Auto kombi max 25 tys

18 Cze 2021, 07:09

Witam. Na wstępie powiem że jeżdżę Passatem 01r FL 2.0 benzyna+gaz,sedan. Auto posiadam już 4 lata i jak dotąd nie mogę powiedzieć złego słowa na ten egzemplarz choć ma 315 tys na liczniku ile naprawdę nwm ale po stanie auta może w sumie jest realny. Części trochę nawymiemialem ale do drogich nie należały. Ale jednak chciałoby się coś nowszego. Rocznie robią max 20 tys km z czego 15 tys to samo miasto. Więc raczej diesel odpada choć widzę że dużo ludzi diesel na miasto kupuje. Ja osobiście nigdy diesla nie miałem więc wolałbym benzynę ale jeśli macie fajne propozycje z diesel to chętnie wysłucham. Auto następne to miałby być kombi lub hatchback/sedan z otwieraniem klapa z szybą coś jak insignia. Marki jakie by mnie interesowały to raczej coś z grupy VAG bądź Volvo,lecz nie tylny napęd. I pytanie jakie mi się nasuwa w co lepiej zainwestować w stare auta rok 05/08 z silnikami starego typu czy dziesięcioletnie autka z mniejszymi przebiegami lecz silnikami z wtryskiem bezpośrednim ? Pieniądza jakie chciałbym przeznaczyć to max 25 tys. Za te pieniądze można kupić np a4 z silnikiem 1.8 turbo ale 05 06 rok lub golfa 11 rok ale 1.4 TSI. Kiedyś czytałem artykuł gdzie Golf i klasa A ,1.4 TSI vs 1.6  Mercedes oba benzyniaki to golfik nie dojechał 3kkm i silnik do wymiany a Mercedes pojechał dalej , ten artykuł mnie trochę odstraszył na te nowe silniki benzynowe. Cały czas się zastanawiam co lepsze. Więc mam ogromną prośbę do was , jakie wy macie pomysły jakie auta zobaczyć poszukać , dodam że nigdy nie miałem jako swoje auto innej marki jak VW czy Audi. Miło też by było gdyby nowe auto nie było za bardzo drogie w utrzymaniu czy też w dostępie do części które też do drogich by nie należało. Słyszałem że Volvo może trochę jest drogie w utrzymaniu ale jak się wymieni to na lata. Moc silnika w aucie to chociaż 100km żeby nie było strachu podczas wyprzedzania. Słyszałem też że 1.8 TSI czy od audi FSI są lepsze od 2.0 TSI TFSI ale tylko słyszałem. Tym bardziej że te benzyniaki i tak już posiadają dwu masę czy inne pierdoły które też są w dieslach , i czy nie lepiej kupić właśnie ON i wiedzieć mniej więcej co może się popsuć bo przecież turbo sprężarki i tak są w benzynie. A zależy mi na grupie VAG bo dużo też słyszę że lepsza jakość wykonania w środku i wgl niż inne marki typu opel czy Renault. Liczę na waszą pomoc ,może jakieś nowe rzucenie spojrzenia na inne marki , i przepraszam za dość nie ścisłą i bez kolejności z poplątaniem tematów wypowiedź. Pozdro
Gość115339
 

18 Cze 2021, 13:45

Raczej musisz szukać benzyny z racji na duże przebiegi w samym mieście. Tylko teraz pytanie czy ma to być benzyna z gazem czy taka z możliwością założenia w przyszłości instalacji lpg.
Jeździsz teraz zagazowanym samochodem to przesiadając się na podobne auto z silnikiem benzynowym koszty paliwa będą prawie dwa razy wyższe. Na pewno trzeba mieć to na uwadze.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10028
Zdjęcia: 35

18 Cze 2021, 13:58

Ja bym się pokusił o kolejnego Passata tylko tym razem B6 w kombi z 2,0 TDI CR, świetna opcja i auto jak autobus.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
albo tutaj krajowy ale nie kombi:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

możesz tez poszukać 140-tki czy nawet 170 ale 110 robi się lajtowo na 190 koni i masz to samo a łatwiej znaleźć zdrowszego.
Kolega ma Golfa VI 2,0/110 krajowy i przez 3 lata to tam parę pierdół zrobił i śmiga pięknie, no ale to zalezy od konkretnego egzemplarza jaki się kupi.

Robiąc 20 tys wg mnie na takiego diesla jest spoko.
wg mnie diesel i odpowiednie przebiegi to nie tylko trasa, taksówkarze miewają diesle albo auta -busy kurierów to w większości diesle.
Za 25 tys w benzynie vag z młodszych to jakiś golf vi 1,4/122 ale tutaj z lpg kiepsko a jednak benzyna więcej pochłonie paliwa, z resztą passat też miał te silniki.

