Auto które pali gumy

28 Gru 2008, 19:27

1. ale ja myslalem raczej o alfie 156 z 97-98 roku w benzynie 2,0, psuje sie?

2. co do elastyczności to bzdury!!! przeciez kazdy silnik ma inne obroty gdzie najlepiej przyspiesza
Nie ten silnik jest elastyczny, który lepiej przyspiesza przy niskich prędkościach obrotowych, ale ten, który umożliwia sprawne przyspieszenie w jak największym zakresie prędkości obrotowych.
http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia ... zny,716231
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

28 Gru 2008, 20:11

Tak to prawda... Ale diesle mają największy moment w okolicah 2k-4,5k obrotów, a benzyny 4k-5,5k, a więc w dieslu maksymalny moment mamy do dyspozycji orzez 2,5k obrotów, a w benzynie już tylko przez 1,5k obrotów...
piotreq
piotreq
Zaawansowany
 
Posty: 519
Miejscowość: Bydgoszcz

29 Gru 2008, 08:40

nie zgadzam sie z tobą dlaczego sie bada te przyspieszenia od 80-120 na tym samym biegu przeciez kazdy silnik ma inną charakterystyke momentu!!!
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

29 Gru 2008, 10:28

No ok wszystko się zgadza ale jak by do tego dodać nasze polskie warunki to byś nie wyrobił na benzynę bo:

"Jakie silniki są więc najbardziej elastyczne? Duże, niewysilone jednostki V6 i V8."

Wiadomo że duże benzyny są bardziej elastyczne ale zwykłe poczciwe "normalne" benzynówki musisz kręcić pod czerwone pole żeby miały jako taką elastyczność a wtedy i tak palą jak smoki.

Zresztą jak by diesel był lepszy to by się nimi ścigali na rajdach.

Więc wybierasz albo oszczędność i osiągi (np. mój diesel 2,4 JTD) albo osiągi i częste wizyty na stacjach benzynowych (np. 3.0l V6) albo oszczędność i żadne osiągi (1,1l 60KM).
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

29 Gru 2008, 10:29

Tak prawda, każdy silnik ma troche inny przebieg lini momentu obrotowego... Ale u wszystkich Diesli jest on podobny... I tak samo jest z benzynami... No tak i o to chodzi w dieslach, największy moment obrotowy mamy do dyspozycji przy 3000 obrotów, i dlatego są takie oszczędne...
piotreq
piotreq
Zaawansowany
 
Posty: 519
Miejscowość: Bydgoszcz

29 Gru 2008, 12:25

albo oszczędność i żadne osiągi (1,1l 60KM).

Ja wiem czy taki silnik będzie oszczędny?Chyba nie bo ma mało koni a pewnie dużo waży to auto.Lepsza już byłaby Corsa 1.2 diesel przy jeździe w mieście na wysokich obrotach pali 6.0-6.5 litra, a jak chcesz oszczędzać to może spalić nawet 3.5 jak się starasz.
motorro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 651
Miejscowość: Ziemia Lubuska/Dolny Śląsk
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak hybrydy oszczędzają paliwo?
    Samochody ze spalinowo-elektrycznym napędem hybrydowym zyskują coraz większą popularność. Dzieje się tak w dużej mierze dzięki nawet o połowę mniejszemu niż w przypadku pojazdów konwencjonalnych zużyciu paliwa, a zatem ...

29 Gru 2008, 12:36

No racja z tym 1,1l to nie będzie aż tak oszczędnie ale chodzi mi o przykład małej benzyny i lekkiej nogi do tego :).

3,5l/100 to nie trzeba nawet diesla 1,2l. Jak jadę swoim na tempomacie tak do 70km/h to pali właśnie tyle :).
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

29 Gru 2008, 17:16

qki007 napisał(a):No racja z tym 1,1l to nie będzie aż tak oszczędnie ale chodzi mi o przykład małej benzyny i lekkiej nogi do tego :).

3,5l/100 to nie trzeba nawet diesla 1,2l. Jak jadę swoim na tempomacie tak do 70km/h to pali właśnie tyle :).

