REKLAMA
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Rokiko napisał(a):Raczej musisz szukać benzyny z racji na duże przebiegi w samym mieście. Tylko teraz pytanie czy ma to być benzyna z gazem czy taka z możliwością założenia w przyszłości instalacji lpg.
Jeździsz teraz zagazowanym samochodem to przesiadając się na podobne auto z silnikiem benzynowym koszty paliwa będą prawie dwa razy wyższe. Na pewno trzeba mieć to na uwadze.
demirbiras napisał(a):Ja bym się pokusił o kolejnego Passata tylko tym razem B6 w kombi z 2,0 TDI CR, świetna opcja i auto jak autobus.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
albo tutaj krajowy ale nie kombi:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
możesz tez poszukać 140-tki czy nawet 170 ale 110 robi się lajtowo na 190 koni i masz to samo a łatwiej znaleźć zdrowszego.
Kolega ma Golfa VI 2,0/110 krajowy i przez 3 lata to tam parę pierdół zrobił i śmiga pięknie, no ale to zalezy od konkretnego egzemplarza jaki się kupi.
Robiąc 20 tys wg mnie na takiego diesla jest spoko.
wg mnie diesel i odpowiednie przebiegi to nie tylko trasa, taksówkarze miewają diesle albo auta -busy kurierów to w większości diesle.
Za 25 tys w benzynie vag z młodszych to jakiś golf vi 1,4/122 ale tutaj z lpg kiepsko a jednak benzyna więcej pochłonie paliwa, z resztą passat też miał te silniki.
Co do 2,0 TFSI to te stare spoko ale musisz się liczyć z kosztami serwisu + spalanie które będzie spore, natomiast osiągi konkretne, ten sam silnik był w Golfie GTI i Octavii RS, dla mnie jak nie potrzebujesz takiej rakiety to chyba lepiej odpuścić.
demirbiras napisał(a):Ja bym się pokusił o kolejnego Passata tylko tym razem B6 w kombi z 2,0 TDI CR, świetna opcja i auto jak autobus.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
albo tutaj krajowy ale nie kombi:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
możesz tez poszukać 140-tki czy nawet 170 ale 110 robi się lajtowo na 190 koni i masz to samo a łatwiej znaleźć zdrowszego.
Kolega ma Golfa VI 2,0/110 krajowy i przez 3 lata to tam parę pierdół zrobił i śmiga pięknie, no ale to zalezy od konkretnego egzemplarza jaki się kupi.
Robiąc 20 tys wg mnie na takiego diesla jest spoko.
wg mnie diesel i odpowiednie przebiegi to nie tylko trasa, taksówkarze miewają diesle albo auta -busy kurierów to w większości diesle.
Za 25 tys w benzynie vag z młodszych to jakiś golf vi 1,4/122 ale tutaj z lpg kiepsko a jednak benzyna więcej pochłonie paliwa, z resztą passat też miał te silniki.
Co do 2,0 TFSI to te stare spoko ale musisz się liczyć z kosztami serwisu + spalanie które będzie spore, natomiast osiągi konkretne, ten sam silnik był w Golfie GTI i Octavii RS, dla mnie jak nie potrzebujesz takiej rakiety to chyba lepiej odpuścić.
quel napisał(a):Diesel jest droższy w serwisie, ale można go użytkować w większości w mieście. Po prostu ważne jest żeby go trochę przeciągnąć od czasu do czasu.
Prawdę mówiąc przy odpowiednim użytkowaniu tylko raz zmienimy rzeczy typu dwumas, wtryski, turbo itd. Dwumas powinien wytrzymać 200-400tys, turbo nawet 500 tys, to samo wtryski.
Gość115339 napisał(a):A Skoda Octavia z tym silnikiem diesla czy to 2.0 1.9 1.6 ? Też była by dobra opcja ? W jakich rocznikach w autach z silnikami diesla montowali AdBlue ? A te wtryski CR drogie są w serwisowaniu ? Jak często się je naprawia tak jak sprzęgło z dwumasa co ileś tys km ? Ile ok wydaje się na te podstawowe moim zdanie usterki w silnikach wysokoprężnych tzn. dwumasa , turbosprężarka , wtryskiwacze , DPF ? Czy może jest coś jeszcze ?
Gość115339 napisał(a):Też właśnie rozmyślałem że każdy mówi ON tylko w trasy a jak się rozejrzałem po mieści to 60-70% ludzi mimo mieszkających w miastach jeździ dieslem , pewnie dlatego że benzyna pali dużo a ropy mniej auto weźmie. A jak mają się takie dwu litrowe ON w tym VW mają DPF często się to czyści? Jakie koszty takiego diesle są ? Wyczytałem też że te silniki benzynowe TSI tak jak diesle mają turbo sprężarki czy koła dwumasowe , które tańsze są w serwisie. Bardzo z dystansem podchodzę pod te silniki z bezpośrednim wtryskiem , jakoś wydaje mi się że częściej by mi się psuł benzyniak TSI niż diesle mimo jazdy w mieście. Sam widzę czasami różnice w moim Passacie jak długo już po mieście jeżdżę że jest zamulony. I wtedy ruszam na jakąś trasę gdzie mogę się rozpędzić przełączam na benzyne i próbuje trochę go odmulic. A jak z silnikami 1.6 TDI , są w miarę spoko. Czytałem że weszły zamiast 1.9 TDI. Czy może zamiast dwulitrowego wsiąść słynne 1.9 ?