Co do 2,0 TFSI to te stare spoko ale musisz się liczyć z kosztami serwisu + spalanie które będzie spore, natomiast osiągi konkretne, ten sam silnik był w Golfie GTI i Octavii RS, dla mnie jak nie potrzebujesz takiej rakiety to chyba lepiej odpuścić.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

18 Cze 2021, 15:49

Do 25 tys. spokojnie znajdziesz Volvo V70 2.0, np. takie:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Trochę taniej w utrzymaniu wyjdzie Mondeo Mk4 2.0 (ten sam silnik benzynowy co w Volvo).

Mondeo i V70 to dość duże kombi, jeśli chcesz coś mniejszego to może: Ford Focus Mk3, Volvo V50, Skoda Octavia II, Opel Astra J.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

18 Cze 2021, 17:30

Rokiko napisał(a):Raczej musisz szukać benzyny z racji na duże przebiegi w samym mieście. Tylko teraz pytanie czy ma to być benzyna z gazem czy taka z możliwością założenia w przyszłości instalacji lpg.
Jeździsz teraz zagazowanym samochodem to przesiadając się na podobne auto z silnikiem benzynowym koszty paliwa będą prawie dwa razy wyższe. Na pewno trzeba mieć to na uwadze.

Masz rację. Koszty za paliwo mogę być spore. Dlatego właśnie myślałem coś w stylu 1.2 TSI czy 1.4 TSI , tylko z tego co słyszałem to takie silniki najlepiej dopiero po 2015 roku gdzie podobno zlikwidowali wady rozrządu zmieniając na pasek i nadmierną konsumpcje oleju. Nie muszą być silniki które nadaja się do gazu. Grunt żeby były mało awaryjne i ogólnie autko tanie w eksploatacji
Czytaj więcej: auto-kombi-max-25-tys-vt125780.htm#p812288
Gość115339
 

18 Cze 2021, 18:07

demirbiras napisał(a):Ja bym się pokusił o kolejnego Passata tylko tym razem B6 w kombi z 2,0 TDI CR, świetna opcja i auto jak autobus.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
albo tutaj krajowy ale nie kombi:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

możesz tez poszukać 140-tki czy nawet 170 ale 110 robi się lajtowo na 190 koni i masz to samo a łatwiej znaleźć zdrowszego.
Kolega ma Golfa VI 2,0/110 krajowy i przez 3 lata to tam parę pierdół zrobił i śmiga pięknie, no ale to zalezy od konkretnego egzemplarza jaki się kupi.

Robiąc 20 tys wg mnie na takiego diesla jest spoko.
wg mnie diesel i odpowiednie przebiegi to nie tylko trasa, taksówkarze miewają diesle albo auta -busy kurierów to w większości diesle.
Za 25 tys w benzynie vag z młodszych to jakiś golf vi 1,4/122 ale tutaj z lpg kiepsko a jednak benzyna więcej pochłonie paliwa, z resztą passat też miał te silniki.

Co do 2,0 TFSI to te stare spoko ale musisz się liczyć z kosztami serwisu + spalanie które będzie spore, natomiast osiągi konkretne, ten sam silnik był w Golfie GTI i Octavii RS, dla mnie jak nie potrzebujesz takiej rakiety to chyba lepiej odpuścić.

Też właśnie rozmyślałem że każdy mówi ON tylko w trasy a jak się rozejrzałem po mieści to 60-70% ludzi mimo mieszkających w miastach jeździ dieslem , pewnie dlatego że benzyna pali dużo a ropy mniej auto weźmie. A jak mają się takie dwu litrowe ON w tym VW mają DPF często się to czyści? Jakie koszty takiego diesle są ? Wyczytałem też że te silniki benzynowe TSI tak jak diesle mają turbo sprężarki czy koła dwumasowe , które tańsze są w serwisie. Bardzo z dystansem podchodzę pod te silniki z bezpośrednim wtryskiem , jakoś wydaje mi się że częściej by mi się psuł benzyniak TSI niż diesle mimo jazdy w mieście. Sam widzę czasami różnice w moim Passacie jak długo już po mieście jeżdżę że jest zamulony. I wtedy ruszam na jakąś trasę gdzie mogę się rozpędzić przełączam na benzyne i próbuje trochę go odmulic. A jak z silnikami 1.6 TDI , są w miarę spoko. Czytałem że weszły zamiast 1.9 TDI. Czy może zamiast dwulitrowego wsiąść słynne 1.9 ?
Gość115339
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kamery sprawdzą w Warszawie zaparkowane auta
    Już niedługo z tego co udało mi się ustalić w Warszawie będą jeździły samochody z kamerami na dachu i sprawdzały czy w strefach płatnych zaparkowane auta maja opłacony czas parkowania. Przyspieszy to na pewno proces egzekwowania ...