No cos mi sie nie chce wierzyc, tyle to skutery pala :D
A odnosnie mocnego auta to polecam Uno 1.4 Turbo, nie jest to sedan(jak chiales) ale frajda nieamowita. na 3 spokojnie pali gume,weznie moze troche ponad 10L na 100km, ale kupisz w dobrym stanie juz za 5 tys. :D :D
marcin94
Aktywny
 
Posty: 389
Auto: E60 530d M-Sport
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

29 Gru 2008, 17:29

No fakt, przyspieszenie to ten maluszek ma niezłe... ponad 110km w takiej lekkiej budzie, to rakieta ;pp
piotreq
piotreq
Zaawansowany
 
Posty: 519
Miejscowość: Bydgoszcz

29 Gru 2008, 18:52

Jeśli chodzi o spalanie to naprawdę mnie to też zdziwiło ale jak już silnik jest rozgrzany chociaż do 50 stopni, ustalę sobie 68 km/h (bo za tyle w zabudowanym jeszcze nie łapią :P) i jadę tak to spalanie na komputerze mam 3,5-3,8l/100km większe mniejsze zależnie od pochyłości terenu - raz z górki raz pod górkę no i płasko :). Wiadomo komputer potrafi przekłamywać nawet o 1 litr, nie potrafię tego sprawdzić bo nigdy nie przejadę 100km bądź całego baku jeżdżąc ekonomicznie, niemniej średnie spalanie w tym samochodzie mam 5,5l/100 km (łącznie z dynamiczną jazdą!)
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

29 Gru 2008, 20:28

1. kolego nie wierzę 3,5l na setke dobre żarty robisz sobie z ludzi
nissan micra, czyli najmniejszy nissan w dieslu pali w trasie cos ok 4,5l a nie mniej

2. a silnik wolnossący 2,0 140km to uznasz za jaki? paliwożerny i bez osiągów?

3. Twoim zdaniem turbo diesle sa lepsze od benzyn? :D
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

29 Gru 2008, 20:38

1. Jest tak jak mówię na komputerze pokładowym wyświetla mi 3,5-3,8l jak jadę 68km/h na 4 biegu przy 1800 obrotów - tak na oko. Uogólniając nawet to do 80km/h auto pali te 4 litry jadąc oszczędnie na tempomacie. Mógłbym nagrać filmik ale jest sens w ten sposób udowadniać?
Tak jak mówiłem komputer może przekłamywać ten 1 litr i tak każdy powie, ok zgodzę się może przekłamuje może nie.. Ale po ilości paliwa w baku wyliczenia komputera są co najmniej bardzo podobne.

2. Silnik 2.0 Twin Spark w Alfie osiągi ma niezłe, da się nim przycisnąć, ze świateł mało kto daje mu radę jednak wir w baku przy tym samym też będzie.. Nie wiem jak inne jednostki 2.0 ale są na pewno mniej sprawne i również żeby nimi sprawnie wyprzedzać trzeba co najmniej 3000-4000 obrotów = duże spalanie (nie powiesz chyba że jest oszczędny?).

3. Oczywiście że lepsze :).
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

29 Gru 2008, 20:54

1. to dlaczego micra pali w dieslu od 4,5 w trasie

2. a 1,8TS w alfie romeo 156 jak sie sprawuje ile od wypije? prawdą jest ze pali ok 6,5 w trasie?

3. nawet common rail są drogie i usterkowe i wrażliwe na paliwo podobno
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

29 Gru 2008, 21:02

1. Bo to micra? Nie wiem, może ten silnik ma małą sprawność?

2. Ile pali 1,8TS w trasie nie mogę powiedzieć bo nie użytkowałem Alfy z tym silnikiem tak żebym ją wypadał jak i kiedy pali, mogę zapytać użytkowników jeśli chcesz. Niestety benzynowe alfy swoje spalą..

3. Diesle są drogie bo za jakość się płaci, poza tym kosz zakupu się zwraca później w paliwie. Czy usterkowe to bym nie przesadzał, ja mam go za krótko żeby oceniać ale opinia innych świadczy tylko o plusach silników JTD nie wiem jak inne diesle np. TDI. Że wrażliwe na paliwo to pojęcie względne, należy lać dobre paliwo z pewnego źródła, z renomowanej stacji paliw chociaż i z tym bywa różnie.. Mając taki silnik nie będę jeździł na Ukrainę w celu zaoszczędzenia złotówki na litrze niewiadomego pochodzenia ropy.
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

29 Gru 2008, 22:58

Moc: 175 KM
spalanie: 3,5L/100km.
Niezle :lol: :lol:

A tak na powaznie to to auto nie zejdzie ponizej 5-4,5L na setke.Komputer MUSI oszukiwac CO?NAJMNIEJ o litr. Nie ma szans, nawet jakbys na tempomacie 40kmh jechal :) A sprobuj poszarzowac to zobaczysz jaka ta Alfa jest ekonomicnza :D
Comon Raily ma to do siebie ze jest ekonomiczny ale jak jezdzisz slimazarnie, ale jak juz porzadnie butniesz to spalanie nawet w tej Alfie moze dojsc do 15 Litrow.
Aha, i popatrz jeszcze tutaj :) :
[link do autocentrum.pl wygasł]
marcin94
Aktywny
 
Posty: 389
Auto: E60 530d M-Sport
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005