputerze?

tak, nic nie pokazalo
postawilem do warsztatu i mechanik dzwonil ze woda jest w oleju i ze musi byc pekniety jakis blok i trzeba szukac nowego silnika :/
taki artykul znalazlem jeszcze, co wiec czynic ?
Dobrze, ale skąd woda w oleju, jeśli to nie uszczelka? Bardzo często bierze się ona z niedogrzania silnika, pojawia się ona w sytuacji, gdy autem pokonujemy (podczas wilgotnej lub chłodnej pogody) wyłącznie bardzo krótkie odcinki. Jeśli autem zwykle nie przejeżdżamy więcej niż 10 km, silnik rozgrzewa się na tyle, że podczas stygnięcia skrapla się w jego wnętrzu woda, ale nie rozgrzewa się on na tyle, by podczas pracy mogła ona odparować. Wówczas mamy beżową maź na bagnecie, korku wlewu oleju i – niestety – także wewnątrz silnika. Niestety, gdyż woda w oleju znacząco pogarsza jego właściwości smarne !
Co robić? Przede wszystkim zlać zawodniony olej i wymienić go na nowy. Jeśli zawodnienie oleju było duże, warto nawet na krótki dystans napełnić silnik jakimś tanim olejem, który przejmie pozostałe zanieczyszczenia i wodę, a następnie go zlać i napełnić silnik olejem docelowym.
rampampam
Początkujący
 
Posty: 77
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: nie mam

20 Paź 2016, 17:50

rampampam napisał(a):postawilem do warsztatu i mechanik dzwonil ze woda jest w oleju i ze musi byc pekniety jakis blok i trzeba szukac nowego silnika
A ubywa ci płynu chłodzącego? Sprawdzałeś to?
Jeździsz na krótkich odcinkach?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

20 Paź 2016, 18:01

Kacper napisał(a):A ubywa ci płynu chłodzącego? Sprawdzałeś to?
Jeździsz na krótkich odcinkach?

nie ubywa, jezdze
jeszcze sprawdzal co2 to tez ok
czy jest mozliwe ze przez ta wode tyle dymu i gasniecie ?
dodam ze dzis po paru dniach odpalilem auto i chodzilo normalnie
rampampam
Początkujący
 
Posty: 77
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: nie mam

20 Paź 2016, 18:29

rampampam napisał(a):nie ubywa, jezdze
jeszcze sprawdzal co2 to tez ok
No to nie bardzo widzę tu uszczelkę pod głowicą.

rampampam napisał(a):czy jest mozliwe ze przez ta wode tyle dymu i gasniecie ?
Ta doda musiałaby się dostawać do komory spalania hm...
A kiedy zmieniałeś olej w silniku? Ile zrobiłeś km na obecnym oleju i jakim olejem zalany jest silnik?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

20 Paź 2016, 18:51

Kacper napisał(a):No to nie bardzo widzę tu uszczelkę pod głowicą.

no uszczelka niby jest ok
powiem Ci ze nie wiem nic na temat oleju bo w sumie niedawno kupilem auto od goscia ktory sprowadzil je z niemiec ale mowil ze wymienil olej, choc nie do konca jakos mu wierze.ostatnio zakupilem castrola gtx 10w40, zeby wymienic, ale nie mialem jeszcze zbytnio czasu zeby to zrobic
zrobilem jakies 2tys km od kupna
Kacper napisał(a):Ta doda musiałaby się dostawać do komory spalania hm...

to moze jakas inna jest tego przyczyna
rampampam
Początkujący
 
Posty: 77
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: nie mam

20 Paź 2016, 22:33

zrób test na obecność co2 w płynie chłodniczym
Serce bije w tempie obrotów maszyny
bodziokardasz
Zaawansowany
 
Posty: 623
Miejscowość: Czarna Ziemia

21 Paź 2016, 04:44

bodziokardasz napisał(a):zrób test na obecność co2 w płynie chłodniczym

przeciez pisalem ze bylo robione
rampampam
Początkujący
 
Posty: 77
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: nie mam

21 Paź 2016, 09:07

rampampam napisał(a):no uszczelka niby jest ok
powiem Ci ze nie wiem nic na temat oleju bo w sumie niedawno kupilem auto od goscia ktory sprowadzil je z niemiec ale mowil ze wymienil olej, choc nie do konca jakos mu wierze
Na pewno nie wymienił jak mechanik stwierdził obecność wody. Typowa gadka że wszystkie oleje wymienione...

rampampam napisał(a):ostatnio zakupilem castrola gtx 10w40, zeby wymienic, ale nie mialem jeszcze zbytnio czasu zeby to zrobic
zrobilem jakies 2tys km od kupna
Zrób to jak najszybciej bo szkoda silnika. Dodatkowo pomyśl o wykonaniu płukanki silnika przed wymianą.

Jaki masz przebieg?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999