18 Cze 2021, 18:34

demirbiras napisał(a):Ja bym się pokusił o kolejnego Passata tylko tym razem B6 w kombi z 2,0 TDI CR, świetna opcja i auto jak autobus.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
albo tutaj krajowy ale nie kombi:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

możesz tez poszukać 140-tki czy nawet 170 ale 110 robi się lajtowo na 190 koni i masz to samo a łatwiej znaleźć zdrowszego.
Kolega ma Golfa VI 2,0/110 krajowy i przez 3 lata to tam parę pierdół zrobił i śmiga pięknie, no ale to zalezy od konkretnego egzemplarza jaki się kupi.

Robiąc 20 tys wg mnie na takiego diesla jest spoko.
wg mnie diesel i odpowiednie przebiegi to nie tylko trasa, taksówkarze miewają diesle albo auta -busy kurierów to w większości diesle.
Za 25 tys w benzynie vag z młodszych to jakiś golf vi 1,4/122 ale tutaj z lpg kiepsko a jednak benzyna więcej pochłonie paliwa, z resztą passat też miał te silniki.

Co do 2,0 TFSI to te stare spoko ale musisz się liczyć z kosztami serwisu + spalanie które będzie spore, natomiast osiągi konkretne, ten sam silnik był w Golfie GTI i Octavii RS, dla mnie jak nie potrzebujesz takiej rakiety to chyba lepiej odpuścić.

A Skoda Octavia z tym silnikiem diesla czy to 2.0 1.9 1.6 ? Też była by dobra opcja ? W jakich rocznikach w autach z silnikami diesla montowali AdBlue ? A te wtryski CR drogie są w serwisowaniu ? Jak często się je naprawia tak jak sprzęgło z dwumasa co ileś tys km ? Ile ok wydaje się na te podstawowe moim zdanie usterki w silnikach wysokoprężnych tzn. dwumasa , turbosprężarka , wtryskiwacze , DPF ? Czy może jest coś jeszcze ?
Gość115339
 

18 Cze 2021, 18:40

Diesel jest droższy w serwisie, ale można go użytkować w większości w mieście. Po prostu ważne jest żeby go trochę przeciągnąć od czasu do czasu.
Prawdę mówiąc przy odpowiednim użytkowaniu tylko raz zmienimy rzeczy typu dwumas, wtryski, turbo itd. Dwumas powinien wytrzymać 200-400tys, turbo nawet 500 tys, to samo wtryski.
Gość114260
 

18 Cze 2021, 18:48

quel napisał(a):Diesel jest droższy w serwisie, ale można go użytkować w większości w mieście. Po prostu ważne jest żeby go trochę przeciągnąć od czasu do czasu.
Prawdę mówiąc przy odpowiednim użytkowaniu tylko raz zmienimy rzeczy typu dwumas, wtryski, turbo itd. Dwumas powinien wytrzymać 200-400tys, turbo nawet 500 tys, to samo wtryski.

A jakie silniki polecił byś z grupy VAG ? Takie na miasto, ewentualnie trasy do wyprzedzania (dwie osoby dorosłe,dziecko pies i bagaże ) z porównywalna mocą do mojego passka 2.0 115 km benzyna gaz.
Gość115339
 

18 Cze 2021, 18:54

Gość115339 napisał(a):A Skoda Octavia z tym silnikiem diesla czy to 2.0 1.9 1.6 ? Też była by dobra opcja ? W jakich rocznikach w autach z silnikami diesla montowali AdBlue ? A te wtryski CR drogie są w serwisowaniu ? Jak często się je naprawia tak jak sprzęgło z dwumasa co ileś tys km ? Ile ok wydaje się na te podstawowe moim zdanie usterki w silnikach wysokoprężnych tzn. dwumasa , turbosprężarka , wtryskiwacze , DPF ? Czy może jest coś jeszcze ?


1.9 TDI jest na pompowtryskach (PD), nie miał DPF ani Ad Blue. Ma dwumasę. Od biedy można polecić do miasta.

1.6 TDI był tylko z wtryskiem common rail (CR). 2.0 TDI CR był od marca 2010 dla wersji 140-konnej i od maja 2008 dla wersji 170-konnej. Wszystkie diesle CR mają DPF.

