Auto jako cel oszczędzania- pomoc w wyborze [~20-25k PLN]

12 Lut 2019, 18:32

Dzień dobry!
Na wstępie chciałbym się ze wszystkimi przywitać gdyż jest to mój pierwszy post na forum!

Spotkałem się kiedyś z opinią, że najlepiej oszczędza się mając ściśle ustalony cel. Właśnie takiego celu szukam.
Będzie to moje pierwsze auto. Od 3.5 roku mam prawo jazdy i czynnie jeżdżę gdzie tylko mogę. Nie boję się jazdy po mieście czy w nieznane. Wspominam o tym dlatego, że obawiam się komentarzy "najlepiej 1.2 i 60 KM bo inaczej to za duża moc i nie opanujesz"... Nie szukam więc dokładnej aukcji tylko rady za jakim autem się "rozglądać".

= Budżet ~20-25 tys PLN? Mniej więcej w takim budżecie chciałbym się zamknąć. Chociaż wiadomo- im mniej tym lepiej- niektóre z poniżej zaproponowanych aut są dostępne w zdecydowanie niższej cenie.
= Rejon- podkarpackie (Rzeszów) i małopolskie (Kraków)
= Użytkowanie- dom rodzinny mam w Rzeszowie, studiuję w Krakowie. W przyszłości prawdopodobnie zostanę w Krakowie, a co za tym idzie czekają mnie przejazdy do domu ~170km autostradą x2 raz na tydzień bądź dwa tygodnie. Poza tym to prawdopodobnie jazda po mieście- Krakowie- do biura i do mieszkania. Liczmy 20-30km dziennie. Mamy więc jakieś 30tys km rocznie.
= Własne potrzeby- szukam czegoś o "ciekawym" wyglądzie. Raczej sedan/ hatchback- jeżeli to auto miałoby wystarczyć na dłuższy czas (z powodu, że w przyszłości myślę o dzieciach) lub coupe- na bliższą przyszłość. Nie podobają mi się kombii oraz auta "z dziwnym tyłem" (jak przykładowo megane II)...
Chciałbym również żeby auto miało dynamiczny silnik i żebym miał przekonanie iż w przypadku zagrożenia zdążę uciec. Zależy mi bardziej na przyspieszeniu niż vmax (jeżdżę spokojnie, na autostradzie, przy dobrej pogodzie maksymalnie 150km/h).

=Kiedy zamierzam kupić i jak to przedstawia się w latach?