W grupie VAG po 2005 nie ma bezproblemowych silników benzynowych. Od biedy 1.4 TSI 122KM na łańcuchu rozrządu i po zakupie wymienić profilaktycznie łańcuch.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

18 Cze 2021, 18:56

@Demirbiras lubuje się w vagach, więc coś by podsunął, ale raczej każdy 2.0 z cr.
1.6 jest dobry, ale mała dynamika.
1.9 to już nie ta epoka.
Gość114260
 

18 Cze 2021, 21:33

1. Na 15k/rocznie w mieście żaden diesel, ale trzeba rozróżnić, że nie chodzi o to, że zaraz za znakiem "teren zabudowany" silnik od razu wybuchnie. Mowa tutaj o krótkich odcinkach z niskimi prędkościami;
2. Diesel owszem, pali mało, ale w określonych warunkach eksploatacji;
3. Za 25k raczej będzie ciężko z tym "2011+", zwłaszcza wobec marek, które padły w pierwszym poście (może z wyjątkiem kompaktów)
4. Nie musisz odpowiadać każdemu forumowiczowi oddzielnym postem :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

18 Cze 2021, 22:13

Mike
Jakbyś mógł to podeślij jakieś typy benzynowe , nie muszą się nadawać do gazu , ale fajnie gdyby były to auta tak chociaż 09plus,i coś z niemieckiej floty,bądź inne .
Gość115339
 

18 Cze 2021, 23:53

Gość115339 napisał(a):Też właśnie rozmyślałem że każdy mówi ON tylko w trasy a jak się rozejrzałem po mieści to 60-70% ludzi mimo mieszkających w miastach jeździ dieslem , pewnie dlatego że benzyna pali dużo a ropy mniej auto weźmie. A jak mają się takie dwu litrowe ON w tym VW mają DPF często się to czyści? Jakie koszty takiego diesle są ? Wyczytałem też że te silniki benzynowe TSI tak jak diesle mają turbo sprężarki czy koła dwumasowe , które tańsze są w serwisie. Bardzo z dystansem podchodzę pod te silniki z bezpośrednim wtryskiem , jakoś wydaje mi się że częściej by mi się psuł benzyniak TSI niż diesle mimo jazdy w mieście. Sam widzę czasami różnice w moim Passacie jak długo już po mieście jeżdżę że jest zamulony. I wtedy ruszam na jakąś trasę gdzie mogę się rozpędzić przełączam na benzyne i próbuje trochę go odmulic. A jak z silnikami 1.6 TDI , są w miarę spoko. Czytałem że weszły zamiast 1.9 TDI. Czy może zamiast dwulitrowego wsiąść słynne 1.9 ?

No niby ON na trasy ale co to znaczy? że masz na wylotówce zostawić auto i dojechać autobusem jak chcesz gdzieś jechać?
Poza tym dzisiejsze turbobenzyny mają tez dwumasy, wiele zabawek drogich w serwisie.
W dieslu może polecieć dokładnie to samo co w benzynie, np kumpel nie ruszał sprzęgła, turbiny ale za to chłodnica poleciało i 1200 zł nie ma, zacisk, abs wysiadł, akumulator itd
Turbina, dwumas nie wysiada tak z dnia na dzień, także jak kupisz zdrowe auto albo po wymianie to będzie spokój.
Przy turbinie niezależnie czy PB czy ON warto dbać o wymiane oleju na czas i chłodzić.
Skoda Octavia? kompakt na pewno mniejsza ilość miejsca niż w Passacie, natomiast 1,9 tdi bym odpuścił, tzn jak chcesz ale hałaśliwe to i mało dynamiczne, 105 koni np...które nawet chipem na więcej niż 135 nie zrobisz.
Co do benzyn to w vagu pod lpg zostaje 1,6 i 1,8T (ale w starych budach)
Natomiast co do diesla takie 2,0 TDI CR fajna charakterystyka, malutko pali, przejedzie sporo km, no ewentualnie może osprzęt się sypać ale to zalezy gdzie eksploatacja, w jaki sposób itd
Pilnuj oleju, jak nie będziesz non-stop stał w korkach to pojeździ nawet w mieście.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

19 Cze 2021, 00:19

Demirbiras
Dokładnie tak jak mówisz. Nawet benzyny w mieście mogą się popsuć. A tym bardziej te współczesne. Sam słyszałem od mechanika którego somsiad kupił benzynke małą pojemność na dojazdy do pracy, krótkie odcinki silnik się nie mógł porządnie rozgrzać i w ostateczności klęknął. Widze też to po moim staruszku passat benzyna, gaz 2.0 jak jeżdżę po mieście i max to 60 km/h i 4 bieg. To potem nawet nie umie zdrowo przyspieszyć na trasie.
Gość115339